eviivo Erfahrungen

4,1
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,1
Gesamtbewertung
Bewertungen
Mehr Erfahren

Nutzerbewertungen im Überblick

Über eviivo

eviivo Suite™ ist eine herausragende, cloudbasierte Buchungs- und Immobilienverwaltungsplattform von robuster Bauweise für Gaststättenbesitzer, Immobilienverwalter und Gastgeber zur Optimierung aller Reservierungen, Gäste und...

Mehr erfahren

Funktionsbewertungen

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0
Funktionen
4,0
Bedienkomfort
4,0
Kundenbetreuung
4,0

Nutzerbewertungen zu eviivo durchsuchen

380 von 380 Bewertungen
Sortieren nach:
chr
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 10.6.2020

Ein sehr schlechtes Programm!

Von 2018 bis Sommer 2019 habe ich versucht mit EVIIO zu arbeiten. Der Testmonat wurde überschritten mit Schulungen, so dass ich für 1 Jahr das Programm an der Backe hatte. Mein Fazit: EVIÍVO ist unübersichtlich, umständlich und grottenschlecht in der Bedienung! Nach vielen Diskussionen bin ich zu einem anderen Programm gewechselt, und zwar nach der rechtzeitigen Kündigung, bereits ca. 4 Monate vor Ablauf des Vertrages. EVIIVO hatte darüber keinerlei Kenntnis und berechnete stumpf - ohne die Kündigung zu bestätigen - weitere Monate nach Ablauf der Frist. Nach meinem Hinweis, dass ich fristgerecht gekündigt hatte, wurde das Programm sofort und vollständig abgeschaltet, auch für das vorhergegangene Jahr. Ich hätte keine Chance gehabt, auf Gästeliste, Kundenkartei, erstellte Rechnungen etc. zurück greifen, die ich allerdings mit Hilfe des neuen Anbieters rechtzeitig gesichert hatte. Durch die rechtzeitige Kündigung, die ich allerdings intensiv und nachhaltig einfordern musste, konnte ich EVIIVO canceln. NIE WIEDER!!! Das grenzt an Betrug!

Vorteile

Ich kann nichts Positives berichten. Die Kenntisnahme zur Kündigung musste sehr energisch eingefordert werden.

Nachteile

Die Schulungen wurden über den Testmonat hinausgezögert, so dass der Folgevertrag griff. Das Aussteigen wird bei EVIIO nicht leicht gemacht!

Antwort von eviivo

Sehr geehrte Frau Kraak,

es tut uns leid, dass es bei der Abschaltung Ihrer eviivo suite zu Problemen gekommen ist.
Bitte beachten Sie, dass die direkte Abschaltung unsererseits nur auf ausdrucklichen Wunsch erfolgt.
In der Kundigungsbestatigungs-Email weisen wir ebenso grundsatzlich darauf hin, zu welchem Datum diese Abschaltung erfolgt und es wird empfohlen, alle notwendigen Informationen vorher extern zu speichern.
Wir werden Sie zeitnah kontaktieren, um mit Ihnen personlich die Situation zu losen.

Viele Gru?e

David von eviivo

Beantwortet am 15.6.2020
Renate
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 31.5.2022

Meine immer liebe & hilfsbereite "Freundin" Wallis beim Eviivo Team-immer da,wenn man Sie...

Ich habe mich gut eingearbeitet,obwohl ich durchaus auch mal fluche,wenn es nicht so geht,wie ich es mir vorgestellt habe.Am besten ist mittlerweile der persönliche Kontakt am Telefon, um noch mal auf meine
Wallis zurückzukommen,die sofort freundlich und kompetent weiter hilft und im Nu all meine Probleme löst.

Vorteile

Zu Anfang die einzelnen Berichte wie ausgestellte Rechnungen,Steueraufstellung,der gesamte Überblick,
so sauber und durchdacht-allerdings in manchen Bereichen auch schwer nachzuvollziehen.
Zum Beispiel müßte man bei großen Gruppenbuchungen auch nachträglich die Namen der einzelnen Gäste pro Zimmer eintragen können,da diese erst von den Firmen kommen,wenn die Buchung schon abgeschlossen ist.

Nachteile

Nein- einfach ist es auch heute noch nicht,und ich verstehe manche Gedankengänge im Buchungssystem nicht,obwohl es so einfach sein könnte.Man muß für einige Vorgänge soviel Schritte machen,damit das richtige Ergebnis herauskommt.

Martin
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.2.2022

Toller Support, Jederzeit und schnell

So weit sehr gut. Aber ganz besonders möchte ich den Service - Support hervorheben, ohne den ist die beste Software nichts wert.

Vorteile

Mit eurer Hilfe war es leicht zu integrieren und auch selbst weiter zu gestalten

Nachteile

Es gibt schon das eine oder andere was ich gerne geändert hätte. Das sind aber Feinheiten zur Erleichterung vom Alltag und wäre kompliziert zum hier schreiben

Die besten Alternativen zu eviivo

Melanie
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.7.2023

Tolle Kundenbetreuung!

Hilfsbereitschaft, den Nutzer kompetent und mit Geduld zu unterstützen (Telefon und auch online über die „Hilfe-Option“)! Dem Kunden gegenüber sehr lösungsorientiert.

Vorteile

Zu den Kontaktzeiten immer ein Mitarbeiter persönlich erreichbar, der mir bisher auch immer prima weiterhelfen konnte. Mein Problem wurde jedes Mal sofort gelöst. Gute Beratung.

Nachteile

fällt mir spontan nichts ein. ——————————

ulrike
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.2.2022

Perfekt

Die tägliche Arbeit mit eviivo macht Spaß. Auch weil ein kompetentes Team hinter eviivo steht. Ein Anruf oder ein Chat genügt, falls einmal ein Problem auftaucht. Wir werden es auf jeden Fall weiterempfehlen.

Vorteile

Die Arbeit mit der Software ist super in der Handhabung. Im Dashboard sind alle einzelnen Positionen aufgeführt. Alles für eine reibungslose Arbeit.

Nachteile

Fällt uns nichts ein. Es ist alles von Seiten der Software gut durchdacht.

Christiane
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.2.2022

Kundenservice

Das Team von eviivo gibt sich Mühe allen gerecht zu werden, Sie haben Geduld für nicht PC kenner.

Vorteile

Übersichtlich der Buchungsmaske, Funktionen zur aus Wahl, Benutzerfreundlich

Nachteile

zu Umfangreich daher etwas schwierig zu Nutzen für nicht PC Kenner.
Auch die vorgegebenen Hilfefragen geben meist nicht die richtige Hilfestellung so das man immer Chatten muss.

Frank
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 28.2.2022

Super Tool

Wir sind froh darüber eviivo gefunden zu haben

Vorteile

Die Einfachheit der Anwendung
Klare Berichte
Gute Handhabung
Zuverlässig
Übersichtlich

Nachteile

Der zu langsame Kundenservice
Vor allem an Wachenden

Timur
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 27.2.2022

Für uns reicht es auf jeden Fall

Für uns klein Hoteliers genügt diese Software bestens.

Vorteile

der Preis, mittlerweile der Support auch.

Nachteile

nicht mit allen Portalen Kompatibel bei den Beschreibungen und Bildern.

Annette
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 31.8.2022

Dank an den Support

Vorteile

Ich möchte mich recht herzlich für die kompetente Hilfe von [GEVOELIGE INHOUD] - eviivo Support Team bedanken.
Er hat mir bei all meinen Problemen sehr proffesionell geholfen.
Weiter so 5 Sterne

Nachteile

Die Preiseingabefunktion ist umständlich.

Auriel
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.6.2022

Erleichtert unsere Prozesse

Der Gesamteindruck ist sehr gut. Alles in allem eine tolle Software mit App, was super funktioniert!

Vorteile

Die Integration in unseren laufenden Betrieb hat gut funktioniert, jedoch muss man sich auch sorgfältig einarbeiten. Danach funktioniert alles sehr gut.

Nachteile

Kleine Funktionen fehlen oder sind nur über kleine Umwege zu erstellen (manche Gebühen für Zeiträume festlegen, Aufpreise für eine Nacht, etc)

Johan
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.3.2022

Sehr gute Kundenservice!

Tolles Buchungsportal bzw. Channel manager, bietet eine eigene Website an und der Kundenservice ist unschlagbar!

Vorteile

Sehr einfache Handhabung, tolle Unterstützung.

Nachteile

Der App hat ein paar kleine (!) Fehler. Ist aber auch sehr einfach zu bedienen.

Hiltrud
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.6.2022

Sehr gut

Sehr gut

Vorteile

Leichte Handhabung, gut verständlich. Ideal für kleine Betriebe.

Nachteile

Mir hat alles gut gefallen. es gibt nichts zu beanstanden.

Bernd
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.8.2022

Hervoragende Software

Sehr übersichtlich und recht einfach zu bedienen

Vorteile

Optimale Möglikchkeiten für meinen Betrieb

Nachteile

es gibt nichts was mir nicht gefallen hat

Hazel
Hazel
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.6.2018

Not just a software. Eviivo is a great team , ready to help,just what my small Guest House...

Vorteile

Easy to use and great reports available. The set up was very simple and the training provided on line was very clear and accessible. Excellent support from the Eviivo team throughout the period I have been using the software.

Nachteile

I am probably not using all the software to its maximum for my business; but this is my fault not theirs. I need to invest a little more time in using the software which will save me time in the longer run.

Thomas
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.10.2020

New Booking engine/software

Overall, once the transition was done, it has been a pleasure to work with the Eviivo suite. I have found great assistance from the support team members that I have worked with to fix issues. I believe that we have a great presence on the internet with Eviivo, and as the world transitions back from the Covid-19 issues that we can have another great season. We had just transitioned to Eviivo at the end of 2018/19 season. There were a few errors on my part with the way I set up our room availability, which caused issues with the first 6 months we were with Eviivo, once I realized what I did, it took minutes to correct and presto our business took off. However 2019 was a down year for us in terms of room rentals, and of course 2020 is.....

Vorteile

The setup platform, and the way our B&B displays to the public. As I use the platform more and experiment with different aspects of the program, I have developed our business to a much better performing one, baring the covid-19 issues this past year and the shutdown of our B&b industry for most of our season.

Nachteile

At fist it was the availability of online assistance, which is still slim on Sundays. Please remember that for us small B&B's Sunday is a high traffic day, and the availability to contact assistance with an issue is still spotty to non existent.

Joy
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 17.9.2020

Eviivo Review

It's ok from our end but our guests are not nearly as happy with it as they were with Webervations.

Vorteile

It accurately keeps bookings and I don't have to be concerned about double-booking units.

Nachteile

- It doesn't track returning guests.
- When quoting someone a price I have to manually add the room charge + tax to give them a quote from the Eviivo booking page.
- Guests often miss the "guests" number when making their own reservations.
- The program doesn't ask for "City" or "State" of guests so we have no idea where they are from. This has been a problem during the Covid-19 crisis.
- It's nearly impossible to find a cancelled reservation. We have to know the guest's name. Please give an option to show a list of "Cancellation" to us with units, dates and names to choose from.
- Room night charges are not shown on the "Charges" page. There is no way to see our guests' charges for each night in their reservation detail.
- Our booking email sent from Eviivo when a guest books needs to show the unit at the top. Besides the date, the UNIT is the second most important piece of information we need.-
- When a reservation is modified the guest needs an email confirmation. Eviivo should give us that option rather than make us manually find the email section and send one out.
- The previous program, Webervations, allowed us to put a complete availability calendar in our website for each unit so guests could see when that cottage was available before going to the booking platform.
- IN WEBERVATIONS GUESTS COULD BOOK THE SPECIFIC UNIT THEY WANTED WITHOUT SORTING THROUGH OTHER UNITS. MANY OF OUR GUESTS KNOW WHAT UNIT THEY WANT BUT NOW THEY CAN'T FIND OUT WHEN IT'S AVAILABLE.

Antwort von eviivo

Hi Joy! Sorry to hear that you're experiencing difficulties. The good news is, you can do pretty much all of these things in eviivo suite! Reach out to our eviivo experts via live chat for help making the most of your subscription. -James Shepherd

Beantwortet am 27.1.2021
Kathleen
  • Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.2.2024

Eviivo saves our precious time

We are very grateful to everyone at Eviivo

Vorteile

Julie who takes care of us responds promptly and is amazing and kind.

Nachteile

Can't think of anything that has been difficult

Phillip
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.6.2021

Feature rich and simple to use

Overall, we have enjoyed using Eviivo and have shunned many similar companies looking to entice us away. What Eviivo offers is at least equal to other providers and often more at a similar price. Using international staff, Eviivo's simplicity has meant seamless transitions for the new staff and us, and the multi-language help section helps a lot too.

Vorteile

Its simplicity, useability and managed profiles for security. More features than any one person needs and uptime is excellent - can't think when we last experienced any downtime.

Nachteile

We are a small hotel with 10 rooms, so we don't use the housekeeping feature and many others. These are great features and essential to larger operations, so this is not a negative in any way. I only mention it to emphasise that there is more to Eviivo than many of us need. Not a problem, but a fact.

In Betracht gezogene Alternativen

SiteMinder

Gründe für den Wechsel zu eviivo

Eviivo seemed to meet all our needs and was free at the time. Now the monthly fee is comparable to siteminder and others
Jonathan
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.1.2021

Small Hotel or B&B PMS

I have been extremely happy with Eviivo so far their customer support, from sales to implementation teams, has been second to none. They have answered every question that I have had and helped me with every aspect of the technology when requested. Incredible support so far from the start

Vorteile

The technology suite that Eviivo offers is perfectly suited to a smaller property. I am able to run promotions on line both with the OTA's or just on my own website with just a click of a few buttons. The reporting is excellent and it enables me to see where business is coming from which helps in business making decisions in terms of marketing and sales. The front office is incredibly simple to use, from checking guests in and out to taking payments.

Nachteile

At the moment there isn't a capability of charging a guest credit card unless they have a reservation. We would like to sell vouchers to guests to use for future stays and the only way I can take payment is via bacs transfer (or create a fake reservation).

In Betracht gezogene Alternativen

Little Hotelier

Gründe für den Wechsel zu eviivo

Many reasons but the main one was the functionality that their technology suite offered to me as a small hotel and the price, although not the cheapest, was great value for what my suite includes.
Domenico
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 18.9.2019

Terrible experience

I got trapped in their annual contract YET I immediately realized how bad it was. And I reported to the team and stepped out, as I found a much more efficient software.
So I told the team I was not going to use it any longer, despite I paid the initial full annual fee.
YET invoices started to arrive into my bank account, after few month and charged me.
I complained but NO ONE ever replied to my emails
They pretend listening to you, when you phone their ?customer care?
They reply to you from a NO-REPLY email address
I finally called my bank and stopped their invoices to be billed

Vorteile

I did not like much of it . I am glad I have not continued to use it

Nachteile

I was hooked into this Eviivo as I had to move on from Xotelia, company purchased by them.
Everything was bad.
The main issue is that they charge by ROOM!!! Non-sense. If you have a vacation rental property with 5 rooms, they calculate as if you have 5 units!!!

Steve
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.9.2022

White Pine camps review of the Eviivo booking engine.

The transition from Weberations to Eviivo was horrible at first, given the terrible customer support at the time. But after the Austin support group was staffed and trained it has become one of the best support groups we experiance and is far superior to the OTA's Airbnb, Booking.com or VRBO's . Hats off to the current support group.

Vorteile

Robust functionality and the quality and quantity of the available support

Nachteile

Customers are not presented an overall view like the Planner view and are frequently confused by Eviivo's presenting properties that are not available after they specify dates and capacity needs. Customer reach out to us and complain about the process and we have to spend time with them to help and explain. When glitches and bugs occur in the software ( Like the event when Payments stopped or deposits suddenly included taxes) it takes far too long to correct the issue., (often 3 weeks+)

Antwort von eviivo

Steve,
Thank you for taking the time to review. We appreciate the candor. A couple items of note. First...your observation about our robust functionality / ease of use dilemma is common. eviivo literally has more than 30 software engineers that are constantly working on the platform. We purposely focused on making the platform more comprehensive from the beginning. Recently, we have worked just as hard to improve the ease of use & to improve our training. These improvements are continuing.

In regards to your reference to the payments issue that occurrred, please note that was an issue with a merchant provider partner...not with eviivo. In fact, it was eviivo who pressed and found the issue on behalf of you and others.

Lastly, we really appreciate your call out of our support team's performance. In fact, Capterra users have done the same calling out eviivo's support team as much better than industry average.

Thank you for your continued patronage!

Beantwortet am 23.9.2022
Donna
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 2.7.2021

Eviivo was the suggested replacement for Webervations

This was presented as a option when the Chamber of Commerce in my community cut ties with Webervations. I made the switch, but at the same time listed my property on Airbnb. At this point the majority of my reservations come thru Airbnb, and they cost me much less than the reservations booked thru Eviivo. While I appreciate that guests can book my property directly without paying additional fees to Airbnb, the additional costs are outweighing the benefit.

Vorteile

More user friendly than Webervations was, but the additional costs are adding up. At this point I am leaning towards moving to Airbnb only. Much simpler model, lower cost and they handle my state tax payments for me.

Nachteile

In addition to paying a fee to Eviivo, I have to pay fees to a third party provider to process credit card payments. Unlike Airbnb, I am responsible for collecting and paying state sales tax. Eviivo touts the ability to advertise my property on other sites such as Home Away, Agoda, etc...but the fees are exorbitant. I am a small business and cannot afford to give up 15% to 20% of my revenue, which I could have rented the same dates thru Airbnb for a much lower cost.

Antwort von eviivo

Donna,
First I have good news. The integration between eviivo and Simpleview (Jack Rabbit) is now complete. You can actually just opt in to that channel within your eviivo suite. Also, I have other pieces of news to share with you regarding all of the things that have happened since you were initially migrated from Webervations to eviivo 2+ years ago. I will reach out to your directly.
Regards,
Mike Weimann
VP Sales - Operations - US

Beantwortet am 9.7.2021
Amy
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 7.7.2023

Not a good experience

Bad. Just not acceptable. As a business owner who used to manage websites, social media, and online marketing for clients, communication was unacceptable. I got my website up and working in less than 24 hours with another provider. It looked how I wanted and had capabilities that I was working with Eviivo to get for almost a month. While we started strong , lack of communication when your website isn't working, the SSL is broken, does not work when you need to have your website live to take bookings and make money. I feel like I wasted a month of my time that I could have been making money.

Vorteile

Their system is very thorough in gathering information. A lot of detail and in depth planning, but takes a lot of time. Their integration seemed good but I didn't complete and bookings that way.

Nachteile

Customer service and onboarding was awful. Getting help, whether a small question or pushing a button to activate something was like pulling teeth. They had folks on chat support but they always said I needed to talk to my onboarding agent who didn't reply to emails or answer my questions. I got very simple, template like replies, like "just click here and here." Instead of helping me set up website capabilities on the back end (HTML) or scheduling a meeting. As a client, I should never have to wait more than 24 hours for a reply when onboarding. If you're busy, just reply and set up a call. If you're on vacation, have an away message.

Sean
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

2
Bewertet am 22.8.2016

7 years of pulling my hair out...

So many growing pains! We've had the software for about 7 years, and I have really mixed feelings. This product has so much potential, but it seems that it's being executed poorly at times, with perhaps some questionable development decisions.

When we first began using the software, we had a credit card terminal to process payments, but opted to use the internal credit card processing for a more streamlined process. Initially, there were a lot of problems getting the systems end-of-day to correspond with the credit card processing end-of-day. This resulted in a challenge in reconciling our bank statement, because the amounts funded did not match the daily totals from the system. After a lot of time spent working on this, we were able to have this situation resolved, and the system worked okay for quite awhile.

RezOvation is locked into using one of two (the second recently added) credit card processors. This in and of itself might not be a bad thing, except that in this case the primary processor is Intuit Payment Solutions. Intuit has chosen to implement policy restrictions on issuing refunds which boggles the mind. After 90 days has passed from the date of the charge, it's impossible to issue a refund back to the card that was charged. Unacceptable! For a resort that takes advance deposits, this is an unnecessary burden. It creates delays, additional workload, and negative guest experiences.

Accuracy of reporting is a critical part of any PMS. It seems a lot of hotel software I have tried has an achilles heel in the reporting, not necessarily all reports, but each product seems to have at least one area that is questionable. RezovationGT is no different. On the Daily Summary report, there are categories that show totals for groups, and for advance deposits taken/ used which have no supporting reports to show how those totals are calculated. This makes it difficult to audit if the day is out of balance.

The online segment of RezOvation is also very difficult to deal with. We originally had it set up so our guests could make reservations through our website via Webervations. It seemed to work okay at first, but then they went through a PCI compliance audit, and changed how payments were taken. The payments became "tokenized," so you could not see card details within the system. There were other issues with this process as well as batch-out time issues, which made it a no-go for us.

Vorteile

Ease of use.

Support is always available during normal business hours, and no wait time.

Customization of reports and letters.

Automated letters for reminders and follow-up with guests.

Excellent up-time.

No Night Audit process necessary.

Nachteile

The largest problem I have with this product is the lack of ability to choose your own credit card processor. You are basically stuck with two options, Intuit (awful), and InnPayment which I have not tried yet.

Our resort takes advance deposits up to one-year in advance of arrival. Many of our guests return year after year, and so opt to make their next year's reservation when departing. The problem arises if their plans change... Intuit will not allow a refund to a credit card after 90 days has passed, which means we have to write a company check.
This might not seem like a huge problem, but the additional workload for doing refund checks, combined with the delays in check processing for our European customers makes it a customer service nightmare.

I like the amount of customization options in the reports and letters, but the lack of code for certain things bothers me. Also, the lack of supporting detailed reports for some daily reporting totals (adv. deposits used) makes auditing difficult at times.

The real problem seems to be the lack of supporting reports. For example, there is a daily summary report which has values for many categories, cash, visa, gift certificates, revenue, taxes, advance deposits, etc. The problem is that with some of the totals, you don't have access to a detail report to support the total, so it's difficult to audit out of balance issues. They have been working on it gradually, but there's still a couple of categories that need detail reports

clyde
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

2
Bewertet am 6.2.2018

Very poor as compared to their desktop version.

We LOVED LOVED LOVED the old desktop version. Lived with it for nearly 6 years. But January 1st required us to abandon that and use the new web version. If they maintain their previous commitment to listen to what the customer needs, they might address all the deficiencies of their new system. I have detailed out over 9 such deficiencies in a letter to homeaway (now the owner of RezOvation Web). I have spent hours researching other programs in the past and for the price never found one to match the capabilities of RezOvation desktop. But now I will be looking again because we are now charged a monthly subscription (as most now do) and find the new system cumbersome. (we were familiar with the desktop version within hours of putting it to use, but now after a month we are still struggling to get to the places we need to be)

Vorteile

As with their old desktop version, this system does great when it comes to features like: moving or resizing reservations with a drag of the mouse, producing housekeeping and revenue reports, ability to add rooms to an existing reservation, changing the price of any or all rooms. Technical support is quite phenomenal during business hours. Very responsive via phone. Less so via email.

Nachteile

As compared to their just retired desktop version, this new system has several problems.
1. We can now no longer see all of our rooms in a single screen shot. Of our 40 rooms, over a 1/3 require scrolling up.
2. Choosing rooms for a reservation takes more care and attention because the room order for the reservation window is ordered differently than for our occupancy map. Also, it now shows all rooms whether available for the selected dates or not (before it only showed available rooms with an option to show "all rooms."
3. In the process of entering a guest, if upon first entry there is no existing guest, it is cumbersome to get out of that screen to add a guest. Before if we entered the name and it didn't exist it was a single click to add the new guest.
4. Increased clicks to accomplish almost everything compared to the old system.

380 Bewertungen