Über Clio

Clio ist eine cloudbasierte Verwaltungslösung für Anwaltskanzleien, die sich für kleine bis große Anwaltskanzleien eignet. Die Plattform ermöglicht es Anwaltskanzleien und anderen Unternehmen in der Rechtsbranche, wichtige Fristen nachzuverfolgen, Kundenfälle und -dokumente zu verwalten, Kundenrechnungen auszustellen und Zahlungen zu akzeptieren. Das Clio-Dashboard zeigt Ziele für abrechenbare Stunden an und verfolgt die Leistung auf Grundlage dieser Maßnahmen. Mit Clio Payments können Anwälte Zahlungen direkt in das Treuhandkonto eines Kunden oder in ein Betriebskonto erhalten. Mit der Abrechnungsfunktion können Nutzer individuelle Abrechnungspläne erstellen, Gebührenstrukturen verwalten, automatische oder manuelle Zeiteingaben durchführen, per E-Mail abrechnen und Kunden den Zugriff auf Informationen per E-Mail oder über das sichere Kundenportal ermöglichen. Die Dokumentenverwaltungsfunktionen umfassen Dokumentenautomatisierung, nutzerdefinierte Felderstellung, Erfassung elektronischer Signaturen und mehr. Über die mobile Clio-App für iPhone, iPad und Android können Mitarbeitende von Anwaltskanzleien Kundeninteraktionen, Dokumentenverwaltung, Aufzeichnung abrechenbarer Stunden, Fallmanagement und mehr von überall aus durchführen. Die mobile App bietet zudem Push-Benachrichtigungen und Messagingtools, mit denen Nutzer in Verbindung bleiben können. Die Preisgestaltung von Clio hängt davon ab, ob Anwaltskanzleien die Manage-App von Clio, die Grow-App von Clio oder die gesamte Clio-Suite erwerben. Die Clio-Plattform lässt sich mit über 200 Softwareanwendungen von Dritten integrieren, einschließlich anderer Softwarelösungen für die Verwaltung von Anwaltskanzleien, Marketingtools, Zahlungsplattformen und mehr.
Clio Software - 1
Clio Software - 2
Clio Software - 3
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Clio Video
Clio Software - 1 - Vorschau
Clio Software - 2 - Vorschau
Clio Software - 3 - Vorschau
Clio Software - 4 - Vorschau
Clio Software - 5 - Vorschau

Clio Preis

Clio bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Clio ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
39,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Clio

Rocket Matter

Rocket Matter is a cloud-based legal billing and management solution designed to cater small and midsize law practices....
MyCase ist eine cloudbasierte Lösung für Rechtsmanagement, die juristischem Fachpersonal in kleinen und mittleren...

PracticePanther Legal Software

PracticePanther Legal Software is a legal management solution for small to large practices specializing in areas...
CosmoLex is a cloud-based legal management solution that offers features including time tracking, billing, trust...

Amicus Attorney

Amicus Attorney is a legal case management software solution to help you manage your growing law practice. Access every...
AbacusLaw is case automation software designed explicitly for law firms. The system works as a complete practice...

Clio Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
5 von 1.249 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Mazyar
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.8.2022

Clio Practice Management is the Best

Vorteile

Clio offers features necessary for practice management and operation right out of the box; then goes a step further by offering an integration ecosystem that makes it an indispensable part of a successful practice.

Nachteile

While Clio offers the minimum viable environment for online practice, the rapid growth of the company has left gaps and subtle shortcomings that veteran users will notice, while new users will be dazzled by the way it changes their practice.

Heather
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 23.8.2022

I've used Clio Manage for 6+ Years and Clio Grow for 2+ Years

I've used Clio since opening my own firm. Overall, I'm happy with their products and feel confident that I can get "at a glance" information on my active cases as well as my leads quickly. And, I can dive deeper into any particular matter or contact easily. I do wish they were a bit more tailored to small/solo firm practice - particularly in terms of the time investment in set-up and cost per license.

Vorteile

Clio offers nearly comprehensive lead and case management services. Their support staff is responsive and if you engage them in a conversation about your firm's needs - they are eager to listen & learn. Since I began using it, Clio has steadily widened their offerings that are real value-adds. Their annual conference is a great networking & learning event.

Nachteile

Both products, but Grow especially, are very time-consuming in the initial set-up phase. Both products could be more robust for practice areas that don't involve litigation. Their support staff is readily available but in my experience can only assist in solving my issue about 10% of the time. Often some features I view as key are not available and it's hard to determine how the upvoting process of feature requests actually works. The pricing structure is frustrating and could benefit from adding a different tier for restricted or limited users (like paralegals and admins). While all the features and new additions are nice, as a solo practice attorney I often find myself unable to take advantage of them due to the time involved in learning about & implementing them.

In Betracht gezogene Alternativen

CosmoLex und MyCase

Gründe für den Wechsel zu Clio

Interaction with the sales reps and recommendations from fellow attorneys.
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 26.8.2022

Why Clio sucks and you'll only find out after investing far too much.

Eh... I should have cut my losses instead of hoping they will fix the glitches.

Vorteile

The HelloSign integration is the only reason I stay. It has the benefits of any basic CRM.

Nachteile

Customer service is horrendous. Sure they are polite and quite courteous in fact, however, it's like speaking to a brick wall. It's like everyone's drank the cool-aid. They avoid the acknowledging system limitations or errors like the pliegue which obviously comes from the top. There are far better CRM programs with true automation for far cheaper instead of the patch work of products branded as Clio. I could get the same, if not better, effect with Zapier.

Yes, I'm bitter because I've invested thousands of hours and dollars and now I'm stuck. As a sole practitioner, I do not have the money or man power to start all over again. I tell ALL my peers they are much better off using Dubsado and HelloSign than Clio. Tyring to get technical support is a time suck! The level of work/investment needed just to get the first tier customer support familiar with the product then explaining the issue is not worth addressing it AT ALL! They obviously receive minimal training and have NO real comprehension or experience with the Clio products themselves. It's like they are afraid to admin they don't know or they don't understand. They are just key word searching in the help index which I've ALREADY DONE!

In Betracht gezogene Alternativen

HoneyBook, MyCase, 17hats und Lawmatics

Warum Clio gewählt wurde

Cost, ture email and workflow automation, questionnaire customization, it's just a far superior CRM.

Zuvor genutzte Software

Dubsado

Gründe für den Wechsel zu Clio

I believed the hype and the sales pitch. Just because is cost more doesn't mean the company has invested that into it's product. They just have a larger marketing budget.
Katie
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 23.8.2022

Marquez Law Recommends Clio

Vorteile

Tasks, document templates, automated billing and bill reminders. We love that Clio is dedicated to continuing to develop their platform and listen to their customers. The Quickbooks integration, among others, saves tons of time.

Nachteile

We utilize a sustaining retainer model and the billing feature does not support this currently which makes it confusing for our clients. It would also be nice to be able to draft documents and texts to contacts for consultations/potential clients.

In Betracht gezogene Alternativen

Rocket Matter und ProLaw

Warum Clio gewählt wurde

Started a new firm and had the opportunity to switch.

Zuvor genutzte Software

ProLaw
Beau
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.8.2022

Clio Review

It has been really good and the team is really responsive.

Vorteile

I really like the tasks feature that helps move client matters forward efficiently and smoothly by allowing our users to delegate and organize their work

Nachteile

Some parts (especially Grow and Clio Docs as well as portals for clients)

In Betracht gezogene Alternativen

CosmoLex, Rocket Matter und Smokeball

Warum Clio gewählt wurde

Clio was a better all around solution

Zuvor genutzte Software

Trello

Gründe für den Wechsel zu Clio

It was a better solution, especially in canada

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