Über Housecall Pro

Housecall Pro ist eine cloudbasierte Außendienst-App, mit der Servicefachleute Geschäftsprozesse und Workflows automatisieren können. Diese Lösung umfasst eine native mobile App und ein ergänzendes Webportal und wird in einer Vielzahl von Branchen wie Teppichreinigung, Fensterreinigung, Sanitär, Elektrik, HLK (Heizung, Lüftung, Klimatechnik) und mehr eingesetzt. Mit Housecall Pro können Dienstleistungsunternehmen Papierkram gegen digitale Automatisierung eintauschen. Housecall Pro bietet Funktionen wie QuickBooks Desktop- und Online-Integration, Auftragsplanung mit GPS-Tracking, Versand, Zahlungsabwicklung, Kostenvoranschläge, automatisierte Belege und Rechnungen, Echtzeit-Kundenbenachrichtigungen, SMS-Funktionen, automatisierte Postkarten und E-Mail-Marketing-Automatisierung. Kunden können Services über die Online-Buchungsfunktion von Housecall buchen, über ein zentrales Nachrichtensystem kommunizieren und Online-Zahlungen tätigen. Der Zugriff auf die mobile App ist von Android- und iOS-Geräten aus möglich. Es gibt eine kostenlose Version für einzelne Eigentümer/Betreiber, die viele Kernfunktionen der Bezahlversion enthält. Premium-Preise basieren auf der Anzahl von Nutzern, und eine Unternehmenslizenz ist ebenfalls verfügbar. Diese Lösung ist in den USA und Kanada erhältlich.
Housecall Pro Software - 1
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Housecall Pro Video
Housecall Pro Software - 1 - Vorschau
Housecall Pro Software - 2 - Vorschau
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Housecall Pro Software - 4 - Vorschau
Housecall Pro Software - 5 - Vorschau

Housecall Pro Preis

Housecall Pro bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Housecall Pro ist ab 49,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
49,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Housecall Pro

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ServiceTitan

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Quickbooks Online

QuickBooks Online ist eine webbasierte Buchhaltungslösung, die sich an einzelne Buchhalter und kleine Unternehmen...
Thryv is an all-in-one business management solution designed to help small businesses with essential business functions....

Housecall Pro Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,7
5 von 2.705 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Paul
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.3.2020

Great Product!

CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision.

Great Job Guys! Really, I mean it.

Vorteile

I appreciate the customer support team, always ready to improve. The pro vote feature is ingenious, I have seen several of my personal pro-votes come to fruition.

Nachteile

The name. When interacting with clients the name "HouseCall pro" is limiting this amazing product to residential service calls, when in fact it is so much more. I had to modify a few internal processes, but I've managed 2 and 3 month projects from 1 invoice allowing Change Orders to bill out as segments. the name should be revised, considering something more wild. Service Titan had the right idea on the wrong product.

In Betracht gezogene Alternativen

QuickBooks Desktop Enterprise

Gründe für den Wechsel zu Housecall Pro

A friend of mine who opened an HVAC company the same time I opened my company sold me on the idea of sharing leads through the software. I went for a test drive the first month and was sold after interacting with the customer support team. OMG everyone is awesome! If Chick-Fila and Home Depot had a baby. Stellar Customer Service Model...
Jeff
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 27.12.2022

Love the program. Hate the mobile app.

Just the app

Vorteile

Has all the features I need. Just get the trial and take it for a spin instead of reading reviews.

Nachteile

The mobile app features hardly compare to what is available on a computer.

Antwort von Housecall Pro

Hi Jeff, thank you so much for taking the time to leave us a review, your feedback is very valuable to us. We would love the opportunity to speak with you to learn more about your experience. If you're open to discussing further, please send us an email at [email protected] - Thank you again.

Beantwortet am 5.1.2023
Steve
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 23.12.2022

Worst Customer Support Out There!

Just stay away, there are way too many products out there like this, it's not special enough for you to put up with the awful customer support if you were to ever need it. I cancelled at the first opportunity I had and moved away.

Vorteile

The system itself is decent, easy to use and it's not the hardest to get your head around

Nachteile

Customer support easily! Their support agents can be rude, snappy and Id love to say this was a one off. I'd love to say it was only 7-8 times but id be lying.

Antwort von Housecall Pro

Hi Steve, thank you so much for taking the time to leave us a review, your feedback is very valuable to us. We would love the opportunity to speak with you to learn more about your experience. If you're open to discussing further, please send us an email at [email protected] - Thank you again.

Beantwortet am 5.1.2023
Derek
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.10.2022

HVAC business

Vorteile

It's relatively easy to use. I can schedule an estimate, then convert it to a job once approved, send the invoice and even take payments through the website/app

Nachteile

The online scheduling option seems like it could be a good feature, but our company doesn't use it much and the times we have used it, the emails just got lost or customers selected the wrong responses which led to confusion.
Scheduling a job that takes multiple days is also a bit of a nuisance. We switched from Jobber, and they were so easy to schedule a multiple day job.

In Betracht gezogene Alternativen

Jobber

Warum Housecall Pro gewählt wurde

Jobber was lacking some features that HCP had. Jobber also had some good features that HCP does not. In the end, the pros outweighed the cons and we made the switch.

Zuvor genutzte Software

Jobber

Antwort von Housecall Pro

Hi Derek, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Beantwortet am 10.11.2022
Cody
  • Branche: Lagerung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 21.12.2022

Housecall

As a user pretty user friendly

Vorteile

Liked it as a first time user moved to better things

Nachteile

I’m in cars so it’s limited when I was working for windows it’s was the bees knees

Antwort von Housecall Pro

Hi Cody, thank you so much for taking the time to leave us a review, your feedback is very valuable to us. We would love the opportunity to speak with you to learn more about your experience. If you're open to discussing further, please send us an email at [email protected] - Thank you again.

Beantwortet am 5.1.2023

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