Über LiveAgent

LiveAgent ist eine Online-Live-Chat-Plattform für E-Commerce-Unternehmen auf kleiner und mittlerer Ebene. Die Plattform bietet eine Live-Chat-Anwendung, Ticketverwaltung, Online-Self-Service-Portale sowie Änderungs- und Lizenzverwaltung, alles entweder als In-Suite- oder eigenständige Anwendung.

LiveAgent bietet eine Auswahl an breiteren Anwendungen für das CRM, wie z. B. Marketing- und Sales-Force-Automation in Kooperation mit einer Vielzahl von Drittanbieter-Softwareunternehmen. Die Lösung ist anpassbar und kann skaliert werden, wenn kleine Unternehmen ihre Kundenbasis und Online-Dienstleistungen ausbauen. Die Software bietet ein Ticket-Verwaltungssystem, bei dem das Ticket den kompletten Datenstrom der Chat-Nachrichten, E-Mails, Telefonanrufe oder Nachrichten aus anderen Kommunikationskanälen zwischen Kunden und Support-Mitarbeitenden des Unternehmens enthält.

LiveAgent wird sowohl als webbasierte (Cloud-)Software als auch als On-Premise-Installation angeboten. Der Preis für die Cloud-Option wird auf einer Pay-per-User-Basis berechnet basierend auf der Anzahl der Agenten, und die On-Premise-Optionen ist ein Vorab-Preismodell und richtet sich nach der Anzahl der Agenten.

LiveAgent Software - 1
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LiveAgent Video
LiveAgent Software - 1 - Vorschau
LiveAgent Software - 2 - Vorschau
LiveAgent Software - 3 - Vorschau
LiveAgent Software - 4 - Vorschau
LiveAgent Software - 5 - Vorschau

LiveAgent Preis

LiveAgent bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von LiveAgent ist ab 13,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
13,00 €/Monat Preisinformationen anzeigen
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für LiveAgent

Zendesk Suite

Zendesk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Management-Lösung, die anpassbare Tools zur Erstellung eines Kundenserviceportal... Mehr erfahren
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein... Mehr erfahren
Zoho Desk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Lösung von Zoho Corporation, die Unternehmen jeder Größe bedient. Zu den... Mehr erfahren

HubSpot CRM

Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen... Mehr erfahren
Intercom is a sales, marketing and support solution platform that acquires, engages and supports customers through its... Mehr erfahren
LiveChat ist eine integrierte Chat- und Helpdesk-Plattform, die es Unternehmen jeder Größe ermöglicht, mit ihren... Mehr erfahren

LiveAgent Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionalität
4,6
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,7
5 von 1.162 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Angus
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.8.2022

The Help Desk My Business Needed

LiveAgent has helped my business grow and improved our communications with customers drastically. I'm very lucky to have found it.

Vorteile

LiveAgent has made communication with customers 10 times easier. Before we sometimes took up to 48 hours to respond to customer enquiries and couldn't talk to them in real time. Now our response time is down to 2 hours with a live chat on our website.

Nachteile

The pricing is on a per agent basis which can be a little annoying, but it's not the end of the world.

In Betracht gezogene Alternativen

Zendesk Suite

Zuvor genutzte Software

Zendesk Suite

Antwort von QualityUnit

Hello Angus! Thank you for giving us a 5-star review :) Glad to see that LiveAgent is helping you to respond to customers in a timely manner.

- LiveAgent Team

Beantwortet am 9.8.2022
Nutsa
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.9.2022

Very good pricing structure.

Overall for the price it is a good tool and has very fast and helpful support.

Vorteile

LiveAgent is easy to use and what I most like about the software is that it pricing is divided by functions, for example, the basic plan includes email support which is the one my company needs because we support only email channels.
I liked Rules feature the most, it allows to set up automated workflows for more efficiency.

Nachteile

Other panel themes does not look good, dark version for example is very basic kind of old.
Also once you set SLA levels it is confusing - only Importance changes and only if there is resolve SLA set.

In Betracht gezogene Alternativen

Freshdesk, Intercom und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu LiveAgent

Because of price and because CSAT feature for the email is included in the basic plan.

Antwort von QualityUnit

Hello Nutsa! Thank you for your kind words about LiveAgent! We're proud to offer a product that is both affordable and high-quality. As for the UI and Themes, we're currently working on some UI improvements and we can't wait to show you the results :) Stay tuned!

- LiveAgent Team

Beantwortet am 23.9.2022
Alberto
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 23.11.2021

Mediocre lifecycle management

It has been from more to less. In the last 3 years has barely evolved (if not regressed), not being anymore a market leader. If I still haven't changed is due to all integration I have already done with the app.

Vorteile

It's a really useful omnichannel tool, which requires mid-size effort to configure and obtain an inmediate profit.

Nachteile

Development and support are on their own. They add/ change / delete functionalities without further notice. It's quite frustrating when a given morning your agents tell you that something you have been using for years is not working and when you reach support team responds saying that this feature never existed, as you are idiots.
This issue could be easily solved if product team would submit a regular/weekly email with the content of the product roadmap, so teams can addapt in advance their operation to deleted/changed/added functionalities.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho Desk und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu LiveAgent

price affordable and worthy features

Antwort von QualityUnit

Hello Alberto, thank you very much for your honest review. We are happy to see that you find LiveAgent a useful omnichannel tool but at the same time, we are also very sad to hear about your negative experience.
We are gathering the suggestions and features requested from our customers plus we have some internal initiatives to keep the growth of our solution. Recently we have been slowed down by a code refactoring that cannot be seen by users as an immediate improvement, but it's very important in a long term.
All the changes can be found here in our changelog -> https://dev.ladesk.com/ and also in our blog post here -> https://www.liveagent.com/blog/news/ which is highlighting the most significant changes. Anyways, I will pass your feedback about the potential improvement of sharing the details about upcoming changes to our manager. I am again very sorry if there has been any change that caused you any inconvenience.

Beantwortet am 30.11.2021
Sarah
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 19.6.2022

LiveAgent is professional for agent and customer

It's excellent that customers may leave a note or utilize the knowledgebase to solve issues when agents are unavailable (for example, outside of business hours). It's great that many people may work on a ticket at once, and we can all see who's working on what and how they've responded.

Vorteile

Just do it! Superb assistance, interesting and expertly presented content, and a thoroughly professional demeanor throughout. Because of how user-friendly it is for salespeople and consumers alike, our business has no plans to switch providers. Many customers have been helped by a live person who answered their concerns or resolved their issues immediately, eliminating the need for them to wait on hold.

Nachteile

It's not like I love the pause button or anything. I'd rather have the option of setting an away status that sends a busy signal to the customer while I take a quick break for whatever reason (comfort, food, etc.). However, the IT assistance is excellent, and while I agree that some features, like scheduling store hours, are overly difficult, I appreciate the effort.

Antwort von QualityUnit

Hello Sarah, thank you very much for your amazing review! We appreciate you sharing your feedback with us and we are thrilled to see you satisfied with our solution not planning to switch to any other provider. Feel free to send us more details about how exactly you imagine the feature of setting an away status via chats on our website and we will be happy to report it to our developers for our future improvement. Until then, you can put yourself on pause at any time so that no chats/calls would ring to you and your colleagues could also see that you are currently on a pause. You can also reach us via email at [email protected] at any time! :)

Beantwortet am 24.6.2022
Ross
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 30.8.2022

HelpDesk under one roof

Support was good once we got in touch with the right people. The product has a lot of features, but not always terrible clear how to implement them.

Vorteile

We like that chat, ticket management, and our IVR can be managed with a single pane of glass.

Nachteile

We are still a bit confused on how to implement some features.

Antwort von QualityUnit

Hello Ross :)Thank you so much for your positive review! We're glad to hear that our customer support was able to help with implementation of LiveAgent's features.

- LiveAgent Team

Beantwortet am 16.9.2022

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