Über Atera

Die All-in-One-Plattform von Atera ermöglicht IT-Fachleuten den Zugriff, die Einsicht und die Kontrolle über ihre Netzwerke und Geräte von jedem Ort aus, sodass sie effizienter und schneller arbeiten können. Mit Atera können Sie Ihren gesamten IT-Betrieb verwalten - von Patch-Management, IT-Automatisierung, erweiterte Berichterstellung, Warnmeldungen, Helpdesk, Ticketing und sogar Dutzenden von Integrationen mit den Tools, die Sie bereits kennen und lieben - alles an einem Ort. Unsere Abrechnungsmethode pro Techniker ermöglicht es IT-Teams und MSPs, einen Festpreis zu zahlen und den Betrieb über eine unbegrenzte Anzahl von Geräten zu verwalten, während sie sich gleichzeitig von unbedeutenden Aufgaben befreien können, damit sie sich auf die wichtigsten Aufgaben konzentrieren können. *Neu: Atera ist mit Open AI (den Entwicklern von ChatGPT) integriert, um eine schnelle und unkomplizierte Skripterstellung und -ausführung zu ermöglichen. So sparen IT-Experten Zeit und können sich auf die Arbeit konzentrieren, die ohne sie nicht erledigt werden kann! Testen Sie Atera kostenlos: www.atera.com/de Atera Preise Atera bietet eine transparente Preisgestaltung mit einer unbegrenzten Anzahl von Geräten zu einem festen Preis, so dass Sie Ihr Team und Ihre Präsenz weiter ausbauen können, ohne Ihre Ausgaben erhöhen zu müssen. Für IT-Abteilungen: Professional - ab $149/Techniker mit jährlicher Abrechnung oder $169/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Expert - ab $169/Techniker jährlich oder $199/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Master - ab $199/Techniker pro Jahr oder $239/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Pro - $99/Techniker/Monat, jährliche Abrechnung oder $119/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Enterprise - Kontaktieren Sie uns! Für MSPs: Pro - $99/Techniker/Monat, jährliche Abrechnung oder $119/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Growth - $129/Techniker/Monat, jährliche Abrechnung oder $149/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Power - $169/Techniker/Monat, jährliche Abrechnung oder $199/Techniker/Monat, monatliche Abrechnung Superpower- Kontaktieren Sie uns!
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Atera Preis

Atera bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Atera ist ab 99,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
99,00 €/Monat Preisinformationen anzeigen
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Atera

Atera Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,5
5 von 346 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Marco
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.3.2022

Tolles Werkzeug zu Kunden schnell und kompetent zu helfen

Vorteile

Das Atera Dashboard ist intuitiv zu bedienen, leicht verständlich und bietet viele Features.

Nachteile

Ich habe tatsächlich noch keine Nachteile erkannt

Michael
Michael
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.12.2022

Atera is the perfect IT Swiss Army Knife I need, and I use it EVERY. DAY.

Indispensable. I have recommended Atera to colleagues several times. For servers in particular, I used to log in with Microsoft Remote Desktop. Having Splashtop installed lets me use one solution for servers or laptops. Before Atera, I was using Teams to assist users with endpoint issues. The data consumption on a call like that is atrocious. with Atera, it's much more efficient.

Vorteile

Number one. You pay for a SEAT for the admin, not for how many devices you manage. That is MAJOR. Next, the tools are very intuitive, the interface clean. I am Mac based, but manage over 50 Windows devices and servers from my MacBook Pro. Setup and enrollment of devices is simple and straightforward. Nearly everything I need is at my fingertips once the device reports in.

Nachteile

I still need to make some adjustments to my thresholds for alerts. Way too many of them popping up for memory usage and storage use over 85%. But those alerts are there for a reason. My problem is older devices with very limited memory and storage that need to be mothballed. I have also not had time to get audio configured properly so I can converse with and end user while assisting through Splashtop. Need to look up training articles on that.

Antwort von Atera

Hi Michael,

Thanks so much for leaving such a detailed review of our platform.

It is great to hear that you are using the solution every day, and like our pricing model (as much as we do!), as well as the fact that the platform itself is very intuitive and user friendly.

I understand that getting too many alerts can be frustrating, and if you need help setting these up, I invite you to check out our KB article: https://support.atera.com/hc/en-us/articles/217632337-Create-or-Edit-an-Alert-Threshold-Profile If there are any other issues that you need help with, please reach out to our 24/7 support who are more than happy to help.

Overall, calling Atera "indispensable," is very much appreciated. May you continue to find the platform as efficient for your business needs moving forward!

Beantwortet am 15.12.2022
Brian
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.12.2022

Impressive features.

Very well made product. Has a ton of features. Has allowed our MSP to grow and add more value to customers.

Vorteile

I like how it is a full feature MSP tool in one software. We can add more value to our customers and provide better service due to atera

Nachteile

It is on the pricey side especially as we add technicians. The mobile app is glitchy. Tickets don't always display properly.

In Betracht gezogene Alternativen

N-central

Warum Atera gewählt wurde

Logmein was more expensive with less features. Logmein continued to raise the price significantly every year while stripping features

Gründe für den Wechsel zu Atera

Didn't have as many features and charged per node not user

Antwort von Atera

Hi Brian,

Thanks for leaving a review for Atera's all-in-one platform! Happy to hear you like the long list of features we offer, and that using Atera has allowed your MSP to grow.

Regarding any glitches or display issues, please reach out to our Support team about this.

As for our pricing, we have a very unique model to price by technician instead of end-point, which ends up being very cost-effective for our customers.

Beantwortet am 21.12.2022
Tim
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 14.12.2022

Great all-in-one integrated MSP/RMM service

I work with Atera for 12 years now and it is part of my company structure. So my experience is positive. It's usable for me. I don't use all components yet, we are just a small ICT company.

Vorteile

flawless integration of RMM/managment/ticketing and other features. But a great pro is the license model: pay per agent instead of pay per device

Nachteile

I miss the Apple Mac agent in the professional version, that should be a standard feature for all subscriptions Dutch language for ticket system. seperate dashboard for central monitoring screen at the helpdesk office.

In Betracht gezogene Alternativen

N-central

Gründe für den Wechsel zu Atera

complete/all-in-one, enthousiast team with quick release of new features. Personal contact with dutch team

Antwort von Atera

Hi Tim,

Thanks for leaving this great review.

It is important to hear both what you like about Atera ("flawless integration," the pricing model, all-in-one solution) and where we can improve (Mac agent in the pro subscription, Dutch language available on the platform).

We appreciate your valuable insight, and hope that you continue to find Atera is efficient and helps you work the most effectively!

Beantwortet am 15.12.2022
Jenny
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.1.2024

Streamlining Remote Work with Atera

Vorteile

Atera allows us to create detailed remote work plans that include task dependencies, deadlines, and milestones. We can also assign tasks to specific team members and set priorities to ensure that our work stay on track.

Nachteile

While Atera offers a good degree of services, the software's customization options are not as extensive as we expected.

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