AI Field Management

4,9
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Bewertungen

4,9
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Bewertungen

Über AI Field Management

AI Field Management ist eine cloudbasierte Lösung anhand derer kleine bis große Unternehmen ihre Außendienstmitarbeitenden verwalten und mit ihnen zusammenarbeiten können. Die auf künstlicher Intelligenz basierende Plattform ermöglicht es Teams, Kundeninformationen wie Name, Kontaktnummern, Standorte, E-Mail-Adressen, Kreditkarten und sogar die Art und Weise, wie sie mit Unternehmen kommunizieren wollen, zu beobachten. Zu den Hauptfunktionen von AI Field Management gehören das Kunden-Website-Portal, Inventar-/Vermögensverwaltung, Zeiterfassung, Gehaltsabrechnungsberichte und Auftragsverwaltung. Das Tool ermöglicht Nutzern die Verfolgung von Verkaufserlösen/Provisionen und die Erstellung anpassbarer Berichte entsprechend den Geschäftsanforderungen. Darüber hinaus werden mobile Apps für Android- und iOS-Geräte mitgeliefert, die es Managern ermöglichen, mit Außendienstmitarbeitenden in Echtzeit Gespräche zu führen, was die Produktivität im gesamten Betrieb erleichtert.  AI Field Management lässt sich in verschiedene Anwendungen von Dritten wie QuickBooks, Box, Dropbox Mileage Tracker, Slack, Twilio, Karten (Apple), Google Maps und Waze integrieren. Die Preise verstehen sich als monatliches Abonnement, und Support wird über E-Mail angeboten.
AI Field Management Software - 1
AI Field Management Software - 2
AI Field Management Software - 3
AI Field Management Software - 4
AI Field Management Software - 5
AI Field Management Software - 6
AI Field Management Video
AI Field Management Software - 1 - Vorschau
AI Field Management Software - 2 - Vorschau
AI Field Management Software - 3 - Vorschau
AI Field Management Software - 4 - Vorschau
AI Field Management Software - 5 - Vorschau

AI Field Management Preis

AI Field Management bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von AI Field Management ist ab 37,99 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
37,99 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für AI Field Management

Salesforce Service Cloud

4,4 (774 Bewertungen)
Service Cloud von Salesforce ist eine cloudbasierte Kundenservice-Management-Lösung, die entwickelt wurde, um Kundenserv...

Wello Solutions

4,8 (9 Bewertungen)
Außendienstmanagement-Software – zur Planung und Durchführung eines technischen Außendiensts. Viele Unternehmen...

Connecteam

4,7 (346 Bewertungen)
Connecteam wurde als All-in-one-Lösung entworfen und entwickelt. Mit einer mobilen All-in-one-App kannst du problemlos...

monday.com

4,6 (5320 Bewertungen)
Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

Jobber

4,5 (920 Bewertungen)
Jobber ist eine cloudbasierte Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der kleine und mittlere Dienstleistungsu...

Wrike

4,3 (2728 Bewertungen)
Wrike ist eine cloudbasierte Projektmanagement-Plattform für Teams ab 20 Mitarbeitenden, die sowohl für große Unternehme...

Synchroteam

4,4 (89 Bewertungen)
Synchroteam ist eine cloudbasierte Lösung für Außendienstmanagement und -planung, die sich an Unternehmen jeder Größe...

Visual Planning

4,6 (42 Bewertungen)
Visual Planning ist eine hybride Ressourcenmanagement- und Planungsplattform, die Unternehmen bei der Verwaltung ihrer...

Odoo

4,2 (1173 Bewertungen)
Odoo POS ist Teil der integrierten Suite von Geschäftsanwendungen von Odoo. Das Modul ist sowohl online als auch...

Nutzerbewertungen zu AI Field Management durchsuchen

61 von 61 Bewertungen
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Joshua
Joshua
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.1.2021

AI FIELD MANAGEMENT REVIEW

Checking the kind of job it helps me do within the shortest possible time, i think the price has been awesome for me

Vorteile

Easy to use and easy to understand. Different languages available and built in translation. Great for distant colleagues to work together

Nachteile

When you forget your password, that is it. It doesn't remember password incase you forget yours.

Robbie
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.4.2022

Game Changing Software

Very happy, very personal customer service always someone there to help which is a great bonus.

Vorteile

The collective organising of all my customers on one app along with been able to record each visit or job done at each site. Also liked the one on one zoom training call done with Jim to show me around and how to utilise the best features of the software

Nachteile

Nothing I don't like the computer software and phone app are excellent and easy to get to know.

Benjie
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.4.2024

Field work review

Vorteile

Ease in scheduling and monitoring of employees work.

Nachteile

Not be able to have multiple cases/projects in one client file

Jie
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.5.2022

Great tools for managing field service team

A great experience to use the software since Dec 2020. It is very helpful to get fast response when we start to implement the software in the company although there is time difference. So far we almost not experience any breakdown of the app which is quite stable.

Vorteile

We are small local SME in Singapore. With this software's good feature of scheduling, calendar etc., we can manage about 200+ systems across the country with limited manpower in the field. The field engineer also like very much about the mobile app access to view the work schedule and do a better preparation before attend to the sites.

Nachteile

The inventory management feature is not really used by the company due to various reason which it is a shame.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Service Cloud

Gründe für den Wechsel zu AI Field Management

Easy to implement and use for the user, cost effective comparing to other CRM software. The feature is very suitable to the company situation.
Lucas
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.2.2021

My first experience where they care about the customers unique needs

The team are great, they answer email queries and phone calls very promptly. They have a solution for all our needs even if that means a rewrite, change or development to their software and we just continue paying our set monthly fee. In a word, faultless.

Vorteile

Very easy to use, its operates quickly - no waiting, the high level of support from the AI Team is unheard of in this market segment. The subscription structure and the system its self make deployment and scaling up or down very efficient.

Nachteile

That I didn't find it earlier and had to use an inferior product for 3 years.

Belinda
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.1.2021

Customer Service at its best

The after sales support has been amazing. I am in Australia and have been communicating with the tech team in Canada on a regular bases and I have been guided though the whole set up process .
There has been a few features that Al Field have added to there program to meet with our requests which is fabulous and the turn around time on these features getting added is a matter of hours in most cases.

Vorteile

This program is very easy for my employee's to use with older demographic users they too have found it easy to use.
The visional layout of the dispatch board has been helpful

Nachteile

I love the colour coding feature where i can colour code the urgency of each job.
This program is very user friendly.

Narida
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.10.2023

A Game Changer

One of best decision for my company that i work to use AiFM to manage the schedule of our engineers. it is user friendly and very convenient. Also, the help support form them is very helpful.

Vorteile

it make my work in administrative easier. you can schedule, track, and billing only by using their service.

Nachteile

The range distance to clock-in and out can be a bit tricky. and when using the desktop one,l they always automaticaly sign-out after only couple of minutes. everytime we sign in again, it always stars from the begining.

Rizki Fauziah Nur
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.10.2023

Great Software for Scheduling

Vorteile

We can propose schedule, monitor it, and proceed it to engineer directly. After job done we can collect the data and send it to customer at the same time. All digitalize so we can easily track it.

Nachteile

The app font in android phone is so small need to be improved. The location check in need to be adjusted correctly or we cannot clock in-clock out.

JianWei
JianWei
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.11.2017

It has really helped us track our projects better!

Vorteile

Ease of use, outside collaboration, especially the predictive management features regarding how they tie workers with Jobs.

Nachteile

It would be great if the system has more languages support, such as Chinese, Japanese, and other Asia languages. My company has business in the Asian-Pacific region.

Gaurav
Gaurav
  • Branche: Vorstandsbüro
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.8.2019

Very easy to use platform and very agile to change

Vorteile

The apps developed on this platform are very intuitive and are thought through keeping in mind the nature of customer interactions and how to keep them simple yet comprehensive. The owner of the platform has a very cordial approach to the customers and is always willing to change keeping in mind the bigger picture and improve customer satisfaction. Keep up the good work.

Nachteile

So far nothing really. Whichever comments I had were taken up by the AI-FM team to work on to improve the apps.

Tammee
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.3.2023

Service Repair Work

It is nice having access where I can dispatch employees and bill off of the work order created by AI. It makes my job and the workers jobs much easier. No losing paperwork etc.

Vorteile

When I had issues AI Field Management got back to me very quickly and issue resolved.

Nachteile

I was having problems with our parts downloading too long but AI promptly fixed that.

Antwort von Ai Field Management

🙏

Beantwortet am 27.12.2023
Kyle
  • Branche: Halbleiter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.9.2021

Small Business In Need of Serivce Management Solution

We have realized that this system has help us identify the right Field Service Operators, schedule, and manager our time more appropriately in one location under one shared communication device.

Vorteile

This service incorporates an app function for our customers to contact us in critical times. It has been great to use both on PC and on mobile devices.

Nachteile

Most of the features we are needing our actually in development with the AI team. So, nothing at this point.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.11.2018

Smart, powerful, scalable but simple & affordable solution to manage language-diverse field...

A must-have tool for teams that are dispersed, diverse and in need of higher efficiency.
Easy on-boarding, no contracts, a serious value for a moderate price.

Vorteile

Simple to use and right priced, allows easy field workforce management across diverse languages with built in translation and GPS features.
Organizes workers by job and customer, shows calendar view with real-time updates of job status from the field on mobile devices.
Enables workers and manager to chat in their native language with real-time translation.
Optional GPS location when communicating enhances efficient operations.
Stores all information about a job forever, from job estimate, implementation timing and any issues, customer signature and even billing.

Nachteile

Rapidly evolving, some features are in development but roadmap is responsive to our requests, and dev team has been rapid and effective.

Mike
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.12.2017

By far the best field management software we could ask for, absolutely complete!

Vorteile

When we had twelve-fifteen technicians, we had a pretty good software that allowed, scheduling/invoicing/billing/app for techs/portal on website/app for OUR clients/admin panel for all office usage all in one, we were able to work with this software for two years.  When we grew to thirty cleaning technicians, it got challenging, we needed something to help us find the best worker to do the job based on specific criteria's, this feature was the key for us to bring our business to the next level. The AI built in piece is genius, worker management tab has the ability to suggest the best worker for the job but the Admin can override it if need be.  The other great plus is having the possibility to bill batch invoices at once, the other software was tideus in billing each individual invoice.
We now have a complete system that allows us to have clients book their cleaning on our website portal, adding clients easily, adding workers, invoicing clients, clients history, GPS tracking for technicians, app for workers, ability to find the best worker for the job with a click, reports specific on new clients/repeats clients, app for workers, and app for clients to conveniently book their service from their phone.

Nachteile

Changing systems is always a big decision, but in order to bring our business to the next level, our business needed this piece while keeping everything else to make it all possible.  So implementing the new system took a bit of time, that has been the only cons.  AI-FM has been an amazing change for us, giving office staff more time to focus on getting new clients, less time is wasted on finding the best worker and invoicing each individual work order at the time.  Absolutely Love this software.

Alejandro
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.8.2022

Easy to use and very robust application.

This app helped us a lot in getting everything related to the field workers in order and helped us to create and follow metrics that we constantly used to improve the service

Vorteile

My team usually struggles with new applications but this was very easy to use, also that it can give you detailed information about your workers and each of the trips. The customer website and the calendar are handy.

Nachteile

Probably in the learning curve of some of the more detailed features, but overall easy to use and implement

Luca
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.3.2020

Great software great team

We were searching for a Software Platform that could really digitize our process, get to the next square without getting hit too hard on cost. Although no software really did all that we wanted, AI Field Mgmt came close.
So we started meeting and having multiple demonstrations around Christmas (not an easy time of the year to do anything...), amazingly AI-FM made themselves available to us as needed even with the time zone differences between Italy and California.They provided Live Demo accounts with ALL features for as long as we needed so that we could test features and consulted with us for free multiple times. We became more impressed with the Software and their Customer Service as we went along, they took care of us, they took the long view from the start.
At the end of the day, these guys are good and honorable, they do what they say they will do and more. We now consider AI-FM as a valued partner of our team, they help us solve our problems. Thank you AI-FM!

Vorteile

We were blown away by their Sherpa feature for picking the best worker for a job... they agreed to develop more features for us for free... a true partner.

Nachteile

At the beginning it doesn't fit perfectly with our way of doing and organising the job but we are finding the perfect fit thanks to the features they developed for us.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 7.11.2018

Simple, fast, Mobile

Vorteile

Pick from any of these: intuitive design, in app translation for messaging, Smart GPS tracking by worker,
One stop shop to know what all my team is up to in real time, real anxiety reducer!
Love the translation and automatic GPS without killing the workers phone’s battery.

Nachteile

I only wish new features would be added faster.

Adenrewaju
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.8.2020

Works well for Nigerian Field Service

We use AI FM to direct our verified artisans & repair specialists to customers who need maintenance. We aim to operate like Uber for repairs & maintenance, and the app makes this work seamlessly

Vorteile

I like how it connects with Google Maps for direction. Field Technicians can get directions via the App.

Nachteile

Would like if the chat function to Admin comes in real time with notifications. But since the App integrates with WhatsApp, communication is even better.

Gianluca
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.1.2021

Perfect companion of our work

Vorteile

Simplify our works, now all our field engineer have all jobs in one app

Nachteile

for the moment nothing to say, when we have any question the customer service is very fast to answer.

Corey
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.11.2018

Ai Field Management review for Capterra

The number one thing that we've been able to address with this solution is productivity. The down time of our field resources has been significantly reduced, which has had a positive impact on our profitability.

Vorteile

I really like the predictive/AI piece that allows me to match to the perfect technician for the job. The calendar view makes scheduling and seeing the progress of super easy. The UI is nice and clean, and is pretty intuitive to use, particularly on mobile. Quickbooks integration is definitely a plus, it makes accounting a breeze. The GPS tracking of field workers is something that we didn't have with our previous solution, and it's a game changer.

Nachteile

Because it's a cloud product, I do need to take all the updates, but that's a small detail to be able to get the product updates.

Jade
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 29.11.2017

Pretty smart software

It thinks for me, Or better said it's like a sounding board, it confirms my thinking in terms of marrying up jobs with workers. And sometimes it comes up with a different recommendation and that makes me think twice about what I should do , it always has a reason why... really cool

Vorteile

They figured out a way to code in the traditional sense the best worker for a specific location and job type, but that's just the interim solution apparently they've got machine learning embedded in the system so that will eventually take over and they will become even better than the coded solution. Sounds great

Nachteile

I'd appreciate if you could reduce the price a little bit, I get that there's a lot of technology in the spot for a small company like mine I prefer to spend a little bit less if

David
David
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 28.10.2018

Ai Field Management Review

Ai Management if excellent in communication. Several times I was able to speak to top management and they resolved my issues promptly

Vorteile

What distinguishes this solution from others is ease of use and customer support. The team is very helpful when it comes to provide support to the product. Team is very knowledgeable, and will work with you to customize to your business requirements at very little or no cost.

Nachteile

I believe more could be done to make schedule calendar more visual appealing as it is too clumsy.

Akinde
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.9.2021

Quick and Easy Way to Get Started

Being able to access our data in the cloud versus having to manage our own servers has been a big plus.

Vorteile

The most impactful features are the invoice generator, the customer signature function the fact that info is stored in the cloud.

Nachteile

Integration with our previous business processes was easy.

Juan
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.5.2021

AI FM Software Review from Costa Rica

Very good and usefull tool. Very helpful and easy to use.

Vorteile

I like integration with the mobile App and full of data to track.

Nachteile

As possible future options:
Not able to have several customer users per customer account.
Not possible to correct or create reports for the field techs without not making them Admins.

Antwort von Ai Field Management

Thanks for the feedback and 5 Stars Juan. Your comments are fair, please keep in mind that we had already estimated the cost (some time ago) to develop new features for you that would have solved your particular needs. As such, we have been awaiting your approval to move forward. Thank you.

Beantwortet am 7.6.2021
Vianké
  • Branche: Metallabbau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.3.2021

Master Drilling Workshop Scheduling Review

Great software. People are very helpful!

Vorteile

User friendly and straight forward. Like the SHERPA features!
Flexibility of scheduling and job status updates.
Appreciate the integration between admin/workers/customer - especially using the customer application.
Simple process to import inventory, resources etc.
Easy to develop additional features

Nachteile

Automatic re-scheduling of jobs.
Modify job duration on gantt chart view by dragging the bar.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.11.2018

Easy to use, affordable and cool application.

Vorteile

AI Field Mgmt is filled with more than you can expect for that price. We really liked the easy planning function and app. Also good that you have the total overview of customer and equipment.

In fact, after we tried out Ai Field Management, we have also become a re-seller for the solution in Sweden and Nordics.

Nachteile

Still a new solution, but it's getting there.

Miguel
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.1.2021

Easy to implement and use

works on field

Vorteile

Easy to upload historical data, creation of customers and job assigments, the Hands Free Siri shortcuts are great

Nachteile

interface a little, however is easy to use

Valentino
Valentino
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.12.2018

The most compete operations assistant I have found

Great support. Very competitive pricing . Now I am using it for everything and it makes me feel confident that I wont need to change again.

Vorteile

Intuitive and easy flowing interfaces. Fast. lots of customisation available.

Nachteile

As with any new tool there is a lot of hard work required to study it in depth... but once it is done - the fog clears and the sunlight ahead is awesome!

Julio
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.3.2021

Foresque Cleaning Solutions.

Vorteile

I am able to input all the jobs for the month and have my crew be up to date at all times. This software helps automize my business.

Nachteile

It is a bit difficult to get a hang of the software At first. Simply because their are so many features that help keep your business at 100%

Alvaro
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.7.2020

Field Services

We run a facilicty management company, and the fact that our staff can have a real time service requests is awsome, plus, the platforms suggests how is closer (according to this specialties) to the site.

Vorteile

Over pros are: Price, Service provision, useability

Nachteile

Cons: ............maybe lacks more repots

Praveen
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.5.2022

User experiences

The software is a quick roolout package to companies with zero infra structure needing automation of operations

Vorteile

The gps, customer app and sherpa features are very desirable

Nachteile

Data migration against available templates

Hever
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.9.2021

Well Done!!

Very good overall

Vorteile

Visit schedule/ time management / Form selection from the field services app

Nachteile

Geo-Market segmentation

Simon
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.9.2019

Straight forward system

Very positive so far, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] has been quick to respond to any questions I have had

Vorteile

The system is very easy to use on both the admin and worker app sides, the best feature for me is to track contract expiry dates and customer product info and warranty. Price is also competitive, couple if similar systems available in Ireland are double the price or more

Nachteile

Sometimes adding service locations takes a couple of clicks to bring up details,

kim
  • Branche: Biotechnologie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.1.2020

excellent!

excellent support and fast response!

Vorteile

ease of use, very good value for money, the founder [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is very passionate about the software and app, and continuously improves it based on our feedback

Nachteile

very good value for what we pay, works well. support is well rounded.

Verifizierter Rezensent
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 29.11.2017

Not very popular in US but very common in china now

productivity

Vorteile

remotely management without engage real person , so very high efficient productivity and good for making money

Nachteile

It's not well designed for mobile and remote workers; the management tool need a PC to work on, etc.

Marielys DL Angeles
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 27.6.2018

Excellent field tool to maintain top quality management.

Vorteile

It allows us to maintain a complete management from the field, billings, budgets, organization among others, in addition to that it allows the user an intitutive for beginners. Keep processes and management progress up to date.

Nachteile

It is necessary to keep the updates up to date for an optimal functioning of the tool. It is a very complete tool.

Danny
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.3.2019

AMAMZING!

AMAZING customer service. I sent an email at 8:23 pm on a Friday night and received a response 2 minutes later... 2 MINUTES people. Just INCREDIBLE. I highly recommend this company!

Vorteile

The software is incredibly adaptable and easy to use.

Nachteile

The only downside that I have seen is that there is no "forgot password" option. I was locked out of my account because I forgot my password. I had my settings set to automatic login but had to delete my cache/history which forced me to log in again. However, I reached out to customer service and received a response within 2 minutes... Really, nothing not to like.

Verifizierter Rezensent
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.11.2017

It's a very useful management software.

Vorteile

The software is great I especially like the predictive management feature it helps me understand which worker needs to be assigned what time and what location Excellent!

Bruce
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.12.2017

Next generation field service management product! Boost my business, great support

Boost my business and make my life easier.

Vorteile

Our company had tried multiple field management products and this is the best fit for us.
Overall the product provide a intuitive user experience and our team do not see any learning curve.
Scheduling and checking the progress is super convenient and make my life so much easier.
The support team always respond fast, the product keeps updating. Love it!

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.11.2018

Excellent software!

Vorteile

Easy to learn and use; intuitive user interface

Nachteile

Nothing, all good, it's an excellent software; i have no recommendations for improvement at this time.

CF
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.8.2020

A comprehensive field management software tool

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is responsive and helpful to my questions

Vorteile

All the comprehensive features that allows me to manage the field workers

Nachteile

Nil. It came as an off the shelf software.

Sade
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.10.2022

Sade Ladnek

Vorteile

The software encompasses most of the features our organization requires

Nachteile

It was a bit challenging to navigate at first but with the assistance of [SENSITIVE CONTENT]
it became easy to move through and learn the software’s features

Jimmy
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.11.2017

Simply said there's nothing else out there that is this cheap but this good, it makes my life...

Saves time and money, not to fire people but just to reallocate them to other revenue generating activities

Vorteile

The screens are easy to understand, plus the System predicts which of my workers would be the best person for the job, very cool

Nachteile

They need more integrations, but I hear that they are coming. They have Quick Books already so waiting for more to come........

Trevor
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.11.2018

Great experience

Vorteile

Intuitive design. Smart, fast and mobile. Highly recommend.

Nachteile

Nothing was a great experience.
Will continue to use.

DC
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.6.2020

Great service and support

Great team of people and always willing to assist and listen to suggestions
Additions gets added reasonably quickly

Vorteile

Ease of use and flexibility for industries . Affordability

Nachteile

Reports are limited and could be improved

Antwort von Ai Field Management

Hi DC, thank you so much for your Review, more than fair. Re the Reports, we are adding more all the time AND we can create some custom ones if you can let us know what you are looking for... just let us know.

Thank you
AI FIELD MGMT

Beantwortet am 11.6.2020
Timothy
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.4.2018

Intuitive yet very user friendly.

Vorteile

Mobile friendly design makes using on a cell phone that much easier.
Ease of U/X makes navigating different screens seamless.
Responsiveness

Nachteile

None. The only negative thing I can think of is the fact I didn't have this software at my last job.

Steve
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.4.2018

It is very useful, especially the calendar view. It is very handy and straight fright.

Easy to manage my workers and task status

Vorteile

I do like the calendar view. It makes our life easy. I can review all my upcoming tasks and all tasks status in the calendar.

Nachteile

My workers all are Chinese, they are not good at English. So if it has Chinese version, that would be great.

Antwort von Ai Field Management

Great Feedback... we actually do have a version in CHINESE! We will be happy to show you the local version of the Platform - you will love it.

Beantwortet am 1.5.2018
Ned
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.11.2018

AI feature is excellent!!

Vorteile

The AI feature that automatically and intelligently helping me to find the best colleague to do the job is a brilliant idea!!

Nachteile

I have been using the product for awhile, haven't see any major flaw about this product.

Cristiaan
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.6.2020

Life made Easy

Easy to use. Easy to go over from other Software to this software .
Have full info on my phone

Vorteile

It made the life of our staff Much easier because all the information is on you mobile phone

Nachteile

Could have better The Reports.
I struggled to find all my data needed

Verifizierter Rezensent
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.12.2017

Excellent in every sense of the word. Both the customer service and the product are well...

Vorteile

The product functions as advertised. When I had a problem, Ai Field Management's customer service representatives were easily reachable with concise answers.

Nachteile

I think that the speed in which the product is updated should be done faster. This may mean having smaller updates or simply highering a bigger team.

61 Bewertungen

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