Nutzerbewertungen im Überblick
Über SAP Concur
Concur ist eine cloudbasierte Softwarelösung für das Ausgaben- und Reisemanagement, mit der Führungskräfte Reisekosten verwalten können. Die Lösung ermöglicht es Finanzmanagern, Ausgaben und Cashflows im Zusammenhang mit...
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Alle Bewertungen zu SAP Concur Filter anwenden
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Arbeitszeitraubendes, bürokratisches, Softwaremonstrum für Dienstreisende!!
Eine Booking App und eine monatl. RK-Excel iVm. eingescannten Belegen bzw. ggf. eine Firmenkreditkarte zur Vermeidung der Barauslagen ist wesentlich Zeit und Kostensparender sowie MA freundlicher.
Vorteile
Hotelkosten müssen unter Umständen nicht mehr verauslagt werden. (Gilt nur sofern das Hotel auf den Prozess eingestellt ist und am besten 1 Tag vorab bereits gebucht wird, was leider häufig gar nicht der Fall ist, das ist der einzige Vorteil für den Reisenden!)
Nachteile
Jede Reise muss über ein Concur eigenes Portal gebucht werden welches dem anderer Plattformen einfach nicht gewachsen ist, es werden immer nur wenige Hotels angezeigt Preise erst nach Bedienung einer unnötigen Schalter "Preis anzeigen" keine Bilder (Zimmer), das macht den Vergleich sehr mühsam und führt zur paradoxen Situation dass der MA weiter über Booking auswählt und dann das Hotel umständlich auf der Concur Plattform sucht um es dort zu buchen. Der BuProzess dauert dann ebenfalls wesentlich länger. Im Hotel ist dann ft kein Einchecken möglich da Hotels nicht auf die Kostenübernahme vorbereitet sind eine Vorabzahlung ist dann weiterhin durch den Mitarbeiter notwendig, weiterhin führt das zu Diskussionen mit der Rezeption und längeren Wartezeiten.
Jede Reise muss im Nachgang über das Portal nachgepflegt werden, Belege einscannen ablegen hochladen mit den Vorgang wieder verknüpfen ect. bishin zur steuerlichen Trennung (Aufschlüsselung) jeder einzelnen Ausgabe Beispiel Frühstück 10 € davon 3 € 19% MwSt. 7 € (7% MwSt.), die Eingabe der Tagespauschalen ist eine Klasse für sich man verzichtet dann lieber auf das Geld.. Dieser Tätigkeit schließen sich weitere Prüfvorgänge durch Vorgesetzte und Buchhaltung an schließlich werden Tagespauschalen wesentlich später gezahlt als vor der Einführung oft nur auf Nachfrage. Für die Eingabe einer Abrechnung bezahlt das Unternehmen übrigens für jede Abrechnung einen 2 stelligen Betrag in Euro abgesehen von der investierten Arbeitszeit. :(
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Effizientes Reise- und Ausgabenmanagement für Unternehmen
Vorteile
SAP Concur bietet eine ganzheitliche Lösung für das Management von Geschäftsreisen und Ausgaben. Es ermöglicht Unternehmen, Reisen zu planen, Ausgaben zu verfolgen und Compliance-Richtlinien einzuhalten.
Nachteile
Aufgrund seiner umfassenden Funktionen kann die Einarbeitung in SAP Concur und die Anpassung an die individuellen Anforderungen eines Unternehmens komplex sein
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
SAP Concur
Es ist sehr einfach zu bedienen, die Benutzeroberfläche ist sehr benutzerfreundlich, aber gleichzeitig ist die Software sehr komplex
Vorteile
Ich habe vor kurzem begonnen, diese Software zu verwenden, und bin sehr begeistert.
Nachteile
Bisher habe ich keine Nachteile bei der Verwendung dieser Software gesehen.
Die besten Alternativen zu SAP Concur
- Branche: Baumaterial
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Nervenraub auf höchstem Niveau
Vorteile
Die Rechnungen können fotografiert werden und anschließend hochgeladen und mit einer Ausgabe der Kreditkarte zu einem Datensatz verbunden werden.
Nachteile
Dieses Programm ist das Gegenteil von Intuitiv. Wenn Du beim -Abrechnung absenden- einen Fehler in der Zeile hast, lässt er dich nicht weiter aber sagt dir auch nicht wie du dieses Problem behebst oder WO der Fehler zu finden ist. Sehr frustrierend. Wenn ich bei einem Anmeldeformular im Internet etwas nicht ausgefüllt habe, macht mich das Programm sofort darauf aufmerksam. Wieso schafft es SAP Concur nicht?? Wenn man keinen Support bekommt, sucht man stundenlang oder muss warten bis einem geholfen wird. Ansonsten kannst Du deine Abrechnung einfach nicht abschicken, weil das Programm es nicht zulässt.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Reisekostenabrechnung leicht gemacht
Insgesamt eine sehr gelungene und wertvolle Software
Vorteile
Das System ist recht intuitiv die Belege können wunderbar eingescannt und hochgeladen werden. Damit hat man jederzeit eine Übersicht über den Stand der Auszahlung und es wird auch gleich angezeigt falls noch etwas fehlen sollte.
Nachteile
Leider ist das System bei uns nicht in die Entgeltabrechnung integriert. Die Zahlungen laufen daher separat über die Buchhaltung. Eine Integration wäre ja sicherlich möglich aber wird bei uns nicht gewünscht.
- Branche: Computer-Hardware
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Concur
Vorteile
Die simpel gestaltene Oberfläche, die einfache Online Bookings Funktion, Auftrags Verfolgung
Nachteile
Die Darstellung unter IOS oder Android
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Etwas unübersichtliche Software
Es ist eine Software für Anwender, die diese häufig nutzen. Wenn man seltener unterwegs ist, ist es zu kompliziert aufgebaut.
Vorteile
Mit gefällt zum Beispiel, dass ich bei der Reisebuchung auch eine Kartenansicht in der Hotelauswahl habe und unter mehreren Optionen bei der Hotelauswahl wählen kann
Nachteile
Die Abrechnung einer Reise finde ich nicht ausreichend strukturiert und unübersichtlich, wenn man es nicht täglich macht. Es ist leider nicht selbsterklärend und man wird nicht durch ein Abrechnungsmenü geführt.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
SAP Concur Reisekostenabrechnung
Vorteile
Mit SAP Concur kann jeder Mitarbeiter leicht und unkompliziert seine Reisekostenabrechnung machen.
Nachteile
SAP Concur hat eine nicht so moderne Oberfläche und sieht somit etwas veraltet aus.
- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
Great solution to Manage your Expenses
Our experience with SAP Concur was excellent, we are really looking forward to keep using it for future projects
Vorteile
We needed an app to approve hundreds of consultant's expenses and match our accounting. SAP Concur solved this for us. We loved the remotely review and approve, solved 90% of our previous issues. One of the best user friendly UX we ever tried. The import into our accounting ERP was flawless.
Nachteile
The only issue we have with this app is the price, if they would offer an affordable plan for small businesses, that would be great.
Warum SAP Concur gewählt wurde
We made the switch because we needed an specific add to become more efficient.Gründe für den Wechsel zu SAP Concur
Because the great interface of SAP Concur. In addition they rated highest in our cost/benefit analysis.- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Love Concur as an End User
I think concur does a very good job for our organization! There are a few minor headaches with the software, but all in all, it has been a great product to manage our company cards and provide the proper checks and balances needed in our organization!
Vorteile
Concur makes it very simple to fill out expense reports, upload receipts even by sending them straight to an integrated email. I love the simplicity of filling out reports as a user!
Nachteile
Concur was slightly difficult to map at the account level within our ERP. It took a lot of manual work to get implemented and accurate. Post implementation, everything has been smooth, but was a slight headache when implementing it!
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Not Worth The Cost
My overall experience was not great. Though it has nice features, it seemed to limit quite a bit of customization. This could have been from how things were originally setup with the companies file prior to my working with it, but I can't say for sure.
Vorteile
Our field users did not have a hard time logging into SAP Concur.
Nachteile
It wasn't easy for us to update our own information in SAP Concur without it de-syncing the export. There were also extra fields that users had to select N/A for on many transactions. Adding extra clicks and time, which lowered employees ambitions in completing their expenses.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Taking the hassle out of expense claims!
Slick and easy overall to you use for expenses
Vorteile
Swift and easy to use when doing your expenses with taking pictures of receipts making it the best in my experience!
Nachteile
Never had any issues with using this so none to mention
- Branche: Rechtsberatung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Experience with SAP Concur
This software has enabled us to monitor all our work expenses,manage our schedules and also manage our work relationships trouble freely.It has really been the best in simplifying and automating all of our companies work processes and activities.
Vorteile
SAP Concur protects all our personal data from any virtual threat.It helps us manage all our work activities and corporate expenses like pros,also controlling the development of all our employees corporate travel is a breeze.
Nachteile
SAP Concur does not have any negative or unfavourable factor.It is a high performance software that improves all our work operations.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
SAP Concur - review
Vorteile
It is very user-friendly platform that one can use. You can easily submit requests for travels, expense reports, book flights and hotels with just a few clicks. It also has a mobile app support where you can easily upload receipts and submit expenses.
Nachteile
The customer support is not the best. If one is calling the phone line sometimes it can wait up to 20 minutes for an agent.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Invoicing and Payments Automation Tool
2- & 3- way POS, receivables and invoices matching eradicate errors hence reducing loses.
Vorteile
SAP Concur is used in few selected departments in my organization, my business unit being the main. I like that it offers iOS and Android mobile apps which makes it easy to carry out accounting tasks on the go.
Nachteile
However, the mobile app has limited features compared to cloud-based.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Just pay attention
Once you get it down you’re fine. It’s hormone of those programs you can Bs on you have to pay attention but it’s also very in depth to [sensitive content hidden] thinks easier for us so I think it’s great being that I’m a detailed person anyway.
Vorteile
With a lot of training it’s really detailed
Nachteile
You have to really pay attention and it could be really hard to navigate sometimes . One of the other ASM are still struggling
- Branche: Kunst & Handwerk
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
My Experience with SAP Concur
Vorteile
Unlike most alternative online accounting tools, SAP Concur has a well functioning mobile application.
2 and 3 way matching tools enables me to detect discrepancies rapidly when paying vendors.
Nachteile
I have been using this tool for almost four years now and I have never experienced drawbacks.
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
SAP Concur User review
Vorteile
What I most liked about SAP Concur was the expense reporting and easy receipt photos upload.
Nachteile
I can’t recall anything I least liked about SAP Concur
- Branche: Tierarzt
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Better quality products out there
I implemented Concur in 2017 for our new organization. At the time, it was the best of the best and would integrate with our Regions card system to move us from Expense reports in Excel to a system. However, it all went downhill after that. As we grew and tried to work with Concur, we seemly got more negative feedback from the system and the employees. Every request we had, they would charge us for it. It felt like working with incompetent lawyers, rather than a partner in our expense journey. We switched to a new company in July and couldn't be happier!
Vorteile
The thing i like most about the software is the name. Everyone knows who Concur is and it makes it easier when bringing new people in to the organization.
Nachteile
Super dated software. Very clunky and always going down. Not customizable unless you paid extra for it. Every time I asked for data analytics I was told that had to be a custom report and was not included in our reporting package. They were constantly trying to upsell us
In Betracht gezogene Alternativen
ExpensifyGründe für den Wechsel zu SAP Concur
At the time it was because it offered travel and expense management, as well as it would link with our P-Card.- Branche: Computer-Vernetzung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
refused to cancel after failing to deliver working product
The concur setup person wasted weeks of corporate assets and CPA time attempting to set up. Getting a working setup failed.
We begged for help and a better setup representative, no response.
After giving up and needing to move on because we had wasted corporate resources to get the portal working with the app., we found that having the corporate CPA match transactions directly from corporate bank accounts was faster than the failed concur system.
We notified Concur many times via phone calls and emails that we wished to cancel because we never got a working product.
They continued to send collection notices no matter how many times we notified them that we never received a working product.
Now they are suing the corporation for the year they decided to keep billing us after we canceled. We, of course, are planning on vigorously countersuing.
Thankfully the corporate policy retains all phone call recordings and emails in our retention vault.
So the jury will get to sit through hours of corporate employees begging for help and sending notices to cancel after failure to launch.
Vorteile
we liked NOTHING. they actually only added extra work for our corporate CPA, they were supposed to make it easier. ha! #FAIL
Nachteile
they treated us like we simply did not matter. horrible support.
In Betracht gezogene Alternativen
ExpensifyGründe für den Wechsel zu SAP Concur
we believed that they would be able to get us set up and working. we were wrong.- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Streamline your expense reporting
At my previous employer, I was the administrator of Concur and the person who set up the software. It revolutionized the way we processed expenses (which had previously been a manual paper and pen process). It integrates beautifully with multiple banking entities, automatically importing charges as they are posted to your card. It can accommodate e-receipts if the vendor supports those -- car rentals, airline tickets, and hotels being the most common. And if you set the software to require receipts for a type of expense or a dollar limit, users will not be allowed to submit the expense report without attaching a receipt to the line item. It saves so much time from an administration point of view, and the interface is very user-friendly. I would give this five stars and recommend it to anyone, from a small to enterprise level organization.
Now, on the downside, my current employer also uses Concur, but they upgraded recently to the beta version, and it is full of bugs. Some of the best and most convenient features have been removed, such as the ability to perform batch changes on expense items and the ability to see at a glance which expense line items contained comments. Support has been completely non-existent for the beta version and we get nothing but run-around and excuses. I have been extremely disappointed with the entire upgrade process and the level of response we have received. Thus, my less than five star review. I hope that they resolve these issues.
Vorteile
Straightforward administration setup wizard
Ease of importing receipts
Integration with our corporate bank account, credit cards, and purchasing cards
Ability to customize limits and alerts
Ease of administering multiple profiles for executives
Integration with Expense-It so that users can take a picture of receipts with their phones and have them automatically uploaded to their expense reports
Nachteile
The Beta version is full of bugs
Developers refuse to support the beta version
Does not adequately track users who have used their corporate cards for personal charges and owe the company money
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Not what was described but useful in some aspects for invoice processing
It keeps all of our invoices in one place.
Vorteile
Concur keeps all of our invoices in one place and allows all of our teams to review them without the hassle of invoices getting lost in the abyss of never-ending emails. Allows for comments from each user which can be viewed by all who receive the inv. Inv PDF can be downloaded and replaced, Inv extract captures each invoice line in excel which is useful. Duplicate inv. feature works great when OCR gets inv number right. Ability to edit invoices is great and we can see who changed what and the date using the audit trail but we can't export or capture this info.
Nachteile
It takes a min of 2 days to get an inv into the system but often takes longer and has taken up to 8, system often duplicates invoices or does not ever show up even though we get confirmation so we can't have them sent directly to concur, OCR sftw is not good, requires manual review. PO's don't work if you have to revise them. PO import also doesn't fully work and retains old info after updated. Thus PO/inv matching is useless. Does not offer inv. tracking so we still manually track them. No way to determine inv time w/ each employee or turnover time in a rept or export due to "system limitations." No useful/functional reporting. Auto routing does not work on project basis so we must manually route. No way to capture approvals w/ inv so we must screenshot every one and attach to PDF download. Can't use approval flows for projects and have to approve through comments and manually route. Employees can't see invoices after passing them to next person so finance still has to manually send copies upon request. System offers restrictions but all employees can access and change these settings eventhough they are not set as an admin and are supposed to have restrictions, which means they could bypass final review by accounting. Employees often chance currency type for other countries not knowing we pay in USD only, we can't lock this so the export fails if we don't catch it and finally; it took almost 4 months to get up and running w/ concur so we didn't even get to use free trial.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Doing expenses can be easy - just takes a bit of a learning curve
All in all, Concur does what it is supposed to do. There are a few things you learn over time that make things easier or help you along the way. It's not the most intuitive UI, but I see SAP's progress. So, I'm hopeful this will continue to improve. I've been using that tool now for many years (with 1-4 reports per month - creating and approving), and I have a pretty good system to do the expenses properly and efficiently. There are also more possibilities to help me do my reports. E.g., I would love to have templates for regular expenses. Let's say I expensed a particular bill every month - it would be great if I could mark that as a template and copy a version of that into my following reports - adjusting only the things that changed (e.g., the receipt image or the entry date. That would certainly save me time.
Vorteile
SAP Concur is pretty standard in the industry for that purpose. It has a few features and functions that can justify that market share. I enjoy the widespread connections between apps I regularly use for business travel (e.g., Lyft, Uber, our travel agency app) and Concur. As soon as my ride is done, there is a new expense available that I can add to my report. Most fields for each item are filled out correctly, so I only need to add the missing items. I also don't need to scan the receipt or attach it somehow. Speaking of connecting - that's the second significant advantage. While doing my expense reports on my desktop computer, I can quickly log onto my mobile app and take a picture of a receipt I don't have digitally - e.g., the bill from my restaurant visit. Both work simultaneously - so I don't get logged out if I use the other channel.
Nachteile
SAP Concur has improved its UI over the last few years, and it looks a lot more modern than it was before. Still, a few things are a bit old-school—for example, the view of an expense. I also approve reports for my team members, so I must open each expense and check the fields. At this point, this is still the old grayish windows-95-style form with the chained properties. What's possible can be seen when you enter an expense. Here, you see the properties in a somewhat modern design.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Concur - with good implementation by corporate it is nearly perfect
Concur makes keeping track of expenses and submitting expense reports routine and even somewhat fun. It also provides a handy record of where you have been before. It's great.
Vorteile
Concur makes it very easy to do expense reports for a sporadic traveler:
-expenses for the corporate card are transferred automatically (so one does not forget to claim them)
-the latest implementation I use even transfers the details of hotels stays (nightly rate, tax 1,2,3 etc.), making it almost zero work to finish these. Long hotel stays with occasional meals used to be the most time-consuming entries. I don't know if this is a new version or specific to my latest employer, but it is much appreciated!
- receipts can be uploaded through a mobile Concur app, but also just as a jpg or pdf. (sometimes one has time to take the photo with one's phone, but is not in a good place to enter the details in the app - think - just purchased a coffee, now in boaRding line with a suitcase, phone and coffee).
I have not used similar software products from other vendors, except one: Concur is incredibly more efficient for both those writing expense reports and those monitoring expense compliance than the alternative of copying scanning cutting and pasting and spreadsheets - any corporation wanting to increase the productivity of its workforce (and their loyalty) should bite the financial bullet and implement Concur.
Nachteile
Although the following situations are rare, occasionally an unusual situation maKes things difficult. Usually, asking for help early from Concur and the internal corporate travel contact is the best course. here are a few:
1. A flight charge and a cognate refund adding up to zero can't be submitted as report. Let this get over 30 days old so it can't be combined with newer charges, and you have to have higher authorities fix it.
2. More common is when a hotel charges for the first night reservation, but the charges on the receipt do not match the folio provided, usually because the taxes are not included. Confuses the hell out of Concur, and hard to resolve on one's own.
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
SAP Concur user - Field Use
Excellent. Concur software and Mobile App has made expense reporting easy. Using the Mobil App to do most of my reporting has alleviated time spent in the office and more time in the field selling.
Vorteile
User friendly. As a sales Rep in the field, Concur allows me to easily log, identify, report and submit my expenses. Dashboards and reminders allow me to easily view what is open, submitted and or approved. Mobile app is well developed and allows me to do 99% of my expense reporting via my phone. The only issue i have had in the past was a receipt not attaching to an individual expense. Concur makes expenses an easy task.
Nachteile
Create a file for receipt pictures. Instead of saving to my phone photo storage - or having to look for a receipt picture in my photo file, Concur should create a photo file exclusively for expense reporting via Concur. I believe Concur makes different capabilities harder to use than they have to. Most users (in my capacity) are using the same features every time so i should be able to customize my dashboard(s) with those features i use.Lastly, i have had issues in the past with a picture of my receipt not saving with an expense. Not sure if this happens alot, but it is troublesome if i delete the picture and or throw away receipt.