Über Ramp

Ramp ist eine Lösung für die Verwaltung von Unternehmenskarten und -ausgaben, die mittelständischen Unternehmen bei der Beschleunigung des Wachstums hilft, ohne deren Finanzen zu beeinträchtigen. Stelle physische und virtuelle Karten von Ramp aus, damit Karteninhaber Ausgaben anfordern und Anfragen in Echtzeit genehmigen können. Automatisiere die Spesenabrechnung, rationalisiere das Lieferantenmanagement und nutze erweiterte Einsparungseinblicke in die Möglichkeiten einer Kostensenkung. Mit direkten Integrationen in Buchhaltungslösungen hilft Ramp Finanzteams, bei der Verfolgung von Ausgaben, dem Kontaktieren von Mitarbeitern und dem Schließen ihrer Bücher 1–2 Tage pro Woche zu sparen.
Ramp Software - 1
Ramp Software - 2
Ramp Software - 3
Ramp Software - 4
Ramp Software - 5
Ramp Video
Ramp Software - 1 - Vorschau
Ramp Software - 2 - Vorschau
Ramp Software - 3 - Vorschau
Ramp Software - 4 - Vorschau
Ramp Software - 5 - Vorschau

Ramp Preis

Ramp bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Ramp ist ab 15,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
15,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Ramp

QuickBooks Online Advanced

4,4 (959 Bewertungen)
QuickBooks Online Advanced ist eine cloudbasierte Buchhaltungslösung, mit der kleine bis große Unternehmen Ausgaben,...

Expensify

4,4 (1102 Bewertungen)
Expensify fungiert als cloudbasiertes Geschäftsbuchhaltungssystem, mit dem Ausgaben und Transaktionen mithilfe von...

Pleo

4,8 (196 Bewertungen)
Pleo ist eine Komplettlösung für Unternehmensausgaben jeder Branche und jeder Größe. Smarte Firmenkarten in Kombination...

Navan

4,6 (188 Bewertungen)
TripActions ist eine webbasierte Lösung, die Unternehmen in verschiedenen Branchen wie Finanz- und Personalwesen sowie...

ADP Workforce Now

4,4 (6926 Bewertungen)
ADP Workforce Now ist eine umfassende Lösung für die Verwaltung des Personals, der Gehaltsabrechnung, der Compliance...

BILL Spend & Expense (Formerly Divvy)

4,7 (419 Bewertungen)
Divvy ist eine kostenlose cloudbasierte Buchhaltungs- und Ausgabenmanagementlösung für Unternehmen. Zu den wichtigsten...

SAP Concur

4,3 (2155 Bewertungen)
Concur ist eine cloudbasierte Softwarelösung für das Ausgaben- und Reisemanagement, mit der Führungskräfte Reisekosten...

BILL Accounts Payable & Receivable

4,2 (528 Bewertungen)
Bill.com ist eine cloudbasierte Buchhaltungslösung, die sich auf Abrechnung und Rechnungsstellung spezialisiert hat....

Emburse Expense Professional (formerly Certify Expense)

4,7 (1282 Bewertungen)
Was ist Certify by Emburse? Emburse Certify Expense rationalisiert Ihre Abläufe mühelos durch Automatisierung und...

Zoho Expense

4,6 (1064 Bewertungen)
Zoho Expense rationalisiert und automatisiert Geschäftsreisen und Ausgaben durchgängig. Das geht von der Reisebuchung...

QuickBooks Desktop

4,4 (2442 Bewertungen)
QuickBooks Pro hilft dabei, den Prozess der Rechnungsstellung und -erstellung sowie die Verwaltung von Arbeitsaufträgen...

Tipalti

4,6 (144 Bewertungen)
Die einzige Automatisierungslösung für Ihren gesamten Kreditorenprozess. Automatisieren Sie Kreditorenbuchhaltung,...

Sage Intacct

4,3 (511 Bewertungen)
Die moderne ERP-Cloud-Plattform für Ihr Finanzmanagement! Sage Intacct ist ein benutzerfreundliches, cloudbasiertes...

Nutzerbewertungen zu Ramp durchsuchen

194 von 194 Bewertungen
Sortieren nach:
Jim
Jim
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2023

Impressive System

Vorteile

Ease of use and the mobile app has made expense reporting an easy process. Approvals are easy to review and allow for quick logging of expenses by GL codes.

Nachteile

WE really have not experienced any issues during transition and ongoing experiences with RAMP

Ambri
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.10.2024

Ramp Review

My experience with Ramp has been wonderful and I would recommend this product to anyone looking to have better overview and control of their company expenses.

Vorteile

Ramp is very user friendly and provides an interface that just makes sense and the sync with NetSuite saves me and my team so much time.

Nachteile

I haven't found anything about Ramp that I do not like.

In Betracht gezogene Alternativen

SAP Concur und Zoho Expense

Gründe für den Wechsel zu Ramp

I chose Ramp over the other available softwares because the cashback programs and the pricing of the software was better in line with what my company was looking for. We also wanted to get anyway from AmEx because we had several instances where employees couldn't use their cards due to AmEx not being accepted. The sync to NetSuite played a large role in this decision as well.
Clair
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.1.2025

Awesome user interface, perfect for remote company with employees in many states

We were a small startup that experienced rapid growth but weren't able to change systems quickly enough to keep up. Everyone used their personal card for travel expenses and it was a very cumbersome process to track and reimburse everyone. After some extensive research, we settled on Ramp and were so pleased with the ease of rolling it out to the team. It worked very well for our needs and ended up being such a timesaver.

Vorteile

Super easy interface for both admins and users. I also loved how we could personalize the company cards, and how quickly and easy to track the cards were sent. When I used Ramp I worked at an entirely remote organization with employees in over 20 states and it made it so easy.

Nachteile

At the time when we unveiled Ramp (early 2023), we had to put together a lot of documentation for our users, but I'm guessing by now they might have more robust templates to use for this purpose. No major complaints and this one wasn't the end of the world.

Carol
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 28.3.2024

Disappointing

Extremely disappointing. We went in with high hopes. Now we are giving up due to all the fraud.

Vorteile

The employees liked how easy it is to submit receipts for credit charges and for reimbursements

Nachteile

The onboarding was weak to non-existent. There were webinars to watch.
The Support is mostly done by communicating with bots and is very frustrating.
We were putting up with the above until we were swamped with dozens of fraudulent charges. We has no assurance that Ramp would protect us and we still don't know how many of these fraudulent charges will be properly dealt with

Nick
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.11.2024

Get Ramped Up

We switched to Ramp a year ago within our company to help with expense reports as a whole. The reason for the switch was to take some of the work off of the shoulders of the accountants.

Vorteile

Ramp is perfect. The ease of uploading receipts, tracking mileage, splitting charges to certain expense accounts. It works so well.

Nachteile

Nothing. There is nothing wrong with Ramp at all.

Ivette
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 15.11.2023

Ramp is a great business tool for managing and reconciling expenses.

It has been great! It was easy to roll out and implement at our organization. Our employees adapted quickly and have also enjoyed the ease of managing and reconciling expenses quickly.

Vorteile

The ease of managing and reconciling charges through the mobile app instead of having to wait to get to a computer to upload receipts and enter detailed information for each charge. Manage as you spend - it's great and easy!

Nachteile

The inability to have multi-functioning roles within the ramp system. This would apply to an administrator who is also a manager and cardholder.

It would also be nice if Ramp had a quicker method of communication such as instant chat instead of email. It would just be more convenient for time-sensitive questions.

Robert
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2023

Ramp has saved us many headaches

Ramp has freed up so many administrative hours that we are finding more worktime available to accomplish other tasks and goals.

Vorteile

The ability to require receipts and memo's be recording quickly has saved us many administrative hours in hunting down purchases. It has also saved us the lost receipt problem that we encountered with the more antiquated system we used to use.

Nachteile

I think the thing I like least about Ramp is the amount of sales people calling from other companies to try to take us away from Ramp.

In Betracht gezogene Alternativen

BILL Spend & Expense (Formerly Divvy) und Navan

Warum Ramp gewählt wurde

The reporting, freeze options, virtual cards, and exporting functions were all superior to our past product.

Gründe für den Wechsel zu Ramp

The sales people were more thorough in their presentations and we felt they had the most compatible system to integrate into our accounting software.
Sherri
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2023

Glad We Made The Switch

We have had a very positive experience with Ramp from the start. The implementation team was helpful, organized and made things easy. It has streamlined our acct dept and united all of our departments into one cohesive team.

Vorteile

Ease of use. Its organized and simple to learn.

Nachteile

There really isnt anything negative yet that weve experienced with RAMP.

In Betracht gezogene Alternativen

SAP Concur

Warum Ramp gewählt wurde

Their customer seevice team was slow to respond to issues and the overall design of their product is considerably behind what RAMP offers.

Zuvor genutzte Software

SAP Concur

Gründe für den Wechsel zu Ramp

We had a terrible experience with a syncing issue.
Erin
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.1.2025

Great Product

Excellent. Easy to use. Quick. Self explanatory. Zero issues

Vorteile

Very easy to use and submit expenses. Easy to track why expenses were submitted. Easy to upload receipts. Self explanatory.

Nachteile

Nothing. I love ramp. I have nothing negative to say.

Elizabeth
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.12.2024

Makes AP Job Easier

This makes my AP job easier! It helps with organization and ability to have all purchases approved.

Vorteile

It is very easy to upload receipts and keep everything organized.

Nachteile

I don't really have anything have any cons for Ramp.

Jeff
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2023

RAMP changed our Lives for the better

Happy that we made the change, it was one of the best vendor decisions that we made in many years. I recommend them to everyone.

Vorteile

The hours saved for our accounting department, chasing expense reports and missing receipts.

Nachteile

As far as functionality is concerned I disliked nothing, there has been one negative but i dont think it is RAMPs fault. I have had my credit card shut off and replaced about yearly.

Blake
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.10.2023

Game changer for small businesses

Vorteile

Ramp is very intuitive and integrates well with other financial applications. The expense reimbursement platform has eliminated countless hours for our sales and customer service teams to focus on their clients versus administrative work. The internal controls and spend programs on ramp are well documented and places strong internal controls within the accounting department.

Nachteile

There is nothing I can say I do not like about Ramp, but only enhancement would be able to pass prepaid amortization journals to QB. If an expense is paid within Ramp via CC or BILL function, it can be coded to prepaid account, but the amortization journals have to be posted in QB. A strong control and time saver would be for Ramp to create the amortization rules and pass via API to QB to post.

Cindy
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2023

No more bat needed.

Much much improved over our old cards and system.

Vorteile

Our employees are getting invoices in timely allowing for better company reporting and quicker external reimbursement requests.

Nachteile

Signing up new employees for cards is confusing as multiple ways to do it. Also not happy as one set of bank statements I have to load manually each month as they are in a treasury account not connected to you all.

Zachary
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.11.2023

Excellent tool for spend management

Vorteile

We really like the automatic receipt matching for transactions, the visibility of ensuring that accounting requirements are met, and the real-time tracking of card spending.

Nachteile

One of the only struggles that we've had is keeping up with changes to the system. Where to find things is continuously moving and while the system does a decent job of informing us, sometimes it is challenging to find where certain actions have changed (sometimes things have been renamed, other times an action has moved to a different subcategory in the menu bar).

Kelly
Kelly
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 10.11.2023

Ramp is great!

Vorteile

Ramp is the best system I've ever used to track my credit card expenses and reimbursements. The fact that you can do everything by mobile device is fantastic especially when you are travelling and can do your reporting in real time.

Nachteile

I don't have any problems with any of the features.

Robin
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.11.2023

Ramp Rocks

Vorteile

The ease of use for the cardholders. Employees can take a picture of the receipt real time and enter a memo and department,

Nachteile

We can't upload to our Quickbooks Enterprise therefore, every transaction needs to be reentered again.

Nicholas
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 28.8.2024

Simple, helpful product to perform needed but usually onerous tasks for spend management

Great product - easy to use, would recommend

Vorteile

Email and text integration is very helpful for quickly attaching receipts and memos to purchases. Auto-suggestions for memos learn as you go and simplify the process as well.

Nachteile

Sometimes the lag in uploading forwarded receipts slows down my process flow, but overall I have very few complaints.

Penny
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.11.2023

Great Corporate Card

So far we have been pleased. If we have any issues, the customer service has been quick to handle them.

Vorteile

Ramp is easy to use and has great features that will be helpful to most companies. They are constantly upgrading to add value to their product and customer service, when needed has been great.

Nachteile

The statement would be better for us if it was broken down by card. Instead all transactions are in one group by transaction date.

Tiler
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.6.2024

Ramp Review

Vorteile

I love that you can upload and submit receipts from your mobile phone it makes keeping track of expenses much easier.

Nachteile

It took a little time to learn but once I got the hang of it using it was easy.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2023

Amazing Platform

Vorteile

This is the single easiest platform for expenses and invoice payments I've used bar none.

Nachteile

Color's used in it and cheesy photos on some screens.

Alec
  • Branche: Sport
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 10.6.2024

Ramp made work travel so easy

Vorteile

Not having to keep track of receipts when traveling. Could just snap a picture and keep it moving.

Nachteile

I don't have anything bad to say about Ramp.

Kimberly
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 27.11.2023

Seamless Receipt Management

Vorteile

I love the ease of forwarding email receipts (except for Amazon - see below), snapping a pic of a physical receipt and texting it, etc. And the reminders by text and email mean that I keep up with receipts/expense reports without having to think about it as much as before. No losing physical receipts before I get around to submitting them, no forgetting, etc.

Nachteile

The only real negative I've found is the lack of seamless integration with Amazon. With pretty much any other vendor, I can just forward an email receipt to ramp. But for Amazon, you have to log in, download the invoice, and then send as a screenshot or attachment. I think this may be better if you have an Amazon business account, but we do not. I order from my personal Amazon account.

Shanice
  • Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2023

Ramp Review

Good so far. I haven't had any issues learning the site or being able to use it. very user friendly

Vorteile

Ease of use and nice layout/design of the website.

Nachteile

Nothing to report as of 11/10/2023 , all seems very good.

Veronica
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2023

Easy to use

Great and easy to use. I use ramp for every single one of my business purchases.

Vorteile

I love the fact that ramp helps the business stay organized. It keeps track of my spending and stores the recepts i may need.

Nachteile

Nothing so far, everything has been great.

Reggie
Reggie
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.11.2023

Easy to Implement. Easy to Learn. Easy to Reconcile

Vorteile

Ramp allows for you to create digital cards to put on file for the various subscriptions team uses. This is super handy to ensure you don't have crazy spending on systems no longer in use.

Another awesome feature is their texting of receipts. Rather than loading it into an app, Ramp will text you for the receipt and you can take pic and text it back. No uploading needed.

Nachteile

I wish there were more employee permission features that allowed you to grant or not grant specific access.

Lucien
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.5.2024

Ramp is the best in class tool for a fast scaling business

Ramp is a must have tool for a fast growing startup like ours. Since we implemented Ramp, we have drastically improved our controls around expenditure across the company, increased awareness about costs and spending and also delighted employees with a far superior tool that provides transparency and quick payouts for them.

Vorteile

Ramp is an incredibly powerful tool with a rich feature set delivered by a very high performing team. Ramp has a number of features that set it apart from other tools on the market. The spend dashboards are incredibly intuitive and easy to analyse. Ramp cards can be issued in seconds and have all the appropriate triggers to stop cards being abused if there isn't a valid receipt. Another feature particularly valuable for me is the ability to email Ramp and these email receipts are automatically matched with expenses saving huge amounts of time. The slack integration is fantastic and the ability to approve/pay via slack is a game changer.

Nachteile

The mobile app isn't the most intuitive when you are looking for a very simple view of reimbursements. I know this is constantly improving but I have routinely struggled to find outstanding/paid reimbursements.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.8.2024

Ramp is a must for start ups

Their corporate card is easy to use and has the proper controls in place to ensure security and spend control. It really shines on the software side, and everybody who is an admin has direct access into how people are using corporate spend. The card is trustworthy.

Vorteile

Ramp is affordable, a smart software, and allows me to track everything I need to track as far as AP goes. I have direct insight into how my employees spend and I am able to categorize + organize everything into one software.

Nachteile

Ramp actually solves all of our use cases so I don't have any cons at the moment.

Chervonne
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 10.11.2023

Ramp makes business easier!

Overall, I'd recommend Ramp to other businesses. I wuld like to see Ramp expanded to AR functionality to receive customer payments as well, this way it could be a one stop shop. Today we have to have more than one program t manage all of our accounting needs.

Vorteile

Ramp has truly made life with company card, expense tracking and vendor management and payables! Having working in the finance field for 23 years, I have had vast experience with many softwares. Ramp is one of my favorites and is easy to set-up or disable users, track vendor expenses, and reimbursements

Nachteile

We are able to manage accounts payable but it does not have accounts receivable functionalty at all. i've asked if this will be added to Ramp's future functionality before we have to purchase an additional package with another firm and have not yet received any feedback nor a response on this piece.

ALSO, the latest update is not ideal with moving items that are ready to process to different tabs. I'd like an option to have all items remain in one screen while working through items that we can upload vs. what is missing items from the users

Catherine
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2023

Ramp is an excellent product

My overall experience has been excellent. I have no complaints and no suggestions on how to improve.

Vorteile

I like that once I make a purchase using my Ramp card I immediately receive a text message that asked me for description. It makes it very easy to not only stay in compliance, but track my own expenses for auditing.

Nachteile

I honestly can’t think of anything. This is the easiest and most thorough expense reporting I have ever used

Julio Mario
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.12.2023

Ramp, best credit card product out there

It is great, I switched from AMEX to Ramp because Amex integration with ERP systems is the worst.

Vorteile

You can create infinite cards, with different expiration dates, place the limits, etc

Nachteile

I think the website could use some work, maybe it is better nowadays

Enrique
Enrique
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.10.2023

A user-friendly expense reporting platform that rewards YOU when you use it!

Vorteile

The Ramp platform makes it easy to do everything that a corporate card administrator or user might need to: issue new cards, assign expense policies, code transactions, integrate with accounting software, suspend or terminate cards, adjust spending limits. Part of the reason we switched to Ramp is the fact that we can administer our card program almost entirely online, without having to call into a call center as we had to with Amex; coupled with no annual fees, going to Ramp was a no-brainer. The implementation process is straightforward and the Ramp team is there every step of the way, so you can have the platform up and running in a fairly short amount of time, particularly compared to some competing card expense reporting solutions. But the best thing by far is that Ramp "pays" you to use it in the form of cash rebates on certain transactions -- what a concept!

Nachteile

It's honestly quite difficult to identify any cons with the Ramp platform. One challenge we've had is that card authorizations (or merchant holds) take a long time to drop off; and before they do, the cardholder and their manager often get multiple notifications that a "transaction" requires action. Physical cards take several days to be delivered; other corporate card issuers turn cards around a lot faster.

Brandon
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 27.11.2023

Ramp is a Game Changer

Vorteile

Ramp is a simple to use everyday credit card for our company. Were able to expense costs, manage the receipts due to the multiple ways we can send in, i.e. email, pictures, Tex message, in the app itself or physically online. Makes the "i lost my credit card receipt" a thing of the past!

Nachteile

not much I can say that i don't like about the card, I guess my only issue is that we cant customize the color/ design of the card. would love to see our LOGO on the cards

Letitia
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2023

The easiest and most robust expense management.

Love love love it! It saves our business countless hours of expense reporting and management.

Vorteile

This software makes no room for your team not to provide receipts for expense reporting. I also love the multiple digital credit cards with active/non-active controls. You can also set-up automatic lock on cards that are missing information or receipts. And it's essentially free.

Nachteile

The UX could be improved on the missing items page.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 15.11.2023

Love Ramp for Expenses and Reimbursements!

Vorteile

I like that Ramp helps me track the mileage I've driven so that I get reimbursed properly. I also like that Ramp quickly attaches my receipts to credit card expenses without me having to individually do it for each transaction. It cuts out a step for me and makes the process easy.

Nachteile

I think the thing I like least about ramp is that extra verification step it sometimes makes me do but most apps and sites do that now. Since it is for protecting our information, I understand the necessity but still would rather put in my password and be done without having to input a code or something.

Danny
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 10.11.2023

If someone complains about Ramp, they are probably being paid by a competitor.

At our company, Ramp replaced the incredibly convoluted Concur system so the expectations were low and Ramp blew them out of the water. With Concur, each expense was a 30-90 second process. Using Ramp I can process all 25 of my expenses in 3 minutes.

Vorteile

It is so quick to track expenses and capture receipts.

Nachteile

I'm not sure if it is a company option that has been overlooked, but when requesting reimbursement for mileage, I'm required to provide a receipt. That doesn't make sense. I'm having Ramp calculate my mileage so there is no receipt.

Nicholas
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.11.2023

Ramp is a life saver.

Vorteile

We use virtual credit cards to reduce risk when paying online vendors. If one vendor has a data breach I do not need to worry that our other services will experience any downtime due to missed payment while dealing with one bad vendor.

I also really like how easy it is for our small business to get new employees up and running with travel expenses.

Nachteile

There is something weird going on with the integration with Gusto and everyone in the company keeps being re-assigned to the same department despite manually fixing it every time I see an error. I think the issue is because of how we track people in Gusto, so not really Ramp's problem.

Anthony
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.10.2023

Excellent product, best automated AP solution out there!

Overall experience is extremely positive. I've looked a long time to find this solution and am grateful Ramp put it all together.

Vorteile

I love that I can have all my expense management tool in one place. I also love that the platform is automated to read invoices. Ramp is aslo free plus they pay the company 1.5% on all credit card purchases. Win, win, win.

Nachteile

I'm quite happy with all of the services and don't see something I like least.

In Betracht gezogene Alternativen

BILL Spend & Expense (Formerly Divvy) und SAP Concur

Warum Ramp gewählt wurde

Ramp is free and handles all spend and expense.

Zuvor genutzte Software

BILL Spend & Expense (Formerly Divvy)

Gründe für den Wechsel zu Ramp

Free and did everything I wanted.
Pamela
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 8.8.2024

Good expense and payment management software

Vorteile

Easy to use, very convenient. Has virtual and physical cards

Nachteile

Doesn't have budget control and PO management implemented

Amanda
  • Branche: Wein und Spirituosen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 20.11.2023

Ramp is fun and easy to use!

Vorteile

I like how approachable and user-friendly Ramp is. It has a really simple interface and straightforward features. I love Ramp's receipt matching integration with my work Gmail, and I also like how easy it is to text a receipt to Ramp and have it matched.
The previous software my company used didn't provide a physical card which was really inconvenient, so I'm glad I can have a physical and/or virtual work card through Ramp.

Nachteile

From the perspective of an employee who just uses Ramp for monthly expenses and reimbursements, I don't have much negative feedback.

Kenny
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 15.11.2023

Ramp has been a game changer

Ramp has been responsive and easy to manage. I don't hesitate to recommend it to others.

Vorteile

Our users love the ability to submit all required documentation from their phones and administrators love the ability to review without a lot of paper management.

Nachteile

Requires a bit of work on the front end to set it up but after it is right, things work very well.

Patty
Patty
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 10.11.2023

I Love Ramp Visa.

The ease to use and helpful support, along with the reimbursement feature.

Vorteile

no monthly reconciliations. can be done at time of purchase right on the site, no reports to print, no printing of receipts.

Nachteile

have not seen any cons as of yet, anything that has confused me, has been taken care of by a quick phone or Chat with Ramp

Sahar
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.11.2024

Great for small business

Great and professional customer support, very helpful to my business

Vorteile

Flexibility and consistency dealing with my financial plan

Nachteile

More system updates to keep track with customers needs

Anna
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2023

My favorite software product

Absolutely love how user-friendly Ramp is. Saves time, money and overall my favorite accounting product.

Vorteile

It was extremely easy to set up, link to our existing GL (Netsuite), and learn to navigate. We had an option to try it out

Nachteile

Not being able to enter banking instructions under out of pocket reimbursements on behalf of the employees.

In Betracht gezogene Alternativen

BILL Spend & Expense (Formerly Divvy)

Warum Ramp gewählt wurde

We wanted to lower the cost, we like to have access to real-time expenses. The system is much easier to use.

Zuvor genutzte Software

SAP Concur

Gründe für den Wechsel zu Ramp

More features, integration with NetSuite
Perry
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 15.11.2023

My Ramp

I thought Concur was easy to use - Ramp is so much better.

Vorteile

Ease of use - Ease of use - Ease of use Ease of use

Nachteile

Sometimes the reimbursement feature is confusing to use. This may be a result of how my company management asked for reimbursement to be configured.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 15.11.2023

Will suggest to future employers

It had been good and I hope that i can continue using it in the future

Vorteile

Ease of use for employees as well as the recon process

Nachteile

Journal entries it creates are nonsense and cause more work for me

Jennifer
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2023

Ramp Review - Easy to Use!

We are happy and have had no complaints

Vorteile

We left Expensify and never looked back. Ramp is easy to use and uploading receipts via text is perfect for all our team members.

Nachteile

The structure of the online web page is a little wonky but once you learn how it works it makes more sense.

Anthony
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.10.2023

TT's

Excellent

Vorteile

Easy to use and train employees, plus 2% cash back

Nachteile

Changes to software happen without notice.

In Betracht gezogene Alternativen

SAP Concur

Warum Ramp gewählt wurde

cash back + CC link

Zuvor genutzte Software

Expensify

Gründe für den Wechsel zu Ramp

cash back
Andrea
  • Branche: Biotechnologie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2023

Ramp - more than a restaurant

We were an early adapter and Ramp has been great for our small business

Vorteile

Ease of use, multiple virtual cards, ability to assign cards

Nachteile

Employee abuse is still an issue, hard to teach financial responsibility

Dana
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 8.6.2024

So Easy to Use!

Vorteile

Ramp is so user friendly. It has all the features I need, while not being flooded with too much extra irrelevant stuff. There’s many ways to submit receipts which makes it impossible to forget to do so!

Nachteile

Nothing has come up yet that I dislike about Ramp

Clem
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.11.2023

Amazing ease of use!

Vorteile

Ramp makes expensing purchases extremely quick, efficient, and easy. All I have to do is forward any emailed confirmation or receipt I get to Ramp and it automatically uploads to my account, where I can just type a memo the expense was for and select which account it should be billed to. It makes life so much easier for expensing the amount we do!

Nachteile

The only thing I don't like so far is that sometimes my account wants me to go through multi-step authentication constantly, whereas other times it doesn't require it. It's the times that I have to type in a code when I've already been logged in through the day repeatedly that can be annoying, but it's a security measure and I understand.

194 Bewertungen

Ähnliche Kategorien