Über Atera

Die All-in-One-Plattform von Atera ermöglicht IT-Fachleuten den Zugriff, die Einsicht und die Kontrolle über ihre Netzwerke und Geräte von jedem Ort aus, sodass sie effizienter und schneller arbeiten können. Mit Atera können Sie Ihren gesamten IT-Betrieb verwalten - von Patch-Management, IT-Automatisierung, erweiterte Berichterstellung, Warnmeldungen, Helpdesk, Ticketing und sogar Dutzenden von Integrationen mit den Tools, die Sie bereits kennen und lieben - alles an einem Ort. Unsere Abrechnungsmethode pro Techniker ermöglicht es IT-Teams und MSPs, einen Festpreis zu zahlen und den Betrieb über eine unbegrenzte Anzahl von Geräten zu verwalten, während sie sich gleichzeitig von unbedeutenden Aufgaben befreien können, damit sie sich auf die wichtigsten Aufgaben konzentrieren können. *Neu: Atera ist mit Open AI (den Entwicklern von ChatGPT) integriert, um eine schnelle und unkomplizierte Skripterstellung und -ausführung zu ermöglichen. So sparen IT-Experten Zeit und können sich auf die Arbeit konzentrieren, die ohne sie nicht erledigt werden kann! Testen Sie Atera kostenlos: www.atera.com/de Atera Preise Atera bietet eine transparente Preisgestaltung mit einer unbegrenzten Anzahl von Geräten zu einem festen Preis, so dass Sie Ihr Team und Ihre Präsenz weiter ausbauen können, ohne Ihre Ausgaben erhöhen zu müssen. Für IT-Abteilungen: Professional - ab $149/Techniker mit jährlicher Abrechnung oder $169/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Expert - ab $169/Techniker jährlich oder $199/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Master - ab $199/Techniker pro Jahr oder $239/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Pro - $99/Techniker/Monat, jährliche Abrechnung oder $119/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Enterprise - Kontaktieren Sie uns! Für MSPs: Pro - $99/Techniker/Monat, jährliche Abrechnung oder $119/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Growth - $129/Techniker/Monat, jährliche Abrechnung oder $149/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Power - $169/Techniker/Monat, jährliche Abrechnung oder $199/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Superpower- Kontaktieren Sie uns!
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Atera Preis

Atera bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Atera ist ab 129,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
129,00 €/Monat Preisinformationen anzeigen
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Atera

Atera Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,5
5 von 349 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Marco
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.3.2022

Tolles Werkzeug zu Kunden schnell und kompetent zu helfen

Vorteile

Das Atera Dashboard ist intuitiv zu bedienen, leicht verständlich und bietet viele Features.

Nachteile

Ich habe tatsächlich noch keine Nachteile erkannt

Michael
Michael
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.12.2022

Atera is the perfect IT Swiss Army Knife I need, and I use it EVERY. DAY.

Indispensable. I have recommended Atera to colleagues several times. For servers in particular, I used to log in with Microsoft Remote Desktop. Having Splashtop installed lets me use one solution for servers or laptops. Before Atera, I was using Teams to assist users with endpoint issues. The data consumption on a call like that is atrocious. with Atera, it's much more efficient.

Vorteile

Number one. You pay for a SEAT for the admin, not for how many devices you manage. That is MAJOR. Next, the tools are very intuitive, the interface clean. I am Mac based, but manage over 50 Windows devices and servers from my MacBook Pro. Setup and enrollment of devices is simple and straightforward. Nearly everything I need is at my fingertips once the device reports in.

Nachteile

I still need to make some adjustments to my thresholds for alerts. Way too many of them popping up for memory usage and storage use over 85%. But those alerts are there for a reason. My problem is older devices with very limited memory and storage that need to be mothballed. I have also not had time to get audio configured properly so I can converse with and end user while assisting through Splashtop. Need to look up training articles on that.

Antwort von Atera

Hi Michael,

Thanks so much for leaving such a detailed review of our platform.

It is great to hear that you are using the solution every day, and like our pricing model (as much as we do!), as well as the fact that the platform itself is very intuitive and user friendly.

I understand that getting too many alerts can be frustrating, and if you need help setting these up, I invite you to check out our KB article: https://support.atera.com/hc/en-us/articles/217632337-Create-or-Edit-an-Alert-Threshold-Profile If there are any other issues that you need help with, please reach out to our 24/7 support who are more than happy to help.

Overall, calling Atera "indispensable," is very much appreciated. May you continue to find the platform as efficient for your business needs moving forward!

Beantwortet am 15.12.2022
Brian
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.12.2022

Impressive features.

Very well made product. Has a ton of features. Has allowed our MSP to grow and add more value to customers.

Vorteile

I like how it is a full feature MSP tool in one software. We can add more value to our customers and provide better service due to atera

Nachteile

It is on the pricey side especially as we add technicians. The mobile app is glitchy. Tickets don't always display properly.

In Betracht gezogene Alternativen

N-central

Warum Atera gewählt wurde

Logmein was more expensive with less features. Logmein continued to raise the price significantly every year while stripping features

Gründe für den Wechsel zu Atera

Didn't have as many features and charged per node not user

Antwort von Atera

Hi Brian,

Thanks for leaving a review for Atera's all-in-one platform! Happy to hear you like the long list of features we offer, and that using Atera has allowed your MSP to grow.

Regarding any glitches or display issues, please reach out to our Support team about this.

As for our pricing, we have a very unique model to price by technician instead of end-point, which ends up being very cost-effective for our customers.

Beantwortet am 21.12.2022
Priyanka
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 15.4.2024

Atera is the est remote monitoring Tool.

Vorteile

I utilize Atera to manage all of my software and hardware resources.For improved asset lifecycle management,this also includes the capacity to create reports and track licenses and warranties.

Nachteile

Atera's reporting features may not be as strong as those of some specialized PSA solutions. It provides basic reports, but thats not enough for complex data visualization.

James
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 17.3.2019

Quality has gone downhill

We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

Vorteile

The price point for this product is excellent, if it worked properly.

Nachteile

Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

Antwort von Atera

Hey James, thank you for the honest feedback.
As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours.
However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features.
In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure.
We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.

Beantwortet am 18.2.2021

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