Nutzerbewertungen im Überblick

Über SuperOffice GmbH

SuperOffice CRM ist eine CRM-Lösung, die sich an mittelständische Unternehmen in verschiedenen Branchen wie Finanzdienstleistungen, Personalvermittlung, Fertigung, Gastgewerbe und mehr richtet. Zu den wichtigsten Funktionen...

Mehr erfahren

Funktionsbewertungen

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionen
4,0
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,2

Nutzerbewertungen zu SuperOffice GmbH durchsuchen

130 von 130 Bewertungen
Sortieren nach:
André
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.4.2021

Mit SuperOffice einfach Kundenbeziehungen auf- und ausbauen!

Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist sehr bedienerfreundlich, so dass es jedem Mitarbeiter*in möglich, auf den CRM-Zug aufzuspringen.

Vorteile

Leichte Bedienbarkeit, zentrale Verfügbarkeit von Daten, strukturiertes Arbeiten dank Aktivitäten und Verkaufsleitfäden, stets aktueller Forecast und eine Skalierbarkeit des Systems sind wesentliche Vorteile von SuperOffice CRM.

SuperOffice CRM bietet dank der Integration von Office 365, ERP und Echobot sowie den Automatisierungsmöglichkeiten via Zapier vor allem in Vertrieb und Marketing einen echten Mehrwert.

Nachteile

Aktuell keine, SuperOffice hat sich stetig weiterentwickelt und Nachteile eliminiert!

In Betracht gezogene Alternativen

SugarCRM

Gründe für den Wechsel zu SuperOffice GmbH

Aufgrund der sehr einfachen und intuitiven Bedienung.
Fritz
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.4.2020

Hervorragendes Tool für das Gesamtmarketing

Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste Schweizerkunde überhaupt.

Vorteile

Intuitiv einfach, logisch in der Anwendung und unergründlich vielseitig. Da alles in der Cloude, von überall mit PC, Laptop oder Smartphone nutz- und bedienbar,

Nachteile

Keine, alle Kinderkrankheiten von früher sind behoben

Pär
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.8.2019

Easy to use and excellent support

Vorteile

Easy to use and learn. Very effective use of the computer screen area with no or very little scrolling. The integration with MSOffice makes SO very effective.

Nachteile

Built-in, easy to access version history.

Die besten Alternativen zu SuperOffice GmbH

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 3.4.2019

Have used SuperOffice on and off since 1995

Keep track of clients and candidates and setting a an easy "to do/reminder list"

Vorteile

Very user friendly . Have also used other CRM products which are not that intuitive and easy to use. I ahve know put it in use in three different companies with anything with size from 2 - 15 users. No complaints so far.

Nachteile

For some reason I loose the connection/Archiving between SuperOffice and Outlook - and have lost it on several occasions. Kind of hard to get it back in working order even if Help desk are helpful.

Maria
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

2
Bewertet am 8.4.2019

Super Office My Experience

Vorteile

I like the layout, it is easy to read from the screen, and you get a good overview.
The program has a lot of useful functions, if you get some help to find them! I have used the support a lot and they are very helpful.

Nachteile

It is diffucult to navigate in the programme. Some functions are hard to find. I miss some kind of file system for documents. I have had a lot of issues with editing documents, the function for check in and check out does not complete working.

Martin
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 8.4.2019

User-Friendly Interface with the core essentials

Been using other CRM-systems and to be honest SO is the one that has been easiest to work with. Navigation through companies, contacts and also the ease to search and find for information is the thing that makes me use the CRM.

For a small company that needs a tool to make all company data visual and easy to access for their daily routines I will gladly recommend the SO application.

Vorteile

User-friendly interface
Integration with Microsoft Office 365
ERP integration

Nachteile

Experience with web version compairing to core version
Visual aspect could be improved

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 4.6.2018

Great CRM that helps our company in different fields (finance-sales-marketing-support)

Vorteile

The diversity of the different modules and the ease of use in general. SuperOffice helps our marketing, support, finance and sales departments to work close together and to have a beneficial CRM working to satisfy all these departments.

Nachteile

That not all of my colleagues are using SuperOffice to the fullest extend, but we're working on this and hopefully soon to get the most our of SuperOffice.

Verifizierter Rezensent
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.6.2018

Using it for decades now and still using it every day. That means something.

Knowledge of customers, documents ordened, GDPR compliant

Vorteile

Complete solution including document control, mail-functionality and now also on-line so less local maintenance. Also the IOS Apps function great.

Nachteile

There are for us not much downsides on the product, but if i had to name one it would be faster starting speed online. (but maybe that is because of the connections sometimes)

Verifizierter Rezensent
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 14.11.2017

Good platform with highly customizable, but expensive

Using it as ticketing system.

Vorteile

It's possible to write a lot of customizations and to adjust it just as you wish.
Fast and robust system

Nachteile

Price is too high. If you can't develop SuperOffice self, you will have to pay huge amounts for every small update. Not ITIL compatible, not for IT departments - you can get much more in-box in alternative products in the same price.

Michael
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.4.2019

Superoffice really good CRM

Really good and fast support if anything would fail

Vorteile

We have used Superoffice for over 15 years and the Superoffice CRM online version is a really good product, easy to use and easy to connect on whatever platform you are on

Nachteile

Really nothing to complain about works really good

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 23.10.2018

Easy to use

Vorteile

Using SuperOffice for 6years now and still happy with the easy way to use it

Nachteile

It woudl have been easier if there was a bigger preview window when hoovering over the activities

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 19.12.2019

Easy to use

Vorteile

This is a CRM system that's very easy to use and introduce to your organisation

Nachteile

Sometimes the web based interface has a little too much lag

PAOLO
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.2.2021

CRM for different business realities

On average, the experience we had with Superoffice is positive. it allowed colleagues to work more as a team by sharing the information entered in the CRM for the good of the company.

Vorteile

Superoffice has been the reference point for us as CRM for at least a couple of years. Its ease of use and integration with the e-mail client has allowed the sales department to perform various activities on customers thanks to the information collected and available in an optimal way.
It is the first CRM that allowed us to integrate the data of our management program.

Nachteile

In some cases the integration with the mail did not work correctly, this is one of the aspects that led us to evaluate other CRMs.

Nick
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.7.2018

We have previously used the server based system and the on line version for the past 3 years

Improved our relationships with our clients and suppliers

Great user experience

Vorteile

Clean and intuitive user interface,
I do prefer the online version though as it's always up to date and saves time and cost of having the version updates applied and it has a reliable and easy to use mobile app, which I find really useful.

Nachteile

Like most CRM systems, you need to put the time in to customize the system and get to know it, which obviously takes time, but I have to say it's time well spent.

Karin
  • Branche: Lagerung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.12.2019

So much more than a customer register

Vorteile

It gives us the possibility to keep track on not only our customer and prospects, but also activities, sales and help us in our daily business.

Nachteile

There are so many things to learn how to get the most out of the system, and for a normal user it can be a small challenge to learn.
That is however on the other hand a strength in the system, that it gives us so many possibilities.

Robbert
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 13.11.2018

SuperOffice is the backbone of our company.

SuperOffice has a lot of experience with implementations, so they are really good in helping new customers to build up the application in your company.

Vorteile

SuperOffice gives you an easy to use CRM application were you can store al your contact with customers, clients and suppliers.

Nachteile

I took some time to persuade everyone in our company to use SuperOffice all the time. Good change management is required.

Hanna
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.6.2019

Easy to adapt to your needs

SuperOffice is a tool you can use for so many different things, leads, orders, correspondence, e-mail send-outs, Sales.. and since I am am big fan of efficiency , this is what I like most, SuperOffice makes it easy to be efficent!

Vorteile

Easy to use, easy to adapt to your own needs and set up for your type of business.

Nachteile

Hard to say, maybe that the settings for import could be a bit more advanced.

Dustin
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
Nicht verfügbar

5
Bewertet am 5.6.2018

Good price to quality ratio

Vorteile

Easy to use online CRM system, nice look & feel, easy mail integration, pocket CRM is a great add-on for using on your mobile phone

Nachteile

Would prefer to have an integration with for instance MailChimp or other marketing tools, since I'm not really enthusiastic about the features that are within Superoffice on this matter.

Sanne
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 2.4.2019

Overall happy with SuperOffice

Vorteile

It is userfriendly and support when needed is often quick and helpfull.

Nachteile

For some wanted functions or if you want to expand your own system, you can buy apps. That means it cost extra and because there is a solution (provided by others) this will not be developed bij SuperOffice anymore .

Camilla
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 11.6.2019

Easy to use

A good software that fullfills my needs for a CRM software.

Vorteile

It´s easy to use and can handle a lot of data in an easy way. For companys with a lot of customers this software is a great tool. You can share info with your co-workers easily.

Nachteile

The look of it feels a little bit outdated.

Luc
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 14.6.2018

Simple and clear

Vorteile

Just a few ( one or two ) clicks to find your information, up to two screens. Possibility to customize.

Nachteile

Group " activities" is sometimes too confusing.
Cloud version difficult if it falls away, because we can not do anything without this software :-)

Annemarie
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Nicht verfügbar
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 2.4.2019

Many functions

Vorteile

Good product, easy to use, many possibilities/functions, helps with structure in your contacts. Good marketing module. Followed interesting training marketing at haed office.

Nachteile

At this moment everthing is okay for our company.

Camilla
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
Nicht verfügbar

4
Bewertet am 3.4.2019

Helps me keep track of customers, suppliers and projects

Helps me keep track of customers, suppliers and projects

Vorteile

User friendly, easy to navigate, very nice layout

Nachteile

The calendar cannot be linked to Outlook in the web interface and that you can not "free text" a booking

Åsa
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 3.5.2019

Good CRM system

Vorteile

A lot of possibilities to store and search customer data in the system.

Nachteile

That you can't make a selection of all customer activities and documents in the same selection.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.11.2018

User Friendly

Cross regional and cross functional overview. Dashboards create managerial overviews. Very user friendly and a modern look.

Vorteile

Linkage between all aspects of the customer, people, company, sales, projects etc.

Nachteile

Limitations on graphs - it would be more user friendly if we could select our x/y axis for dashboards and also select secondary axis'

130 Bewertungen