Über Bird

MessageBird ist eine cloudbasierte SMS-Marketing-Plattform, die Unternehmen dabei unterstützt, über eine Vielzahl von Kanälen wie WhatsApp, Sprache oder Live-Chat mit Kunden zu interagieren. Die Plattform ermöglicht es Unternehmen, Interaktionen zu verfolgen und Kundendetails in einem einheitlichen Portal anzuzeigen. MessageBird enthält einen Flow-Builder, mit dem Unternehmen automatisierte Workflows einrichten können, um Kundendaten automatisch zu erfassen, auf Anfragen zu antworten, Bestätigungsnachrichten zu senden, Termine zu planen sowie das Marketing und andere Vorgänge zu optimieren. Die Lösung bietet eine Vielzahl von Funktionen wie nutzerdefinierte E-Mails, Multi-User-Zugriff, Nutzerprofile und eine Drag-and-Drop-Schnittstelle. Darüber hinaus können Agenten den zentralen Posteingang verwenden, um Kundeninteraktionen zu überwachen und Buchungen, Bestelldetails, Lieferstatus und andere Informationen anzuzeigen. MessageBird unterstützt die Integration in verschiedene Drittanbieteranwendungen, einschließlich Tray, Zendesk, StdLib, Amio, Zapier und Salesforce. Die Lösung ist kostenlos und als Monats- oder Jahresabonnement erhältlich. Support wird per E-Mail und über ein Online-Support-Center bereitgestellt.
Bird Software - 1
Bird Software - 2
Bird Software - 3
Bird Software - 4
Bird Software - 5
Bird Software - 1 - Vorschau
Bird Software - 2 - Vorschau
Bird Software - 3 - Vorschau
Bird Software - 4 - Vorschau
Bird Software - 5 - Vorschau

Bird Preis

Bird bietet eine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Bird ist ab 50,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
50,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Bird

Twilio

4,4 (475 Bewertungen)
Twilio ist eine CPaaS-Lösung (Cloud Communication Platform as a Service), die es Unternehmen ermöglicht, Kunden über...

Neptune DXP

4,6 (19 Bewertungen)
Die im SAP-Markt führende Low-Code App Entwicklungsplattform - Neptune DXP - digitalisiert und optimiert SAP- und...

ROUTEE

4,0 (23 Bewertungen)
Routee ist eine cloudbasierte Plattform, mit der Unternehmen jeder Größe den gesamten SMS-Marketing-Workflow von der...

Bitrix24

4,2 (938 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

LeadDesk

4,8 (13 Bewertungen)
LeadDesk ist eine cloudbasierte Kontaktcenterlösung für vielbeschäftigte Vertriebs- und Kundenserviceteams. Die...

CM.com Communications Platform

4,9 (7 Bewertungen)
Mit der Kommunikationsplattform CM.com können Benutzern mit ihren Kunden über alle mobilen Kanäle interagieren und das...

Marketing 360

4,6 (1124 Bewertungen)
Marketing 360 ist eine cloudbasierte Marketingplattform, die sich sowohl für Einzelunternehmen als auch für kleine und...

Diabolocom

5 (7 Bewertungen)
Diabolocom ist eine cloudbasierte Callcenter-Software für Outbound-Callcenter. Die Lösung richtet sich an Callcenter in...

Call Center Studio

4,5 (48 Bewertungen)
AloTech ist eine cloudbasierte Callcenter-Lösung, die Funktionen wie Sprachaufzeichnung, Sprachanalyse, prädiktiven...

LiveAgent

4,7 (1668 Bewertungen)
LiveAgent ist eine Online-Live-Chat-Plattform für E-Commerce-Unternehmen auf kleiner und mittlerer Ebene. Die Plattform...

Ringover

4,6 (565 Bewertungen)
RingOver ist ein cloudbasiertes Geschäftstelefonsystem für flexible Teams zur Vereinfachung der Anrufabwicklung....

vcita

4,5 (275 Bewertungen)
vCita LiveSite ist eine CRM-Lösung für kleine Unternehmen, die Interaktionsverfolgung, Lead-Routing, Lead-Management...

CloudTalk

4,4 (263 Bewertungen)
CloudTalk ist eine Verwaltungslösung für Kontaktcenter, die es Unternehmen ermöglicht, die Kommunikation mit Teams und...

Squaretalk

4,9 (93 Bewertungen)
Squaretalk ist eine kostengünstige, skalierbare und einfach zu bedienende Cloud-Kommunikationsplattform, die deinen...

Nutzerbewertungen zu Bird durchsuchen

154 von 154 Bewertungen
Sortieren nach:
Pedro
Pedro
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.10.2023

Best tool to send SMS & Wpp

Vorteile

- API & Integrations -> This enables us in create powerful and customizable multitouch campaigns- Workflow builder -> This feature is awesome. Being able to create workflows and branches, using custom properties and then personalize templates with it- Pricing -> It's the best one we could find

Nachteile

The support could be faster to respond. Other than that, everything is awesome

Diana
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.1.2025

One of the most advanced conversational AI tools on the market

Pretty good if you know what you're doing, and what you want. I don't think they're a beginner friendly tool. It's the tool you look for when you think the likes of Zendesk aren't enough.

Vorteile

Bird is still the best conversational AI platform on the market, but throughout the years they've growth into an all-in-one CRM platform. I don't think they're the best for that, but their AI tools are quite impressive still.

Nachteile

I feel like they're doing a bit too much now. Their website for example is quite overwhelming compared to their previous one. Same goes for the platform. MessageBird use to be an SMS tool. Then became an omnichannel tool, then a conversational AI tool, and now a CRM. Props to them for innovating, but it's also quite overwhelming as a customer.

Achraf
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

2
Bewertet am 21.2.2023

Suspending accounts and don't giving refund

Very bad recently after using them for +2years

Vorteile

terrible service, left without access to my account ! can't recieve sms , lost money and timethey shut us down without any refunds and with funds frozen

Nachteile

Lack of transparency and frozen assets without clarification

Friend
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 28.12.2024

THE BEST THING OF BIRD.

I have been using bird since 2022 and it has been good for me.

Vorteile

Easy and clear fast feedbacks.which is good.

Nachteile

It sometimes misbehave to some phones , actually with low internet.

Adelle
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 16.9.2023

My experience hasnt been great

Overall a great experience. I use another leading brand and it isnt as good as messagebird. I find Messagebird clearer, quicker, and nicer to use, certainly the preferred software of this type.

Vorteile

I liked message bird overall.The interface is really nice, easy to use, great for the emergency type of law that I do. Really helps cut through loads of unnecessary work.

Nachteile

The downloading of documents is cumbersome. This is a primary use for me/us, and the main reason for using this type of software.

Anthony
  • Branche: Luxusgüter & Schmuck
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 7.10.2023

Messagebird Review

I like working with MessageBird, because it's a very usefull program for customer service or other type of contact

Vorteile

The simplicity of the program and Messagebird is very easy to use for new users. It's very self explainable.

Nachteile

The only problem I have with Messagebird is that once customers send a complaint and a operator reacts to the comment. The customer will automatically be placed at the bottem again

Osman
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 7.3.2024

All what you need in just one place

Vorteile

The different channels that MessageBird offers for Marketing, such as for SMS, Email, Whatsapp and that allows for multiple people to review what is going on and to assign. Also that offers an API for number verification.

Nachteile

The initial cost for implementation for small business would not be a good choice.

Sónia
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.10.2023

A great everyday tool.

Vorteile

The best tool to send bulk WhatsApp messages automatically. And also bulk sms. Amazing flow, that allows us to create workflows inside the app.

Nachteile

It still not possible to send MMS to Europe, and I need that function in my job.

Olga
  • Branche: Bürgerliche & soziale Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.9.2024

Fast SMS delivery

Overall experience is great but the price is quite high, for example for a small company or small business.

Vorteile

Fast service that helps you to manage your business fast.

Nachteile

The cost may be recognized as the pretty high for a small business.

Ritvars
Ritvars
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.11.2018

MessageBird is an absolute 5-star virtual VOIP telephone service

When we moved our warehouse to a new location, our former provider promised to both keep our existing phone number, that our business had used for 3-years, as well as have a fiber-optic connection in place. In reality, we got neither. At the new location, telecom companies quoted 5k to install a fiber-optic line, and the phone was a low-quality copper line with no option to keep our previous number. We had to take full control of our inbound calls and become independent from telecom companies that failed at the core of their services and customer promise deliverability.

Searching for an API and an open-source solution we found MessageBird through IFTTT platform. At first, we were sceptical about MessageBird ability to offer its services to UK clients, however, after the initial inquiry, we were advised that not only MessageBird was able to source a UK, London-based landline number, as we are a London based business, but also provided an option to choose a preferred number. All at a fraction of cost that traditional telephone service companies will never be able to price match.

On the day of connection, we geared up to update our phone number in all places possible, established an inbound call flow, linked inbound calls to extensions relevant to our business, and gradually got our inbound phone call business back. Team LEDUS UK is personally thankful and grateful for the opportunity to be with MessageBird and recommends other businesses to follow worldwide.

Vorteile

1. Cost, cost, cost
2. Phone call-flow flexibility
3. Availability - services just what you needed
4. Fulfilment of custom number requests
5. Ease of use - literally a monkey could do it!
6. Reliability 24/7/365
7. Analytics and automatic contact saving
8. Team friendliness and helpfulness
9. Service expansion opportunity e.g. using SMS marketing
10. MessageBird concept helping businesses

Nachteile

1. The only thing that we still have not grasped is how to link an API to a physical on-the-desk phone, or a WiFi phone so that inbound call can be both received, as well as diverted to mobile phones if there is no one to reply the main phone. No tutorials or guidance of wifi phone models provided, yet.

Pelkings
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 25.10.2023

MessageBird Communication

I love the app because messages are instant and replies in time not making conversation boring

Vorteile

I like messageBird because they streamline customer conversation by connecting applications and APIs to one inbox

Nachteile

It had limitations when sending messages and to chat with multiple clients

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

2
Bewertet am 20.11.2018

My Review

It's ok. I think your service could be a lot better, in terms of quickness of response to customers and also I'd like to see the ability to insert emoji's.

Vorteile

It's simple to use, you can link up functionality to automate texts with zapier and you can create templates that automatically insert recipients name.

Nachteile

I don't get notifications when a text has arrived, I can't insert emoji's.

Antwort von MessageBird

Hi there,

Thanks for your review. We'd love to know what we can improve on specifically! Please reach out to us on [email protected] and refer to this review so the relevant person can connect with you.

Best from Amsterdam,

Alex Dorweiler
Head of Support @ MessageBird

Beantwortet am 18.1.2019
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.11.2018

A really great service

Vorteile

Its not complicated, and it just works. I used the Ruby gem for my app, it worked very smooth. Much better and less complicated than the other sms providers.

Nachteile

Sometimes there's an issue with sms delivery. Sometimes they get delayed and sometimes just don't get delivered. Its rarely, but something worth looking into :)

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.12.2017

Onboarding and API usage is nice and easy. Quality of Delivery is high over multiple countries

Vorteile

Easy of use and pricing. We've migrated over from a different provider and the development effort was fairly low. We've had no major issues, no performance problems and support was always helpful.

Nachteile

As we deliver messages on a global scale with multiple fees I would love to get price for deliver on a per message basis, which we don't have yet.

Theo
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.11.2022

develop any communication platform

We use the tool to authenticate and validate users, their orders and account. It has helped us to deal with legit clients only

Vorteile

WhatsApp and SMS API are so great features. We use the WhatsApp API to send order confirmations upon successful purchase from clients, and SMS API to send OTP to clients while creating an account with us or resetting password. Integrations are so simple if you follow their guides

Nachteile

They are too restrict when it comes to SMS so if not careful about content you send to clients, you risk the account to be suspended

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.11.2018

Excellent product, easy to use and affordable.

Vorteile

I liked that they use Intercom for their live chat as they were able to quickly solve my problems. We ended up adopting Intercom ourselves after seeing how well it worked

Nachteile

Nothing that comes to mind. Keep up the good work.

Rhett
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
2

5
Bewertet am 15.11.2018

Top of the line Features

Vorteile

MessageBird is ingeniously architected, from features to branding. The dashboard is beautiful and intuitive, and documentation and supported features like the flow builder are very well done and easy to use. Pricing is competitive and subscriptions are easily set up and managed between developers and multiple clients.

Nachteile

MessageBird is restricted by their "provider" who severely limits sms content, frequency and volume. If there is ever a technical issue, chances are they will have to reach out to their provider for details or assistance. Customer service responds to messages with about 4-24 hour delay, so most immediate concerns go unanswered the first day, although their follow-up and resolution is near perfect.

Antwort von MessageBird

Hi Rhett,

Many thanks for your review and feedback here. We strive to stay at speed with our responses and provided you resolutions or interim solutions where and whenever possible. We'd love to connect with you directly to understand better what we can improve on. If you'd be open to this, please let us know and we'll connect with you via email.

Best from Amsterdam,

Alex Dorweiler
Head of Support @ MessageBird

Beantwortet am 18.1.2019
Steve
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.12.2017

System does the job very well and gets us leads fast

We were able to generate new leads on demand and boost sales for the company. It enabled us to send out time sensitive offers with ease.

Vorteile

The ease of setting up a new message and then scheduling it to be sent out is very straight forward and easy to teach other members of the team.

Nachteile

When I am running my numbers to find out the performance of each send vs the cost and return on investment. It's very difficult to be able to calculate these figures without spending a lot of time. It is a bit of a nightmare.

David
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.11.2018

Getting it out

Authentication for access control made simple ... no fuss or extra machines ... one point of access for the services

Vorteile

Simple well developed API's, that just do what they suppose to do

Nachteile

There is nothing about the software we didn't like ..... the only con is that there is no auto update of credits available.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Bürgerliche & soziale Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 15.11.2018

Messagebird - a simple and useful text messaging system

This has served our organisation well for several years, though I think the changes that were made recently made the product more limited in some ways.

Even so, it is cheap and effective.

Vorteile

This is reasonably priced and easy to use software.

Nachteile

Messagebird removed the functionality that allowed you to target sub groups, without spending time individually joining numbers to it. This was disappointing.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 8.10.2019

Easy to use and quick

Use the tool to send text messages to our customers.

Vorteile

This is a really useful tool for urgent information to be passed to our customers. The ones that don’t check their emails regularly.

Nachteile

Nothing in particular I dislike about it really. It’s quite a basic layout but I feel that doesn’t matter when the tool is so useful.

Sam
Sam
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2018

Best way to get our message out!

Vorteile

Super easy to use. I had questions during setup and the support at MessageBird walked me right through! Talking to our company owner just yesterday about the service we receive from MessageBird and it's ease of use. I highly recommend using MessageBird, great company and staff helped me reach my goals for alerting my customers anywhere in the United States.

Nachteile

I have nothing negative or least desirable about the software. Really works good for our customers for being notified.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2018

Brilliant messaging service for my small business

Great software and happy to recommend to all friends and work colleagues to use.

Vorteile

Easy to use for day-to-day messaging tasks - my customers love receiving booking confimations via text rather than email.

Nachteile

None really - once you get the hang of it the software is pretty straight forward.

Ash
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.12.2018

Great Service with Excellent Reporting

Our system is used for further education admissions in order remind students about interviews and the application process.

Vorteile

Easy to set up and useful reporting facilities compared to other providers. The per message cost was lower than other providers.

Nachteile

I really can't think of any cons as our experience has been faultless.

Himanshu
Himanshu
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.12.2018

Great for sending SMS to customers

Vorteile

We use this to send SMS invoice reminders. Nice simple interface, cheap rates and fast delivery.

Nachteile

Support can sometimes take while to respond via live chat but nothing much to complain about.

Milan
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 8.11.2023

Messagebird

Over het algemeen een fijn programma om mee te werken!

Vorteile

Messagebird is een programma, wat makkelijk te implementeren is en wat overigens duidelijke filters heeft voor de verschillende categorie klantvragen

Nachteile

Helaas is het support team aan hun kant niet kant niet altijd even snel

Kees
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 22.8.2023

Messagebird Review

In het algemeen is MessageBird een enorm fijn programma in gebruik.

Vorteile

Messagebird is een enorm overzichtelijk programma, waarbij je duidelijk kan filteren op type klantvragen. Verder is het programma makkelijk in gebruik en om te implementeren.

Nachteile

Nadat je op een klant antwoord komt de klant weer onderaan de ladder te staan. Wij horen vaak terug van klanten dat dit irritatie oplevert.

Jeannette
Jeannette
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 14.10.2023

Un logiciel de SMS marketing

Vorteile

Un nouveau logiciel de SMS et du marketing très simple et efficace permettant les appels téléphoniques et très performant . Je le recommande

Nachteile

C'est un produit que j'utilise et j'apprécie énormément ses fonctionnalités . Je n'ai pas encore eu de problème avec MessageBird

Emmanuel
Emmanuel
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 24.9.2023

Logiciel de SMS

Vorteile

Un meilleur logiciel de communication très performant et efficace pour la gestion des SMS avec plus de fonctionnalités. Très simple ,rapide et permet d'intégrer d'autres logiciels. J'adore

Nachteile

Un très bon logiciel de gestion des SMS mais indisponible dans tout pays. C'est très coûteux pour moi également

Akou Kafui
Akou Kafui
  • Branche: Gewerbeimmobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.10.2023

Logiciel de sms de marketing

Vorteile

Ça permet de générer plus de ventes grâce aux fonctionnalités des sms de Marketing , très simple à utiliser et offres de meilleurs avantages.

Nachteile

C’est un top que j’apprécie beaucoup et je n’ ai pas d’inconvénient sur ça . C’est l’un des meilleurs produits de marketing

Pepijn
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.7.2023

Pepijns review Message Bird

Mijn ervaring is erg goed, de service van MessageBird is erg goed en denken fijn mee.

Vorteile

Wij gebruiken MessageBird voor de telefonishe kant van de klantenservice. De gesprekken zijn erg gemakkelijk door te sturen, in de wacht te zetten en overige handelingen mee te doen.

Nachteile

Er zit een kleine vertraging op met als nadeel dat de klant kan ophangen voordat wij op kunnen nemen.

Sylvie Florence
Sylvie Florence
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.10.2023

Logiciel de SMS très intéressant

Vorteile

C'est un meilleur produit très simple et riche en fonctionnalités pour accompagner plus d'entreprises. J'adore ce logiciel

Nachteile

Mon soucis c'est le faire que le logiciel n'ai pas disponible pour tout pays et un peu coûteux pour moi .

Pepijn
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 12.4.2023

10 facturen in 1 nacht door botnet, uitgavelimiet is NIET in te stellen - GEEN COMPENSATIE

1. Geven meer om winst dan klanten. Wie detecteert er nu misbruik om het vervolgens te laten gebeuren? Onder het mom van: "Ja misschien was je wel met een campagne bezig". 1.1. Hebben nog nooit een campagne gedaan. 1.2. Midden in de nacht? 1.3. Naar alleen Azie en 45% Pakistan?? 1.4. Een campagne met alleen maar verificatie codes?! 1.5. En de uitgaven van 1,5 jaar in 6 uur? Wiens belangen worden hier behartigd?2. Onoverzichtelijk wat je status is in de verschillende landen waar specifieke (registratie) eisen voor gelden.

Vorteile

SMS berichten verzenden via API. Overzicht van verzonden sms berichtenVia dashboard SMS berichten versturen

Nachteile

1. Er is geen dagelijkse (of maandelijkse) uitgavelimiet in te stellen. Bij misbruik loop je financieel leeg.2. Er is geen rate limiting in te stellen. 3. Ze detecteren misbruik van je account, maar laten het vervolgens gewoon gebeuren. Pauseren account of sms-verzending niet. 4. In een gesprek zeiden ze dat misbruik helaas vaker voorkomt, maar ondertussen doen ze er niks aan. 5. Ze verdienen aan accounts die misbruikt worden. Geen (gedeeltelijke compensatie) ook geen tools om je er tegen te beschermen. 6. Geen duidelijk overzicht in je account van welke landen je whitelisting of andere vormen van verplichte registratie je hebt ingediend.

Laurent
Laurent
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.10.2023

Logiciel de SMS marketing

Vorteile

Très bon et très facile pour la gestion des SMS de marketing et très professionnel . J'adore

Nachteile

Je n'ai aucun problème avec MessageBird

Essime
Essime
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.10.2023

Logiciel de Communication

Vorteile

Très professionnel et Simple à utiliser permettant de connecter à plus d'entreprises et très professionnel. Je le recommande

Nachteile

Le prix est coûteux pour moi . Veuillez revoir cela.

Estelle
Estelle
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 9.10.2023

Logiciel de SMS

Vorteile

Avec ces meilleures fonctionnalités, ce logiciel est une plateforme de communication très simple et fiable .Son utilisation est confortable pour les entreprises.

Nachteile

J’apprécie bien ces qualités mais comme limite, je n’arrive pas à utiliser les emojis

Samson
Samson
  • Branche: Rundfunkmedien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 27.9.2023

Logiciel de SMS

Vorteile

C'est une plateforme de communication très simple et très performant pour travailler avec les entreprises avec de bonnes fonctionnalités et permet d'intégrer d'autres logiciels

Nachteile

C'est un super logiciel et très simple mais très coûteux pour mois et indisponible pour tout pays. La version gratuite également indisponible

Allan Ricardo
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.5.2023

Muito útil

Vorteile

Excelente para captar clientes por sms e possui fácil navegação.

Nachteile

Não possui pontos negativos que mereçam ser citados.

Damien
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 27.2.2023

Le point central d'automatisation de notre point d'information client

Vorteile

La plateforme est user-friendly et vraiment simple à utiliser. L'upload et la correspondance des fichiers que l'on utilise en font un outil redoutable et rapide. Le réglage des réponses est précis et la mise à jour de la base de donnée clients n'est pas complexe.

Nachteile

Le process d'intégration et le service client est à revoir. Nous avons perdu du temps à essayer de les contacter pour un problème d'envoi sms qui au final a été réglé très rapidement une fois pris en main par leur service

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.11.2018

Easy-to-use service, great for testing texting outreach

Overall, I would recommend the system - easy-to-use, simple solution with helpful customer service. Some of their feature challenges are being addressed.

Vorteile

The software is very easy to use. We use it in conjunction with our CRM platform, Zendesk, because we were looking for a system that would integrate with Zendesk easily without involving complicated engineering involvement. MessageBird fit the bill and has allowed us to engage in quite a few text outreach campaigns to customers (mainly transaction in nature, not promotional) at minimal cost and fuss - no engineers required. The system integrates fairly well with Zendesk (still some kinks) but it's workable. Time will will if MessageBird proves to be a good long-term solution, but they are working on their offerings. Their customer service is also very pleasant and very helpful, even through some technical challenges.

Nachteile

The software is not as popular in the US as in Europe, which, especially early on, caused a few more issues setting up the system. There are also some areas where the system *appears* to be less robust than similar solutions in the texting space (like Twilio). There appears to be less flexibility in automation for sending out text messages and occasional system glitches. Their integration with Zendesk (perhaps other CRM platforms, too?) could be improved and lacks some basic features (they're working on it). None of the above, however, means it's not possible to message customers - just annoyances to cross over. The system still works, especially if you're interested in using MessageBird to test texting campaigns.

jamieal
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.1.2022

message bird review

Vorteile

what i like most about this software is the messaging and the way the software is set up

Nachteile

software is great nothing is need to be improve at this time

Samuel
Samuel
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 20.11.2018

Nothing makes up for awful support and an unreliable API

Frustration. Spent a lot of time wondering whether we should have just gone with Twileo

Vorteile

* They're cheap
* when you really push them (email the CEO or CTO and shout) they have occasionally gone out of their way to help us.
* Despite other problems with their API we haven't experienced downtime
* They seem to have fairly good international coverage
* They've improved a lot since we started working with them (mid 2017).

Nachteile

* They're deliverability doesn't seem to be as good as other services like Twilio
* The support is generally very ill-informed and patronising
* We've waited ages for responses to fairly simple questions
* Their API occasionally gives unexpected responses with no plausible explanation
* They lack (or lacked last time we checked) important feature such as getting the cost of the message you've just sent.

Antwort von MessageBird

Hi Samuel,

Thank you for your review and feedback. We take all responses (whether good or bad) very seriously so we can improve our overall service from this. We'd love to see if we can still connect with you directly to elaborate on your feedback. If you'd be open to this, please let us know and we'll connect with you via email.

Best from Amsterdam,
Alex Dorweiler
Head of Support @ MessageBird

Beantwortet am 18.1.2019
Verifizierter Rezensent
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 13.12.2017

Hard to track lots of messages

Easier communication with the team of over 100 officers.

Vorteile

You can send messages effectively. The developer pack seems good. My developers are looking ot interface. Summary information on usage is good.

Nachteile

The export functionality is really poor. I supply security officers. I want to see what time officers text to book on and off. The columns move about in the export making analysis hard. Hours tidying the data before being able to move forard. The length of time information is held on the webpage is limited. If i wanted to look back over several months, this is not possible.
The search functionality is limited.

Parth
Parth
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 13.7.2022

Communicate With Loved ones Using MessageBird

It helps to attract customer by its feature of text messaging

Vorteile

1. Its easy to use interface attracts users to use the software in daily use.
2.Great performance as well as least errors.
3. All tools under one roof.

Nachteile

1. Way to expensive than other available messaging provider apps.
2. Customer support is one of the biggest problem as it provide the porest customer support to users.
3. Need approval form message team to upload links and more.

Ben
Ben
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.12.2018

This Bird Is HAPPY!

As mentioned above, Messagebird has allowed us to create a better overall customer experience by giving us the ability to proactively reach out to our customers via text in real time when we know about a time sensitive issue. Super helpful!

Vorteile

Messagebird has been super helpful to us over at our company in New York City. It allows us to proactively reach out to our customers via text message on mass. No other company allowed us to have that same functionality and still offered a nice and easy to use user interface. We love it!

Nachteile

I don't love that we need to split lists of numbers into smaller groups and send from different numbers. I wish that part could be handled via automation on the backend.

Eugene
Eugene
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

4
Bewertet am 18.6.2021

MessageBird Review

The experience hasn't been disappointing. I would recommend them anytime.

Vorteile

The software provides different channels for the same price hence making it user-friendly to grasp content and get started.

Nachteile

The software itself is fine. The only problem I have experienced while using them is in terms of customer support. They take forever to respond to requests.

Scott
Scott
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 20.11.2018

Excellent customer support! Great developers

We have only had a good experience with messagebird. The software is always getting better and their customer support is unmatched. We will continue to use them and have no desire to look for another provider.

Vorteile

I like the documentation and how easy it is to integrate messagebird into any project. We use the service as part of an alarming system for IoT monitoring. The only issues we have ever faced were caused by us, and the wonderful support at messagebird has helped us out many times.

Nachteile

The only cons are with from carrier restrictions in the united states and not from messagebird.

Sajith Tharaka
Sajith Tharaka
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2018

100% Deliverable

Vorteile

With comparing to other providers, SMS delivery accurate is very high. All SMS will be deliverred to my customers. And easy to use everything with userfriendly dashboard.

Nachteile

No instant funds add option. Every paypal payments will be approved manually by staff. But within 1-2 days payment will be approved. It is better if you can set it instant.

Sammy
Sammy
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.12.2018

Very Easy System To Use

As a business we use a lot of communication methods, but we feel a text message achieves the best results

Vorteile

We can copy and paste telephone numbers from a spread sheet straight into MessageBird to avoid manual update

Nachteile

I like everything about it - I had a problem with finding my saved templates when the system was updated - but that was my own failure to look properly

Chris
Chris
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.11.2018

Great service, great price

Very polite customer service, very easy to deal with. Very pleased after moving away from our previous provider.

Vorteile

Fantastic pricing when purchasing in bulk with a very easy to use interface.
Reporting is excellent and it's easy to find out the status of messages sent.

Nachteile

Perhaps provide more 'plugins' to various different pieces of software to widen availability.

154 Bewertungen

Ähnliche Kategorien