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Zum Anbieter

Über Tipalti

Die einzige Automatisierungslösung für Ihren gesamten Kreditorenprozess. Automatisieren Sie Kreditorenbuchhaltung, globale Sammelzahlungen, Beschaffung und Spesenabrechnungen – und eliminieren 80 % Ihres manuellen Aufwands. Mit Tipalti können Sie Lieferanten, Partner und Freiberufler onboarden, den Bestellprozess optimieren, Genehmigungen beschleunigen, die Rechnungserfassung eliminieren und Zahlungen in 190 Ländern vornehmen. Plus: Weltweite Steuer-Compliance, 2- und 3-Wege-Abgleich von Bestellungen, Multi-Entity-Unterstützung und sofortiger Abgleich mit ERP-Integrationen wie NetSuite, Quickbooks und Sage Intacct.
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Tipalti Preis

Tipalti bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Tipalti ist ab 129,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
129,00 €/Monat Preisinformationen anzeigen
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Tipalti Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,6
5 von 132 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Daysi Aileen
Daysi Aileen
  • Branche: Sport
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.8.2022

Tipalti AP Solution Review

Overall, it's been a great experience. It's easy to use, the implementation process was all good and going through the platform is very smooth and user friendly. It has QBO integration, which facilitates the coding in our accounting system, saving us a lot of time.

Vorteile

It's very user friendly, and gives you control of everything that goes on. As well is very easy to generate reports and the support team is very responsive and helpful.

Nachteile

There's some minimum for payments to specific countries that is kind of a limitation for the staff we have there which lead us to use other platforms. The 1099s have to be processed manually when working on the end of year filing.

Lisa
  • Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 17.10.2022

Software selection proves a success

Overall, we are thrilled with selecting the right product for our business case. The staff are extremely helpful and flexible in ensuring it can meet our requirements with some tailoring as required.

Vorteile

The ability to process invoices from time of receipt to actual payment. Ability to handle multi-entity as well as handling of invoice management for a HNW individual.

Nachteile

UI not always that strong - could use some improvements in the structure of the tool and the user interface.

In Betracht gezogene Alternativen

Yokoy

Warum Tipalti gewählt wurde

Not scalable

Zuvor genutzte Software

Gmail und Airtable

Gründe für den Wechsel zu Tipalti

Yokoy doesn´t offer payment capabilities. Business Central just a bit heavy and not in line with our company size.
Mattias
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 7.6.2021

Neo4j

- Good approval system for vendor bills.
- Implementation process was not "top-class", delivery of answers to questions and issues was promised a specific date but was rarely delivered accordingly.

Vorteile

Approval functionality for users, both in a email and in app.

Nachteile

Users can see and access historical bills for same vendor when approving via email. No VAT or GST functionality between Tipalti and Intacct. Not able to have attachment for credit memos sync from Tipalti to Intacct.

Antwort von Tipalti

Thanks for your review Mattias. We are working on improvements for VAT support with integration to Intacct. We look forward to our continued partnership with you with a dedicated customer success manager and support teams for your global payables operations.

Beantwortet am 11.6.2021
Catina
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.11.2020

My POINT of view...

Vorteile

I like the new ACH Debit feature that allows us to save time from manually transferring funds from our bank to Tipalti. This saves us a great deal of time!
I also appreciate being able to create unique Payee ID's.

Nachteile

One of the issues I have is when you need to cancel an approval request, you are not able to let the approver know that the request has been cancelled. I
It would be nice to be able to add bills to a payment order that has already been scheduled.
No option to chat with the Support team when needing to reach out to them. It appears the only way to reach them is via email.

Mory
Mory
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 13.3.2023

Easy and professional invoicing software

A good work tool for all levels in invoicing and many others

Vorteile

Invoicing is easy to do on software especially when you are initiated

Nachteile

Not at all, I did not encounter any problems with this tool

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