Über Glasscubes

Glasscubes bietet eine cloudbasierte Kollaborationslösung für Unternehmen, die Dateifreigabe, Kollaboration und Dokumentenverwaltung umfasst und über jedes mobile Geräte mit Internetverbindung zugänglich ist. Mit dem Modul für Dateifreigabe von Glasscubes können Nutzer ihre Dokumente in der Cloud speichern, während seine Online-Community den Wissensaustausch erleichtert. Nutzer können ohne Größenbeschränkung jede Art von Datei hochladen und Dateien mit Personen teilen, die Glasscubes nicht abonniert haben, indem sie ihnen einen kennwortgeschützten Link senden. Diese Software verfügt über ein „Whiteboard“-Tool, mit dem Teammitglieder Notizen machen sowie Bilder und Links zu einem gemeinsam nutzbaren Whiteboard hinzufügen können. Glasscubes bietet auch eine erweiterbare Wissensdatenbank, mit der Teammitglieder an einem Ort Informationen und Fragen austauschen können. Nutzer können Konversationen an Dokumente anhängen und sicherstellen, dass alle relevanten Dokumente mit einem Projekt verknüpft sind. Die Preise richten sich nach der Anzahl der Nutzer pro Monat. Der Support erfolgt per Telefon und Live-Chat.
Glasscubes Software - 1
Glasscubes Software - 2
Glasscubes Software - 3
Glasscubes Software - 4
Glasscubes Software - 5
Glasscubes Software - 6
Glasscubes Video
Glasscubes Software - 1 - Vorschau
Glasscubes Software - 2 - Vorschau
Glasscubes Software - 3 - Vorschau
Glasscubes Software - 4 - Vorschau
Glasscubes Software - 5 - Vorschau

Glasscubes Preis

Glasscubes bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Glasscubes ist ab 30,00 £/Monat verfügbar.

Startpreis:
30,00 £/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Glasscubes

Diligent Boards

4,7 (334 Bewertungen)
Diligent Boards ist eine Content-Management-Lösung für die Erstellung, Verteilung und Zusammenarbeit an Materialien für...

Microsoft Teams

4,5 (9920 Bewertungen)
Microsoft Teams ist eine cloudbasierte Gruppenchatlösung, mit der Teams an Dokumenten zusammenarbeiten können. Zu den...

monday.com

4,6 (5402 Bewertungen)
Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

Smartsheet

4,5 (3428 Bewertungen)
Smartsheet ist eine Arbeitsausführungsplattform und ein Kollaborationstool mit einer vertrauten arbeitsblattähnlichen...

Procore

4,5 (2765 Bewertungen)
Procore verwaltet deine Projekte, Ressourcen und Finanzen von der Projektplanung bis zum Abschluss. Die Plattform...

Wrike

4,3 (2788 Bewertungen)
Wrike ist eine cloudbasierte Projektmanagement-Plattform für Teams ab 20 Mitarbeitenden, die sowohl für große Unternehme...

MangoApps

4,4 (150 Bewertungen)
MangoApps bietet digitale Arbeitsplatzlösungen, die Intranet, Kollaboration, Messaging, Lernen und über 50 installierte...

Bitrix24

4,2 (945 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

Asana

4,5 (13375 Bewertungen)
Asana ist die perfekte Plattform, um die Zusammenarbeit in Ihrem Unternehmen zu unterstützen. Asana hilft Teams bei der...

Noodle

4,4 (33 Bewertungen)
Noodle ist eine All-in-one-Intranet- und Team-Kommunikationsplattform, die eine breite Palette von Funktionen...

ClickUp

4,6 (4428 Bewertungen)
ClickUp ist ein cloudbasiertes Tool für Kollaboration und Projektmanagement, das sich für Unternehmen aller Größen und...

WorkTogether

4,5 (27 Bewertungen)
WorkTogether ist ein Intranet-Tool, das nur auf Italienisch verfügbar ist. Italienische Unternehmen können damit...

Miro

4,7 (1624 Bewertungen)
Miro ist ein cloudbasiertes Kollaborationstool für kleine bis mittlere Unternehmen. Die Lösung verfügt über ein...

Nutzerbewertungen zu Glasscubes durchsuchen

397 von 397 Bewertungen
Sortieren nach:
Jeff
Jeff
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 10.5.2023

Friendly user interface

User friendly interface is straight-forward to navigate and the layout keeps queries and documents organised well.

Vorteile

Secure storage and access of files between user and clients.

Nachteile

Can be confusing to keep track of queries.

Sheryl
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.6.2024

Highly recommended

I highly recommend both the team at Glasscubes and the software.

Glasscubes is a simple and cost-effective way for me to manage documents/files with external vendors. I also find it more reliable as a sharing tool with external project team members than Sharepoint or other file-sharing options. With other options I usually receive a number of emails from colleagues asking for access to be "fixed" or re-sent. With Glasscubes there have been no access problems or questions about how to use the features.

The tools for admin oversight are easy to use but powerful.

There was no pressure with the sales experience and the technical support has been excellent.

Vorteile

Easy and fast to set up without any technical expertise needed; although support is available if it is wanted. Intuitive to use. Responsive technical support with a named person for consistency; but also lots of FAQ/training documents are easily available.

Nachteile

The option to use the "Tasks" function for timeline management is an excellent extra feature within the project team/workspace but is not set up as a reporting tool.

Wayne
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.3.2025

Better than originally expected.

We made the decision to try this software after having a demo. We are only a relatively small accountancy company so it was a sizeable investment for us. However, it not only does what we originally intended it for (an easy to use portal for clients to answer queries - they actually answer all our queries now!) but its been really helpful in managing projects with clients. We are very impressed with the whole system, took a bit of getting used to the workspace concept but we are now adding lots of useful features to our processes. Support is excellent. Customer Success Manager [sensitive content hidden] is a huge help and always on hand to guide us through getting the best out of the software. By far the best purchase in our tech stack for a long while.

Vorteile

Clients actually respond to you answer your queries instead of ignoring your emails!

Nachteile

Wasn't keen on our first impressions of the workspace concept but know that we have a better understanding of the system and use the About feature to save clients contact details for each workspace its working really well.

Adel
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 3.11.2023

My review as a UKPHR Student

I've only started out using it so it's early days yet to give an overall experience

Vorteile

Easy of use, straight forward student platform front page.

Nachteile

I think streamlining the navigation menu would make it even more easier to use.

Isaac
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2024

Does what it says on the tin - a serious time saver for personal tax compliance

Very positive !

Vorteile

Compared to other tax software that tries to do it all, but ends up doing everything poorly (I'm looking at you, CCH), Glasscubes does one thing and it does it very well. Glasscubes automates some of the more tedious parts of client management for personal tax (chasing for information year round just for the client to send their information in January), and in my experience has led to some of our more last-minute clients sending information earlier than in prior years.
Glasscubes also provides a space for clients to securely upload documents, and this space was clearly designed with the client in mind. When a client's documents are requested, they receive a request via email that gives them a text box and a space to securely upload relevant files and information - no login required!

Nachteile

The only growing pains our team has experienced thus far is that the automated reminders, which generally save us time, can be a bit annoying if we forget to mark the info request complete in glasscubes. A welcome addition would be if you could query clients by client manager and if automated reminders could be suppressed through a simple tick box rather than needing to mark returns as submitted.

Bethany
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.2.2025

Easy system

Very easy, easy communication if something goes wrong

Vorteile

Easy clous based software works perfectly for home workers

Nachteile

Upload time can be a little slow, overall good though

Simone
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.1.2025

Simple and easy to use

Vorteile

Very easy to use and easy to find the resources I need.

Nachteile

I receive frequent email notifications from glasscubes activities but once I found how to change my notification settings I had no issues.

Evan
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.3.2025

Glasscubes is amazing!

Overall this is a platform that I would highly recommend to others. I also plan to utilize this platform in my own area for the providers I work with.

Vorteile

I really love that this platform allows for asynchronous collaboration on projects as I've used this in my quality improvement education.

Nachteile

I don't really have any cons to report about the platform

binod
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 9.3.2025

Novice experience in using glasscubes

This is my first experience in using glasscubes which I found it as very informative and fruitful

Vorteile

Information sharing and close contacts with collaborators

Nachteile

Sometimes it's difficult to retriving new password when forge the old one

upen
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 3.3.2025

Easy comms

I believe the company is onto something which can continue to develop into a very powerful channel for communicating with external parties in a seamless way.

Vorteile

The ease with which clients can access the requests and upload information and communicate.

Nachteile

Access to the the options for setting up templates etc could be made more easily accessible. This is minor as once you get used to navigating the platforms it becomes easier.

Laura
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 21.11.2023

Laura Brown - NCL Uni

Excellent service really happy overall.

The team all use Glasscubes training and creating process guides for our internal working and usage of glasscubes has been relatively straight forward.

Vorteile

Support staff are fantastic, glasscubes is intuitive and easy to use. We can rely on the product and it is an integral system in our day to day working with other Universities and schools in the region that our project supports.

We have always appreciated the discount as a small project budgets are cut year on year.

Nachteile

I need to Audit our workspaces to see when each workspace last had a document uploaded and the current export only shows up to a certain number of uploads that dates back to 22. I need to Audit back to 2017 when the platform was set up and this is a manual task which will take some time.

Alley
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.4.2024

User friendliness of glass cubes

It's very helpful, user friendly with loads of support options.

Vorteile

It's user friendly, lot of shortcuts for easy navigation.

Nachteile

Nothing at the moment. Once I find something I will leave another review.

Vicki
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.11.2023

File storage system is ok, excel document access could be better

Glasscubes works well over all, but it would be great if the number of clicks needed to access excel documents was reduced.

Vorteile

Its easy to navigate, files are locked to avoid version clashes, preview works well for word documents and pdfs.

Nachteile

Excel documents don't work well in preview, you have to use desktop connect, which adds a few steps every time a document is opened (on the down side). Sometimes if the connection times out you can lose work, and sometimes the connection doesn't work at all and you just have to download documents to desktop and reload afterwards.

Marianne
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.1.2024

very useful tool for collaboration for teams in different locations

excellent experience once I bookmarked my key pages, also really like the notification feature

Vorteile

having the documents all in one place and being able to edit then, whilst having a version control

Nachteile

sometimes I find it difficult to navigate back to my original overview place (dashboard for the project)

GILLIAN
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 2.5.2024

Report Genius / instructional manual

Vorteile

ease of use, able to find all information

Nachteile

not updated fast enough to go along with

Kate
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 1.12.2023

Useful for secure cloud storage

Vorteile

Glasscubes is stacked with abilities from collaboration to storage and file transfer, it gives my team the ability to get things done faster and more productively.

Nachteile

It doesn't give me and my team any issues, we highly recommend it.

Steven
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.6.2024

Easy to use

Vorteile

The ease of viewing each task that needs to be completed.

Nachteile

It is still in the early stages of development. With time it will be improved and enhanced.

Layla
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.3.2024

Great for managing a high number of queries/documents

Vorteile

Being able to reply to each specific request and go back with queries

Nachteile

The delegating process is confusing and means the tick button doesn't work. You also can't edit a request after you post or bulk upload after the initial upload

Kevin
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 11.4.2024

Easy to Use

Happy that is has worked well as a secure document sharing site.

Vorteile

Simplicity - very easy to use and intuitive. Anyone who can use a web browser will be able to use it.

Nachteile

Some excel files viewed look blank on screen when previewed but have content in them when downloaded and viewed.

Sam
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 4.7.2024

Great Software Solution

Vorteile

Smooth and efficient software liked by both my firm and our clients. The software has massively improved the efficiency of our audits.

Nachteile

No real cons, the software is easy to use and extremely helpful.

Jairaj
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 14.10.2024

Useful site

Vorteile

Very simple to use and is helpful when communicating with clients.

Nachteile

I haven't encountered any issues so far using glasscubes.

Henry
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.6.2024

Great information management tool

Vorteile

The system was very easy to use and for clients to get used to. Enabled workforce to request, manage and chase information requests with ease.

Nachteile

No such issues arising as of yet - less than 6 months into the service.

Josh
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 25.6.2024

Glasscubes for due diligence information requests

Vorteile

Clients upload responses and information to specific points on the platform which is great as clients can answer points piecemeal and it means I'm not having to trawl through lots of emails, which would be the alternative. The platform is user friendly and so far my clients have no complaints.

Nachteile

The only thing I can think I would like to see improved is the ability to separate your information request into sections with headings.

George
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 6.6.2024

glasscubes

Vorteile

great at managing documents and overseeing progress of a project

Nachteile

It is not so easy to add points to existing queries

jake
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.6.2023

Highly recommend

good

Vorteile

how easy it is to navigate, upload and download files.

Nachteile

when bulk uploading files and documents, every member of the team that is following the space receives an individual email for every single document. It would be much better to receive one bulk email that lists all the uploads made in the past 10 minutes or so.1 email with a list of 40 uploads > 40 emails stating 1 thing

Elisha
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.6.2024

Brilliant, user friendly and great value

I would highly recommend glasscubes, it is secure, reliable, and extremely easy to use.

Vorteile

Glasscubes is safe, effective, user friendly and accessible. All of our clients are happy with the service, and some have asked to join our network as they prefer it to their own document management service.

Nachteile

There is no issues that I have come across so far, everything runs smoothly.

Connor
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.7.2024

Glasscubes Review

Very positive experience with minimal issues.

Vorteile

Glasscubes is a secure way to send and receive documents. This service helps my firm comply with GDPR.

Nachteile

There are many different areas on the Glasscubes page which are not intuitive and take some time to understand.

Charlotte
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.10.2024

A Great Task Management System!

A fantastic work management software that helps us stay organised and juggle multiple workspaces and all our tasks!

Vorteile

The easy to use system and great customer service.

Nachteile

It could be easier to bulk copy tasks across workspaces.

Adrian
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 12.8.2024

Glasscubes review

7/10. I think it is a useful platform and I prefer having it compared to not having it. I simply wish there was easy in depth tutorials for what each sections does. Sometime a client gets an email alter, other times they don't and finding out why isn't straightforward. Customer support has been good.

Vorteile

All of the clients communications are in one spent, you don't have to search through a load of emails.

Nachteile

Navigating Glasscubes and trying to learn what each sections does.

Antwort von Glasscubes

Hi Adrian,

Thank you for your review and feedback. We do have a comprehensive online help center, which contains the in depth tutorials you have requested. You can access that in the in-app support chat.

Don't hesitate to reach out to us if you need any assistance.

The Glasscubes Team

Beantwortet am 21.8.2024
Yann
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.2.2024

Great product

Very good and has made client collaboration far easier.

Vorteile

Great device and utilise it with many of my clients. [sensitive content hidden] especially is very quick to respond to any queries and provides great explanations.

Ease of upload and collaboration with clients.

Nachteile

Glass cubes can have some small issues in relation to delegating task not marked as complete.

Sarah
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.6.2024

User friendly and excellent support

I am a new user but so far my experience has been a positive one in terms of use and client acceptance/take up.

Vorteile

The support system, very prompt and efficient.

Nachteile

Although the support system is excellent, maybe the provision of a general guide

Nicola
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 24.6.2024

Very little (if any) downtime

Overall very happy. I find uploading and downloading easy to do and, once used to it, creating a shareable link.

Vorteile

There is very little downtime (if any) when using Glasscubes. It's easy to use for file sharing and can be whitelabelled.

Nachteile

I don't like it that there is no option to complete a quick live search - ie to jump to all files starting with J or P etc. Instead we have to page down through many files to locate the appropriate file.

Martin
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 2.5.2024

Insist on Glasscubes for your next Audit

Glasscubes has greatly improved our audit experience this year. Acting as the link between the Auditors & our Company, it's been a very smooth ride for me to delegate and keep track of all the outstanding info requests given out to our domestic & overseas subsidiaries to complete.

My whole team agree that having all the requests and documents in one place has greatly improved efficiency and stress levels. I've provided feedback to the auditors where it can be improved further for next year, and I'm sure the team at Glasscubes will act on this. I would recommend Glasscubes to anyone with an upcoming audit.

Vorteile

Ability to delegate tasks and monitor progress

Nachteile

All tasks were initially delegated to me to re-delegate out to the team. However, when the tasks were completed, the progress % wouldn't update until all the tasks had been completed. I did manage to find a work-around to overcome this issue.

Marius
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.1.2025

Efficient collaboration

Glasscubes offers an effective collaboration and document management solution. The platform excels in secure file sharing, task management, workspace customization, and document storage in one place, reducing reliance on multiple tools.

Vorteile

Ease of use-its straightforward interface allows teams to start collaborating with minimal training.

Nachteile

There's nothing specific that I dislike about Glasscubes.

AJ
  • Branche: Regierungsbeziehungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.6.2024

Streamlined Communication and Collaboration with GlassCubes

Vorteile

GlassCubes has significantly improved how I manage communication and collaboration with my six subrecipients. The platform's user-friendly design makes sending emails and sharing files straightforward and efficient. We've cut down on email clutter, and collaborating on documents and projects is now a smooth process. GlassCubes has not only saved us time but also boosted our productivity. It's an indispensable tool for our team!

Nachteile

That I have to download documents frequently to view or edit.

katie
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 22.7.2024

Well laid out website

Vorteile

Well laid out website, good to keep in touch with others in the company. Useful for finding important shard documents

Nachteile

Would be good to be able to sort the 'news feed' in chronological order

Tasha
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.11.2023

It works well but could be improved

I mostly enjoy GC, Im not a huge fan of how it looks but that's personal opinion. It can be harder to use when just on a small laptop screen. But overall I like the use of file sharing.

Vorteile

I think the use for file sharing is great especially when just downloading and commenting on

Nachteile

The online editing does not work well, it is clunky, unclear if the document saves, not all features can be used and can distort certain elements of the documents - especially spreadsheets

Ian
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.5.2024

Does everything I need

Vorteile

Simple to set-up, personalised with company branding, easy to add members, like the folder structure (rather than just a file library), easy to assign rights to users, simple to upload and share files with document control functions.

Nachteile

Would become fairly expensive with lots of users due to pricing structure.

Artur
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 26.3.2024

Great sharing, editing, storage App

Vorteile

Ease in uploading, sharing files, customizing folders, files, downloading and editing files - you can use word or excell directly in app - and it saves your changes immediately inside the app, which is great for instant sharing of the updated versions of files

Nachteile

Nothing found as yet. Download and edit option I see no point using, when you can edit without downloading, but still, it is great app, I can't see too many weakpoints

Justin
  • Branche: Metallabbau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 19.10.2023

Best Value Document Storage and Management Platform

Very happy with the overall service and experience

Vorteile

The ease of use and setup, the quick and professional response from demo stage to inception and use,

Nachteile

Reminders for tagged comments./ documents etc. would be a nice feature to add

Ben
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.4.2024

Very good platform

Vorteile

Glasscubes is very easy to use and allows me to share and obtain information quickly and efficiently. I would recommend this to anyone looking to upgrade their collaboration in their business.

Nachteile

Nothing comes to mind as most functions are very good.

Freddie
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 2.10.2024

Warrener Stewart review

my overall experience has been very good, very helpful with problems and issues arising, our company will continue to use Glasscubes for a long time.

Vorteile

easy client interactions and top tier customer service.

Nachteile

ability to do things in bulk, sometimes we are unsure of what the client is seeing and we can be a little bit precautious when trying to do things.

Dirk
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.8.2024

It works well, is easy to use and has a clear layout.

Vorteile

It works well, is easy to use and has a clear layout.

Nachteile

No cons

Lucas
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.6.2024

So Easy to Use

Makes my day to day job incredibly easy.

Vorteile

I love how easy the portal is to use, in terms of uploading and how you can create password protected links to share with clients, and the team are fantastic.

Nachteile

The searching tool is a little tricky to use at times, luckily I know where everything is.

Natalie
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 16.10.2024

Increased efficiency and visibility

Vorteile

Glasscubes has provided our team with a tool that has increased the quality and efficiency of our information requests to clients. It has enabled both ourselves and clients to have an organised, up to date and clear list outstanding items. It really works for our audit department and ensures the whole team has visibility on the progress of the requests.

Nachteile

I do not consider there to be any cons with Glasscubes as such. Any user issues I have incurred were well supported by the team and recent updates have really increased the the functionality.

Ali
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.8.2024

First experience.

My overall experience with glass cubes is very smooth as I do not need to remind client manually to forward the information. The burden of work on deadline dates now reduced.

Vorteile

Automatic reminders and smooth information process.

Nachteile

There is nothing that I can say to date i do not liked.

matthew
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.12.2024

finance administrator at Pimberly

loved it , really easy to use and easy to explain to others how its set out and the best way to locate things

Vorteile

how easy it is to navigate through tabs, move files and search files

Nachteile

maybe its lock features if you wanted to lock files

Sarah
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.8.2023

I love Glasscubes!!

It offers so many amazing features that you can more or less customize for a variety of uses. It's easy, it's flexible, and the support folks are just awesome.

Vorteile

It offers so much and yet is so easeful!

Nachteile

I use the project management sections using the CanBan methodo,logy and occasionally creating the management tiers is a bit tricky, the way project items are moved around into tiers. But I do get it to work.

Ross
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.4.2024

Excellent Tool

Vorteile

Ease of use, user-friendly interface, ability to store multiple files.

Nachteile

Nothing. I have not found any faults with Glasscubes since I began using it 6 months ago.

Thomas
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 18.6.2024

Great Product

Vorteile

Easy to use, very streamlined service. Ease of use of recipients of files is also a strong factor.

Nachteile

Nothing comes to mind - has everything you require from a service such as this

397 Bewertungen

Ähnliche Kategorien