Über Smart IP&O

Smart IP&O ist eine cloudbasierte und On-Premise-Lösung, mit der Unternehmen Prozesse im Zusammenhang mit Bestandsplanung, Bedarfsprognosen, Lieferkettenmanagement und mehr verwalten können. Die Lösung wird auf der Amazon-Web-Services-Plattform (AWS) gehostet und ermöglicht es Nutzern, Informationsübertragungen zu sichern und Dokumente in einem zentralen Speicher zu verwalten. Smart IP&O hilft Unternehmen, Über- und Unterbestände zu identifizieren, Artikelplanungsparameter basierend auf Budgets oder Zielvorgaben zu ändern und Richtlinien durch Konsens zwischen den Stakeholdern zu entscheiden. Fachleute können die Betriebsleistung messen, Ausgaben berechnen und Einblick in die Bestandsklassifizierung und Segmentierungsmetriken erhalten. Darüber hinaus können Nutzer Markttrends erfassen, Ausreißer erkennen und die Produktnachfrage prognostizieren. Smart IP&O lässt sich in verschiedene Drittsysteme wie Oracle ERP, SAP, Infor, Great Plains und mehr integrieren. Die Lösung ist im Rahmen eines monatlichen Abonnements verfügbar. Support erfolgt per Telefon, E-Mail und über sonstige Online-Maßnahmen.
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Smart IP&O Preis

Smart IP&O bietet keine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Smart IP&O ist ab 2.000,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
2.000,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Smart IP&O

JD Edwards EnterpriseOne

Oracle JD Edwards EnterpriseOne is an enterprise resource planning software with primary features such as real estate...

Logility Platform

Durch die Beschleunigung der digitalen Lieferkette vom Produktkonzept bis zur Kundenverfügbarkeit hilft Logility...
SalesBook is an innovative sales and presentation solution for mobile sales teams. SalesBook enables the team to...

SupplyShift

0
Supply Chain Essentials by SupplyShift is a cloud-based business intelligence solution designed specifically for supply...
Panorama Necto is a business intelligence (BI) suite that is designed to work in tandem with any data source—OLAP,...

Allegro Horizon

Allegro is a commodity management solution designed to help businesses in oil, gas, chemical manufacturing, utilities...

Smart IP&O Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionalität
4,6
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
5
5 von 7 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Stephanie
  • Branche: Möbel
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.10.2022

Exceptional

We have a much better inventory position largely due to using Smart IP&O. Our inventories are better aligned with the customer demand and timing of the demand. We are able to better identify trends and pick up on changes in a more effective manner by using Smart IP&O. We are also able to provide the leadership team and our factory partners with projections regarding our anticipated demand. In addition, our inventory turns have increased. Smart has been very valuable in our S&OP processes and has made a positive difference in our inventories.

Vorteile

Smart IP&O is user friendly, easy to learn, and navigate. It's ability to leverage various mathematical forecasting techniques is one of my favorite attributes. It is a great help in our capability to respond to unplanned demand changes, without creating obsolescence.

Nachteile

Smart IP&O does not have the functionality to perform an ABC stratification. This feature would be useful to our business segments and a time saver for us.

In Betracht gezogene Alternativen

Logility Platform und JD Edwards EnterpriseOne

Warum Smart IP&O gewählt wurde

We desired a tool that was less challenging to use while maintaining or increasing effectivity.

Zuvor genutzte Software

Logility Platform

Gründe für den Wechsel zu Smart IP&O

Smart IP&O introduced us to an extremely knowledgeable, customer centric team along with a terrific product that we could use to forecast our business with ease. The team listened to every concern and actively worked to get us what we wanted and where we needed to be.
Alex
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.11.2020

SMART at Confluent Medical

Vorteile

Built in integration to Epicor. Responsiveness of company to add functionality that was needed. Easy export/import capabilities.

Nachteile

Length of time needed to tweak functionality to match our requirements, but I appreciate the responsiveness and willingness to do that.

Gurkaran
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 14.11.2022

Steelfire Equipment Ltd.

Good so far!

Vorteile

The software UI is effortless and easy to navigate.

Nachteile

Not necessarily a con, but initially it does take a while to customize the settings to your business operational goals. However, the learning curve is not that steep.

Mike
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.11.2022

Automate Demand Planing and eliminate spreadsheets

Our experience has been very positive. The team at SMART is great to work with and provide quick support when needed.

Vorteile

The tight integration with our Epicor ERP\Kinetic software. Without a solution to generate demand for our high mix - low volume products we would be in the dark. This tool replaces a bunch of spreadsheets that where never populate with live data.

Nachteile

The cost is a bit high for our size company. There are many features we do not use. This product is like any feature rich product it takes ownership and dedication to fully utilize.

Jeff
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.9.2022

Cutting Edge Forecasting and Inventory Optimization Software

Moving from excel to Smart has taken our forecasting to another level. It has saved us loads of time from updating excel spreadsheets each month, which were getting out of control. We are much more confident in the forecasts we are using and the purchase orders we are placing. We have also been able to react much quicker to the major supply chain and demand planning challenges over the past few years.

Vorteile

Smart has really powerful features and functionality for both forecasting and inventory optimization that other software packages we considered didn't have. The software is reasonably priced for what it does, which made it affordable for us and a great value. Smart's ability to load and compare multiple forecasts has worked really well for us.

Nachteile

Support is very good but would like more resources for self-help and to leverage more of the features and functionality.

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