4,2
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,2
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über bookingkit

bookingkit ist eine Online-Buchungsmanagementlösung, die Unternehmen, die Touren und Freizeitaktivitäten anbieten, dabei hilft, ihr Online-Geschäft aufzubauen und gleichzeitig ihre Buchungen zu verwalten und ihre Angebote zu vermarkten. Die Lösung richtet sich an jedes Unternehmen, das in der Freizeitbranche Dienstleistungen anbietet, von Reiseleitungen über Museen und Wassersportanlagen bis hin zu Escape Games. bookingkit hilft seinen Nutzern, PDF-Rechnungen zu erstellen, tägliche Planungsvorgänge zu verwalten und Verfügbarkeiten automatisch in Echtzeit zu synchronisieren. Die Lösung unterstützt Zahlungen per Banküberweisung, PayPal, Kreditkarte sowie mit Coupons und Bargeld. Mit dem Modul für Channel-Management können Nutzer ihre Dienstleistungen auf verschiedenen Kanälen wie TripAdvisor, GetYourGuide, mydays und vielen anderen auflisten und übertragen. Die Suite wird durch verschiedene Analysefunktionen ergänzt, die Anbietern dabei helfen, Quotenanpassungen vorzunehmen und Kunden spezifische Deals anzubieten, um ihre Leistung zu maximieren. Die bookingkit-Plattform kann nicht nur auf dem Desktop-PC, sondern auch auf dem Handy mit einer nativen App für iOS- und Android-Geräte verwendet werden. Die Dienstleistungen werden auf monatlicher Abonnementbasis angeboten, die Support per Telefon, Live-Chat und über einen Online-Helpdesk umfasst.
bookingkit Software - 1
bookingkit Software - 2
bookingkit Software - 3
bookingkit Software - 1 - Vorschau
bookingkit Software - 2 - Vorschau
bookingkit Software - 3 - Vorschau

bookingkit Preis

bookingkit bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von bookingkit ist ab 49,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
49,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für bookingkit

bookingkit Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4,1
5 von 41 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Kilian
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.5.2019

Bookingkit is handy and reliable!

It is really the perfect solution for my business!

Vorteile

The dashboard is very straight forward and presents a broad array of functions in a very clear way. The product is easy to use and allows you to start offering online bookings within minutes. Been in contact with customer support many times and they always were fast and helpful!

Nachteile

As far as I understood, there are some minor restrictions in terms of customising the plug-in. Also, flexible vouchers can be tricky, but that's advanced stuff!

In Betracht gezogene Alternativen

FareHarbor

Gründe für den Wechsel zu bookingkit

Bookingkit just works so well and FareHarbor just didn't offer any real advantages.
Ricardo Alexandre
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 3.3.2021

Good, but a little expensive

I started with bookingkit because they have a great checkout UX for our site visitors.

They are very friendly when you start and they will help you a lot.

Pricing it's not so good compared to other similar solutions. That was a huge factor to leave.

Vorteile

It's very intuitive and you also have info boxes to understand how to do things. You also have a dedicated team that is willing to help you.

But the best part is the interface for your client. At the moment, it's the best you can get with this kind of tool. It has everything the client need to feel comfortable with the ticket purchase: great design, several payment options, safe environment.

Also the bookingkit team can customize according to your needs.

Integrations with OTAs are easy as 1 click.

Nachteile

The back end seems a little old fashion, but because it is intuitive and works well, you don't care.

The integrations with OTA are easy but there could be more options.

I just stopped using BookingKit because it was a little expensive and also because one of the employees was rude when I complaint about bug on their side that they took more than 1 week to solve and after insisting a lot.

In Betracht gezogene Alternativen

Rezdy

Warum bookingkit gewählt wurde

Bokun needed a lot of improvement.

Zuvor genutzte Software

Bókun

Gründe für den Wechsel zu bookingkit

It had a much better interface for our site visitors and also they were more friendly.
Brian
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 29.9.2023

The worst experience ever had with a CRM company and i have used the majority of platforms

Abysmal the worst experience with any booking software company i have ever had

Vorteile

The system is not great for many of our chosen use cases though we were assured in their sales pitch that it would be, turned out to all be untrue and very shortly after signing the contract, everything was said to be "in development"

Nachteile

The sales pitch was great, shortly after signing the contract we realised there were many false promises and the system could not handle our workload or function in the way we were told it would. The company does not abide by their own contract agreement and they refuse to close the account even though their system was never used by us as they could not deliver on their assurances and the request for closing was made within their contractual allowance.

Marco
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.6.2019

Theater with bookingkit

Overall my experience ( i own 2 accounts) is really ok. The service and communication works quick and as well they find mostly a solution for problems. The service and quick response is more important for me then evera options.

Vorteile

I like the easy to use software. Very easy to integrate to other platforms and mostly the function is 100% perfect. For customers also for me and my business.

Nachteile

For a theater there are more events to integrate, then for a sport event. We have many different events. At the moment its not possible to integrate a place management that customer can chose their seats... Sometime its not easy to find the right event in the lists to integrate in. the websites because of much scrolling - and its not really easy to delete a event, just overwrite... Also to add a booking service charge to the customers at the checkout would be help us to make the price more transparent to the customers and our clients and arts...

Michele
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.6.2019

Is good

Vorteile

The many possibilities of setting, the support.

Nachteile

The voucher that the client receive is not good for the Italian style

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