Über Pardot

Pardot, ein Salesforce-Unternehmen, wurde für Organisationen geschaffen, deren Schwerpunkt auf B2B- (Business-to-Business)-Vertrieb und Marketing Automation liegt. Dieses E-Mail-Marketingsystem bietet automatisierte Unterstützung für langfristigere und mehrstufige Entscheidungen im Zusammenhang mit B2B-Verkäufen. Die Pardot-Suite umfasst Produkte mit Funktionen, die Lead-Management, Batch-E-Mail-Marketing, einen Startseiten-Builder, automatisiertes Drip-Marketing und Echtzeit-Verkaufswarnungen umfassen. Die Enterprise Edition bietet erweiterte Funktionen wie nutzerdefinierte Sicherheitskontrollen, mehr Speicherplatz und eine dedizierte IP-Adresse. In Kombination mit Salesforce Engage können sich Vertriebsangestellte über ihre Mobilgeräte in Echtzeit verbinden, um unter anderem Kampagnen zu liefern, Benachrichtigungen zu erhalten, über Trends zu berichten und Gmail-E-Mails zu verfolgen. Das SaaS-Modell (Software-as-a-Service) von Pardot basiert auf der Salesforce-Plattform und lässt sich in Salesforce sowie Microsoft CRM, SugarCRM und NetSuite integrieren.
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Pardot Video
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Pardot Preis

Pardot bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Pardot ist ab 1.250,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
1.250,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Pardot

HubSpot Marketing Hub

HubSpot ist eine führende Wachstumsplattform. Über 52.000 Kunden in mehr als 100 Ländern nutzen die herausragende...

Marketo Engage

Marketo Engage, Teil der Adobe Experience Cloud, bietet eine cloudbasierte E-Mail-Marketingplattform für Unternehmen...
Mailchimp ist ein webbasierter E-Mail-Marketing-Dienst, der Millionen Nutzer hat. Nutzer können mit der Anwendung...

Salesforce Marketing Cloud

Audience Studio ist eine DMP (Datenmanagementplattform), die Unternehmen dabei unterstützt, personalisierte Marketingerl...

HubSpot CRM

Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen...
Zoho CRM ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bedient. Es bietet Vertriebs-...

Pardot Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7
Funktionalität
4,0
Bedienkomfort
3,8
Kundenbetreuung
3,8
5 von 590 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Kate
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 29.9.2020

Pardot delivers on promises

Pardot has made it easy to understand how our marketing is working, know who is a hot lead versus a disengaged one, and to create content that is easy to share and delivers good ROI. It’s built in many safeguards to keep you from getting in trouble with spam rules and avoid sending emails multiple times.

Vorteile

The software is great for staying in touch with prospects and clients. It makes it easy to set up emails, create content, measure and report on results, and build stronger relationships. It’s fun to use, once you understand how it works.

Nachteile

There’s a long learning curve for adopting Pardot, and if I hadn’t had a consultant to hold my hand through the integration and kick off, I’d be struggling. I find Pardot and Salesforce training to be overly confusing and it’s really hard to find what you’re looking for. It’s a knowledge based system and continually adds more and more information, and it’s not always clear if the instructions apply to you or apply to a different level of service. Other than that I highly recommend it because of all the functionality and way it can dramatically improve your digital marketing.

In Betracht gezogene Alternativen

ActiveCampaign und Marketo Engage

Warum Pardot gewählt wurde

Greater functionality and alignment with Salesforce

Zuvor genutzte Software

ActiveCampaign

Gründe für den Wechsel zu Pardot

Alignment with Salesforce
Joshua
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 26.4.2022

Integrates well with Salesforce but lacks features of competitors

Vorteile

The fact that it integrates natively with Salesforce is Pardot's best feature. The engagement studio automation product is great as well, making it really easy to create drip campaigns and other conditional flows.

Nachteile

The email builder is 10 years behind competitor's builders. To get things to behave, you have to code emails in html. The WYSIWG builder is poor, but asset management of images and files is even worse. Competitors like MailChimp and ActiveCampaign have much better platforms for designing beautiful, responsive emails.

Alex
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 31.8.2022

Powerful tool

I would say this is a very powerful tool because it's integrated with the CRM. One really useful tool is the Engagement Studio, you can create email flows and know their results.

Vorteile

I like that the leads are syncronised automatically with salesforce including the source where the lead came from. When this leads is converted (he/she buys) we can know where it came from.

Nachteile

The UX still needs to improve. The graphic design of the platform looks a little bit old but nothing too bad. After using it for a couple of months you get use to it and you can move fast in the platform.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot Marketing Hub
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 9.8.2022

Not the easiest to implement or maintain for startups, not worth the high cost

Overall, we didn't get the most use out of it mainly because its ease-of-use didn't turn out to be as advertised and sold. When you buy salesforce and pardot together, you're sold on the premise that it's 'one system', but at the end of the day they're still two separate systems that sync back and forth just like any other marketing automation tool. It just didn't turn out to be worth the heavy cost.

Vorteile

Form handlers, automation/workflow builder, not much else.

Nachteile

The need to pay extra for detailed add-ons, particularly a dedicated IP (a basic need for email marketing), is really annoying (only available in their higher tiers). We didn't like not being able to relate marketing email activity to einstein activity sync. User interface could use some work as well; just not there yet overall.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot Marketing Hub

Gründe für den Wechsel zu Pardot

Because we were sold on the premise that Salesforce and Pardot are essentially one system, which would be easier for a small startup like us to implement and maintain.
Muhammad Daud
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.7.2022

Boosting a business with Pardot

Overall, I found Pardot great support for our business and it is helping us grow the leads with great marketing tools. Its algorithms are unique in capturing leads and working strategically with different businesses.

Vorteile

I found Pardot a great utility and Platform for Campaign Managment, Email Marketing, Marketing, Marketing Analytics, Marketing Automation and Sales Force Automation. It has helped our business grow strategically and Marketing just went so easy.

Nachteile

Pardot is quite expensive and really advance to manage.

In Betracht gezogene Alternativen

Keap und Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Pardot

I found Pardot to be more advanced than other platforms in terms of functionality, marketing campaign and automation tools.

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