Über Altvia

Alternative Investment Management (AIM) ist eine cloudbasierte Private-Equity-CRM-Lösung, die Unternehmen jeder Größe bei der Verwaltung von Portfolios, Interaktionen, Geschäften, Kapitalbeschaffung und Compliance unterstützt. Anhand einer Salesforce-Plattform können Nutzer die Kommunikation über Anrufe, E-Mails und Meetings hinweg verfolgen und speichern. Die Fundraising-Funktionalität von AIM generiert, verteilt und verfolgt automatisch PPMs (Private Placement Memorandums). Darüber hinaus können Nutzer den Fortschritt mehrerer Ereignisse in Echtzeit über entsprechende Berichte anzeigen. Das Modul zur Verfolgung von Geschäftsabschlüssen ermöglicht es den Teams, Investitionspipelines mit Geschäftsinformationen, Fondsdetails, Kennzahlen und nutzerdefinierten Checklisten zur Bewertung zu bearbeiten. AIM bietet ein anpassbares Dashboard, das Einblicke in Geschäftsabschlussquellen, Bewertungstrends, Kapitalbeschaffung und interne Prozesse für eine optimierte Datenvisualisierung bietet. Die Plattform lässt sich in Anwendungen Dritter wie Microsoft Outlook und Excel integrieren. Die Preise für das Produkt sind auf Anfrage verfügbar und der Support erfolgt über Telefon, E-Mail und einen Online-Helpdesk.
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Altvia Preis

Altvia bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Altvia ist ab 1.800,00 $/Jahr verfügbar.

Startpreis:
1.800,00 $/Jahr
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Altvia

Pipedrive

4,5 (3026 Bewertungen)
Pipedrive ist eine webbasierte Vertriebs-CRM- und Pipeline-Management-Lösung, mit der Unternehmen ihre Verkaufsaktivität...

Backstop

4,3 (46 Bewertungen)
Backstop ist ein cloudbasiertes Anwendungspaket, das kleinen bis großen Unternehmen, die im Bereich institutioneller...

NetSuite

4,2 (1659 Bewertungen)
Mit einem integrierten System, das ERP, Finanzwesen, Handel, Bestandsverwaltung, Personalwesen, PSA, Lieferkettenverwalt...

Dynamo Software

4,6 (37 Bewertungen)
Dynamo ist eine cloudbasierte Lösung, die institutionelle Investoren und alternative Vermögensverwalter dabei unterstütz...

Allvue

5 (1 Bewertungen)
Allvue hilft Anlagefachkräften, tiefere Beziehungen zu ihren Investoren und Verkaufsaussichten zu ermöglichen und den...

Zoho CRM

4,3 (6887 Bewertungen)
Zoho CRM ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bedient. Es bietet Vertriebs-...

A1 Tracker

4,9 (69 Bewertungen)
Die Software A1 Tracker ist eine cloudbasierte Vertragsmanagement- und Lebenszyklus-Plattform. Zu den Funktionen von A1...

CloudBlue PSA

4,5 (23 Bewertungen)
HarmonyPSA ist eine hybride PSA-Lösung (Professional Services Automation), die cloudbasierten Managed-Services-Anbieter...

Diligent Equity

3,7 (12 Bewertungen)
EquityEffect ist eine cloudbasierte Aktienmanagementlösung, mit der Anwaltskanzleien, Investoren und Finanzinstitute...

Sage Intacct

4,3 (501 Bewertungen)
Die moderne ERP-Cloud-Plattform für Ihr Finanzmanagement! Sage Intacct ist ein benutzerfreundliches, cloudbasiertes...

Caspio

4,5 (213 Bewertungen)
Caspio ist eine cloudbasierte Anwendungsentwicklungslösung für Unternehmen jeder Größe. Die Plattform eignet sich für...

Creatio CRM

4,7 (123 Bewertungen)
Creatio ist eine einzigartige Synergie aus einheitlichem CRM und intelligenter BPM-Plattform (Business Process...

Ledgy

4,9 (28 Bewertungen)
Ledgy ist eine Beteiligungsmanagement-Softwarelösung für wachsende Unternehmen. Sie bringt Mitarbeitende und Investoren...

Unity

5 (3 Bewertungen)
Wenn du ein Makler oder eine Bank bist, kann das Finden einer Handelsplattform für deine Kunden zu einem großen Problem...

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4,5 (4271 Bewertungen)
Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen...

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11 Bewertungen

Nutzerbewertungen zu Altvia durchsuchen

11 von 11 Bewertungen
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Nicholas
Nicholas
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 6.1.2022

Altvia AIM review

Vorteile

AIM is designed with PE asset management at its heart, and is easily customized to fit the distinct processes and needs of our business.

Nachteile

This software is built on Salesforce platform. Anyone who has issues with salesforce functionality may run into similar issues with AIM i.e. certain quirks with salesforce reports are present in AIM reports.

Brian
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.8.2020

Outstanding Implementation, Looking Forward to Years of Partnership

Vorteile

I like having the flexibility of Salesforce without the expensive, unwieldy implementation and with signficant ongoing support. Altvia understands the needs of investment firms and it shows during the implementation process. Great out of the box functionality and easily customized with their great team.

Nachteile

The standard reporting (in Salesforce) is a little clunky for building ad hoc reports. It's also very intimidating for the novice user.

Antwort von Altvia Solutions

Thank you for your kind words, Brian. We appreciate your product feedback. We are glad to hear you had a smooth implementation process. Best to you and your team for continued success. Thanks again!

Beantwortet am 24.8.2020
James
  • Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 25.3.2020

Great tool for managing and reporting on portfolio performance.

Vorteile

Integrating the AIM product into our existing processes was easy and very well managed by the Altvia team.

The end product is an easy-to-use and effective tool for us to manage our investees and report on portfolio performance.

Ongoing support from Altvia has been timely and of excellent quality.

Nachteile

More sophisticated reporting and business intelligence tools would be useful, and ultimately we are constrained by the functionality of Salesforce. Altvia has however provided assistance in investigating third party solutions.

Antwort von Altvia Solutions

Thank you for your review! We appreciate your product feedback. Glad to hear that support has been of excellent quality and reporting is effective for investors. Best to you and your team for continued success. Thanks again!

Beantwortet am 30.3.2020
Mike
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.2.2020

Excellent CRM for Fund and Investment Management

- The Altvia team has a firm understanding of the investment world and private equity in particular, which was a huge value-add when it came to bridging the contextual / technical gap between our respective teams.
- Excellent support from the team at Altvia. Beyond promptly answering our questions and supporting the development of customizations and additional functions with AIM, the Altvia team provides us with feedback on our usage of AIM and offers potential areas for improvement. We never feel as if we're being "sold" on another product, but rather working collaboratively to develop solutions that truly add-value to our business. This is a rare quality in service providers, especially within our industry.
- Improved Tracking of Deal Pipeline: We were able to migrate our entire deal pipeline tracking process into AIM (previously Excel), which has saved time and improved both the quality and availability of our data.

Vorteile

- Customizability: By working closely with the Altvia team, we were able to customize AIM to fit our existing processes vs changing our process to fit the system. This made both the implementation and user adoption process much simpler and more efficient than comparable products. Over 3+ years of using the system, we've made countless customizations and the Altvia has been supporting us every step of the way.
- All the benefits of the Salesforce Platform (non-captive, secure, extensive educational resources, etc.) coupled with numerous industry-specific functions (i.e. deal pipeline, Funds, etc.) and a very knowledgeable support staff
- Altvia Correspond email client is a vast improvement over our prior mass email tool and simplified vendor management

Nachteile

- It can take a little time to get "up to speed" on Salesforce and some of the more advanced functions (i.e. reporting, validation rules, etc.). I recommend nominating 1 or 2 "super users" to lead this charge and support remaining team members as they get up the learning curve.
- Mass migration of data into the system can be a little tricky, but the Altiva team was able to help us through the whole process.

Antwort von Altvia Solutions

Thank you for your review, Mike. We appreciate your feedback. We are glad to hear your positive experience with our team and that support has been of excellent quality. Best to you and your team for continued success. Thanks again!

Beantwortet am 24.8.2020
Dawn
  • Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.8.2020

Customizing Reports is Easy

Since we log deals and manage investors, its great to have all the details accessible in the same place.

Vorteile

I often get requests from management and have to create reports from scratch. I find it easier to refer to other reports and then alter them and save them. If I'm ever stuck with reporting, the Customer Service team is quick to respond. As an admin, I can add fields on my own without having to ask for assistance - which is very helpful if someone is in the middle of a project. You can scan or upload a PDF and then search for keywords and find it under Files.

Nachteile

If we have an investor that is part of multiple funds, and the Primary Contact or Advisor within that organization changes, then we need to alter the Primary Contact at the Fund Level manually - which can lead to a lot of work if they have multiple entries.

Antwort von Altvia Solutions

Thank you for your review! We appreciate your product feedback. We are happy to hear that support has been helpful and reporting is effective. Best to you and your team for continued success. Thank you!

Beantwortet am 24.8.2020
Mary
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.1.2021

Great CRM for Private Markets

Vorteile

Altvia is well-structured and customizable for a private market investor. The Salesforce basis of the product is very helpful because of the additional accessible resources. The Altvia team is exceptionally attentive, responsive, and thoughtful, and they have meaningful institutional knowledge due to their experience with such a broad variety of private market investors. They have a solution or work-around for just about anything we propose.

Nachteile

It is not a small task to get a CRM off the ground and get a full team to use it so that the reporting is valuable, regardless of the platform used. The Altvia team was very helpful in achieving this, though. Also, due to the Salesforce basis of the product, there are a few limitations to what can be customized (similar to Salesforce).

Antwort von Altvia Solutions

Mary, thank you for your review. We're so happy to hear about your positive experience with our team. Best to you and your team for continued success. Thanks again!

Beantwortet am 28.1.2021
Charlie
  • Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.1.2022

Single Source of Truth

Vorteile

Awesome product - implemented Altvia to connect two disparate systems between investment & fundraising capabilities. Support is top-notch. Will scale with us as a firm.

Nachteile

There are various Salesforce limitations

Colleen
  • Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.10.2020

New to Altvia but pleased so far

Vorteile

It's customized to what we do. I find the customer support team always ready to help and informative. There is a lot of functionality and it integrates with other platforms we use. I'm continually finding ways to make every day tasks and communications, in and outside of our office, more efficient.

Nachteile

It's not always intuitive and there is a lot to learn, but the support staff is able to solve most issues and teach effectively.

Antwort von Altvia Solutions

Thank you for your review, Colleen! We appreciate your product feedback. We are happy to hear that support has been helpful and efficient. Best to you and your team for continued success.

Beantwortet am 15.10.2020
Cindy
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.1.2022

Very Happy with AIM

Overall, we are very happy with the client management and fundraising tools. The staff at Altvia have been terrific to work. We are still learning, and they are always quick to respond when we have issues, and help us to find solutions.

Vorteile

AIM allows us to easily distribute information and reports to clients.

Nachteile

Generating reports is not as intuitive as I wish it could be.

Reika
  • Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 4.3.2021

Useful tools

Vorteile

I really like Kanban view because it's easy to capture the difference of status for each record. Also, I like report function. We can understand overall image easily.

Nachteile

If we could modify/customize our views, formats and fields more easily from our end, that would be more efficient.

Antwort von Altvia Solutions

Reika, thank you for your review! We appreciate your product feedback. Best to you and your team for continued success. Thanks again!

Beantwortet am 5.3.2021
Masahiro
  • Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.11.2020

super flexible

Vorteile

Most of my use cases are covered by the standard features. In case no standard features are available, the Altvia onboarding team was able to arrange simple customization.

Nachteile

Like any other SalesForce based system, the system requires a good amount of user training.

Antwort von Altvia Solutions

Masahiro, thank you for your review. We appreciate your feedback. We are happy to hear that our onboarding team was helpful and able to set up customizations. Best to you and your team for continued success.

Beantwortet am 4.12.2020
11 Bewertungen

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