Über When I Work

When I Work ist eine cloudbasierte Lösung für die Mitarbeitereinsatzplanung, mit der Unternehmen Zeit und Anwesenheit nachverfolgen, Mitarbeitereinsatzpläne erstellen und bearbeiten, dem Kalender neue Jobs hinzufügen, Arbeitszeittabellen überprüfen und Schichten belegen können.

When I Work ermöglicht Nutzern die Verwaltung von Zeitplänen und die Zeiterfassung auf mobilen Geräten mithilfe nativer und browserbasierter Apps. Mitarbeitende erhalten mobile Benachrichtigungen, wenn sich ihre Zeitpläne ändern und können mithilfe der App Schichtänderungen beantragen. Manager werden benachrichtigt, wenn Mitarbeitende Urlaubsanfragen stellen, und können diese online genehmigen. Nutzer können Mitarbeiterdaten aus Tabellenkalkulationen oder CSV-Dateien importieren und so Planungskonflikte vermeiden. Kommunikationsmethoden wie Gruppen-E-Mail-Dienste und nutzerdefinierte SMS-Textnachrichten werden ebenfalls unterstützt.

When I Work lässt sich in Gehaltsabrechnungsanbieter wie Gusto, QuickBooks und ADP integrieren und eignet sich für Unternehmen unterschiedlicher Größe. Die Preise verstehen sich pro Monat. Support wird über Online-Videos, Dokumentation und Tickets angeboten.

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When I Work Preis

When I Work bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von When I Work ist ab 2,50 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für When I Work

TicketSource

Free, professional-level online ticket sales system that’s incredibly easy-to-use and affordable to all. Promote, sell... Mehr erfahren

Timesheets.com

Timesheets.com bietet eine cloudbasierte Zeiterfassung für kleine und mittelständische Unternehmen. Arbeitgeber können... Mehr erfahren

ZoomShift

ZoomShift is an employee scheduling solution that helps businesses manage time-off requests, availability and overtime... Mehr erfahren
Planday ist eine cloudbasierte Plattform zur Mitarbeitereinsatzplanung, die sich für Unternehmen fast jeder Größe und... Mehr erfahren

QuickBooks Time

QuickBooks Time ist eine cloudbasierte Zeiterfassungslösung, mit der Unternehmenseigentümer und Führungskräfte das... Mehr erfahren
isolved is an employee experience leader, providing intuitive, people-first HCM technology. Our solutions are delivered... Mehr erfahren

When I Work Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,4
5 von 981 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Trish
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.7.2019

Great software for teams of all sizes

I've been using this software for 5 years, first as an employee then as an employer. Ease of use for both parties is fantastic and it's well worth paying for to save the time. When I change places of business, if I have a choice, I will choose When I Work again and again.

Vorteile

- Shift templates, makes scheduling a lot easier
- The ability to copy and paste any shift, even faster than clicking and choosing
- Simple to add and remove employees
- App is fairly easy to use
- Time clock is awesome, easy to use

Nachteile

- Looking at the full staff schedule on a particular day can be tedious.
- For those making schedules, it's so much easier to do on a computer
- In order to have a printed schedule, it downloads the PDF which you then have to print. I wish this printed right off the website.

In Betracht gezogene Alternativen

Gingr

Gründe für den Wechsel zu When I Work

The hourly staff scheduling that comes with Gingr leaves a LOT to be desired and has a lot of catching up to do to even be basically useful.

Antwort von When I Work

Hi Trish,

Thank you for taking the time to review When I Work, and your feedback is appreciated! We are always looking for ways to make improvements and appreciate users like you that provide feedback so we can enhance and improve When I Work!

Best,
Amanda

Beantwortet am 29.7.2019
Katja
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 21.10.2022

My favorite scheduling app that I've used so far!

I have used When I Work at two different places of employment and prefer it over other scheduling applications, such as ADP.

Vorteile

When I Work is very simple to use and easy to navigate. My current or upcoming schedule always shows up as soon as I log into the app, and I can easily view my upcoming shifts and approve them. Putting in requests and setting my availability is also very straightforward. Finally, I enjoy the messaging feature, which is helpful for communicating with a whole team or with individuals whom I haven't shared contact information with yet.

Nachteile

Sometimes When I Work logs me out of the app and I am forced to log in again, which can be inconvenient if I don't have my password saved or written down. When I cancel a shift, it still shows up in my Concluded Requests, as well as my employer's requests for me, which I feel is a bit unnecessary. I would prefer if it just showed up in mine but not in my employer's requests. I also wish my shifts from previous weeks were still available to view.

Antwort von When I Work

Hi, Katja Thank you for leaving such a positive review. We appreciate your time and support!

Beantwortet am 27.10.2022
Steven
  • Branche: Alternative Medizin
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 28.10.2022

Great

I just like that it eased the duty of writing the employee schedule

Vorteile

It functions as it is intended. Its convenient and you can auto schedule as well. It could take sometime

Nachteile

The support staff isnt always available and its sometimes complex to use. Some of the auto schedule features are obsolete

In Betracht gezogene Alternativen

TicketSource

Gründe für den Wechsel zu When I Work

Because i did. Free trial was the seller
mera
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 18.9.2022

my review about when i work

An company may manage time and attendance, create and amend employee schedules, add new tasks to the calendar, check timesheets, and fill shifts using the cloud-based employee scheduling tool When I Work.

Using native and browser-based applications, When I Work enables users to manage schedules and track time on mobile devices. When their schedules change, employees receive smartphone alerts, and they may use the app to request time off or shift changes. When staff members request time off, managers are informed and have the option to approve it online. Users can prevent scheduling conflicts by importing personnel data from spreadsheets or CSV files. Additionally supported are forms of communication including customized messaging and group email services.

When I Work interacts with companies that offer payroll services like Gusto, QuickBooks, and ADP.

Vorteile

The simplicity of scheduling and accessibility appeals to me.
They have a great customer service crew that is always willing to assist.
I had a good overall experience with When I Work, and I would highly suggest it to other Business owners.

Nachteile

My only negative experience was having to repeatedly reset my phone due to GPS issues when attempting to clock in, which was unpleasant and time-consuming.

Antwort von When I Work

Hi Mera, Thanks for taking the time to review our app. We'd like to help resolve any issues that you are experiencing if you can submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/. We are here to help!

Beantwortet am 26.9.2022
Sneha
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 10.10.2022

Excellent scheduler to communicate with your team on daily basis

Love the product overall. Does the work it is supposed to do.

Vorteile

- Create schedules quickly for the team
- Easy to communicate with the team
- Mobile friendly
- Tracking the progress

Nachteile

- Did not like the attendance and leave management
- Did not like the payroll features

Antwort von When I Work

Hi Sneha- Thank you for utilizing When I Work and for reviewing our application. We love hearing your praise for When I Work.

Beantwortet am 7.11.2022

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