4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über Backstop

Backstop ist ein cloudbasiertes Anwendungspaket, das kleinen bis großen Unternehmen, die im Bereich institutioneller Anlagen tätig sind, helfen soll. Die Suite bietet verschiedene Lösungen zur Verwaltung von Kundenbeziehungen, Portfolios, Forschung, Buchhaltung und Investor-Relations.  Zu den Funktionen von Backstop gehören die Verwaltung von Verkaufs- und Marketingabläufen, die Allokation von Partnerschaften, Hauptbücher, Portfolio-Planung, Private Equity und mehr. Mit dem CRM-Tool von Backstop können Vermögensverwaltende Kunden- und Partneraktivitäten verfolgen, Materialien recherchieren, Anlagedokumente erstellen und per E-Mail kommunizieren. Zusätzlich wird ein webbasiertes Berichterstattungsportal angeboten, das Investierenden und Beteiligten den Zugang zu Informationen über Investitionen, Konten, Fondsforschung und mehr erleichtert. Unternehmen können die API von Backstop verwenden, um das System in verschiedene Anwendungen von Dritten zu integrieren, darunter Preqin, Barclay Hedge, Morningstar, Crystal Reports, Oracle Business Intelligence Enterprise Edition und andere. Preise auf Anfrage. Support erfolgt per Telefon, E-Mail und über sonstige Ressourcen.
Backstop Software - 1
Backstop Software - 2
Backstop Software - 3
Backstop Software - 4
Backstop Software - 5
Backstop Software - 6
Backstop Video
Backstop Software - 1 - Vorschau
Backstop Software - 2 - Vorschau
Backstop Software - 3 - Vorschau
Backstop Software - 4 - Vorschau
Backstop Software - 5 - Vorschau

Backstop Preis

Backstop bietet keine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Backstop ist ab 3.000,00 $/Jahr verfügbar.

Startpreis:
3.000,00 $/Jahr
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Backstop

Salesforce Sales Cloud

4,4 (18750 Bewertungen)
Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...

Salesforce Platform

4,3 (343 Bewertungen)
Salesforce Platform ist eine PaaS-Lösung (Platform-as-a-Service) für Unternehmen, die es Entwicklern ermöglicht,...

Dynamo Software

4,6 (37 Bewertungen)
Dynamo ist eine cloudbasierte Lösung, die institutionelle Investoren und alternative Vermögensverwalter dabei unterstütz...

Flagright

4,5 (2 Bewertungen)
Flagright versteht die Herausforderungen, denen Fintechs und Banken bei der Bekämpfung von Geldwäsche und Betrug...

Unity

5 (3 Bewertungen)
Wenn du ein Makler oder eine Bank bist, kann das Finden einer Handelsplattform für deine Kunden zu einem großen Problem...

Allvue

5 (1 Bewertungen)
Allvue hilft Anlagefachkräften, tiefere Beziehungen zu ihren Investoren und Verkaufsaussichten zu ermöglichen und den...

NetSuite

4,2 (1670 Bewertungen)
Mit einem integrierten System, das ERP, Finanzwesen, Handel, Bestandsverwaltung, Personalwesen, PSA, Lieferkettenverwalt...

Caspio

4,5 (213 Bewertungen)
Caspio ist eine cloudbasierte Anwendungsentwicklungslösung für Unternehmen jeder Größe. Die Plattform eignet sich für...

A1 Tracker

4,9 (69 Bewertungen)
Die Software A1 Tracker ist eine cloudbasierte Vertragsmanagement- und Lebenszyklus-Plattform. Zu den Funktionen von A1...

CloudBlue PSA

4,5 (23 Bewertungen)
HarmonyPSA ist eine hybride PSA-Lösung (Professional Services Automation), die cloudbasierten Managed-Services-Anbieter...

Zoho CRM

4,3 (6912 Bewertungen)
Zoho CRM ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bedient. Es bietet Vertriebs-...

Creatio CRM

4,7 (123 Bewertungen)
Creatio ist eine einzigartige Synergie aus einheitlichem CRM und intelligenter BPM-Plattform (Business Process...

Bitrix24

4,2 (933 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

Sage Intacct

4,3 (512 Bewertungen)
Die moderne ERP-Cloud-Plattform für Ihr Finanzmanagement! Sage Intacct ist ein benutzerfreundliches, cloudbasiertes...

Pipedrive

4,5 (3034 Bewertungen)
Pipedrive ist eine webbasierte Vertriebs-CRM- und Pipeline-Management-Lösung, mit der Unternehmen ihre Verkaufsaktivität...

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Nutzerbewertungen zu Backstop durchsuchen

46 von 46 Bewertungen
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Andrew
Andrew
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 9.7.2020

Backstop Review

The wide range of functionality is a good solution for various needs across different departments.

Vorteile

This a good data aggregator for client information, history and data. The functionality servers a lot of different uses.

Nachteile

The ease of use and custom reporting is not intuitive and locating specific charts and data sets can sometimes be difficult.

Ajay
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 10.4.2023

Backstop Review of Investor Relations module

Overall, great saas software with flexibility for users and management

Vorteile

Very easy to use product and transition from legacy applications has been quite easy for all our Advisors and Admins. Their training program and help tools are excellent.Very customizable product

Nachteile

While APIs are for all out of box data integration, it can be better exposed with custom data fields specific to each client

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Warum Backstop gewählt wurde

For better infrastructure, Easy of usage. Better functionality.

Gründe für den Wechsel zu Backstop

For better cost, infrastructure, Easy of usage. Better functionality

Antwort von Backstop Solutions Group

Thank you for your feedback, Ajay! We are happy to hear that Backstop' has been easy to use and that our training program and help tools are helpful features. We have flagged your comments APIs for our product team.

Beantwortet am 13.4.2023
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 9.5.2019

Mostly for reporting, needs improvement on analysis

Experience is overall positive, although the company does have serious issues that it needs to address to compete with other investment analysis softwares that exist. Interface / plugins need work.

Vorteile

Strong in terms of accounting and tracking capeabilities

Nachteile

Interface is dated and it is not very strong on the investment analysis side. Comparability / plugins in excel often cause issues

Jeannine
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 8.3.2023

Backstop Review

Vorteile

Valuable calculations and contact management

Nachteile

Lack of flexibility in the UI. Limited integration between contact data and account data.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamo Software und Salesforce Platform

Gründe für den Wechsel zu Backstop

Initially we choose Backstop over other products because it also had an investor portal capability. In the end we did not implement the investor portal due to limitations on UI and data.

Antwort von Backstop Solutions Group

Thank you for your feedback, Jeannine! We are happy to hear that Backstop is helpful when it comes to valuable calculations and contact management. We have flagged your comments about improving the flexibility in the UI to our product team.

Beantwortet am 13.3.2023
Brett
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 14.3.2023

Backstop - Functional, Collaborative, Efficient

We are solving an organizational need with the use of Backstop. Additionally, the platform offers analytical tools that would otherwise take a lot of hours to do manually. Lastly, the ability to log returns and other metrics we track is crucial to our process.

Vorteile

Backstop's document management is my favorite feature. Not only can you properly organize documents coming from various places, but you can make them easily accessible to your entire team with ease.

Nachteile

Backstop can be slow at times, lag and take some time to load.

Antwort von Backstop Solutions Group

Thank you for your feedback, Brett! We are happy to hear that Backstop's document management is your favorite feature. We have flagged your comments about loading time for our product team.

Beantwortet am 3.4.2023
Imre
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

4
Bewertet am 9.3.2023

Happy user

Vorteile

Website features and having all clients related files in one spot.

Nachteile

Support and the outlook feature. Suggestions for improvements to the system are slow to implement or ignored or half fixed.

Antwort von Backstop Solutions Group

Thank you for your feedback, Imre! We are happy to hear that you believe Backstop offers helpful features. We have flagged your comments about improving support and Outlook features to our product team.

Beantwortet am 13.3.2023
Lianda
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.3.2023

I enjoy working with Backstop

Great experience

Vorteile

Easy to use - I love the reporting feature and how easy it is to manage the products / investor info

Nachteile

The least - maybe the contacts management, sometimes seems like it could be a little easier - like emails could be emails without requiring first and last name, and old contacts could be better marked as old vs. having to be renamed OLD

Antwort von Backstop Solutions Group

Thank you for your feedback, Lianda! We are happy to hear that you believe Backstop is easy to use and offers helpful features. We have flagged your comments about improving contact management to our product team.

Beantwortet am 13.3.2023
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.7.2018

Ready-to-use CRM with sensible extensibility

A cloud-based CRM to centrally store business contacts, collaterals, qualitative and quantitative data and share amongst different departments. Combing Report Builder, Excel Toolkit and API allows end-users to self-serve business intelligence.

Vorteile

Backstop hits the sweet spot between features and extensibility. Out of the box, the platform meets 70-80% of our business requirements. Our firm fortunately has the know-how to use API and Excel Toolkit (ETK) to cover the last mile. Most importantly, the product team listens to its customers and continually enhances the platform based on our input. You would unlikely get such feedback loops from the likes of Salesforce, Oracle or Microsoft.

Nachteile

Compared to a CRM startup that has unlimited flexibility to innovate, Backstop may seem more mature and risk-averse. The UI/UX seems a little dated, and mobile-responsiveness and mobile app have room for improvements. The labeling of different data entry screens should be more standardized as well.

Kent
Kent
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 29.8.2019

Easy and Functional!

Vorteile

I love the simplicity and ease of use of the software

Nachteile

The software sometimes crashes and I am not able to accomplish work, but this is rare

Michael
  • Branche: Fundraising
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 13.5.2019

Backstop Review

Vorteile

The site is easy to navigate and you are able to run reports and track investor communication.

Nachteile

the site seems a little outdated and not as sleek or user friendly as competitors.

Marc
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 9.3.2023

Ovata

Helpful tool to streamline and organize work flow.

Vorteile

Ease of use, functionality, app is well-designed.

Nachteile

Plug-in to Outlook could be more seamless.

Antwort von Backstop Solutions Group

Thank you for your feedback, Marc! We are happy to hear that you believe Backstop is easy to use and the app is well-designed. We have flagged your comments about improving Backstop for Outlook to our product team.

Beantwortet am 13.3.2023
Idjaz
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 21.2.2023

Backstop Review - Outlook & Opportunities

Vorteile

One of the best friendly user (UI/UX) interface in the space

Nachteile

Probably can improve on the accounting/portfolio management side (in terms of functionalities)

Antwort von Backstop Solutions Group

Thank you for your feedback, Idjaz! We are happy to hear that you believe Backstop is one of the most user-friendly interfaces in the space. We have flagged your comments about improving our accounting and portfolio management functionality to our product team.

Beantwortet am 23.2.2023
Jeffrey
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.3.2023

Backstop review

Vorteile

Categorizing our contacts is a key attribute for us and Backstop is great at it.

Nachteile

Grouping email results is not as easy as it could be.

Antwort von Backstop Solutions Group

Thank you for your feedback, Jeffrey! We are happy to hear that you believe Backstop is great at categorizing your contacts which is a key attribute for you and your team. We have flagged your comments about improving email results to our product team.

Beantwortet am 13.3.2023
Eric
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 17.2.2023

All-in-One Offerings for the Buy-side clients for Capital Raising, IR and Research Management

It is a user-friendly platform with no need for programing language

Vorteile

Customizability from the front-end and stability of the system

Nachteile

Limited access to configure the system from backend

Antwort von Backstop Solutions Group

We appreciate the feedback, Eric! It's great to see that you are finding Backstop to be user-friendly. We have flagged your comments about limited configuration access to our product team.

Beantwortet am 23.2.2023
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 30.8.2019

Quality Product in a World with Many Competitors

Great tool for investment team to track meetings/calls as well as manage our massive database of documents. The team has always been willing to help with initiatives we have in the system and overall, my organization views Backstop as a central hub for much of our investment management work.

Vorteile

Clean look, high quality search capability, strong reporting tools to extract data, very good customer support, Backstop team is always looking for ways to improve the software, overall the best CRM/document storage/high level investment management tool on the market

Nachteile

Still missing some vital Private Equity components, still lacking in cash management functionality, far behind in mobile app technology, would like to see more analytical capabilities rather than just high level investment information

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.9.2018

Backstop Review

Backstop has been my preferred CRM at four different institutions I have worked at over the past 10 years. It is very intuitive and user-friendly. The sales/support team will work with you for any bespoke request and will help you customize the product to fit your firm and team's optimal needs.

Vorteile

Backstop is extremely customizable and therefore can meet every clients' needs. The platform is very helpful for centralizing all existing and prospective client information.

Nachteile

I am not an active user of the Investor Bridge but in demo, did not find that to be very good.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 9.9.2019

Backstop Review

Vorteile

Easy to use software that is very customizable. We utilize a balanced combo of out of the box features along with unique layouts to track tasks that are more specific to us. Backstop's staff and support teams are great. They are always willing to go the extra mile to solve an issue.

Nachteile

Reporting can be a little onerous with the sheer volume of reportable data. There is a learning curve and a little extra effort required to get the reporting to meet your needs.

Lubna
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 24.9.2020

Backstop - CRM Review

I like Backstop and it's important for our team to function. I like the portal usage for our clients. We can maintain all our files/info on one system and publish it for client visibility.

Vorteile

User friendly. easy to customize reports and fields. I like the formula functions on the reports. Pages also a +.

Nachteile

The time it takes to run accounts reports and some limitations they have on not being able to customize their performance review sheet or their decks.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.8.2019

Excellent CRM Platform!

Overall, I am very pleased with the platform. Our team has come to use it in-depth and daily!

Vorteile

Backstop is a central hub for all of our relationships and reporting. The system is very easy to use, customizable, very robust, and the excel add-ins allow us to build sophisticated reports to match our daily needs and wants.

Nachteile

While the platform overall is very customizable, there are certain aspects that aren't. For example, the opportunities section under the organization comes standard, and some of the information is irrelevant to use.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.8.2019

Backstop Streamlines Team Communication

Vorteile

Backstop allows us to streamline our communication as allocators, with the ability to upload notes, files and documents in a systematic way.

Nachteile

It is a very powerful piece of software; there is a lot Backstop is capable of that we aren't taking advantage of. It takes a lot of time to get the most use out of the software.

Heather
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 10.5.2019

Good software - lots of training required.

Vorteile

The flexibility of the software is a great feature - the ability to customize reports and layouts to suit our business has proven very helpful.

Nachteile

The flexibility of the software can also make things incredibly complicated and difficult to use at times. I'm the official 'power user' of the group - and have got to that position after attending conference, watching videos, and going to Backstop seminars. However - the rest of our group hasn't had the time or the mandate to do so, and it can be time-consuming for them to try to figure out some issues. I don't think that it's a very intuitive system to use at times (until you learn how it works), and that has presented some challenges.

Grace
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.9.2022

Backstop Review

Backstop helps us successfully organize all of our investor information in a way that is easy for everyone to access. Looking up information about investors and their accounts is a quick process now.

Vorteile

Backstop is intuitive and easy to use.

Nachteile

The reporting features sometimes seem a little complicated.

Antwort von Backstop Solutions Group

Hi Grace, thank you for your feedback! We are happy to hear that Backstop is intuitive and easy to use. We have flagged your comments about the reporting features for our product team to review and consider.

Beantwortet am 3.10.2022
Kevin
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 26.9.2018

Backstop / InvestorBridge Review

My experience has been great thus far, the folks at Backstop have made the implementation process a breeze, they are always available for questions and assistance which is an invaluable part of being a Backstop client.

Vorteile

Having a cloud based CRM with not only the functionality to store qualitative but also quantitative information is extremely helpful especially as a member of the investor relations team who is constantly servicing investors. Additionally, having the ability to have the CRM be the backdrop that feeds the investor portal is also great, having to only update one system saves time. The professional services team has been extremely helpful as we continue to implement new features.

Nachteile

Like any software there are limitations however Backstop does a great job at taking feedback and creating new features from that.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.8.2019

I've worked in this product for 8 years and am still happy.

We are happy with this service and see no reason to change.

Vorteile

This software is a great value compared to other products available.

Nachteile

When an update to the software is needed it can take a long time to receive an update.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 30.8.2019

Backstop Review

Vorteile

All the information is always made clear and readily available.

Nachteile

The run time is slow compared to alternatives which only provide simpler services.

Vivian
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.9.2019

Great CRM software

Satisfied. The software is developing rapidly to meet clients' needs.

Vorteile

Designed for investment management companies. Reports and layouts are very customizable.

Nachteile

The fund/account structure/logic is designed for U.S. clients mostly which are not all applicable for Canadian users.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud
Jose
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 30.8.2019

Single Family Office - Portfolio Management and Investor Reporting

I have been a user for almost 6 years now and I have been the software improved dramatically. They never stop innovating with the end user in mind.

Vorteile

Analytical tools are great. The software is also very flexible and allows for individual customization of many items.

Nachteile

The reporting engine is a bit outdated and the least user friendly part of the software. My understanding is they are working on a new reporting engine and we should see improvement soon.

Maria
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.9.2018

Backstop and Backstop Portal

Prior to using Portal we emailed all investor documents individually, now we disseminate documents to investors through Backstop Portal and use it as our website host. Backstop CRM is how we track opportunities, investors, send out emails and keep track of events. Having one system to do so many tasks makes life much easier.

Vorteile

Simple, easy to use, can be customized to fit the needs of the organization. Support is outstanding. Definitely the best of the dozen CRM/portal systems I've used over a 20+ year career in Finance.

Nachteile

Reporting is still a bit slow and cumbersome.

Chris
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.9.2018

Small Hedge Fund uses Backstop

Great for tracking fundraising process. Simple and easy to use. We selected Backstop about a year ago after a very thorough search of all FinTec CRM Systems, including Dynamo, Imagineer and many others. Backstop was the clear winner.

Vorteile

Excellent support on Setup. Easily able to import/create contacts, organizations and opportunities. Import/Export capabilities are good. Security options (2FA, SSO, IP locking) are excellent, and admin capabilities are very strong. Import meetings/notes from Outlook useful.

Nachteile

Reporting is a bit cumbersome and slow. Customization is limited. Email integration created a huge headache, but was solved quickly. Outlook and Excel add-ins crash occasionally

Kelsey
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 3.9.2019

Always Improving

Great. Responsive and professional team that always seems to be working!

Vorteile

The effort BS puts in to customize and update our version of the software to make sure it is as user-friendly as possible and always expanding for more use purposes.

Nachteile

Updates seem to affect other components of the software that are not intended. When updates are made, it would be ideal that a little bubble pops up to say "this is new" to ensure the new options are utilized/made known.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 25.9.2018

Good Tools Bad Layout

Vorteile

Powerful tools with tons of built in functionality for in depth quantitative analysis.

Nachteile

Its clunky to use and the lay out isn't best. There are many things that could be made more intuitive and less redundant.

Nicholas
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 2.9.2019

Backstop for Investment Consulting

Vorteile

A great place to store vehicle and account information. We export these daily in order to know what primary keys and accounst ahve already been set up. Allows us to effectively sort through this data.

Nachteile

Navigation can be difficult. Sometimes I struggle to navigate the links between clients plans and vehicles.

Ashley
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.8.2019

Easy to Use

Vorteile

It is easy to use plugin in email. I can easily send my email information straight into the software.

Nachteile

I haven't had any problems with the product.

Gina
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 2.10.2018

Backstop Review

The customer service for Backstop is top notch. Everyone is eager to assist with questions or concerns. Their coffee break sessions are helpful tutorials to stay fresh on new features.

Vorteile

This is an excellent software to track and monitor investor activity, communications, and account flows.

Nachteile

Because the software is so customizable, it takes time to build some of the reports.

Yossi
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.8.2019

Backstop review

Positive.

Vorteile

Backstop is to commended on its ease of use.

Nachteile

Nothing immediate springs to mind regarding what i like least about it.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 18.9.2019

Investment consulting - Good software - lots of training required

Vorteile

Hotkeys for more advance searches. Integration with internal logins and ability to store large data sets.

Nachteile

There is a learning curve and a little extra effort required for navigating the links between clients plans and vehicles.

Julius
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.8.2019

Great product

It has been great

Vorteile

Any changes and/or updates made are instantly reflected upon updating the website as well as various risk & return reports

Nachteile

More standardized risk and return performance reports

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.5.2019

Extremely Impressive Software

I always have had a good experience with Backstop; both the software and customer service. Backstop really has allowed our firm to track everything necessary. Our representatives at Backstop have always been extremely helpful and enjoy speaking with them regularly about new features and updates to the system.

Vorteile

Overall maneuverability. The layout of the software makes sense. It's one of those situations where you login and as soon as you begin working with the software, you get the sense that you've already been using the software for years.

Nachteile

Reporting Functionality. The reporting functionality is extremely comprehensive, thus creating an increase in difficulty. There are so many fields to choose from, sometimes you are lost.

Annie
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 29.8.2019

My review

Vorteile

Somewhat customizable. I like the ability to create your own views.

Nachteile

uploading and sending out email blasts. The email center is very not user friendly.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 4.9.2019

Very handy SaaS solution for investment business

Vorteile

Ease of use, reporting, intuitive user interface, Rest API

Nachteile

Performance of the product goes south sometimes. Searchability could use some work as well.

Morgan
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 9.5.2019

It's not the worst product, but it's not the best either

Vorteile

I like the email blast feature and a lot of the capabilities it has that makes our email blasts a lot easier to maneuver and double check before sending them out to our clients and our perspective clients

Nachteile

It's hard to organize the data. We always have duplicates. Also theres a lot of mini shutdowns and lapses of time when the software isn't working

matt
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
2

2
Bewertet am 9.5.2019

About average

compared to the likes of salesforce...you have to ask - why?

Vorteile

not much - as far as a CRM goes, it is very much entry-level

Nachteile

its not easy to use...slow and UX from the 80's

Lawrence
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 30.8.2019

Backstop

Vorteile

Integration with internal logins and ability to store large data sets.

Nachteile

Not the best search engine, requires use of hotkeys. Duplication and structure of data, though partially due to way data entered. Reporting and overall user interface not very user friendly.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 9.5.2019

Small Business Use of BackStop

Vorteile

Ease of use, and the ability to create and customize reports.

Nachteile

Not 100% customized to our businesses needs.

Adam
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.9.2018

A+

Backstop has been a great tool for us to keep track of our contact with clients and set task reminders.

Vorteile

The interface is very user friendly. The tool itself can be used in a variety of ways and gives you the ability to build out your own reports and layouts. This allows us to tailor the backstop platform to our company specific needs

Nachteile

The software can sometimes run slowly when executing long processes

Steven
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 30.7.2019

Useful software

Vorteile

Still new using, but I like how it can be customized to fit our needs.

Nachteile

Outlook and Excel occasionally crashes. Reporting is a little slow

46 Bewertungen

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