Über Vivantio

Vivantio ist eine Service-Management-Lösung, mit der Nutzer individuelle Prozesse erstellen können, die auf interne Unternehmensabläufe abgestimmt sind. Zu den wichtigsten Funktionen der Lösung gehören Dashboards, Diagramme und Berichte, Routing, Zuweisungen und Formulare mit nutzerdefinierten Feldern. Die Lösung kann in der Cloud oder On-Premise bereitgestellt werden. Vivantio bietet ferner Vorfallmanagement, Problemmanagement, Änderungsmanagement, Workflow-Tracking und konfigurierbares Ticketing. Weitere Anwendungen umfassen Helpdesk-Tools, Callcenter-Funktionen und Wissensmanagement. Das System ist mit Apple iOS und Windows kompatibel und kann von mobilen Geräten aus remote aufgerufen werden. Vivantio bietet auch ein Kundenmanagement, mit dem Nutzer die Geschäftslogik eingeben können, um Tickets basierend auf Standort, Kunde und mehr automatisch weiterzuleiten, zuzuweisen und zu priorisieren. Nutzer können auch Serviceverträge erstellen und verwalten. Vivantio bietet Dienstleistungen auf Jahresabonnementbasis an. Für die Lösung wird auch eine unbefristete Lizenz für eine einmalige Gebühr angeboten. Unterstützung ist per Telefon, E-Mail und über eine Online-Wissensdatenbank verfügbar.
Vivantio Software - 1
Vivantio Software - 2
Vivantio Software - 3
Vivantio Software - 4
Vivantio Software - 5
Vivantio Software - 6
Vivantio Video
Vivantio Software - 1 - Vorschau
Vivantio Software - 2 - Vorschau
Vivantio Software - 3 - Vorschau
Vivantio Software - 4 - Vorschau
Vivantio Software - 5 - Vorschau

Vivantio Preis

Vivantio bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Vivantio ist ab 42,00 $/Jahr verfügbar.

Startpreis:
42,00 $/Jahr
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Vivantio

Zendesk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Management-Lösung, die anpassbare Tools zur Erstellung eines Kundenserviceportal...
Zoho Desk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Lösung von Zoho Corporation, die Unternehmen jeder Größe bedient. Zu den...
TOPdesk ist eine cloudbasierte Lösung für CAFM (Computer Aided Facility Management) und ITSM (IT Service Management),...

HappyFox Help Desk

HappyFox is a cloud-based customer relationship management solution that provides help desk and ticketing solutions to...
EcholoN ist eine Kundenservicelösung, die es Unternehmen ermöglicht, Prozesse im Zusammenhang mit Support-Tickets,...
C2 ATOM is a cloud-based IT service management solution that helps users manage and automate requests, assets, and...

Vivantio Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionalität
4,2
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,4
5 von 166 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Verifizierter Rezensent
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.6.2018

INTUITIVE TICKET MANAGEMENT SYSTEM

Every Day use uses little machine resources so other applications can run at the same time.
compatible with most commercial browsers.

Vorteile

Self contained tool with build in reports and logs, reliable for the most part. Very intuitive for the amateur user, Forgiving when errors occurs,

Nachteile

Occasionally crashes and some menus not coherent with others. No software is %100 reliable. It is improve daily

Sam
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.4.2021

Excellent product and customer service

Vorteile

The software is easily customisable and changed pre and post-launch of the system, meaning that you can launch, get it wrong and change it. The capabilities seem endless and offers all requirements that we need.

Nachteile

The difference in the admin area to the technician portal is a little bit confusing at times. I believe that the back end admin area needs upgrading to the FLEX environment.

In Betracht gezogene Alternativen

HappyFox Help Desk, TOPdesk, Zoho Desk und Zendesk

Gründe für den Wechsel zu Vivantio

Vivantio's customer service and demo support was top of the range. The product is great and the implementation team guide you through everything.
Darren
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 31.1.2017

Excellent Product Support but lacking finer details

Vivantio offers a ITIL service desk software that we use for software support. In general I have found the solution not very user friendly and in the last 3 years of using it, I found that little has changed to the basic user functionality to improve this despite many feature requests to aid this. A key example of this is that, in 2017, it is still not possible for all emails in the system to show the pictures that are embedded.

In the past, we have found that the quality of the software updates to the system lacking basic QA process and it has become quite simple to find bugs in the new features.

I would say that the support team is very good at getting back to you within half a business day and providing us with workarounds of problems that we have highlighted.

Vorteile

User Support, Workflow module

Nachteile

GUI, speed of page loads, lack of updates to key functionality

Chrysanthos
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.7.2022

One of the best customer management software

It provides customer service optimization and solutions. With Vivantio, businesses can achieve unparalleled service excellence by combining enterprise-level software with scalable, flexible and intuitive cloud-based solutions.

Vorteile

You can do everything you need with it and it has a lot of features. A good feature is the ability to edit emails in rich text with company branding, and users can be given granular permissions. In addition, the ITSM package offers several automation options. It has been a pleasure working with Vivantio's support team. System configuration can be as simple or as complex as you like. You may want high-level information in some areas without getting distracted by details that other systems require. It's suitable for that. In general the pros are:
A user-friendly interface that can be easily adapted.
Specifically, queue management and task ownership.
I never encountered any outage due to stable performance and availability.
The level of technical support

Nachteile

There is not a lot to dislike about Viviantio. Maybe adding more simplicity to the software

Antwort von Vivantio

Thank you so much for your fantastic feedback Chrysanthos, it's great to hear that your business needs are being fulfilled by continual automation and functionality that our ITSM subscription offers. We continually strive to meet customer expectations and it's always lovely to hear such great feedback.

We really appreciate your constructive comments on setting up more simplicity to the software. It would be great to set up a call to discuss this further, this is to ensure we feedback details to our Product team as we continually strive for product excellence. Please do contact myself on [email protected] for any further feedback or assistance.

Beantwortet am 19.7.2022
Polly Ann
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.4.2021

Best Part of Vivantio has been the Approval Process

Vorteile

Our company uses this software internally. So our employees are our customers, so to speak. I was able to configure the workflows to assign tasks to other employees to provide approval for things such as hardware/software purchases, access to our software systems, new employees, etc. Regular employees do not require a license to perform these approval tasks, which was not the case in the competing software. Also, the Self Service portal turned out so beautiful and useful to our employees. We get really good feedback from users. Customer representatives are very hands on and helpful. I have admin'd other software and while other, more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Nachteile

The set up is very dependent on the Vivantio reps, and the self-help for configuration is not very useful. The reps do a fantastic job of leading the new user through configuration but some people like to do that themselves. I have admin'd other software and while other more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

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