4,8
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,8
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Bewertungen

Über Whova

Whova ist eine Event-Management-Lösung, die Organisatoren und Ausstellern dabei hilft, Online-Registrierungen, Marketing, Lead-Abruf und virtuelle Konferenzprozesse zu verwalten. Die Lösung umfasst ein Rednerzentrum, mit dem Administratoren Informationserfassungsprozesse automatisieren, Webseiten für Redner mithilfe vordefinierter Vorlagen erstellen sowie Biographien, Portraits und Sitzungsdetails revidieren können. Zu den wichtigsten Funktionen von Whova gehören die Erstellung von Veranstaltungsausweisen, ein Sitzungs- und Anwesenheitsmanagement, Live-Umfragen, eine Social Wall und Echtzeitanalysen. Unternehmen können Online-Konferenzen organisieren, mit dem Publikum über Abstimmungen, Umfragen und Diskussionsforen interagieren sowie Nutzern den Zugriff auf aufgezeichnete Videos und Sitzungsstreams ermöglichen. Darüber hinaus bietet die Lösung ein Event-Marketing-Modul, mit dem Vermarkter potenzielle Teilnehmer gewinnen können, indem sie Werbebeiträge in Social-Media-Kanälen erstellen und planen sowie auf einem zentralen Dashboard Einblicke in den Web-Besucher-Traffic erhalten. Whova lässt sich in Eventbrite, Constant Contact, Cvent und RegFox integrieren und nutzt Zapier, um die Plattform mit anderen Registrierungs- und Customer-Relationship-Management-Systemen zu verbinden. Das Produkt wird pro Veranstaltung berechnet.
Whova Software - 1
Whova Software - 2
Whova Software - 3
Whova Software - 4
Whova Software - 5
Whova Software - 6
Whova Video
Whova Software - 1 - Vorschau
Whova Software - 2 - Vorschau
Whova Software - 3 - Vorschau
Whova Software - 4 - Vorschau
Whova Software - 5 - Vorschau

Whova Preis

Whova bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Whova

Whova Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,7
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,6
5 von 2.039 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Yaren
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 26.12.2022

Bewertung

Vorteile

Die Software ist ganz einfach zu bedienenden

Nachteile

Keine Nachteile die mir aufgefallen sind

Richard
Richard
  • Branche: Verteidigung & Raumfahrt
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.10.2023

Event Management Done Well

I’ve attended 7 or 8 virtual conferences through Whova and always found it easy to use and keep track of where I needed to be. Communication with other attendees and speakers is easy. I enjoy using the app.

Vorteile

I am an attendee so my answers are from that perspective. Whova is easy to navigate and find information I need to decide which sessions I want to attend. There are mechanisms for sending questions to the speakers ahead of time. There is a good social platform so that attendees can do virtual meetups and see who else is attending. It is easy for an attendee to create a discussion topic or recommend and article or conference. Entries to questions and polls are propagated quickly through the system so there is no confusion about whether I have entered a response to a poll. I love the Leaderboard function. It encourages attendees to post on the platform and is a nice distraction from the serious nature of the conference.

Nachteile

There is limited ability to respond or add anything other than text to most questions. For example, I wanted to let fellow attendees know about an upcoming conference but my only choice was to enter text to describe it. I had some graphics from the PR Kit associated with the conference that it would have been nice to upload but I could not find a way to do that.

Karissa
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 16.4.2024

Whova Review

My experience has been positive. Our instructors are really good at referring us to the Whova app during conferences.

Vorteile

The connections you can make and the organizational aspect of it.

Nachteile

I do not have concerns with Whova. I currently only use it for events.

Hardeep
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 25.10.2022

Upgrade Options and Double Dipping Billing - Poor Customer Service

We hosted an event in August 2022. It was a successful event but unfortunately our experience with WHOVA was very disappointing. We procured the software and opted for 10 sponsor package. Then we upgraded to a 20 sponsor package and paid the difference in pricing. Fortunately, we went over 20 sponsors and then called WHOVA to upgrade us to the unlimited package. To our surprise, they would not allow us to upgrade to an unlimited option. They wanted to keep the fee for the 20 sponsors and then we had to pay close to another $2k for the unlimited package. We protested this with them since this is double dipping. We had about 5 more sponsors over the 20 we had paid for. We are therefore very disappointed with their approach. We sent numerous emails to our sales person as well as the supervisors in charge as well as their general email ID. Not one email or phone call was received back from them to even have a discussion so that we could bring closure to this.We are a small not for profit run by professionals and 100% voluntary. It is for this reason, we thought to share our concern and experience so that anyone else who may be looking for event management apps is aware upfront. We are happy to share our experience with anyone who may like to know more at [SENSITIVE CONTENT]

Vorteile

The software overall has the functionality needed for a small to mid sized event. However, the user interface is not very inviting to the end user

Nachteile

Everything is being sold as add-ons. An event management software should have all of the basic functionality packaged in. The add-on features add to the total cost and the pricing overall does not become very transparent to the end user.

BRUCE
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 6.2.2024

Best conference / tradeshow app I've used

Not much to say that hasn't been covered above. Great to track events and papers being given at a show.

Vorteile

Easy, useful, we have used it for a tradeshow with about 600 attendees for 2 years now, definitely gets way more traction and use than any previous solution we've tried. Also perfect to use for lead tracking for exhibitors at a show.

Nachteile

No real cons. Wanted to create a poll in the Community of a conference and at first it wasn't as obvious as the other features of Whova.

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