Über PandaDoc

PandaDoc ist ein cloudbasiertes Dokumenten-Management-System, das Nutzern bei der Erstellung von Angeboten, Offerten, Personaldokumenten, Verträgen und mehr hilft. Die Lösung wird hauptsächlich von Vertriebs- und Marketingteams und der Unternehmensleitung verwendet. Mit PandaDoc können Nutzer aus einer Vielzahl von Angebotsvorlagen auswählen, die kostenlos heruntergeladen und angepasst werden können. Die Lösung bietet auch Optionen zum Ändern der Sprache und Währung, die in Dokumenten je nach regionalen Standards verwendet werden. Mit der Kollaborationsfunktion können verschiedene Teams an einem einzigen Dokument zusammenarbeiten, indem sie Kommentare und In-Activity-Protokollierung hinterlassen. Die integrierte E-Signatur-Funktion ermöglicht es Unterzeichnern, die Dokumente von überall und jederzeit zu genehmigen und zu unterschreiben. PandaDoc Analytics liefert Echtzeit-Statistiken darüber, wer das Angebot angesehen hat, wie oft sie das Angebot gesehen haben und wie viel Zeit sie mit dem Angebot verbracht haben. Das Dashboard bietet einen Überblick über die Angebotsleistung. PandaDoc ist über ein abonnementbasiertes Tarifmodell pro Nutzer verfügbar. Die Lösung bietet Integration mit Salesforce, HubSpot, SugarCRM, ProsperWorks und vielen mehr.
PandaDoc Software - 1
PandaDoc Software - 2
PandaDoc Software - 3
PandaDoc Software - 4
PandaDoc Software - 5
PandaDoc Software - 6
PandaDoc Video
PandaDoc Software - 1 - Vorschau
PandaDoc Software - 2 - Vorschau
PandaDoc Software - 3 - Vorschau
PandaDoc Software - 4 - Vorschau
PandaDoc Software - 5 - Vorschau

PandaDoc Preis

PandaDoc bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von PandaDoc ist ab 35,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
35,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für PandaDoc

Conga Document Generation

4,4 (108 Bewertungen)
Conga Document Generation ist eine cloudbasierte Dokumentenmanagementlösung für mittlere bis große Unternehmen. Zu den...

Formstack Documents

4,7 (112 Bewertungen)
Formstack Documents (ehemals WebMerge) ist ein webbasiertes Dokumentenmanagementsystem, mit dem Nutzer Daten aus der...

Zoho Sign

4,6 (78 Bewertungen)
Zoho Sign ist eine Lösung für digitale Signaturen, mit der Unternehmen jeder Größe elektronische Signaturen sicher...

QuickBooks Online

4,3 (7867 Bewertungen)
QuickBooks Online ist eine webbasierte Buchhaltungslösung, die sich an einzelne Buchhalter und kleine Unternehmen...

HoneyBook

4,7 (646 Bewertungen)
HoneyBook ist eine cloudbasierte CRM-Lösung für kleine und mittlere Unternehmen. Die Lösung hilft Nutzern, Geschäftsproz...

Formstack Forms

4,0 (114 Bewertungen)
Formstack ist eine cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen Prozesse zur Erstellung digitaler Formulare und zur...

Loopio

4,6 (73 Bewertungen)
Loopio ist eine cloudbasierte RFP-Lösung (Request for Proposal), die für mittelständische und große Unternehmen...

Dropbox Sign

4,7 (1440 Bewertungen)
HelloSign ist eine cloudbasierte Plattform, die Unternehmen dabei unterstützt, elektronische Signaturen auf Dokumenten...

DigiSigner

4,8 (1238 Bewertungen)
DigiSigner ist eine cloudbasierte digitale Signaturlösung, die sich an kleine Unternehmen in Branchen wie Immobilien,...

Concord

4,6 (237 Bewertungen)
Concord ist ein Vertragsmanagementsystem, das Unternehmen hilft, den gesamten Lebenszyklus ihrer Verträge zu verwalten...

airSlate SignNow

4,6 (534 Bewertungen)
signNow ist eine cloudbasierte Lösung für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung bietet Formularvorlagen,...

Oneflow

4,5 (62 Bewertungen)
Oneflow ist eine vollständige Plattform für digitale Verträge. Die einfache, nutzerfreundliche und intuitive Plattform...

Adobe Acrobat Reader

4,6 (10440 Bewertungen)
Adobe Acrobat Reader DC ist ein PDF-Betrachter, mit dem Unternehmen PDFs anzeigen, signieren, freigeben und kommentieren...

Better Proposals

4,8 (164 Bewertungen)
Better Proposals ist eine Angebotsmanagementsoftware, mit der Unternehmen nutzerdefinierte Angebote und Deckblätter...

Foxit eSign

4,7 (704 Bewertungen)
eSign Genie ist eine webbasierte Plattform für digitale Signaturen für Unternehmen jeder Größe. Das Tool ermöglicht es...

Nutzerbewertungen zu PandaDoc durchsuchen

1.199 von 1.199 Bewertungen
Sortieren nach:
Oliver
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 29.5.2024

Unzumutbare Preiserhöhung ohne Zustimmung

Vorteile

Wir sind langjährige Kunden von PandaDoc und waren bisher zufrieden. Doch im Mai 2024 bemerkten wir eine erhebliche und unerklärliche Erhöhung unserer Rechnung seit März 2024. Diese Erfahrung war äußerst frustrierend und hat unser Vertrauen stark beeinträchtigt.

Nachteile

Wir sind langjährige Kunden von PandaDoc und waren bisher zufrieden. Doch im Mai 2024 bemerkten wir eine erhebliche und unerklärliche Erhöhung unserer Rechnung seit März 2024. Es stellte sich heraus, dass unsere Benutzerkonten, die seit 2022 vorhanden waren, durch eine Systemaktualisierung dann einzeln berechnet wurden, statt inklusive in einem Paket. Diese Preiserhöhung erfolgte ohne unsere Zustimmung.

Trotz mehrfacher Kontaktaufnahme und klarer Kommunikation verweigerte PandaDoc eine vollständige Rückerstattung der unberechtigten erheblichen Zusatzkosten. Der Kundenservice bot nur teilweise Rückerstattungen und keine zufriedenstellende Lösung an.

Diese Erfahrung war äußerst frustrierend und hat unser Vertrauen stark beeinträchtigt. Wir hoffen, dass diese Bewertung anderen hilft, vorsichtig im Umgang mit PandaDoc zu sein, und dass das Unternehmen seine Kundenservice- und Abrechnungspraktiken überdenkt.

Antwort von PandaDoc

Hi Oliver,

Thank you for your honest review, I'm disappointed to hear you had this experience. We'd like the chance to make this right and find out what may have went wrong here regarding the pricing and lack of communication surrounding it. Please feel free to email [email protected] so we can collaborate on a solution. We hope to have the chance to make this right.

Beantwortet am 6.6.2024
Maximilian
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.1.2025

Super einzusetzende Software für schnelle Vertragsabschlüsse

Vorteile

Pandadoc ist einfach aufgebaut und bietet, im Gegensatz zu einigen Konkurrenten, eine unendliche Anzahl and Signaturen an.

Nachteile

Der Name Pandadoc - meckern auf hohem Niveau

Barbara
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.3.2023

Unterschreiben mit PandaDoc

Der größte Vorteil ist, dass die Dokumente super schnell unterschrieben und zurückgesendet werden können

Vorteile

Die Einfachheit, Dokumente zu unterzeichnen und wieder zurückzusenden

Nachteile

Es gibt nichts negatives, was mit bisher bei PandaDoc negativ aufgefallen ist

Jora Jessica
Jora Jessica
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.1.2023

Dokumente einfach mit Finger oder Stift unterschreiben

Ich finde, das Pandadoc optimal für Vertragsabwicklungen geeignet ist. Es gibt Vorlagen, die man kinderleicht anpassen kann. Einfacher kann das Unterschreiben von Vertragsdokumenten nicht sein. Die Software ist sehr übersichtlich und gut strukturiert.

Vorteile

Ich hatte eine Software gesucht, mit der man Dokumente ganz einfach mit einem Finger oder mit einem Touchpen unterschreiben kann. Pandadoc unterstützt diese Funktion sowohl über Smartphone als auch über Tablet. Die Dokumente werden in einer redundaten Cloud abgelegt, worauf man jederzeit und quasi von überall drauf zugreifen kann.

Nachteile

Es gibt Unternehmen, die akzeptieren das Unterschreiben mit dem Finger nicht. Vielleicht gibt es einen Weg, auch die letzten Unternehmen zu überzeugen. Ansonsten habe ich nichts zu bemängeln

In Betracht gezogene Alternativen

Dropbox Sign

Gründe für den Wechsel zu PandaDoc

Pandadoc war meine und somit beste erste Wahl, ein anderes Alternativprodukt hatte mich mir gar nicht mehr angeschaut.
Uwe
  • Branche: Alternative Medizin
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.1.2023

Es macht Spaß , mit diesem Programm zu arbeiten, es ist sehr Benutzerfreundlich. Endlich mal...

Vorteile

Schnell und einfach zu erlernen und Personal zu schulen. Das PandaDoc-Supportteam reagiert auch immer Zeitnah echt toll. Wenn Sie nur eine einfache Unterschrift auf einem einfachen Formular benötigen, ist dies ein Kinderspiel.

Nachteile

Manchmal kann das Importieren von Dokumenten aus Word ihre Formatierung verlieren, aber nur selten

Cem
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.12.2022

PandaDoc im Sales

Vorteile

Perfekt um Verträge abzuschicken und abzuschließen. Preislich auch besser als die Konkurrenz.

Nachteile

Hoffentlich gibt es in der Zukunft noch mehr Funktionen!

Lam
Lam
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 21.1.2025

E-sign document collection solfware

Great for sending documents and collecting signatures, can create and edit templates, but the formatting was not great.

Vorteile

The anilities to collect files from signers within the documents sent out

Nachteile

Customer support is only available via email and you have to go through a chat bot first.

In Betracht gezogene Alternativen

Docusign

Gründe für den Wechsel zu PandaDoc

Available price structures and customer reviews
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 6.1.2025

Expensive but Professional

Vorteile

It's a really professional way for me to dispatch out contracts

Nachteile

The cost is really high in my opinion, I'd like there to be more features and integrations for the cost

Jamie
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 21.1.2025

Greedy Corporation

Services are functional but if you have any issues with billing, it will be the customer's fault, ALWAYS

Vorteile

Their billing methods are intentionally misleading. They will not refund you even if the error is on their end, and you are required to pay for the error until your next annual billing cycle. If you forget to remove a license before your annual due date, they charge you for the entire year. Customer service is like talking to a robot, no matter what the situation the CUSTOMER is wrong. Getting blood out of a turnup would be easier than getting a refund from this company.

Nachteile

Predatory billing, intentionally misleading, terrible customer service.

Antwort von PandaDoc

Hi Jamie, I'm so sorry to hear this has been your experience. That’s not the experience we want any of our customers to have, and we understand how upsetting it can be when you feel you aren't getting the support you need.

We would love the opportunity to make things right. If you’re open to it, we’d appreciate the chance to better understand what went wrong and see if there’s anything we can do to improve your experience. Please reach out to [email protected] so we can discuss this further.

Thank you for sharing your feedback—it helps us improve, and we hope to regain your trust.

Beantwortet am 29.1.2025
Jonathan
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.10.2024

So much better than the big incumbents you'd all think of!

Our teams love it. It's really well designed to help us get the right documents built from clear and easy to maintain templates. Smart content is so powerful and they've helped us no end get up and running. Really impressed.

Vorteile

Robust and well thought through product. Really understood the needs of companies and are well equipped to delight them.

Nachteile

Reporting needs work. There's a lot of data missing from their reports and it is impossible to identify the difference between documents created in our production environment and our sandbox account. All shows up together.

Christopher
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.12.2024

PandaDoc Review

Overall, I loved it. It really separated my company from the others at the time. The speed in which you can produce a very professional proposal was great!

Vorteile

At the time it was pretty much cutting edge software. CRMS have now made it pretty much obsolete.

Nachteile

I loved it! It is just more or less obsolete now with all the CRMS having pretty much the same quoting capabilities built in. The less subscriptions and platforms you have to use the better.

Jonathan
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.1.2025

Panda Doc over Docusign

I had a very good experience with Panda Doc. One of the easiest products to use.

Vorteile

How easy it was to navigate and setup agreements for signature.

Nachteile

A lot of people were not familiar with PandaDoc so it would go unopened in their inbox or would go to spam.

Deja
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 29.1.2025

Great Value for the software!

Vorteile

I like the ability to collaborate on documents.

Nachteile

You have to cancel the entire document, if you want to make any amendments.

Alex
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 21.12.2024

Pandadoc is a flexible signing tool

We used it as a way to present our proposals. It was synced with HubSpot and for 95% of the time it worked very well.

Vorteile

It is a very flexible product, not unlike Word, it is very easy to adjust and you can add people for signatures. It is quite easy to learn too.

Nachteile

Legal documents with their various clauses and punctuation are not easy to bring into Pandadoc as the formatting gets lost during the cutover if you are bring Word docs into Pandadoc. I had to change them to PDFs before bringing in, otherwise I would lose the punctuation.

Joshua
Joshua
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 22.1.2025

Esignature tool

overall, pretty good. I spend a good amount of my day drafting and sending proposals and pandadoc is a good help

Vorteile

pandadoc is a solid esignature tool. What I like the most is that it can help you quickly draft and send a contract while also being intuitive for the receiver.

Nachteile

not sure, there are some things they can improve though. User friendliness when drafting a new doc is one of them.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 14.1.2025

its decent

Overall my experience with it was average to ok

Vorteile

PandaDoc is easy to use and has many good features

Nachteile

The cost of it is bit more than other good options

Kayla
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.7.2024

PandaDoc is Superior

Vorteile

I love PandaDoc. I have used DocuSign and SignNow for similar jobs in the past- and PandaDoc is the easiest, most intuitive, and most cost-effective solution for digital signing. I use it to send job offers, HR documents, and to execute contracts with clients. I will always rave about PandaDoc! The best part? Clients find it easy to navigate- I get far fewer complaints using PandaDoc than I received with DocuSign or SignNow.

Nachteile

I have yet to find anything I do not like about PandaDoc.

Ashley
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.9.2024

Easy, Breezy, PandaDocs!

Overall, PanadaDoc has been successful in helping streamline our processes and contracts for remodeling projects.

Vorteile

Pandadoc has wonderful integrations with GMAIL, Salesforce and Quickbooks. Their ability to work with al three platforms greatly improves our sales process.

Nachteile

The backward-compatibility with Salesforce is very tricky to set up. Importing and exporting CRMs to link documents has proved to be a struggle in the beginning.

Erin
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 5.9.2024

PandaDoc is a Satisfactory Signatory Document

Overall a satisfactory experience with a product that helps get the signatory job done more quickly! I appreciate having this app. PandaDoc is not as adorable than an actual panda, but it’s definitely more helpful!

Vorteile

PandaDoc is relatively easy to use. It is simple and gets the job done in a few pages of work.

Nachteile

It is a little bit basic compared to JotForm. It is a little glitchy or slow at times.

Tim Van
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.11.2024

PandaDoc an easier way to create and manage documents.

There is only one word to describe our experience with PandaDoc and that is exceptional. It has made it so easy for us to create and take charge of our documents all from a single platform. Its ease of use makes it really quick for us to create any kind of document that we are in need of.

Vorteile

The user interface is very clean and I have liked how PandaDoc makes it easy to create and edit any kind of document. PandaDoc offers premium features like e-signature that ease our work of signing documents. It has a document tracking function that allow us to monitor how and where each and every document we have is being used. It has a secure and fast file sharing tool that help us to share documents safely without loosing any of their data.

Nachteile

PandaDoc could not have been any better than it already is. No part of it that is disliked.

Sara
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.7.2024

Effective support for document management and enhancing transparency in correspondence

Managing documents has become easier with PandaDoc, editing, formatting, adding digital signatures and documentation are done from the same page. It has contributed to increasing transparency in all our dealings.

Vorteile

PandaDoc is designed in a way that allows us to deal with all digital documents seamlessly. I liked the simplicity of designing the different forms and the automatic insertion of the names of companies or individuals to whom the form is intended to be sent independently so that we can send it to all of them at the same time. It is great that everything is done on the same page, and you can also request approval or review from the officials directly and document their responses before completing the work. It is great that we get immediate notifications of receipt of the document from the other party. PandaDoc helps us send quotes and other requests officially to provide confidence and documentation for all procedures. I liked the ease of requesting the addition of a digital signature as it is done securely and easily and without the need for the other party to have an account on PandaDoc.

Nachteile

There are no negatives, PandaDoc is very practical and rich in tools that give various documents a unique organization and maintain our brand.

Lisa
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2024

Great for Business

Overall, we really enjoy using PandaDocs. Their support team is fantastic. They've helped us come up with solutions and workarounds for my teams specific issues.

Vorteile

PandaDoc simplifies the process of creating documents quickly and efficiently. In just a few minutes, my sales reps can build a pricing table, draft a business case, add testimonials, and include signature blocks. Once the document is ready, it's essential for our workflow to include the PandaDoc approval process, ensuring that sales reps get managers approval before each quote is sent out.

Nachteile

We no longer use the templates. Instead, we customize each contract for our clients directly in Google Docs. As a result, the template feature isn't useful for us. Once a document is in PandaDoc, it can't be edited, and if we spot errors like incorrect dates or names, we have to delete the document and start from scratch.

Jason
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.4.2024

We could not operate without Pandadoc

Absolutely fantastic. Panda Doc is a critical part of our business. It has made the sales process far more efficient and created a seamless agreement signing

Vorteile

Ability to integrate into Hubspot !! Ease of use, tracking and review of documents. Incredibly efficient and fantastic bespoke features

Nachteile

Hard to think of any really. Maybe that it would be good to have more login seats available for our subscription level

Antwort von PandaDoc

Thank you for your feedback and support of PandaDoc!

Beantwortet am 6.6.2024
Chris
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.7.2024

PandaDoc - document management

PandaDoc is an essential "partner" that helps me to keep my docs in order and secured.

Vorteile

It makes the document management a easy job, saved me a lot of time. Some important features for me are the construction estimates and quoting, more than a half of my job is done with the help of PandaDoc. The possibility to get digital signatures on your contracts and docs is crucial for and offers the liberty to do the job on the go. Document cloud offers a secure storage and available from any device wherever you are.

Nachteile

Is not perfect, but there are no cons worth mentioning here.

Pathan
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 19.11.2024

PandaDoc - Document Management

It makes managing documents easy and improves workflow efficiency. Despite minor challenges with customization and cost, its features are very helpful for business needs.

Vorteile

It is user-friendly and makes creating, sending, and signing documents simple and efficient. Its templates save time, and the tracking feature helps monitor document status.

Nachteile

Sometimes, the platform can feel slow, especially when handling larger documents. Customizing templates for specific needs can be tricky without advanced knowledge. Also, the pricing may be high for small businesses or startups.

Michel
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 23.10.2024

PandaDoc, easy to use and some progress to make

building offer using previous ones or using blank sheets

Vorteile

easy to add sheets from templates / libraries

Nachteile

1- not so fun to copy a page from another offer... you have to open the previous one, copy as a template, open the new one, import the page... Can we not open two documents at the same time to allow copies ?
2-the tables are not so easy to modify: some troubles using the format "EURxxx" or sometimes it is "€xxx"
3-import an image must go through a file, not allowed directly using a screenshot

Meghann
Meghann
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 17.10.2024

Fine for small business

We used it to send over contracts for signature. It was very basic but it worked.

Vorteile

It was fairly easy to use and you can send pretty much any documents for signature.

Nachteile

It didn't integrate with our system and reps had too much flexibility.

Drew
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 8.12.2024

Panda Doc Review - Consulting

good, I still use them, but do wish they had more of a priority on my needs and questions

Vorteile

it's affordable and somewhat easy to figure out yet does require some time with it.

Nachteile

The customer service is not excellent they are all overseas and I had to beg them to setup a call with me to help me figure out some of their more technical features

In Betracht gezogene Alternativen

Docusign

Gründe für den Wechsel zu PandaDoc

pandadoc cost was way lower than docusign
Omar
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.9.2024

Pandadoc Review

My overall experience with Pandadoc is amazing. Never has given me an issue.

Vorteile

Pandadoc made it very easy to send forms to my providers. The best part was the amount of compliments I received from people saying how easy it was to use.

Nachteile

There wasn't anything I disliked about Pandadoc. It has been nothing but helpful to me.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Marktforschung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 4.6.2024

PandaDoc helped our team closed sales faster

So far so good, customer support is also attentive to customer's needs.

Vorteile

I like that we can make revision to PandaDoc easily, and have multiple signatories in one document, which is critical to our organization.

Nachteile

Nothing really, but if there one thing we would like to improve is it's integration to CRM apps.

Antwort von PandaDoc

Thank you for your feedback and support of PandaDoc!

Beantwortet am 6.6.2024
Abhishek
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 29.8.2024

Best tool to e Sign contacts and documents

Great tool to sign contracts and documents , email client and track the current status.
Also has remainder email feature to get updates when someone signs the document.

Vorteile

Best tool for e-signing document , Feature to upload a document , create respective signing fields and sent directly via email to client.

Nachteile

Starter plans doesn't have CRM Integrations.

Joe
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2024

Creating and managing documents is so effortless with PandaDoc.

The experience with PandaDoc has turned to be a greater one than we had anticipated. It has made document creation and management become a lesser labour intensive task. PandaDoc allows us to create documents so easily and quickly. Moreso, its fantastic security tools has been making sure that our sensitive information remain safe.

Vorteile

PandaDoc is a very flexible product and has been easy to customize to fit the needs at hand for creating specific documents. It has delighted us with its superior data safety functions that has been keeping our sensitive documents and information safe when working on them and sharing them. PandaDoc has an inbuilt e-signing feature that has made it easy to add signatures to documents without having to first print them. It provide us with audit trails that help track all the documents access activities to ensure no unauthorized access is permitted.

Nachteile

PandaDoc has stayed true to the course giving us no troubles at all. We have not experienced any cons yet.

Becky
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.11.2024

Multifaceted

PandaDoc helped me keep clients informed and documents signed in no time.
I was able to drop other services and save money.

Vorteile

PandaDoc can be used for e-signature, forms, contacts, notarization, payments and quotes just to name a few. Document templates are the fastest option however the smart editor is also available.
Plans include free, starter, business, and enterprise. When billed annually a discount may be applied to some plans.
There are many possible integrations including essential services and those I only use on occasion. PandaDoc is import-friendly (accepts multiple file types) and works on almost any device.
PandaDoc will notify me when clients have viewed or signed a document and I can even see how long they looked at each page. Sometimes I get a client (buying or selling) who wants the process to be completed very quickly. In those cases, PandaDocs features are helpful. I like that I can set documents up so that clients can check optional lines (or not). I am thankful for the reminder and teamwork capability. I can also select a box to assign to a coworker.
Customer service options include a learning center and chatting with a representative through email or instant messaging.
PandaDoc is secure and legally binding just like a paper document. Contracts are automatically stored once signed.

Nachteile

I can only call customer service with a subscription to premium support. If this resulted in lower prices I would put it in the pro column, but PandaDoc costs about the same or more.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM und Xodo Sign

Gründe für den Wechsel zu PandaDoc

PandaDoc offered more features and a large discount for anuual billing.
Fariha
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 26.8.2024

PandaDoc is an essential tool for improving our document management procedures and fostering...

PandaDoc's analytics and reporting capabilities have been quite helpful in helping us understand our document processes. Our understanding of customer behavior and preferences is enhanced by the ability to track document views, engagement, and completion rates. This helps us to develop customer contact and document strategies.

Vorteile

I loved PandaDoc's comprehensive and user-friendly interface the most as the Director of ICT Operations since it greatly expedites the workflow and document management operations. For handling contracts, proposals, and other business papers, PandaDoc offers an easy-to-use interface that smoothly interacts with a variety of CRM systems. This makes the platform highly effective. Because this integration feature makes sure that all of our business and sales processes are in sync, managing documents manually requires less work overall, increasing team productivity.

Nachteile

The mobile experience for PandaDoc may also need some work. Although mobile devices can access the platform, the desktop version's user experience is more responsive and intuitive than that of the mobile version. For team members who must evaluate or approve documents while on the fly, this might be a hassle.

Elias
Elias
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.11.2024

reduced work times

It allows me to have electronic signatures, the process is simpler and very secure because every electronic signature that is made is protected, it facilitates all my work management

Vorteile

It is a software that has facilitated my entire work style, it helps me a lot to be able to let my work flow better in a more organized way, better managed with my entire work team that works more united and better division of tasks so that everyone collaborates equally

Nachteile

I can't think of anything bad to say because everything has turned out perfectly

Alex
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 25.11.2024

Removing contract and quoting human errors

Pandadoc has revolutionised our quoting and contract process and has eliminated human errors or miscalculations when summing up totals for a contract and its been a great help. Not just for our sales team but also our customer success team too.

Vorteile

It has hugely improved the way we share quotes and contracts with prospects and customers. Creating a fixed, but customisable quote builder that allows for accurate costings, clearly defined and looks professional.

Nachteile

It can be fairly complex to setup depending on how you sell your product. We have ended up with 100s of templates and content blocks in multiple currencies and at times can be a little overwhelming.

In Betracht gezogene Alternativen

Docusign

Gründe für den Wechsel zu PandaDoc

It was really flexible, integrated with our CRM and allowed us to build custom templates and content that fitted with how we sell our product
Connor
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.10.2024

Finally, an e-signature solution equipped with powerful features to scale up productivity.

Insanely perfect integration capabilities and documents workflow streamlining.

Vorteile

Secure software with everything we needed to create professional documents. Has ready-to-use and customizable templates.

Nachteile

Unbeatable value for our business. No complications.

Santiago
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.5.2024

PandaDoc Review

Vorteile

The thing I like the most about PandaDoc is its integration capabilities with our CRMs. We're able to access customer contract information across multiple platforms and report on this data.

Nachteile

The thing I liked the least about PandaDoc is the limitations on the roles I can assign to users. I'd like for certain users to only view certain documents but, at least for now, couldn't find a way to do so.

Antwort von PandaDoc

Thank you for your feedback and support of PandaDoc!

Beantwortet am 6.6.2024
Heidelyn
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.5.2024

PandaDoc Nice Product

Very reliable, trustworthy, useful, helpful and make your work fast and easy. Very NICE.

Vorteile

I like how they secure my data using this product very trustworthy.

Nachteile

Just nothing very smooth to use this product.

Antwort von PandaDoc

Thank you for your feedback and support of PandaDoc!

Beantwortet am 6.6.2024
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Fotografie
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 26.8.2024

Wipes the floor with DocuSign

I use it to send and manage model release forms with my clients. I rely on the multitude of customer fields and flexibility of the platform.

Vorteile

Easy to adopt and start using. The interface is simple and intuitive. Updates and enhancement are always being implemented. Being able to convert a pdf or word doc to a PandaDoc template is really slick.

Easy to add placeholders and template creation speeds up the document creation process. Being able to handle a variety of document types from contracts, proposals and invoices makes it a one stop solution.

Nachteile

There's no way to edit a document if it's not in a PandaDoc template format. This requires a paid subscription and is challenging for sole proprietorships.

Lucien
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.5.2024

PandaDoc is a visually appealing and powerful tool enabling sales teams

PandaDoc was a fantastic addition to our tech stack after a pretty poor experience with Docusign. It is a must have tool for dynamic sales teams that want to make their contracts far more powerful and visually appealing to customers.

Vorteile

PandaDoc enables you to create visually appealing beautiful contracts that make a huge difference when it comes to signing. Previously, we used Docusign and the contracts were incredibly boring and now compelling. With Panda, we have beautiful images that enhance the experience and increase the close rate. The integration with Hubspot is fantastic and the workflow automation is powerful. The ability to create templates has saved countless hours and can easily be adapted without needing prior training.

Nachteile

The challenge with PandaDocs is the limitations not having a native integration with Hubspot. Ideally, you want to have a contract tool built by the CRM but in this case, it relies on an API which does have certain limitations.

Antwort von PandaDoc

Thank you for your feedback and support of PandaDoc!

Beantwortet am 6.6.2024
Brian
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.10.2024

PandaDoc - An absolute must have for those firms wanting to save time and improve efficiency

Having PandaDoc is an essential tool for our firm, and has become part of the foundation of our processes and communication with our clients.

Vorteile

The ability to use professional templates with ease and send out Client Agreements for review and completion has been extremely helpful. This has replaced a very clunky process of updating a word document and sending as PDF etc. Having a web based product, including an app has allowed our lawyers and sales team the ability to important and timely steps!

Nachteile

We have been quite happy with PandaDoc, including all of the regular product update sessions. They appear to listen to their clients and implement positive changes.

Jamie
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.5.2024

The best for multi-signature contracts

Overall PandaDoc saves us several hours a week creating detailed contracts; it integrates with our entire sales tech stack and I can’t recommend it enough.

Vorteile

Panda doc is super easy to set up and customise. The template creation process is also simple and they have lots of ready-to-use templates too. It makes getting signatures from multiple stakeholders easy and the integrations we’ve set up mean we can very quickly generate contracts from our Deals in Pipedrive

Nachteile

I’ve not seen anything I don’t like or any limitations of PandaDoc compared to other digital signature/document management tools I’ve used.

In Betracht gezogene Alternativen

Docusign

Gründe für den Wechsel zu PandaDoc

Partly cost and partly because of recommendations from peers.

Antwort von PandaDoc

Thank you for your feedback and support of PandaDoc!

Beantwortet am 6.6.2024
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.12.2024

The best doc app available

I really like using it. As a marketer it's an absolute pain when your operations team asks you to help them make their legal or sales documents more pretty. PandaDoc makes my job easier.

Vorteile

After using Adobe Signature and DocuSign, PandaDoc is just simply better. The analytics, real-time feedback, and templates are fantastic. The UI is also very enjoyable to use.

Nachteile

It's quite pricey, but it's worth it if you need to send lots of contracts.

Yasith
Yasith
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 31.12.2023

Best online platform for certified documents

I've liked using Pandadoc. It's really easy to use and easy for others as well. The templates and the user experience is what stands out for me

Vorteile

The default templates were really helpful to get started with certain documents
The UI UX is really good
Sharing with others is easy as well

Nachteile

I feel they could offer better pricing
They are also not utilizing AI much where they could have made a good impact because most documents can be generated with few inputs.

In Betracht gezogene Alternativen

Docusign

Gründe für den Wechsel zu PandaDoc

DocuSign felt expensive and did not have templates that we wanted to use. I felt the Pandadoc user experience is better as well.
Silviu
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.9.2024

PandaDoc - documents powerhouse

PandaDoc helped us go paperless with all our documents, makes managing all the documents and signatures easy to track, send and receive. PandaDoc is saving us a lot of time with printing and scanning documents.

Vorteile

To be straightforward PandaDoc is easy to use due to its nice and intuitive design and makes all my document easy to manage. I really like it the options to integrate with a lot of payments gateway and CRM. Another thing I want to mention is the responsives and very helpful support team.

Nachteile

It was not that simple to learn to use it.

Paolo
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.9.2024

An Amazing Document Management Software

Vorteile

Unlike DocuSign, PandaDoc offers great features for document management including electronic signing.
I like the automation and workflow features and it ensures a smooth way of handling documents.
I also like the billing and invoicing capabilities.

Nachteile

I only have praises for PandaDoc as it hasn't failed.

John
  • Branche: Fischerei
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 3.12.2023

Fantastic solution for digitizing your signed documents

We've been using Pandadoc for about two years, and it's been a fantastic tool for managing our e-sign docs on the cloud. We usually get about a few dozen docs signed every month and it was priced a lot better for that scale. It's also pretty easy to set up and maintain, and rarely causes issues where we have to intervene manually. All in all, I strongly recommend Pandadoc, especially if you're still on paper docs.

Vorteile

I like how easy it is to get it up and running. We used the document scanning a lot in the beginning to move our standard agreements to the system, and that saved us tons of time from having to draw everything up from scratch. But the template library is also a great addition to save time when you have to create a doc on the system.

Nachteile

I'd love to have the personalization tokens improved, like having the ability to automatically enter names and titles etc., based on the information of each contact.

In Betracht gezogene Alternativen

Docusign

Gründe für den Wechsel zu PandaDoc

Pandadoc looked a lot more professional compared to some of the alternatives we evaluated, but it was still priced low enough where we didn't have to go over budget to get all the additional advanced features.

Antwort von PandaDoc

Thank you for your feedback and support of PandaDoc!

Beantwortet am 6.6.2024
Ashley
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.9.2023

Awesome Usability + Easy learning-curve!

Overall, the benefits of PandaDoc's secure data storage, digital signature (multi and singular) and template options far outweigh the issue of phone resizing.

Vorteile

I love that once you make a template in PandaDoc you can easily assign signature roles, adjust client information, and input custom variables so that everything is easily customized and doesn't have to be re-built from scratch.

Nachteile

My biggest issue within PandaDoc is that you are not able to crop or resize photos within a frame once imported. You can re-size the frame itself but not the image.

barry-john
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 19.8.2024

Pandadoc digital signature

Was very good and professional. Quality product and services.

Vorteile

Easy to use and implement. The sales team worked very well with us.

Nachteile

Pricing was not what we expected. We chose a more cost effective option

1.199 Bewertungen

Ähnliche Kategorien