Über ConnectWise Automate

ConnectWise Automate (ehemals LabTech) ist eine cloudbasierte und On-Premise-IT-Automatisierungslösung, mit der Unternehmen von einem einzigen Standort aus IT-Assets verfolgen und verwalten können. Contentmanagementfunktionen ermöglichen es Nutzern, Dokumente zu teilen und Inhalte auf ihrer Website zu veröffentlichen. Diese Funktionen können Fehler identifizieren und beheben, um die Ausfallzeiten der Website zu reduzieren. Die Lösung bietet Fernüberwachungsfunktionen, mit denen Nutzer über ein einheitliches Dashboard Desktops, Laptops und Geräte in ihrem Netzwerk verwalten und die Geräteleistung überwachen können. ConnectWise Automate umfasst auch Funktionen zur Netzwerkadministration, mit denen Nutzer Fehler identifizieren und reparieren, Dienste konfigurieren, die Betriebszeit verbessern und die Serverleistung verfolgen können. Techniker können Probleme aus der Ferne beheben und an mehreren Systemen gleichzeitig arbeiten, ohne den Endnutzer zu stören. Mit der Lösung können Nutzer definieren, welche Patches genehmigt werden sollen, wann sie installiert werden sollen und wie der Agent im Falle eines Neustarts reagieren soll. Mit dem Sicherheitsmodul können Nutzer mit einer einzigen Lösung Antivirus-, Anti-Malware-, E-Mail-Schutz-, Verschlüsselungs-, Passwort- und Patch-Bereitstellungen verwalten. Der Support erfolgt über ein Online-Forum, per E-Mail und per Telefon.
ConnectWise Automate Software - 1
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ConnectWise Automate Video
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ConnectWise Automate Software - 4 - Vorschau
ConnectWise Automate Software - 5 - Vorschau

ConnectWise Automate Preis

ConnectWise Automate bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für ConnectWise Automate

TeamViewer is an online meeting and video conferencing solution that connects any PC, mobile, and server to each other...
Atera ist eine cloudbasierte End-to-End-IT-Management-Softwarelösung, die sich an kleine bis mittelständische Unternehme...
Die MSP-RMM-Lösung (Managed Services Provider, Remote Monitoring and Management) von Solarwinds ist eine cloudbasierte...
Join.me is an online meeting platform that helps businesses manage meetings and team collaboration. Key features...
Pulseway ist eine integrierte IT-Asset- und Netzwerküberwachungslösung, die für IT-Administratoren zur Fernüberwachung...
GoTo Central is a cloud-based endpoint management solution that enables IT professionals to monitor and manage their...

ConnectWise Automate Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
3,6
Kundenbetreuung
3,6
5 von 112 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Daren A.
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.12.2019

Connectwise Automate

We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.

Vorteile

There are many, many features in Connectwise Automate that will help you help your customers with their computer needs.

Nachteile

Although the software is very feature rich, it seems very cumbersome and not easy to use from day one. In almost every step, we have had to take classes to figure out how to do things.

In Betracht gezogene Alternativen

RMM

Warum ConnectWise Automate gewählt wurde

We were already using Connectwise Connect and Manage so wanted one general product instead of some of this and some of that.

Zuvor genutzte Software

RMM

Gründe für den Wechsel zu ConnectWise Automate

As mentioned before, we switched because we wanted to have all our products on one platform and not a piece there and a piece here.
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

5
Bewertet am 6.5.2021

If you have the money to spend, spend it.. if not.. there is other options`

Overall, I am very happy with Connectwise Automate and would continue to use the product. If you work in a critical industry, I wouldn't recommend this as being your only source of remote access since support is very slow and very unhelpful in most situations.

Vorteile

The best part of this software is how robust the software is. When you purchase this software, you receive control and "WSUS" as part of your package. The software contains reports, pulls data on each computer, provides some integration and overall is a great automation and remote access tool.

Nachteile

Support is very slow to respond. Getting credits for downtime on their hosted web server is like pulling teeth. When you get into the chat queue, you may be waiting an hour or more for someone overseas who doesn't know how to fix the issue anyway. Then you have to wait until someone gets back with you when they "open a ticket." Honestly.... the only reason I WOULDN'T buy this software is their support system lacks ability for true support!

In Betracht gezogene Alternativen

TeamViewer

Warum ConnectWise Automate gewählt wurde

The ability to do more than just remote access the PC was the main reason for the switch. Cost was a close second reason.

Zuvor genutzte Software

TeamViewer

Gründe für den Wechsel zu ConnectWise Automate

Overall cost is the main reason.
Tyler H.
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
3
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 19.4.2022

Automate is just another piece of software written once and not really maintained

Vorteile

Patch management is way easier than using WSUS.

Nachteile

User interface is not intuitive. Lots of training required. Very little useful documentation. Connectwise support will not help you understand the scripting features at all. The documentation for scripting is litterally 4 pages of what you can see in the user interface. The scripts debug process is horrid. It takes 50x longer to do a script in automate over doing a powershell and bash script to do the same thing. Change requests, and features are not being answered or added in a timely manor. This software is stale.

In Betracht gezogene Alternativen

RMM und Atera
Sam H.
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 25.3.2020

Connectwise Automate

Connectwise Automate is a critical part of my business that I use. I could not work without it and I really enjoy working with this tool!

Vorteile

I really like the features that Connectwise Automate offers. The ability to remotely patch servers and endpoint devices is excellent.

Nachteile

The only issue we have with this software is the customer support and occasional instability of the software.

In Betracht gezogene Alternativen

TeamViewer, LastPass, GoTo Meeting, Central und Join.Me

Gründe für den Wechsel zu ConnectWise Automate

Connectwise offers what all of these tools do with many other additional options!
Christopher J.
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 25.1.2019

Manage multiple environments with ease

Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for years.

Vorteile

This software provides multiple connectivity options.
It can show a lot of information (see least favorite list below)
Great organization!
Easy integration with Connectwise Control and Manage
Lots of option for Scripting and API connectivity to outside applications

Nachteile

The interface was changed to a much less intuitive environment about a year ago. I use it and have started to get used to it somewhat, but it still is not what I would call good.
There's problems if you don't run the Control Center as an Admin, but it doesn't want to run as admin by default
The uninstaller for the client can sometimes not uninstall.

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