Über LiveAgent
LiveAgent ist eine Online-Live-Chat-Plattform für E-Commerce-Unternehmen auf kleiner und mittlerer Ebene. Die Plattform bietet eine Live-Chat-Anwendung, Ticketverwaltung, Online-Self-Service-Portale sowie Änderungs- und Lizenzverwaltung, alles entweder als In-Suite- oder eigenständige Anwendung.
LiveAgent bietet eine Auswahl an breiteren Anwendungen für das CRM, wie z. B. Marketing- und Sales-Force-Automation in Kooperation mit einer Vielzahl von Drittanbieter-Softwareunternehmen. Die Lösung ist anpassbar und kann skaliert werden, wenn kleine Unternehmen ihre Kundenbasis und Online-Dienstleistungen ausbauen. Die Software bietet ein Ticket-Verwaltungssystem, bei dem das Ticket den kompletten Datenstrom der Chat-Nachrichten, E-Mails, Telefonanrufe oder Nachrichten aus anderen Kommunikationskanälen zwischen Kunden und Support-Mitarbeitenden des Unternehmens enthält.
LiveAgent wird sowohl als webbasierte (Cloud-)Software als auch als On-Premise-Installation angeboten. Der Preis für die Cloud-Option wird auf einer Pay-per-User-Basis berechnet basierend auf der Anzahl der Agenten, und die On-Premise-Optionen ist ein Vorab-Preismodell und richtet sich nach der Anzahl der Agenten.
LiveAgent Preis
LiveAgent bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.
Alternativen für LiveAgent
LiveAgent Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
LiveAgent
Vorteile
Sehr gute Chat Software. Keinerlei Probleem bisher.
Nachteile
Bisher alles bestens. Keine negativen Erfahrungen gemacht.
Antwort von QualityUnit
Hi Cynthia! Thank you for your review!
- LiveAgent Team
- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
einer der Besten Chat Tools
Zufrieden
Vorteile
breite Auswahl an Funktionen und Features
Nachteile
GUI ist so richtig nutzerfreundlich und
Antwort von QualityUnit
Hello Muntaser! Thank you for your review :)
- LiveAgent Team
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
I think LiveAgent is fantastic software
Every company needs the ideal thing, which is to treat every email as a ticket. If a client does not respond to my follow-up email within three days (thanks to a rule I set up in Los Angeles), a new ticket is opened and I am prompted to contact them again. Such follow-ups should never be sent from regular email accounts since doing so requires excessive monitoring.
Vorteile
Thanks to LiveAgent, I never have to leave the app to check my Gmail or Yahoo Mail inboxes again. As a marketing professional, I have access to a plethora of email accounts, and I've lost several business opportunities due to my own laziness in checking my inbox. With their "Unlimited Email Accounts" function, LiveAgent scores major points. To make things easier, I included my LA-based email address.
Nachteile
If you use LiveAgent as your email client, you won't notice any "unread" messages when you check your inbox. But that's not a major problem.
Antwort von QualityUnit
Hello Gary! Your mention of the "Unlimited Email Accounts" function being a game-changer clearly echoed with us. Ah, tackling the labyrinth of multiple email accounts can be quite a chore, can't it? :)
You're right, the charm of LiveAgent is being a one-stop solution for all communication needs, whether it's social inboxes or live chats. And we can tell you're a power user, setting up a rule to remind you of pending follow-ups. Nifty, isn't it? To comment on your minor hiccup: all incoming messages in LiveAgent are treated as "unread" until specifically handled. We believe every message deserves undivided attention!
Keep exploring the tool, Gary. We strive to tick all the boxes for our users. Your feedback helps us refine our software and bridging more gaps in customer service.
Thank you for being an awesome part of our journey!
- LiveAgent Team
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Our support communications are centralized with LiveAgent
The pricing structure is the one thing I'd like to see altered. They've made it possible to aggregate feedback from many channels—including Twitter, Instagram, and Facebook—but unfortunately, doing so costs an additional $39 per channel.
Vorteile
It's great that we can designate a single administrator to sort incoming emails, allocate them to the appropriate agents, and monitor their responses until the problem is resolved.
Nachteile
The safety, the ease of usage, It's the greatest there is since it's so simple to implement, integrate, administer, and utilize; there are never any misunderstandings or missteps in the communication.
Antwort von QualityUnit
Hi Christian,
Thank you very much for your kind review. We are glad to hear that LiveAgent has been the right choice for you and that you have been satisfied with the benefits it brings to your everyday work life. Our team is available 24/7 via chat and email so don't hesitate to reach out in case of any questions or issues, including any pricing queries!
-LiveAgent team
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Liveagent provide the real-time solution to all the customer support related issues
As it handles a lot of enquiries and customer tickets just in a single platform which saves us a good amount of time and manpower effort also the automated responses are much more productive and help our customers to get the support they are looking for.
Vorteile
The most interesting part of using Liveagent is that they provide a ticket-raising option for their users so that their problems can be addressed individually also it helped us connecting our social media platforms with this platform and now we can cater to all of our customers reaching us from multiple social plaforms.
Nachteile
Liveagent gave us a great experience but it did not give the best analytics of data which it should have given after a huge customer interaction. The informatis are limited and not enough to understand the improvements that are needed for a better customer experience.
Antwort von QualityUnit
Hi Anisha, thank you for your review! It's great that the implementation process was smooth for you. If you ever need any assistance, feel free to reach out to us 24/7.
- The LiveAgent Team