Über Fergus

Fergus ist eine cloudbasierte Außendienst- und Auftragsmanagement-Lösung für kleine und mittlere Unternehmen. Die Plattform hilft Nutzern, eine Vielzahl von Aufträgen zu verwalten, einschließlich Angebotserstellung, Terminplanung, Kontaktverwaltung, Jobkarten, Arbeitszeittabellen, Bestellungen und mehr. Fergus wurde von einem Installateur entwickelt und ist für bis zu 30 Branchen konzipiert, von Elektro- und Handwerkerunternehmen bis hin zu Dachdeckerbetrieben und Sicherheitsinstallationen. Die Lösung bietet mobile Apps für Android und iOS, die den sofortigen Zugriff auf Projekte und zugehörige Informationen ermöglichen. Teams im Außendienst können die App auch verwenden, um auf Jobfotos, Beschreibungen, Kalender, Wegbeschreibungen, Gesundheits- und Sicherheitsfunktionen und vieles mehr zuzugreifen. Mit dem Statusboard in Fergus können Administratoren den Status von Aufträgen anzeigen, einen Überblick über das Geschäft erhalten und die aktiven Aufträge in Kategorien aufteilen, um zu verfolgen, wo das Geld aufgehalten wird und was getan werden muss, um es weiter zu befördern. Fergus bietet Abonnementpreise und ist in drei verschiedenen Plänen erhältlich, basierend auf der Anzahl der angebotenen Funktionen. Der Support erfolgt per Telefon, E-Mail, Schulungen, Dokumentation und andere Online-Ressourcen.
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Fergus Preis

Fergus bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Fergus ist ab 27,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
27,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

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Der mehrfach ausgezeichnete Last Mile Master (LMM) von tiramizoo ist eine vollständige SaaS-Plattform zur Optimierung...
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Fergus Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,6
5 von 154 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Samantha
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.11.2018

Stone ages to Fergus

We have been using Fergus pretty much since it started. Previous to Fergus everything was hand written, including time sheets, client details, scheduling and notes for jobs were written in a diary and on a huge whiteboard, monthly invoicing was done with stacks and stacks of paper and was a huge job every month. Back costing was something that didn't happen due to the time it took. The change to Fergus has meant invoices, time sheets and notes are very easily loaded onto jobs and all in the right, easy to find place for anyone who has access. Invoicing can happen with a couple of clicks and back costing or financial reports and all done for you. It has made it so easy to keep an eye on the numbers in our business at any time. Its also easy to run wherever you are, we have been over seas and managed the business without being in the office. We would never look back and have gained so much from Fergus, the customer support is fantastic. We would happily recommend this software to anyone.

Vorteile

CSV uploads for invoices saves so much time from having to manually enter every. single. piece of gear! Having everything on a job number to easily find. Times, materials and anything to do with a particular job is in one place. Being able to Pin notes on jobs for any updates or special information. As long as everything is put on the job number nothing is forgotten. Ability to have a different client and site contact and address. Ease of finding client details.

Nachteile

We find the health and safety a bit clunky to use - but haven't looked into it really well as our main health and safety is done through someone else... Would be great if PS3s and As Builts could be done using Fergus. We need these for almost every job and we have to do them and upload as files on the job. The gas certs are awesome though. Also, we pay time and a half after certain amount of hours are worked, so would be great to have the possibility for fergus to pick up this cost after certain hours are worked or any work logged for a Saturday as this is a manual cost I need to take into account when back costing.

Duncan
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 8.11.2020

Great product for any Trades company

Operational efficiency and purchase accuracy has increased exponentially. We purchased the product at the perfect time as we have been growing and evolving with Fergus. We could not be happier.

Vorteile

- User interface is very easy for the staff to use, mobile app is very usable to for the field staff. It's really basic but does exactly what we need.

Nachteile

We are a facilities maintenance plumbing - so an asset management portion of the software would be good as well as the Re occuring function would be very practical for us.

glen
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 23.10.2018

software review

ease of job booking and scheduling, staff can see and know where to look

Vorteile

intuitive nature of this system ease of use

Nachteile

nothing seems to fit our model and work in well

Christian
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 29.4.2020

Moving in the right direction

I'm really positive about Fergus, I only upgraded to Pro again last month but I am trying to fully utilise its potential. Once you load up prices, favourites, forms etc it really is a wonderful addition to a tradesman's arsenal.

Vorteile

Desktop and mobile sites are easy to use. Integration with suppliers and accounting software is key. Scheduling is simple and easy. Just starting out with forms but that seems like a really good option. Invoicing is easy. Customer support are always knowledgeable and get the answers needed

Nachteile

Sorry guys 2 things

I know you have integrated with google calanders but I think just a calander similar to google calanders would have been suffice. I would really like to be able to look at a month display (like a widget on android) and see the upcoming work. When customers ask me when we can come back or when are we available, often I am in the field when I get asked this and being able to draw up a quick calander display would really help me.

2nd thing No inventory list of stock. Ideally I would like to have an accurate list of what is in staff members vehicles and what our holding stock is, just makes it easier when ordering or servicing breakdowns.

Antwort von Fergus Software

Hey Christian, thanks for the review! Have you tried the month display on google calendar using our integration? I'll pass on to the team that you'd like inventory management, at the moment we only support Stock-on-hand functionality for accurate costing and invoicing. Thanks

Beantwortet am 30.4.2020
Anna
  • Branche: Vorstandsbüro
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 18.2.2020

Fergus for Tradies

I use Fergus daily for multiple clients, so I'm quite comfortable with how it works and am now training people in Fergus.

Vorteile

I love the Dashboard view. Once you've done some training, it's really simple to use and you can't really make an unfix-able error in Fergus.

Nachteile

The response time from the support team is much slower than a few years ago. I guess that's progress as they're a much bigger company now. However, the personal support and reaction time was fantastic a few years ago.

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