4,6
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,6
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über PagerDuty

PagerDuty ist eine Incident-Management-Lösung für die Überwachung von Systemen und das Auslösen von Warnmeldungen. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Überwachungsaggregation, Ereignisgruppierung, Echtzeit-Kollaboration, mobiles Vorfallmanagement, Nutzerberichterstattung und Live-Call-Routing. Die Lösung eignet sich für Support-Teams, Engineering-Teams, NOC (Network Operations Center)- und Systemadministratoren jeder Größe. Von einem zentralen Ort aus erhalten Nutzer einen vollständigen Überblick über Anwendungen, Infrastruktur und Dienste und können umsetzbare Erkenntnisse daraus gewinnen. Mit der Bereitschaftsplanung können Unternehmen Ressourcen für kritische Anwendungen und Dienste verwalten, die Hilfe benötigen. Mit der Kollaborationsfunktion können Projektmitglieder Echtzeit-Benachrichtigungen über bevorzugte Kanäle erhalten. PagerDuty lässt sich in über 150 Überwachungs-, Bereitstellungs- und Ticketingtools integrieren. Nutzer können Benachrichtigungen per Telefon, SMS, E-Mail und mobile Apps für iOS und Android erhalten. PagerDuty ist als Jahres- oder Monatsabonnement erhältlich.
PagerDuty Software - 1
PagerDuty Software - 2
PagerDuty Software - 3
PagerDuty Software - 4
PagerDuty Software - 5
PagerDuty Software - 6
PagerDuty Software - 1 - Vorschau
PagerDuty Software - 2 - Vorschau
PagerDuty Software - 3 - Vorschau
PagerDuty Software - 4 - Vorschau
PagerDuty Software - 5 - Vorschau
PagerDuty Software - 6 - Vorschau

PagerDuty Preis

PagerDuty bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von PagerDuty ist ab 10,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
10,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für PagerDuty

PagerDuty Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
4,3
5 von 210 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Corey
Corey
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.11.2019

Bye Bye to old school on-call practices

Issues that use to "fall through the cracks" or receive no attention/acknowledgement at all have been almost eliminated totally. The time for a technical resource to be alerted to an incident and acknowledge it has gone from 15-25-35-45mins to 5 minutes or less. Teams are now proactively alerted to issues that may turn into something big before the customer notices any impact.

Vorteile

PagerDuty is incredibly easy to setup and use. Creating new teams, on-call schedules, and escalation policies can be done in a matter of minutes. You can go from manually looking up people via a google calendar or an excel sheet, to engaging an on-call resource in 2 minutes or less from the great app while you are on the beach.

The integration with Slack is great, no other way to say it. Very useful for incident notifications for those teams that rely heavily on Slack.

Nachteile

The reporting functionality of PagerDuty needs some further enhancements. Obtaining certain data such as "what users are using which contact methods" for example still needs to be provided by contacting their Support team. The filtering of the Visibility console needs work and is currently limited to "All Teams" or a single team.

James
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.11.2019

The best option if you need to be alerted for when things go down

We were tired of paging everyone all the time on things going down or coming back up. Now it pages one person during business hours only. Also if the server comes back up it'll close the ticket for us and resolve the call. Our admins can now sleep at nights and not have to respond to every page with people trying to figure out who is handling the situation.

Vorteile

Most? There are so many features with pagerduty. I like it only alerts one person on call instead of the old way we use to page people. We use to page everyone on everything. Now it's just the person on call and he doesn't respond it goes to the next person. Very nice setup.

Nachteile

Scheduling times is a bit difficult for me to grasp, but once you figure it out you only have to set it up once.

In Betracht gezogene Alternativen

SolarWinds Service Desk

Gründe für den Wechsel zu PagerDuty

Pager duty was cheaper, had more functionality and could auto-resolve tickets with service now.
ryan
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 13.11.2019

reliable

Vorteile

Very fast and reliable notifications. The mobile app is great to use for acknowledging and resolving pages.

Nachteile

Confusing setup for simple services. Should have a streamlined process to set up user, team, service, and escalation policy in a few clicks.

De Ville
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 19.11.2019

PagerDuty is the perfect solution for managing our production support team

PagerDuty gives us peace of mind. With PagerDuty it's great to know that the right person will be contacted as soon as a production incident is logged. Keeping track of who is on support is no longer a hassle. I can't imagine us managing production support without it, especially considering the fact that the team is spread across multiple continents. I can't recommend it enough!

Vorteile

- Great integration support
- Mobile app works great and continues to get frequent updates
- Flexible configuration options without being overly complicated
- Allows us to easily manage our after-hours roster and schedules
- Ability to create incident reports is a great time saver

Nachteile

- Pricing is a bit more than some competitors

In Betracht gezogene Alternativen

OpsGenie

Warum PagerDuty gewählt wurde

The manual process was confusing to everyone and a pain to maintain.

Gründe für den Wechsel zu PagerDuty

PagerDuty is a more polished product and it meets our needs better.
James
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.11.2019

The standard in on-call notification

I have used pagerduty for years, and I have to say I use it as the gold standard for other notification services. So far, competitors either don't have nearly the same level of features, or cost a fortune.

Vorteile

Easy to set up. Inexpensive. Reliable. It has a number of integration options for various monitoring systems, and they are always adding more. They also have generic versioned APIs for any custom software you might bring to the table.

Nachteile

The Mobile app sometimes has issues refreshing when there is a lot of activity.

In Betracht gezogene Alternativen

OpsGenie

Gründe für den Wechsel zu PagerDuty

Price, features, ease of integration, ease of use.

Ähnliche Kategorien