Über Lime CRM

Lime CRM ist ein CRM, das Unternehmen in den Bereichen Versorgung, Vertrieb und Beratung hilft, Notizen, Vereinbarungen, Kontakte, Aufgaben, Marketingaktivitäten, Projekte und mehr auf einer einheitlichen Plattform aufzurufen und zu verwalten. Die Lösung hilft Vorgesetzten, KPIs (Key Performance Indicators) zu visualisieren, um Entscheidungsprozesse in Echtzeit zu optimieren. Lime CRM ermöglicht es Führungskräften, Kalender- oder E-Mail-Benachrichtigungen über hinzugefügte Kundengespräche zu erhalten und personalisierte Datenansichten durch das Speichern bestimmter Filter zu erstellen. Unternehmen können Berichte über Folgeaktivitäten, Verkaufspipelines oder andere Metriken erstellen und die Suchfunktion nutzen, um relevante Informationen aus dem System abzurufen. Darüber können Unternehmen die Einhaltung der DSGVO-Standards sicherstellen. Lime CRM lässt sich in verschiedene Systeme von Dritten wie HubSpot, Zapier, Microsoft Outlook, Gmail und andere integrieren. Das Produkt ist im Rahmen eines Monatsabonnements verfügbar und der Support erfolgt über FAQs, Dokumentation, Telefon, E-Mail, Live-Chat und sonstige Online-Ressourcen.
Lime CRM Software - 1
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Lime CRM Preis

Lime CRM bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Lime CRM ist ab 59,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
59,00 €/Monat Preisinformationen anzeigen
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Lime CRM

Nutzerbewertungen zu Lime CRM durchsuchen

133 von 133 Bewertungen
Sortieren nach:
Pedro
Pedro
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 26.2.2024

Great CRM but not perfect

Vorteile

The fact that it is clean in terms of UI is a plus and the integrations it allows out of the box are also good

Nachteile

We worked with a customer that was using this and we integrated it with a platform the customer was using, we felt at that time some difficulty getting immediate support from Lime CRM team but they were nice though

Carl
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.9.2023

Lime CRM review

Good. however it needs a bit of customisation, which I can´t do easyly enough on my own and need Lime employees for this.

Vorteile

Great to get easy access to all communication between clients. Like that i can calibrate infotiles as reminders for when example. fram agreements needs to be renegotiated or upcomming orders are ending.

Nachteile

It´s a bit of a hassle to use the desktop version sometimes and that tit doesnt work for mac users.That I need to reconfigure everything from the Desktop version to fit the Web version. Automatic flows etc.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot CRM

Warum Lime CRM gewählt wurde

Needed a more compherensive product for customer assignements, orders, Employees our consultants, etc.Now however the Lime Go client seems almost better in some aspects (over view of businesprocess etc) than Lime CRM client web version. Shoulöd we switch back?!

Zuvor genutzte Software

Lime Go
Claes
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 6.9.2023

Jens S CRM

It is a good system to keep track of customers, easy for the users and you can develope the system as you develope your buisness

Vorteile

It is easy to use and has an Excell based structure. We have been able to customize the CRM for our organisation.It has alot of good funcionallitys The Ticket handling is very good, and also here we were able to customize this.

Nachteile

The developing of the CRM are expensive in terms of how many hours the programmers estimate the changes will cost. We have also had many bugs and down times when Windows launch new updates. The Templates are Word based and not Excell. Why?The Admin system LISA is really old fashion

Daniel
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 7.9.2023

Lime CRM review

The support during the implementation of the CRM was superb. We are waiting for some improvments in the system regarding the add-on functions but overall we have now a functioning CRM system with better overview of ourcomplete business.

Vorteile

The best feature with Lime CRM for us was to be able to handle both sales and field service in one program. We have now a machine register which is the link between the Sales department and Service department.Very good overview over our opportunities, work orders, to-does, service agreements, tickets, etc.

Nachteile

I don't like the actual functionality of the add-on for Microsoft Outlook. You can only chose to connect oportunities that belongs to the contact in the e-mail, it should be possible to connect to any oportunity in the system. It should be posssible to choose if you want to synchronize the e-mail with the attachements embedded in the e-mail or as separate documents.

Joni
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 27.9.2023

Pretty ok, online version is problematic

Pretty alright. Online version is problematic as people have MAC's.

Vorteile

Good CRM functions, like how easy it is to use. Happy that invoicing is possible through the system

Nachteile

Online version is not good enough or expensive development costs. Can't add on invoicing there so that's why

In Betracht gezogene Alternativen

Pipedrive und Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Lime CRM

At that time it was most easy to make it suitable for us.
Jörgen
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.9.2023

Malux thoughts on Lime

LIME is supporting Malux to maintain a high level of internal and external customer service. Helps us save alot of time and not letting any case fall behind.

Vorteile

The customizable product, its owned and developed fully by the same people who sold it. Which can make all the diff when it comes to understanding and meet business needs.

Nachteile

The lack of a full experience mobile app. The poor integration with Office 365 and calendar synk. The file viewer gui is to elaborate, and missing preview functions for common formats.

Garlasco
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.3.2024

Creative CRM Approach for Marketing

he establishment of lead management helps in nurturing relationships and multiply business sales.

Vorteile

Lime CRM uses content marketing as a way to reach customers.

Nachteile

The software has made every CRM and marketing feature efficient.

Eduard
Eduard
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.9.2023

Take a look

Vorteile

Easy to navigate. Good overview when customized after your needs.

Nachteile

The desktop version looks a bit oldfashion, fonts and graphics.

Kari
Kari
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.9.2023

EMS Customer Care and Quotation process help

I am very happy with this important IT-tool. Customers and Quotations are easily handled, followed and created. Lime is also visually good looking.

Vorteile

Easy to use, possibility to local installation, integration with current ERP-system and possibility to create quotation process.

Nachteile

Hard to think even one feature that I do not like :)

Jari
Jari
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.9.2023

Lime supports business growth

Vorteile

Sales meeting notes and input is an important part of Lime. Product is quite easy to use.

Nachteile

Sometimes the email integration is not working correctly. Technical limitations (i.e subject character lenght issues should be not any more an issue in 2023)

Karolina
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.9.2023

A pretty much complete system

Vorteile

I like that it is so versatile, and that the consultants working at Lime can help you to build up the perfect platform for your needs.

Nachteile

I feel like the interface could be a bit better, it is not always super intuitive for te user.

Karin
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.9.2023

Easy to use

Wery clear how to use and easy to search

Vorteile

Easy to use, very clear how to navigate and search

Nachteile

Logging in can be a problem for some users as well as problems after updates

Emma
  • Branche: Sport
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.9.2023

Lime CRM - Review

Good

Vorteile

The flexiblity and the over all view, easy to use.

Nachteile

the admin views, difficult to add new fields and opptions

Carl Gustav
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.9.2023

My everydaytool

Can't work without it

Vorteile

Easy to search and orgonize your documents

Nachteile

Integration tools and 2factor autentication only in Azure

Daniel
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.9.2023

Customizable Lime CRM

Vorteile

What I like most as a developer is that Lime CRM can be adapted to the business. That it is possible to integrate Lime CRM with other systems such as financial systems. It is also very good that there are APIs that we can use against our self-built systems.

Nachteile

Although it is good that there are APIs and that Lime CRM is customizable, I miss more modern ways to build and customize the system. Everything from customizing fields to building templates.Also missing some functions via the APIs.

John
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 6.9.2023

Success with Lime CRM

Vorteile

Easy to use. Easy to navigate. Easy access.

Nachteile

Create reports. Create mailing lists and categorize them

Lars
  • Branche: Professionelles Training & Coaching
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 28.9.2023

Lime CRM

We are doing all the ordersystem trough a developed part of Lime.

Vorteile

Programmable, easy to use. Fullfill all the handling of customer.

Nachteile

Not easy to set up integration with AzureAD. Some old-fashioned UI.

Andreas
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 25.9.2023

Efficient and powerful

Vorteile

There are a lot of filtration possibilities which makes the work very efficient and powerful.

Nachteile

It is not the most visual tool/software.

Jaspar
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.9.2023

Easy to use.

Good way to remember to contact clients and prospects.

Vorteile

Easy to use. Customer friendly. Great support.

Nachteile

Would like to have a application so it would be easer for me to use Lime in my phone.

Johanna
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.9.2023

Johanna

We are very satisfied with Lime CRM! It simplifies our everyday life and means that we have projects, contacts and companies gathered in one and the same place.

Vorteile

We love that we can gather all the projects in one place and get an overall picture.

Nachteile

That the web client is not updated with the app. This means that we do not use the web client.

Anna
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.9.2023

Lime CRM Review

Lime allows me to keep order of my contacts, communications, the possibility of reminders and to produce statistics. All in a very simple way.

Vorteile

Lime has a very good structure and is very user friendly

Nachteile

Nothing specific that I can think of right now

Ella
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.9.2023

Lime CRM

We're happy with Lime CRM

Vorteile

It's easy to use and easy to find what you search for

Nachteile

That you need to buy add-ins. That everything is not included.

Jan
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.3.2025

Review from Castellum with an IT angle.

Most of all beside the above it is the staff that works at Lime. We have a great cooperation both in the long term and when we need to get more immediate attention.

Vorteile

It's scalability, modifiability, API and and the intuitive GUI.

Nachteile

IT has become much better but some mail gets stuck when the system will send an announcement back to the customer when they file a request in our work order solution.

In Betracht gezogene Alternativen

SuperOffice CRM

Warum Lime CRM gewählt wurde

We had 6 different installations of CRM systems (Dynamics on prem and Vitec Capifast) in our corporation and migrated to one.

Zuvor genutzte Software

SuperOffice CRM

Gründe für den Wechsel zu Lime CRM

It was the CRM system that fitted us best. We also had Dynamics on prem and Vitec Capifast
Kennet
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Flexibility and usability with room for Improvement, alwast in a good spirit.

"Overall, I appreciate Lime as a supplier and you are always met with friendliness and a solution-oriented approach. The endless possibilities make the system fit many of our needs.

Vorteile

I appreciate the usability and flexibility. It's easy to retrieve the data you're looking for. Lime as a company is very accommodating with configurations.

Nachteile

Sometimes the flexibility becomes a burden as it's always up to us to figure out how we want it to work. Sometimes it would be better if it was more 'this is how it works'. There's also a disadvantage with the limitation of 10,000 rows when working with aggregated data sets.

Edward
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.3.2025

Safe Life feedback

In general very good! We have it in 3 different companies/subsidiaries and overall we get out of it what we want

Vorteile

The flexibility! As an admin I love the fact that I can do specific changes without having to turn to support/consultant

Nachteile

We are currently ”stuck” in the desktop client because the web client did not have the sufficient capabilities at the time. Now the switch to web is almost to big to do…

Fredrik
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 18.3.2025

Bad expirience

Very bad and compllicated, small boxes, totally outdated, No integrations with any of our systems like Fortnox, Get accept, Lime Go, Financing.
We really hate to work in this system.

Vorteile

Decent Flexibility to create system to need.

Nachteile

I´ts wery bad layout, looks like its from 1980. Endles with small boxes and fields to fill in. No integration to Get accept for us, very bad over all, cant wait to change it out.

Andreas
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Review of Lime CRM

The feeling is positive and the possibilities of having one system for most customer information is good to have.

Vorteile

The system is verry easy to use and administrate.

Nachteile

Some clickable or dragable icons are hidden some times for example when marking a list that should be extracted to Excel.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Lime CRM

Better price and understanding of our situation from the sales person.
Birgit
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.3.2025

Lime CRM is the No. 1!

Been using it since start and are one of the oldest customers. Thank you for an amazing product.

Vorteile

The absolute best is the flexibility and how easy it is to use.

Nachteile

The interaction with other programs that often has bugs. And, yes it is a Lime CRM problem.

Lars
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Easy to make in your CRM

Fast, easy to admin and very configurable, makes it your own CRM.

Vorteile

The flexibility and the many ways you can adjust it to suit you

Nachteile

Some visual restrains, more possibilities regarding card layout would do great to the product. The are room for improvements when it comes to the visuals and controls. Could get more modern in that sense.

Jerry
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Lime "Super-user"

Overall very good. It's easy to make small changes in the "LISA" configurator.

Vorteile

It's simple to use and have a clean GUI.

Nachteile

File handling. Need easier way like Drag & Drop and a Mapp/Folder system.
The configurator "LISA" needs to be changed to something more modern.

In Betracht gezogene Alternativen

SuperOffice CRM

Gründe für den Wechsel zu Lime CRM

It seem to be easier to user. Especially the "Snabbfilter" was appreciated.
Marianne
  • Branche: Glas, Keramik & Beton
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.3.2025

A good CRM for beginners and experienced users.

It's an easy program and it's developing.

Vorteile

It's very easy to start working with it, new users can easy start working fast.

Nachteile

That you cant send e-mails directly from the Customercard and it will be filed in the program with the other documents so you can go back and see what's been discussed.

Erika
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.3.2025

Lime good Erika

Overall I think it is agood program to work in.

Vorteile

I like that I can change so much in the quote make it my own.

Nachteile

I don’t like that the Dutch motors are so sensitive.

Alexander
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.3.2025

Lime CRM several years now

Good support, nice contact persons and a modern business approach.

Vorteile

The ability to have it costomized for our needs.

Nachteile

I dislike that the price regulation is based on a index that measures B2C activities.

In Betracht gezogene Alternativen

SAP BusinessObjects Business Intelligence

Gründe für den Wechsel zu Lime CRM

Ease of use and better costumer experience.
Emil
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.3.2025

Good program

Fits us wery good now. Easy to change layout for your needs.

Vorteile

Flexibility. The program are adopted wery nice

Nachteile

Some errors and buggs somtime, but allt good latest period.

Anna
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Efficient and customisable CRM Solution

My overall experience with Lime CRM has been positive.

Vorteile

I appreciated Lime CRM's user-friendly design, which made navigating the system and managing customer relationships straightforward.

Nachteile

One aspect I found less favourable about Lime CRM was the occasional complexity in setting up advanced customisations or integrations, which sometimes required more technical expertise than anticipated.

Björn
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 19.3.2025

My review.

Very easy to use. Easy to find what you are locking for.

Vorteile

Good easy to find info on costomer. Very easy to use.

Nachteile

Getaccept ingegration and not to be able to have same persons on multiple cards.

Jarl
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.3.2025

CEO Seniorstyrken

Great costummer service, very very high client focus.

Vorteile

Fast, simple CRM and able to connect API. Work in sverall markets, easy to adjust and make it your own.

Nachteile

They dont have an ap, as it use web browser. So it is a bit hard to work on a samrt phone.

Benny
  • Branche: Kunststoffe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 18.3.2025

Does the job well.

It keeps my overall info of my prospects and customers history in one place.

Vorteile

It is easy to search for most info and stats.

Nachteile

Lime does not open as a progam in a window, every action opens a new window.

Eric
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.3.2025

Flexible and extendable solution

Im very satisfied and really looking forward to the new web client.

Vorteile

It’s flexibility, extendability and adaptibility regarding the database and fields. It’s nowdays one of our most central systems with lots more than helpdesk data.

Nachteile

The desktop client can be quite anoying when magaging data with lots of relations, can get alot of windows.

Jens
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Lime makes our moves easy

Lime is essential to our company and we would not be able to do our work without it.

Vorteile

It is fast considering the vast numbers of files we have in Lime. The ability to add and change fields ourselves. Overall a pleasant envoirement to work in.
Your can add emails easily to the different files in Lime.

Nachteile

Can only show 10 000 files in the index.

Marcus
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.3.2025

Lime Review

Great through and through, a smooth process both as a user and an admin.

Vorteile

The ablity to customize to optimize the crm to best fit my needs.

Nachteile

Depending on your set up, the lake of customizing some areas.

Magnus
  • Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Costeffective system

We have worked with LIME in many years, and I think it works fine, costeffective system.

Vorteile

Easy to use, and you can built it as you like

Nachteile

Nothing that I can think about, I like it

Jan
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 18.3.2025

IT-Ansvarig/Objektförvaltare

Been user and admin for 15 year. Very good user, good admin but not so much experience about LISA

Vorteile

Good support and a lot of flexibility. "Everyhing" is posible

Nachteile

Not stabil för the moment. A lot of small problems

Fredrik
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.3.2025

Sales manager

Have been user for about five years and help med every day in my daily work

Vorteile

The easy way to use the system and flexibility between computer and phone

Nachteile

Maybe to collect all the mails and have tem on ten same place in the system

Heidi
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.3.2025

The most user friendly CRM system

Lime CRM is a super user friendly CRM system. I've tried several systems and this is so much faster, easier to use than others. As an add on they have a top notch support.

Vorteile

That it is extremely user friendly. With just a few clicks you can do what ever you want and find the people you have registered.

Nachteile

Nothing. If I have to say anything then it has to be the cost.

Andreas
  • Branche: Textilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Happy Lime CRM user

Very positive. Great openness from the Lime team to tailor made specific solutions for us. Have turned out to be very useful

Vorteile

Very accessible. Easy to use. Great tool to have on exhibitions

Nachteile

Missing the function to go back to previous window on the mobile. Sometimes lagging, need to pay attention when typing phone numbers etc. Easy to miss a digit.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Lime CRM

Implementation by the supplier. Open to tailor made solutions
Martin
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Service Delivery Manager

Very easy to change and add new feilds and features to the system.

Vorteile

The support is very good and always helpful.

Nachteile

The LIME CRM client starts to look little old.
If you do changes in the Client the WEB should also be uppdated at the same time.

Jonas
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2025

Modern and Logic!

Gives us an easy access and overview of the customers, contacts and projects.

Vorteile

Modern and logic program! Gives a good overview and easy to search.

Nachteile

Opens sometimes more windows than older version.

Karin
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.3.2025

I like Lime

It is very helpfull in my work to visit customer and follow up and statistic.

Vorteile

It´s easy and helps me to have control over my buisness contacts

Nachteile

There is no spelling program and sometime I have problems to log in, but the support allways help me!

AnnaLena
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.9.2023

Lime CRM for managing development projects in different countries

We can get reports of our data in more or less any format we want, at the same time as we have a user friendly system for our staff to work with.

Vorteile

Lime offered to build a portal for our member organisations, making it possible for us to cooperate and share information on multiple levels. We were in need of quite a lot of customization. The team at Lime was great to work with. They helped us sort out what is really important, and to break free from old habits in our old system.

Nachteile

As a non-profit organisation we have limited funds to keep developing the system. Lime did a really good job building a solution for us, but of course there are things we would like to keep developing.

133 Bewertungen

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