ManageEngine Endpoint Central

4,5
Gesamtbewertung
Bewertungen

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Zum Anbieter

Über ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Desktop Central ist eine MDM-Lösung (Mobile Device Management), die Unternehmen dabei unterstützt, Vorgänge unter anderem über Server, Desktops und Smartphones zu automatisieren, zu sichern, zu prüfen, zu standardisieren und zu verwalten. Zu den Funktionen gehören Softwarelizenzverwaltung, Assetbestandsverfolgung, Patch-Management, Endpunktverwaltung, Betriebssystembereitstellung und BYOD (Bring Your Own Device). ManageEngine Desktop Central unterstützt Administratorenteams bei der Erfassung der Zustimmung von Nutzern für den Fernzugriff auf Desktops und bei der Fehlersuche an Rechnern mithilfe von Funktionen für Kollaboration, Videoaufzeichnung und Dateiübertragung. Die Anwendung bietet verschiedene integrierte Konfigurationen im Zusammenhang mit Umgebungsvariablen, Mapping, Eigenschaften, Verknüpfungen, IP-/freigegebenen Druckern, Nachrichtenfeldern und Anwendungsstarts. Darüber hinaus verfügt die Lösung über ein Endpunktsicherheitsmodul, mit dem IT-Teams Schwachstellen erkennen und mindern, Patches automatisch bereitstellen, risikoreiche Software eliminieren und Datenverluste verhindern können. Dienstleistungen werden auf jährlicher Abonnementbasis angeboten, die Support per Telefon, Produktvideos und eine Online-Wissensdatenbank umfassen.
ManageEngine Endpoint Central Software - 1
ManageEngine Endpoint Central Software - 2
ManageEngine Endpoint Central Software - 3
ManageEngine Endpoint Central Software - 4
ManageEngine Endpoint Central Software - 1 - Vorschau
ManageEngine Endpoint Central Software - 2 - Vorschau
ManageEngine Endpoint Central Software - 3 - Vorschau
ManageEngine Endpoint Central Software - 4 - Vorschau

ManageEngine Endpoint Central Preis

ManageEngine Endpoint Central bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von ManageEngine Endpoint Central ist ab 795,00 $/Jahr verfügbar.

Startpreis:
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Endpoint Central Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,4
5 von 772 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Rob
Rob
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.2.2021

Great all-in-one management platform

We initially replaced our WSUS system with DC, then expanded it out to cover MDM (replacing Meraki) and vulnerability scanning.

Vorteile

- Centralised patch management
- Vulnerability and threat management works pretty well
- Excellent, responsive support team
- Once you get used to how it works, it's pretty robust and nice to use
- Nice MDM, desktop, laptop and mobile management all in one place

Nachteile

- It takes a while to get your head around how updates are applied - it is quite 'batchy'
- The MDM UI is sometimes a bit confusing

Mike
Mike
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 7.8.2023

The go-to for Google Workspace organizations

Overall, ManageEngine Endpoint Central enables me to schedule automated patching of systems, deploy software and software updates, execute scripts, remotely assist users, and manage assets -- on both Windows and macOS. This is all without needing Azure AD or on-premises Active Directory.

Vorteile

In my comparison of endpoint management products -- both in 2020 and again in 2023 -- ManageEngine Endpoint Central (Enterprise or UEM) was the only one to check all of the must-have boxes for organizations that aren't entrenched in Microsoft 365. It also does so at one of the most competitive prices.

Nachteile

It doesn't provide automated/audited privilege management/elevation for providing users with local administrator access on their system when needed. Instead, you must deploy a configuration change to add them to the local administrators group, or to create a second account with administrator privileges.

In Betracht gezogene Alternativen

Hexnode UEM, JumpCloud Directory Platform und NinjaOne

Zuvor genutzte Software

Kaseya VSA

Gründe für den Wechsel zu ManageEngine Endpoint Central

Provided the most features for the money without requiring Active Directory.
Luke
  • Branche: Informationsdienst
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.3.2024

Great platform

Very positive. The support during the trail has been fantastic. Query's and support have been answered very quickly, and all issues have been resolved.

Vorteile

Cost effective, patch management, device management.
The top pro goes to the threats section that details vulnerabilities.

Nachteile

The GUI is a little dated and it can be hard to find what you're looking for.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 7.12.2018

Tries to do too many things

This product advertises a lot of features and functionalities that try to make the solution a one-stop shop for IT departments. Unfortunately none of the features work well or work at all. When compared with other patching solutions, software deployment solutions and help desk toolsets, it falls flat on its face and does not meet the demands of an enterprise sized organization. Support staff is foreign based and can be very difficult working against the language barriers or trying to explain the problem even though they appear to be trying to help.

Vorteile

Useful dashboard for inventory of hardware and software.

Nachteile

Patching is extremely complicated compared to competitors.
Agents deployed to endpoints consume large amount of CPU and RAM.
Customer support is a small team with most tickets taking 3 days minimum. Every case starts with uploading logs.
Product patches are being released constantly to fix the large number of bugs in software.
Bandwidth management for remote offices does not function well and will easily consume an entire circuit. If this happens it is difficult to stop the traffic until the action has completed. Small mistakes can have big consequences when configuring deployments.

Antwort von ManageEngine

Hello,

Greetings from ManageEngine!

We're glad you like our intuitive dashboard for hardware and software inventory.

We're sorry about your unpleasant experience with the product. Our patching today has transcended and become a lot more seamless with the introduction of automated patch deployment tasks, wherein every stage of the patch cycle is automated. We've grown as a team, and currently we have quite a lot of support technicians who can resolve your issues in a jiffy. Our product upgrades are no longer about issue fixes, rather we're releasing top-notch features - requested by our customers, and the ones that meet market standards.

If you require further assistance with the product features, do write to us at [email protected].

Should you need any further information, please do not hesitate to write to us at [email protected].

Beantwortet am 16.1.2020
Tony
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 29.12.2023

Endpoint Central - Powerful tools made simple

Great product that is cheap (compared to other competitors) and the support from ManageEngine is great too. There are plenty of help guides to assist in setting up and live support is a click away in the application and they respond quickly to any issues that you have.

Vorteile

The cost compared to the features is outstanding. You get a lot of tools to help support the organisation and the remote desktop support is superb and easy to use for both the admin and the end user.

Nachteile

Not all features are unlocked and need extra payment to unlock them. You end up with the console having the features listed but being unable to use them as you do not have a license. This is annoying and would prefer not to have the options listed if you cannot use them.

In Betracht gezogene Alternativen

NinjaOne

Gründe für den Wechsel zu ManageEngine Endpoint Central

Cost was a lot lower and getting a free trial with Endpoint Central allowed us to test out the software first to see how it fit with our needs.

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