Über HoneyBook

HoneyBook ist eine cloudbasierte CRM-Lösung für kleine und mittlere Unternehmen. Die Lösung hilft Nutzern, Geschäftsprozesse von der Anfrage bis zur Rechnungsstellung zu verwalten. Mit HoneyBook können Nutzer Projekte verwalten, Kunden buchen, Verträge online unterzeichnen, Rechnungen senden und Zahlungen abwickeln. HoneyBook bietet ein Aufgabenmanagement, mit dem Nutzer verschiedene Phasen eines Projekts anzeigen und verfolgen können. Nutzer können ihre Rechnungen, Verträge und andere Dokumente an einem Ort aufbewahren. Nutzer können mit automatisierten Terminanforderungen und Follow-ups über personalisierte Vorlagen und Benachrichtigungen auf Kunden reagieren. Darüber hinaus können automatisierte Zahlungserinnerungen gesendet und projektbasierte Aufgabenerinnerungen erstellt werden. HoneyBook lässt sich in Tools wie QuickBooks, Calendly, Zapier, Gmail und Google Kalender integrieren. HoneyBook bietet seine Dienste im Rahmen eines monatlichen Abonnements an. Die Lösung bietet eine mobile Anwendung für Android- und iOS-Nutzer. Der Support erfolgt über E-Mail, ein Online-Helpcenter, ein Community-Forum und das Telefon.
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HoneyBook Preis

HoneyBook bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von HoneyBook ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
39,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für HoneyBook

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Asana hilft Teams bei der Koordination ihrer Arbeit – von täglichen Aufgaben bis hin zu strategischen Vorhaben. Mit...
17hats ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die den gesamten Geschäftsprozess automatisiert. Die...
Calendly ist ein weltweit verbreitetes Planungstool. Von Unternehmern über Vertriebs- bis hin zum Kundenerfolgsteams –...

QuickBooks Desktop Enterprise

QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger...
Trello ist ein Tool für die visuelle Zusammenarbeit, das zur Planung von Aufgaben und Projekten verwendet wird. Es ist...

HoneyBook Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionalität
4,6
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,8
5 von 556 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Christina
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.9.2019

The Best Client Management Resource-- goes beyond normal software

Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were clunky, and often I'd have to hunt around for things in the interest of the app developer's attention to folders and organization. What a mess! I'm so glad I switched to HoneyBook. They've consistently made product improvements and seem to really care about their customers. It gets easier and more fun to use every day, with just enough features to accomplish what I need without overwhelming me. I highly suggest this to anyone who is managing multiple clients, especially if you have client projects that tend to go dormant for awhile then pick back up.

Vorteile

I love how easy it is to use, and how amenable the HB team is to updating the software if you have a feature request or complaint. It provides very visual, easy user prompts that allow me to easily accomplish what I need in a fraction of the time of other software apps I've tried.

Nachteile

It's annoying that I can't delete the default emails that came with my account to replace them with my own workflow, so myself or a team member doesn't get confused with their suggested emails vs. the ones I actually want to use.

Antwort von HoneyBook

Christina, thank you for you being a HoneyBook member! We are so happy to hear that HB allows you to manage your clients in a fraction of time of other systems! Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our members expectations. Thank you for the feedback on the default email templates. I will share with our team. Incase you didn't know, you can edit the default templates text and format to meet your needs.

Beantwortet am 23.9.2019
Ezekiel
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 19.5.2022

LocallyHost.Com use of HoneyBook

It enables us to create, send and manage contracts, invoicing and billing like no platform we have ever used

Vorteile

Easily sending out contracts and enabling the clients to sign them electronically

Nachteile

The cost of transitions when collecting online payments from clients

In Betracht gezogene Alternativen

DocuSign

Warum HoneyBook gewählt wurde

We stopped using QuickBooks Online to send out invoices as we couldn't use it to sign documents electronically

Zuvor genutzte Software

Quickbooks Online

Gründe für den Wechsel zu HoneyBook

We used DocuSign for some time and stopped because HoneyBook provides significantly more value
Mary
  • Branche: Fotografie
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 15.1.2023

Tons of features and options but overwhelming!

Honeybook is a quality program and great for those who already have an understanding of this type of software and have highly detailed processes already in mind or in place via another system. However for those starting out or with a less intricate client management process it is overwhelming to setup which is why I ended up looking for a different system.

Vorteile

I like the Honeybook has a range of features and can be used in several creative industries from photography, to floral design, wedding planning, web design etc.

Nachteile

The amount of time and understanding of the software and processes needed to create your leads management, project management, proposal, and booking pipelines is overwhelming sometimes alot is truly too much.

In Betracht gezogene Alternativen

Dubsado
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Grafikdesign
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 20.1.2023

HoneyBook customer review

Vorteile

it is easy to manage/schedule appointments with the help of HoneyBook without it being too hard to do

Nachteile

It may be difficult to manage multiple appointments at once so i would recommend using HoneyBook for small businesses (about 10 - 50 employees max)

Cameron
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.10.2022

CRM Made Simple, Slick , and Seamless

HoneyBook truly helped me "level up" my business in nearly every area. The integrations, automation, templates, and payment processing systems all stand out both to me and my clients.

Vorteile

HoneyBook's "Pipeline" feature makes tracking inquiries, keeping up with contracting and following up after events nearly effortless. The power to automate these steps in the process while still being able to customize the automation allows me to keep my client interactions prompt, professional, and most importantly - personal. Email reminders keep me on top of my inbox, and templates turn once-tedious processes into a breeze. HoneyBook's client-facing side is deeply customizable and helps me maintain a professional aesthetic even when I'm drowning in the background.

Nachteile

HoneyBook shines for many industry professionals but isn't without a few details in need of improvement. Uploading files to customize templates can be difficult due to the restrictions placed on file types and sizes. Businesses with more non-traditional models may also find HoneyBook difficult to customize to meet their needs.

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