4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über Resolver

Resolver ist eine cloudbasierte Lösung für das interne Audit und das Risikomanagement für mittlere bis große Unternehmen in verschiedenen Branchen. Zu den Hauptmerkmalen gehören Audit-Trail, Archivierung und Aufbewahrung, ISO-Management und Umweltschutzmanagement.

Resolver verfügt über ein Unternehmensrisikomanagement, das es Nutzern ermöglicht, ihre Pläne, Budgets und Prognosen zur Risikoabwehr und -minderung von einer einzigen Lösung aus zu verwalten. Nutzer können auch individuelle Berichte über die aktuelle Leistung erstellen und diese mit der historischen Leistung vergleichen.

Das Auditmanagement-Modul der Software ist mit IPPF (International Professional Practices Framework) ausgestattet, das Unternehmen bei der Durchführung von Erfolgsaudits anhand von Compliance-Standards unterstützt. Das Tool hilft Nutzern, laufende Audits in einem visualisierten Modus zu überwachen und bietet Zugriff auf Audit-Ergebnisse. Außerdem überwacht es die Ressourcen, die Kompetenzen und die Zeitpläne der Teams. Das Audit-Planungsmodul hilft Nutzern, Dashboards zu überprüfen und Ressourcen entsprechend zuzuweisen, sodass kritische risikobasierte Audits nicht aufgeschoben werden. Eine integrierte Sicht der Risiken und Sicherheitsaktivitäten zur Unterstützung der Sicherheitsplanung und -deckung sind ebenfalls enthalten.

Resolver bietet Online- und Telefon-Support.

Resolver Software - 1
Resolver Software - 2
Resolver Software - 3
Resolver Software - 4
Resolver Software - 5
Resolver Software - 6
Resolver Video
Resolver Software - 1 - Vorschau
Resolver Software - 2 - Vorschau
Resolver Software - 3 - Vorschau
Resolver Software - 4 - Vorschau
Resolver Software - 5 - Vorschau

Resolver Preis

Resolver bietet keine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Resolver ist ab 10.000,00 $/Jahr verfügbar.

Startpreis:
10.000,00 $/Jahr
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Resolver

A1 Tracker

4,9 (68 Bewertungen)
Die Software A1 Tracker ist eine cloudbasierte Vertragsmanagement- und Lebenszyklus-Plattform. Zu den Funktionen von A1...

LogicGate Risk Cloud

4,6 (67 Bewertungen)
LogicGate ist eine cloudbasierte SaaS-Lösung, die Unternehmen hilft, ihre Risiko- und Compliance-Programme zu automatisi...

FORM OpX

4,5 (36 Bewertungen)
Form.com ist eine Außendienstlösung, die Tools zur Optimierung des Workflows in herkömmlichen Außendiensteinsätzen...

Cority

4,3 (94 Bewertungen)
Cority bietet eine cloudbasierte Softwarelösung für das Management auf Unternehmensniveau und Compliance für mittlere...

Case IQ

4,6 (11 Bewertungen)
Case IQ ist eine Softwarelösung zur Verwaltung von Ermittlungsfällen für Ethik- und Compliance-, Personal-, Betrugs-...

Wrike

4,3 (2728 Bewertungen)
Wrike ist eine cloudbasierte Projektmanagement-Plattform für Teams ab 20 Mitarbeitenden, die sowohl für große Unternehme...

QT9 QMS

4,7 (90 Bewertungen)
Die Qualitätsmanagementsoftware QT9 ist eine webbasierte QMS-Software, die von Unternehmen zur Einhaltung von ISO- und...

SoftExpert Suite

4,6 (83 Bewertungen)
SoftExpert Suite ist ein umfassendes Framework unabhängiger und dennoch vereinter Lösungen, um eine hervorragende...

TenForce

4,1 (7 Bewertungen)
TenForce ist eine EHSQ-Software (Environment, Health, Safety, Training) und operative Risikomanagementsoftware für die...

Corporater Business Management Platform

4,5 (15 Bewertungen)
Corporater Business Process Management verbindet Managementdisziplinen wie Risiko, Strategie, Betrieb, Qualität,...

Scrut

5 (1 Bewertungen)
Mit der Scrut-Automatisierung können Compliance- und Risikoteams jeder Größe Sicherheitsprogramme für Unternehmen...

Benchmark Gensuite EHS

4,4 (82 Bewertungen)
Gensuite versorgt die Industrie mit cloudbasierten Softwarelösungen sowohl für Desktop- als auch für mobile Plattformen....

Intellect QMS

4,6 (81 Bewertungen)
Intellect eQMS is a configurable cloud-based enterprise quality management solution that helps organizations across...

Nutzerbewertungen zu Resolver durchsuchen

59 von 59 Bewertungen
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Phillip
Phillip
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.7.2022

Resolver is another valuable tool in the belt

We are better able to harness our data and present it to our leadership teams to implement security measures, education and training.

Vorteile

Customizability of the interface, reporting, data collection, and workflow management.

Nachteile

Features take a little longer to implement than expected but they do eventually make their way into production.

Trevor
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.11.2024

Resolver System Review

Overall, a great experience. The system delivers in many ways, is easy to use by end users who do not use the system on a daily basis and is reliable. Also feel very supported by the Resolver support team when we need help or guidance.

Vorteile

Resolver is extremely flexible. We have managed to develop out from core risk management and compliance processes to adapt to other areas of the business such as people and insurance processes whilst maintaining the connectivity of an enterprise system.

Nachteile

The reporting could be improved to deliver better presented reports that can transfer directly into board reporting

Timothy
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

2
Bewertet am 20.11.2024

It's not great, but it works.

The layout for the new Resolver is more intuitive than the old Perspective system, while maintaining enough similarities that learning the new system is manageable.
Perspective froze, crashed and malfunctioned frequently. So far Resolver has been more stable.
The loss of shortcut keys is a major inconvenience, and I really hope this feature is reintroduced in future updates.
I would really like to see Resolver as a standalone program rather than a browser-based program. It would be more convenient to launch and easier to find in the taskbar when I have multiple windows open. It also wouldn't get buried amongst other browser tabs.

Vorteile

Shortcut keys (Ctrl+N to start navigation mode, Ctrl+S to start dispatch log etc.) made usage much faster, which matters a lot when busy. (this function has been removed in the current version, which is awful)

Templates are super useful to prompt for relevant information and maintain consistency.

Nachteile

The removal of shortcut keys! Having to use the mouse constantly drastically slows down usage.

Also, having to open the dispatch log via the browser is annoying. Every other program I use can be added to startup so it opens when I boot up the computer. this is the only program I have to open manually.

Ziad
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.11.2024

Reliable, Flexible, and Supportive Platform for Streamlined Risk Management and Internal Audit

Overall, Resolver has proven to be a reliable and valuable tool, and I look forward to seeing how future updates will enhance the platform further.

Vorteile

I like the high degree of customisation and the user-friendly interface and the ability to build custom templates and portals.

Nachteile

limited training resources. More comprehensive onboarding materials are needed.

Bjorn
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.11.2024

A Good Risk Solution

Overall I think it has greatly improved our processed as it has allowed us to manage our risk data and reporting in a simple yet powerful way.

Vorteile

I think that ability to customise forms and reports and the ease of it means you don't have to depend on a third party to do it for you really allow for you to improve and adapt new process quickly and with little fuss.

Nachteile

The biggest bugbear I found is that when you enter a date in a date field it will not accept this as the date, you have to select the date from a little pop up calendar which doesn't make sense if you enter the date in the correct format.

Oliver
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.11.2024

Useful professional tool

Vorteile

- automation of manual process
- ease of access
- customer service

Nachteile

- minor changes to suit basic users over admin users

Richard
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 12.11.2024

Nice tool to have for audit actions follow-up

Resolver has been a good tool so far to obtain action updates from action owners/delegates and in assisting to prepare status reports.

Vorteile

The process for following up of audit actions is automated.

Nachteile

The manual uploading of audit findings, recommendations and actions

Zoe
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.11.2024

Resolver Review

Pretty good. Simple, efficient and straightforward to use :)

Vorteile

Keeps a record of all the incidents/CA/Issues within the organisation. Love how theres a Relationship graph to show whats connected. Great how you can pull up a Incident Summary report to show the severity/status of the incidents - would be good if you could export it or download it).

Nachteile

Would be good if there is a function where Admin users can create Mandatory requirements for the users to fill out.

Daniel
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 19.11.2024

Resolver Review

Great - Overall there are many features that work very well

Vorteile

User friendly with ongoing updates and friendly customer service

Nachteile

When exiting from a historic incident report it takes me back to page 1 instead of the page I was last on (page 8 or 9 etc)

The visual graphs/statistics could be more user friendly

Peter
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 10.11.2024

Enterprise Risk Manager

implemented in 2023 - journey has been good we are using it more and more and it is meeting our needs as we grow.

Vorteile

Its intuitive and the style is nice. Also flexible we can seem to be able to do what we need through tweaking it. Reporting and graphics are good

Nachteile

nothing to note particularly. Manuals would be helpful

Tony
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.6.2024

Great GRC solution for our credit union

Great experience, they have been really helpful and the tech support team are always willing to help and respond quickly.

Vorteile

Library-based solution with integrations between Risk and Audit. I enjoy that I can customize reports and processes to meet our organization's needs.

Nachteile

User setup can be confusing when onboarding new employees into the software. There are so many custom items a user can have access to it can be difficult to identify the correct options.

Joan
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.6.2024

Resolver - ASsoftware Company Like No Other

From the initial deployment, I have had the full attention of teh team, and I made many requests, each one was dealt with on a timely basis and with that support, I was able to design our program to be easy to use, and "idiot proof" - lolol

Vorteile

Support is stellar! No matter what the issue may be, whether its a question, or a configuration request, the turn around time is spot-on.

Nachteile

There's really nothing I don't like. This is truly an awesome company.

Paul Andrew
  • Branche: Maritime Wirtschaft
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.11.2023

Keeps getting better

Resolver is a resilient, constantly improving platform that makes the day to day management of Incidents and Risk simple and easy.
The fact that it is cloud based means you can log in easily from the office, from home or on the go and it works just as well on mobile as it does on desktop.
Implementation can be a little tricky, especially if you have extensive bespoke requirements, which we do, but Resolver addressed them head on, and after much collaboration and cooperation we have a system that perfectly meets our needs and rarely, if ever lets us down.

Vorteile

Resolver are constantly innovating and improving which means the platform keeps getting better. We receive several upgrades a year at no extra cost.
In addition, their support team are fantastic and usually respond to issues quickly and efficiently.

Nachteile

Whilst the support team are fantastic, the implementation team were a bit more of a challenge. It took longer than promised to finish implementation and took a second run to iron out some longstanding issues, but to be fair to resolver they did this free of charge and we were fairly early adopters following their switch to the Core platform from Resolver.

Kristine
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 19.9.2024

Simple yet powerful

Resolver is a simple yet impactful tool to help with your SOX / NI 52-109 requirements.

Vorteile

The way we can multi-link controls across various processes under our NI 52-109 program.

Nachteile

It is not very interactive with external stakeholders. Requests should still be done thru emails.

Roy
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.11.2024

Risk Manager

So far it has been great, still working through it as a new user, will need to get better feedback form the business as it gets further communicated and implemented.

Vorteile

The Service and support provided was excellent. I was able to get super quick responses and direction from my resolver account manager and also the ticket lodgment and support team was so good and give direction.

Nachteile

The system can be a bit a little complex in certain aspects, for example in a formulating the forms and understand the back in rules can be hard. Might be helpful to potentially have some quick video generated on the more complex items that might be seen across as feedback from various users.

I'm sure once you get a better handle of certain intricacies of formulating the requirements, its easy to work through but then, if there is no technical expertise on the back-end system rules, it can be a little frustrating to move ahead on next steps.

Michael
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.11.2024

Powerful and customisable

Vorteile

The resolver team are great to deal with and respond promptly to any issues.

Nachteile

Data model is can be difficult to understand.

Brett
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 12.11.2024

University Security

Professional and willing to tailor to the needs of the business.

Vorteile

Ease of use, clean interface, simple reporting.

Nachteile

Only concern is length of time particular ticket takes to be actioned with ticket going to different time zones internationally.

Sherry
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 22.7.2022

Core daily use

The program is not what we expected and it's not providing the information we need. It's slow, when we do our weekly meeting we run different queries to look at reports and we always have to sit and wait for it to g to the requested area.

Vorteile

We are not happy with the software. We are not able to run the type of reports that we need. There is very limited or if any training. A one time email about a program is difficult to sit down and try to figure out. I am sure there are options that we are not using but it's too time consuming to try and figure this out. A 2-3 day training session would be a significant improvement.

Nachteile

The reporting process about this software. If we query all open or closed calls that are assigned to a specific person you are not able to clear that and search someone else, even if you change things in the search. It continues to constantly bring up the same person. Incident and investigations are very difficult to search for past reports. The system is very slow and not user friendly.

Lawrence
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.6.2022

Multifunctional Resolver

I greatly enjoy working in the system, the Resolver team in fantastic and very responsive. Any issues that may come up (rare though they are) are handled quickly.

Vorteile

I love the scalability of the platform, we are currently using builds in 4 different orgs with plans to add more in the future.

Nachteile

There are a few features that are not currently present that I thought would have been standard or considered a basic necessity.

Brian
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.7.2022

Excellent products and an even better team to support the products!

The personnel at Resolver has made the client experience a defining moment. [SENSITIVE CONTENT], [SENSITIVE CONTENT], has been superb to work with and a good "partner/champion" for us.

Vorteile

The ability to customize the software and define fields is the most defining positive feature of this software.

Nachteile

The only con was that we are using an older version that will sunset at some point.

David
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 28.7.2022

Review of Product

Overall I am please with the product and how we use it in our industry

Vorteile

A lot of useful tools, features and "bells and whistles"

Nachteile

lack of training when it comes to the use of the tool and features, alot of discovering them on your own.

Yadira
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 28.7.2022

Resolver for Healthcare Clinic

Overall experience is really good I have not had any issue with resolver. Its very easy to use and dont find myself having trouble with resolver.

Vorteile

Features that are more important to our healthcare is being able to have all patient complaint or incidents in order to be able to provide when we have meeting on how to better our services and also to track patients behaviors.

Nachteile

Features that would be nice of having would eliminating some clicking to get us to different tabs within the system itself.

Ian
Ian
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 29.11.2018

A fully customizable product with a dedicated staff

The developers kept us on track, within budget, they were very knowledgeable and to the extent possible were able to build custmizations to suit our unique needs. The customer support is very helpful and will return requests in a timely manner.

Vorteile

The software is very customizable and the developers and support team are very knowlegable about how the product can be configured for your organizations direct needs. In instances where they were uncertain of the systems capeabilities, they took it back to their team and came out with a solution, or have it on the list of future enhancements. Best of all, they not only took our suggestions to customize our product, but rather took those suggestions and customized the base product which gets rolled out in an update to all users. The product is very user friendly, and as part of the development/implementation team in our organization, the required level of training for our staff was minimal on how to use the system. There are an endless reporting capabilities. Additionally, they empower our admin team with the abilility to cusomize the system and a support system is in place to assist the modification.

Nachteile

There are a few features that are lacking, including a calendar/scheduling for task management of reminders to ensure requirements are not overlooked. Additionally, there are the odd anomolies/minor limitations, i.e, some formula/rules that can not be built into the system, inability to add certain fields on views, which have been reported to Resolver and expect to be rectified.

Shawn
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.7.2022

Perspective!

We are all about data and numbers. Resolver is great at providing us with both.

Vorteile

The ability to access historical documentation quickly and effectively.

Nachteile

There are other aspects of this software that I don't access as they are difficult to navigate and not intuitive.

Lauren
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.7.2022

Resolver Review

Great company that is always moving forward. Fun to work with, innovative and true partners.

Vorteile

It’s so easy to build really user friendly and simple forms and workflows which is the difference between adoption and no adoption. We love the flexibility.

Nachteile

The hierarchy view doesn’t support 1-1 relationships. Reporting layout and flexibility could be better. Trending could be better and linked to changes in workflow states rather than just predefined time periods. Not easy to see historical history without having to build a “history” object type (point in time reporting is not obvious to the user)

Wakako
Wakako
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 14.7.2022

Helping our Health Care Facilities stay reliable since 2013

Very good! Service desk is always very responsive and helpful which has been important for us as our software usage changed time to time.

Vorteile

Since 2013, we have been using Resolver software for health care facilities risk management. As our focus is physical asset management and quite unique, it is very important that Resolver was configurable to meet our needs. It benefits us capturing risk assessment discussions at 60+ sites and helps us prioritize our actions as it manages information volume and complexity so well. Risk is global language and for issue escalation, risk data is critical and its reporting functions have been helpful too.

Nachteile

Configuration of software was challenging, for the first time in 2013 and when we migrated from GRC Cloud to CORE. We have to know what we want, tech supports need to understand our needs, and they need to convert the concept to the software setting. After long many discussions, eventually, it was built as per our needs.

Don
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 20.7.2022

Reporting Tools and graghs

Reporting and support for developing the proper reports is not the strong point of resolver.

Vorteile

We use Resolver as a standalone tool to track inventory, work assignments and incidents. Resolver has been very useful in tracking our inventory.

Nachteile

The reporting and graphs in resolver are cumbersome and not useful to us. My staff complain that they cannot get what they need using onboard tools and are dissatisfied that they have to purchase other software to run the reports and analytics that they need.

Sergio
  • Branche: Öffentliche Sicherheit
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.7.2022

Resolver Review

Overall we are pleased with product, no issues on our end.

Vorteile

I like the CAD and Incident Reporting features of Resolver. In addition, it easy to use and train personnel software. Customer support is excellent. Very happy with product.

Nachteile

To print sizing issues. Word overlap if computer screen is not set properly. Only way to resolve this issue is to change screen settings on computer. Does not make sense as many programs adjust proper print screen sizing automatically.

Cynthia
Cynthia
  • Branche: Öffentliche Sicherheit
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 13.7.2022

Easy to use with multiple functions

Vorteile

Very user friendly and easy to learn for someone who isn't always computer savvy. I like the feature of the chimes when someone else makes an entry so you know it has been entered. It seems like a small thing but is very helpful when busy and working on other duties.

Nachteile

I feel the biggest issues come after updates. Things that are meant to be fixed cause bigger issues. Lagging is a huge problem when several people are calling out checks at the same time and I cannot keep up because the program is running so slowly.

Sophia
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.6.2022

My favorite GRC solution so far

Using Resolver has been great but the support we get from the Resolver people is nothing short of outstanding.

Vorteile

It's so easy to use and the User Guide found under Help is full of information and enough guidance to make my own designs and calculations.

Nachteile

Small thing but some of the features like Trend data is harder to customize.

Doug
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 21.7.2022

A benefit to our environment

Vorteile

Customer services is like no other. When a ticket is submitted it is promptly followed up with and there has never been a time when I haven't been helped.

Nachteile

More opportunities to link together with alike institutions to see what is working for them and exchange solutions.

Melissa
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.7.2022

Easy and convenient

Overall my experience has been great, customer service is so quick to respond.

Vorteile

I enjoy the ability to customize areas that are useful to our facilities.

Nachteile

It would be great if it had the ability to integrate with our system to keep up with all the new employee onboarding.

Scott
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.7.2022

Resolver Products

We have been using the Perspective system since the summer of 2008 and have been very happy with it,

Vorteile

We are very happy with using the Resolver product Perspective. This allows our organization to track and data track incidents that occur on our campus.

Nachteile

Currently, we have no cons with using this application.

Brad
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 20.7.2022

Quality Risk Analysis...but more to be desired with reporting features and functionality

It was easy to implement, quick to learn from a system administrator perspective, and supports strong features on the analytics side of the tool.

Vorteile

High configurability with deep dive analysis capabilities that connect risk controls to one another across varying categories. Helps bring attention to threats, risks, and vulnerabilities that we would otherwise not have considered as significant.

Nachteile

We advocate strongly for heat map visualizations when reporting the assessments to our leadership teams for review and decision making. The reports in Resolver are PDF, Word, or Excel only and are considerably the weakest areas of the tool as there is little to no configurability in how these reports depict the information, which isn't great.

David
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.6.2022

First Hand SOC2 Audit Experience

The product has been very beneficial for SOC 2 audits, particularly in reducing the need for additional FTE resources to managing the process. Having previously submitted evidence from prior audits is very helpful during audits in progress.
While the product is great, the support team is what makes the overall experience the exceptional.

Vorteile

The time for implementation of the solution was important. We started with a base implementation and through assistance from support have added features/functions to further streamline our processes over time.

Nachteile

There really aren't any issues which cannot be overcome with some customization.

Sandor
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.8.2022

Perspective Software review

Use of the analytics to get statistics and trends enable us to adjust our Patrols.

Vorteile

We have used this product for the last 12 years and are very satisficed with all of the features that we currently use!

Nachteile

On occasion there are bugs that need to be addressed and it could take a couple of days to resolve.

The dictionary updates are only temporary and any words saved to the dictionary are only save for the open session.

Christopher
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 20.7.2022

Great system for monitoring and historical data collection

Vorteile

Being able to utilize the system to quickly manage issues on the site but also have the data to make appropriate business decisions for physical security improvement projects.

Nachteile

Can sometimes take a day or so to resolve technical issues.

Chris
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 4.8.2022

Great incident management system

Overall experience has been very positive. Like any system, if inaccurate information goes in, inaccurate information comes out. Lots of ability to customize fields and setup according to what you want to document and track.

Vorteile

Ability to track incidents, generate cases and identify involvements.

Nachteile

Multiple steps and database entries to generate a report.

Sujan
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.7.2022

Cost Effective solution thats was easy to support

Vorteile

Cost, Customer Support, Maintainability

Nachteile

no advance feature to on premise software

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.5.2018

Overall, I would say that Perspective from Resolver is a great tool for security managers.

Consolodating information.

Vorteile

The product is affordable, and easy to use and track incidents. It also provides a great ROI and helps prove a security department's worth.

Nachteile

The analytical and query searches could be made more user friendly. I wish the main dashboard was more customizable.

Paul
  • Branche: Metallabbau
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 28.7.2022

Resolver Feedback

The platform is very well put together and easy to train new users

Vorteile

Incident Management Tracking and being able to link incidents to risks

Nachteile

It can be a little complicated integrating sections within the platform

Misti
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 14.7.2022

Threat Assessment Management System

It serves our purpose, but I do wish it worked to the full capacity in what we hoped.

Vorteile

We were able to design what we wanted and needed it to be.

Nachteile

Functions do not work in the way it was described, and the support that I expected is not something that has continued.

Brian
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.5.2018

Monumental

This software allowed us to meet several key regulatory related challenges while still allowing us to document and capture the data and metrics that was important to us. On a monthly basis, we take in more than 1,200 incidents. The Perspective product is the vital backbone to our investigations unit.

Its parent company has changed and longtime users may perhaps be unaware of the company's future relative to the product.

Vorteile

The software was very easy to customize; all the while allowing us to obtain the metrics and data fields that we wanted.

Jesse
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 15.7.2022

Resolver for Security

Vorteile

Resolver is used on a daily basis for our company. It has easy to use and understand menus that make dispatching and tracking all calls a breeze.

Nachteile

The only complaint I have is that sometimes the program runs slowly.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 4.8.2022

Feedback

Resolver is a comprehensive tool. With correct user guide and reference material, it would be even more helpful.

Vorteile

Resolver has detailed frameworks and also facilitates updation. I think these are great features.

Nachteile

Its inability to allow downloading of frameworks and relevant report. Also it would be very helpful if the software allowed uploading of documents for integrating internal compliance program with the frameworks and workflows on the platform.

Also frequent trainings and refresher could also help in using the platform optimally.

Daniel
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 28.11.2018

GRC Cloud

GRC Cloud allows us to complete more audits and accomplish our audit plan. We can also monitor how every audit transitions through the workflow to identify bottlenecks in our process.

Vorteile

GRC Cloud greatly increases the efficiency of our audit department. It handles everything you need for an audit function, including risk assessments, electronic workpapers, audit report generation, review and approval workflows, etc.

Nachteile

We have a large library of auditable entities, which limits our ability to run some reports at the company level and results in occasional latency.

Gavin
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 19.7.2022

Great Product

I have a positive experience with this software. It is a great tool to identify risk and provide action to mitigate that risk. It provides conclusive and accurate risk assessment of our critical building assets in healthcare.

Vorteile

the software is a great tool to identify risk and develop risk reduction strategy for our hospital facilities managers. The reporting is easy and if we want a feature changed the technical support is helpful and understanding to our needs. The heat map is also a useful tool for providing managers an idea of current risk levels and post mitigation risk levels. The software is also useful for sharing new strategies with other site managers that may have a similar risk on a critical asset and the workshops help share this experience with all users.

Nachteile

Sometimes I do have a hard time navigating the software and it's not as intuitive but I am also new to this and feel more comfortable hosting risk management workshops

Cindy
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.10.2022

Resolver - Key Tool for Financial Institutions

Need more training but overall my experience with Resolver is good.

Vorteile

Resolver:
- allows quick and easy download of information in the form of reports and spreadsheets
- customizable to financial institution's needs and operational processes
- all in one location for assessments, legislation, regulation, and regulatory controls

Nachteile

Sometimes when over-customization occurs, it's hard to follow the processes and who can access what, where and I find that the process of keeping a sandbox current with the actual core Resolver is too much work.

Alan
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 21.7.2022

Resolver for Risk Management

Vorteile

able to create multiple sites, and buildings
download the content in excel format for further analysis

Nachteile

User interface has room for improvement
1) after updating the risk content, the software will automatics refresh and will have to go through the list to find the risk I was updating.
2) while updating the date (last review date/estimated completion date), there seem to be a glitch as I have to update it number of times in order to get the date I want

Paul
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.5.2018

The Corporate Security software has been an invaluable tool for our department

Excellent tool for documenting incidents; and subsequent report generation.

Vorteile

The analytics and reports allow quick and easy generation of charts and graphs to demonstrate to our user groups and senior management where the company is at most risk.

Nachteile

Some of the key information is not easily searchable, which means for long waiting periods. Moving files into the program is limiting.

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