Nutzerbewertungen im Überblick
Über SuperOffice GmbH
SuperOffice CRM ist eine CRM-Lösung, die sich an mittelständische Unternehmen in verschiedenen Branchen wie Finanzdienstleistungen, Personalvermittlung, Fertigung, Gastgewerbe und mehr richtet. Zu den wichtigsten Funktionen...
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- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Mit SuperOffice einfach Kundenbeziehungen auf- und ausbauen!
Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist sehr bedienerfreundlich, so dass es jedem Mitarbeiter*in möglich, auf den CRM-Zug aufzuspringen.
Vorteile
Leichte Bedienbarkeit, zentrale Verfügbarkeit von Daten, strukturiertes Arbeiten dank Aktivitäten und Verkaufsleitfäden, stets aktueller Forecast und eine Skalierbarkeit des Systems sind wesentliche Vorteile von SuperOffice CRM.
SuperOffice CRM bietet dank der Integration von Office 365, ERP und Echobot sowie den Automatisierungsmöglichkeiten via Zapier vor allem in Vertrieb und Marketing einen echten Mehrwert.
Nachteile
Aktuell keine, SuperOffice hat sich stetig weiterentwickelt und Nachteile eliminiert!
In Betracht gezogene Alternativen
SugarCRMGründe für den Wechsel zu SuperOffice GmbH
Aufgrund der sehr einfachen und intuitiven Bedienung.- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Hervorragendes Tool für das Gesamtmarketing
Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste Schweizerkunde überhaupt.
Vorteile
Intuitiv einfach, logisch in der Anwendung und unergründlich vielseitig. Da alles in der Cloude, von überall mit PC, Laptop oder Smartphone nutz- und bedienbar,
Nachteile
Keine, alle Kinderkrankheiten von früher sind behoben

- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to use and excellent support
Vorteile
Easy to use and learn. Very effective use of the computer screen area with no or very little scrolling. The integration with MSOffice makes SO very effective.
Nachteile
Built-in, easy to access version history.
Die besten Alternativen zu SuperOffice GmbH
- Branche: Personalwesen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Have used SuperOffice on and off since 1995
Keep track of clients and candidates and setting a an easy "to do/reminder list"
Vorteile
Very user friendly . Have also used other CRM products which are not that intuitive and easy to use. I ahve know put it in use in three different companies with anything with size from 2 - 15 users. No complaints so far.
Nachteile
For some reason I loose the connection/Archiving between SuperOffice and Outlook - and have lost it on several occasions. Kind of hard to get it back in working order even if Help desk are helpful.
- Branche: Industrieautomation
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Super Office My Experience
Vorteile
I like the layout, it is easy to read from the screen, and you get a good overview.
The program has a lot of useful functions, if you get some help to find them! I have used the support a lot and they are very helpful.
Nachteile
It is diffucult to navigate in the programme. Some functions are hard to find. I miss some kind of file system for documents. I have had a lot of issues with editing documents, the function for check in and check out does not complete working.
- Branche: Forschung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
User-Friendly Interface with the core essentials
Been using other CRM-systems and to be honest SO is the one that has been easiest to work with. Navigation through companies, contacts and also the ease to search and find for information is the thing that makes me use the CRM.
For a small company that needs a tool to make all company data visual and easy to access for their daily routines I will gladly recommend the SO application.
Vorteile
User-friendly interface
Integration with Microsoft Office 365
ERP integration
Nachteile
Experience with web version compairing to core version
Visual aspect could be improved
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Great CRM that helps our company in different fields (finance-sales-marketing-support)
Vorteile
The diversity of the different modules and the ease of use in general. SuperOffice helps our marketing, support, finance and sales departments to work close together and to have a beneficial CRM working to satisfy all these departments.
Nachteile
That not all of my colleagues are using SuperOffice to the fullest extend, but we're working on this and hopefully soon to get the most our of SuperOffice.
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Using it for decades now and still using it every day. That means something.
Knowledge of customers, documents ordened, GDPR compliant
Vorteile
Complete solution including document control, mail-functionality and now also on-line so less local maintenance. Also the IOS Apps function great.
Nachteile
There are for us not much downsides on the product, but if i had to name one it would be faster starting speed online. (but maybe that is because of the connections sometimes)
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Good platform with highly customizable, but expensive
Using it as ticketing system.
Vorteile
It's possible to write a lot of customizations and to adjust it just as you wish.
Fast and robust system
Nachteile
Price is too high. If you can't develop SuperOffice self, you will have to pay huge amounts for every small update. Not ITIL compatible, not for IT departments - you can get much more in-box in alternative products in the same price.
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Superoffice really good CRM
Really good and fast support if anything would fail
Vorteile
We have used Superoffice for over 15 years and the Superoffice CRM online version is a really good product, easy to use and easy to connect on whatever platform you are on
Nachteile
Really nothing to complain about works really good
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to use
Vorteile
Using SuperOffice for 6years now and still happy with the easy way to use it
Nachteile
It woudl have been easier if there was a bigger preview window when hoovering over the activities
- Branche: Industrieautomation
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to use
Vorteile
This is a CRM system that's very easy to use and introduce to your organisation
Nachteile
Sometimes the web based interface has a little too much lag
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
CRM for different business realities
On average, the experience we had with Superoffice is positive. it allowed colleagues to work more as a team by sharing the information entered in the CRM for the good of the company.
Vorteile
Superoffice has been the reference point for us as CRM for at least a couple of years. Its ease of use and integration with the e-mail client has allowed the sales department to perform various activities on customers thanks to the information collected and available in an optimal way.
It is the first CRM that allowed us to integrate the data of our management program.
Nachteile
In some cases the integration with the mail did not work correctly, this is one of the aspects that led us to evaluate other CRMs.
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
We have previously used the server based system and the on line version for the past 3 years
Improved our relationships with our clients and suppliers
Great user experience
Vorteile
Clean and intuitive user interface,
I do prefer the online version though as it's always up to date and saves time and cost of having the version updates applied and it has a reliable and easy to use mobile app, which I find really useful.
Nachteile
Like most CRM systems, you need to put the time in to customize the system and get to know it, which obviously takes time, but I have to say it's time well spent.
- Branche: Lagerung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
So much more than a customer register
Vorteile
It gives us the possibility to keep track on not only our customer and prospects, but also activities, sales and help us in our daily business.
Nachteile
There are so many things to learn how to get the most out of the system, and for a normal user it can be a small challenge to learn.
That is however on the other hand a strength in the system, that it gives us so many possibilities.
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
SuperOffice is the backbone of our company.
SuperOffice has a lot of experience with implementations, so they are really good in helping new customers to build up the application in your company.
Vorteile
SuperOffice gives you an easy to use CRM application were you can store al your contact with customers, clients and suppliers.
Nachteile
I took some time to persuade everyone in our company to use SuperOffice all the time. Good change management is required.
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to adapt to your needs
SuperOffice is a tool you can use for so many different things, leads, orders, correspondence, e-mail send-outs, Sales.. and since I am am big fan of efficiency , this is what I like most, SuperOffice makes it easy to be efficent!
Vorteile
Easy to use, easy to adapt to your own needs and set up for your type of business.
Nachteile
Hard to say, maybe that the settings for import could be a bit more advanced.
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Good price to quality ratio
Vorteile
Easy to use online CRM system, nice look & feel, easy mail integration, pocket CRM is a great add-on for using on your mobile phone
Nachteile
Would prefer to have an integration with for instance MailChimp or other marketing tools, since I'm not really enthusiastic about the features that are within Superoffice on this matter.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Overall happy with SuperOffice
Vorteile
It is userfriendly and support when needed is often quick and helpfull.
Nachteile
For some wanted functions or if you want to expand your own system, you can buy apps. That means it cost extra and because there is a solution (provided by others) this will not be developed bij SuperOffice anymore .
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to use
A good software that fullfills my needs for a CRM software.
Vorteile
It´s easy to use and can handle a lot of data in an easy way. For companys with a lot of customers this software is a great tool. You can share info with your co-workers easily.
Nachteile
The look of it feels a little bit outdated.
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Simple and clear
Vorteile
Just a few ( one or two ) clicks to find your information, up to two screens. Possibility to customize.
Nachteile
Group " activities" is sometimes too confusing.
Cloud version difficult if it falls away, because we can not do anything without this software :-)
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Many functions
Vorteile
Good product, easy to use, many possibilities/functions, helps with structure in your contacts. Good marketing module. Followed interesting training marketing at haed office.
Nachteile
At this moment everthing is okay for our company.
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Helps me keep track of customers, suppliers and projects
Helps me keep track of customers, suppliers and projects
Vorteile
User friendly, easy to navigate, very nice layout
Nachteile
The calendar cannot be linked to Outlook in the web interface and that you can not "free text" a booking
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Good CRM system
Vorteile
A lot of possibilities to store and search customer data in the system.
Nachteile
That you can't make a selection of all customer activities and documents in the same selection.
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
User Friendly
Cross regional and cross functional overview. Dashboards create managerial overviews. Very user friendly and a modern look.
Vorteile
Linkage between all aspects of the customer, people, company, sales, projects etc.
Nachteile
Limitations on graphs - it would be more user friendly if we could select our x/y axis for dashboards and also select secondary axis'