Nutzerbewertungen im Überblick
Über HubSpot CRM
Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen und Geschäftsmetriken zu analysieren. HubSpot eignet sich für alle B2B- oder B2C-Unternehmen in einer...
Mehr erfahrenAlle Bewertungen zu HubSpot CRM Filter anwenden
Nutzerbewertungen zu HubSpot CRM durchsuchen
Alle Bewertungen zu HubSpot CRM Filter anwenden
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Sales & CRM Systeme
Vorteile
In HubSpot schätze ich besonders das Segment, in dem ich alle meine Deals auf einen Blick sehen kann. Beeindruckend ist, dass ich dort genau verfolgen kann, wie lange ich nicht mehr an einem Deal gearbeitet habe und ob ich bereits Next Steps für den Deal mit oder ohne den Kunden geplant habe. Das ermöglicht es meinem Manager, einen besseren Einblick in meine Pipeline zu bekommen, und gibt mir gleichzeitig die Möglichkeit, mich nicht ständig erklären zu müssen, was ich den ganzen Tag über mache.
Darüber hinaus ist die Pflege der Accounts äußerst einfach und ich kann schnell eine Cadence aufsetzen und an meine potenziellen Kunden senden.
Nachteile
Anfangs hatte ich einige Bedenken bezüglich HubSpot, besonders da ich von Salesforce zu HubSpot gewechselt bin. Ich war der Meinung, dass HubSpot anfangs nicht so leistungsfähig sein könnte wie Salesforce. Jedoch habe ich mich geirrt. Für unsere Organisation erfüllt HubSpot vollkommen unsere Anforderungen und steht im Verhältnis zu den Kosten.
- Branche: Personalwesen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Früh eingeführt und nicht bereut
Ich arbeite bereits seit vielen Jahren und über mehrere Unternehmen hinweg mit Hubspot und empfehle es auch jungen Unternehmen weiter. Je eher es implementiert ist, desto früher und besser lassen sich Kontakte sammeln und Automatisierungen entwickeln, die Effizienz und Übersicht schaffen.
Vorteile
Die Möglichkeit individuelle Einstellungen und Flags zu implementieren, sowie der hohe Grad an Automatisierung. Für den Sales Bereich ist es sehr wertvoll Aufgaben direkt an Deals zu legen und diese mit Happylines und Zuständigkeit zu belegen. Hier wäre eine Integration in den Google Calendar noch sehr hilfreich.
Nachteile
Hubspot ist sehr preisintensiv. Dafür ist es auch umfangreich, aber gerade im Marketing Bereich fehlen hier wertvolle Funktionen im Bereich automatisierter Social Media Distribution. Es ist nicht möglich Unternehmen oder Personen zu taggen, wodurch hier weiterhin manuell Beiträge veröffentlicht werden müssen. Im Bereich der Pipeline sind die vielen Ebenen am Anfang verwirrend. Deals und Kontakte müssen auf Personen, Unternehmens und Deal-Ebene gepflegt werden.
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Das beste CRM mit dem ich je gearbeitet habe
Mit dem sehr großen Funktionsumfang geht Hubspot über ein reines CRM weit hinaus und ermöglicht es, Marketing und Sales sehr ganzheitlich zu betrachten. Hervorzuheben ist der gute Support und das gute Onboarding, welches auch nötig ist, um hier erfolgreich zu starten. Dann wird man sehr lange und zufrieden mit Hubspot arbeiten.
Vorteile
Hubspot bietet wirklich alle erdenklichen Funktionen, die man so braucht, und es gelingt, diese in einer Oberfläche unterzubringen, in der man sich nach einer kurzen Einarbeitungszeit sehr gut zurechtfindet. Ich liebe es, damit zu arbeiten!
Nachteile
Nachdem der Start sehr einfach und auch günstig ist, ziehen die Preise dann im weiteren Verlauf (Mehr Nutzer im System, mehr Funktionen) deutlich an. Aber Hubspot ist sein Geld wert, denn es spart im Alltag viel Zeit und bringt Tools wie Social Media Planung und Newsletter-Versand gleich mit.
Die besten Alternativen zu HubSpot CRM
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot CRM für inbound sales top nodge
Vorteile
Insgesamt überzeugt uns HubSpot CRM vor allem durch die vielseitigen Möglichkeiten, Leads bzw. Kontakte weiterzuverfolgen. Verknüpftes Marketing, automations und workflows überzeugen einfach.
Nachteile
Absolute Kleinigkeit, aber mega mega nervig bei HubSpot ist die Zuweisung von Ereignissen zu Kontakten Deals Unternehmen etc. HubSpot lernt nicht dazu. Heißt: macht man in einem Deal einen Call aus dem Tool heraus, muss man danach selbsständig anwählen, dass der Call sowohl für Deal, als auch Unternehmen, als auch Kontakt gespeichert wird. Von alleine speichert es Hubspot nur z.B. im Deal und wenn man über den Kontakt navigiert, wäre der Call von selbst nicht sichtbar.
- Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Für Eventmanagement gut geeignet
Sehr umfangreich und durchdacht. Man braucht etwas Zeit um sich in das System rein zu denken
Vorteile
Seit dem wir im Team arbeiten und Veranstaltungen organisieren, ist HubSpot das beste Tool bisher
Nachteile
Ich finde es unglaublich Umpfangreich, was gut ist aber was die Sache auch extrem kompliziert macht
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gutes CRM- und Salestool was seinen Preis hat
Sales funnel Management und Automatisierung von Leadgenerierung sowie Verfolgung funktioniert sehr gut. Die Workflows unterstützen gut und die Auswertungen sorgen für Transparenz.
Vorteile
Als CFO interessieren mich natürlich stark die Auswertungen zu KPI insbesondere zu Salesfunnel und Conversion für die Planung und Kalulation. Aus Effizienzsicht ist die Sales-Automatisierung eine gute Unterstützung.
Nachteile
Stakeholder Management und Schnittstellen zu weiteren Systemen.
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Für die die beste CRM-Software
Insgesamt möchte ich Hubspot nicht missen. Es ist der zentrale Dreh und Angelpunkt meiner Kommunikation.
Vorteile
Hubspot ist sehr schnell startklar, ist sehr einfach zu bedienen und bietet alle Funktionen, die man so braucht. Damit ist es für mich perfekt.
Nachteile
An manchen Stellen bleiben die Funktionen sehr Oberflächig, etwa im Bereich social Media. Wer hier mehr braucht, braucht speziellere Tools, für das wesentliche reichen aber die Features.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Echt Klasse Lösung - momentan noch Optimierungsbedarf beim Datenschutz
gut und einfach zu bedienen. Auch das Preis- Leistungsverhältnis passt. Preismodell ist übersichtlich und kalkulierbar
Vorteile
Schnell und einfach integrierbar mit sehr guten und einfach zu bedienenden Elementen.
Nachteile
Für mich momentan einziges kleines Fragezeichen ist der DAtenschutz - soll aber durch einen europäschen Server demnächst gelöst sein.
- Branche: Rundfunkmedien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Super Tool für Marketing
Vorteile
- Super Einsicht in die Kontakte, egal ob Informationen, Marketingaktivitäten oder eben was der Kontakt selber tut
Nachteile
- Es wird sehr schnell teuer, gerade wenn man alles in HubSpot behalten möchte und nicht mit Schnittstellen wie Zapier arbeiten möchte
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
ganz ok
gut zur Übersicht der Kundendaten
Vorteile
einfach zu installieren und zu nutzen...
Nachteile
Keine gute Hey CTI Anbindung / Zusammenarbietkeine Telefonie Auswertung
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Praktisches Tool, mit vielen Anwendungen
Vorteile
Einfache und intuitive Nutzung.
Vielfältige Anwendungsmöglichkeiten.
Nachteile
Hoher Preis im Vergleich zu ähnlichen Anbietern
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Best marketing software that include awesome features which any use easily
Overall my experience with hubspot crm is very well, here first I used free version then I satisfy first time because at that time many software industries to provide their features to their customers then at that time I trusted hubspot crm .
Vorteile
Hubspot CRM is a awesome and easy option that contain all the necessary or aquier basic features for your business. Its most beautiful features is its free versions available for all, it is all basic features which solve your difficulties which are confusing or non perfect to someone.
Hubspot crm is a very famous and best software in industries which are leading in software industries at this time. There are many other software version available in market which provides all necessary features but hubspot crm completed our sequence.
Here email to other Clint and chat with clints are actually crazy need on time.
Nachteile
Paid version could out of experience for large area but I likely to review its because this platform provides all necessary features to all your acquirement or need your company.
There are many software available in market but we get in quality in hubspot crm other than best. We can send industrial email for future time.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mid Range featured pack solution for all our CRM/Contact/Marketing/Lead management needs
Thanks to their details documentation and community support, my overall experience has always been great.
Vorteile
I really like the way they have provided the ease to admins to manage the contacts and contact creation right after Hubspot form is submitted. Even the method to embed Hubspot Forms on any website is also very user friendly. Comunity support is also there to back up developers in all development needs. Their APIs and Private Apps are really amazing when it comes to authentication and works seamlessly.
Nachteile
Recently, they have removed their support for API key authentication which probably has broken many hearts as most of the people were too dependent on API key validation. But thankfully creation of Private app and validation through access token is not that tough. However, their customer support is not very helpful when it comes to technical enquiries. You need to be dependent on community only which sometimes may take time to answer your question. Although Hubspot documentation is at time very helpful for technical queries.
- Branche: Hochschulbildung
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot CRM is armed with every necessity for optimizing contacts.
HubSpot CRM has given us an exceptional quality experience working on our clients and customers relationship. It has ensured we have a very efficient communication platform to ensure smooth flow of information with our customers which has allowed us to build up very strong bonds with them. It provides with excellent conversation functions that help meet our commitment to support our customers.
Vorteile
HubSpot CRM has very efficient conversation tools that ensure smooth communications and sharing of information with customers and clients. It has an analytical tool that gives accurate performance insights on how to optimize customer engagement and improve relationships. Customizing HubSpot CRM is easily possible which helped us get a perfect solution for our relationship management needs.
Nachteile
We have never had any case with HubSpot CRM to this moment. It has been a smooth ride all along with no dislikes.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Rip-Off and Zero Customer Service
Not worth it. Now they are hurting our business.
Vorteile
Ability to manage contacts and see when they open email.
Nachteile
Some features weren't working for us and frustrated, I contacted Hubspot to report them. We had a very helpful rep, who actually convinced us to upgrade our plan, but used high-pressure tactics to get us to sign a one year contract a few months ago. We are a very small agency, and we were hit financially and had to pivot our operations in order to stay in business. Hubspot has now disabled our account, through which we purchased a phone number, and now we can't receive those calls. We are not able to go back to our former plan, and the account is in a hostage state, which truly hurts our business.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Hubspot is a tool that I rave to anyone that will listen, it has been a gamechanger to our...
Vorteile
I really like how easy to use it is, how to pull data and reports and create workflows and automations. Also, there customer support is top notch!
Nachteile
I honestly don't have any cons, other than it is pricier than some other CRM tools we looked at but we used it as our one stop shop for Sales, Marketing and Support.
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Time consuming
Pretty horrible, the learning curve is quite steep
Vorteile
You can manage your website content and contacts from one platform
Nachteile
Too complicated to set up basic automation without being blocked by unexpected upgrades requests
- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot CRM is a superstar for building strong relations with customers.
We have climbed the ladder of success in building strong relationships with our customers thanks to the good work by HubSpot CRM. It is very easy to customize which allowed us to achieve the right tool for the job that perfectly suits our needs. HubSpot CRM has helped take every possible opportunity we have to build up on our customer interactions.
Vorteile
HubSpot CRM incredible customer engagement functions like the chatting and meetings gives us an efficient way to interact with our customers. It gives us detailed reports that help us analyze our customer engagements and take actions to improve our customer relationships. It has great sales visual boards that allow us to monitor our sales activities in real time.
Nachteile
HubSpot CRM has nothing that does not amuse us. All functions are very useful and respond really well to our requests.
- Branche: Grafikdesign
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Excellent for Starting with a CRM
It has been positive. The platform is incredibly user-friendly, making it easy to get started even for those new to CRM systems. Its basic functionalities are perfect for small businesses. The ability to track email opens is particularly useful. It has greatly enhanced our efficiency in managing leads.
Vorteile
The CRM is very easy to use and is perfect for small businesses that require basic functionalities. You can see when someone opens your email, clicks on your link, and track other activities when integrated with your website. It also allows you to store a lot of information about your customers.
Nachteile
While the initial cost is free for small businesses, advanced features can become quite expensive. There is also a learning curve associated with mastering these advanced functionalities
- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot makes automated follow up and outreach easy for every member of your team
My experience with HubSpot has been wonderful. It's one of the best CRM tools that I've used before and really offers all the things you would need for your marketing team.
Vorteile
HubSpot has a very in depth tracking system for contacts, allowing me to score leads and enroll them in automated workflows that push over performance and activity to reports that we can present.
Nachteile
Some of the workflow functions can feel a but clunky if you have an incredibly personalized tracking system. Integration with other tools can also be a bit messy but HubSpot support is always there to be as helpful as they can be.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Expensive yet worth it.
Hubspot offers a comprehensive solution to complete the sales cycle. From data enrichment to renewals you can do everything within the same tool.
Vorteile
We are able to set custom content for each of our campaigns and connect them to our sales team territories all with a simple workflow.
Nachteile
Some of the usage limits are irreversible. Seasonal or time-bound actions are risky.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Most nimble CRM platform on the market
- Has standardized our data collection process
- Has allowed us to build a far more robust database
- Has helped us automate low-value activities
Vorteile
- Easy to get up and running, i.e. implementation is not a painful process
- Less expensive than competitors
- SO SO MANY amazing native integrations
- Clean layout
- Good mobile functionality
- Easiest to learn from a user and admin perspective
Nachteile
- Don't enjoy the "Hubspot fields that cannot be changed" i.e. customization is limited
- Workflows can be wonky and don't always work right
- Support is based on the person, though most of them are fairly knowledgeable
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudWarum HubSpot CRM gewählt wurde
Needed something more professional with more integrationsZuvor genutzte Software
Zoho CRMGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Salesfore was far too expensive and implementation would have been an additional high-cost- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great - the free version has a few limitations but is good for startups
We use Hubspot to track multiple stakeholder relationships across multiple teams within our business. It works very very well to do this; the plug in for Outlook is okay at recording conversations, and as long as you update the data, it's a powerful tool.
Vorteile
Hubspot is pretty intuitive to use and set up, and reasonably customisable. We use the free version for now, but are considering paying to add functionality. It's great at tracking relationships and deals across teams.
Nachteile
The lack of built in reporting - I get that they want to monetise the product, but it feels a little sneaky to hold back all reporting until you pay for the add ons. Also, if you've filtered the view to find a specific data set, and then hit 'back', you have to re-apply filters, which can get old.
In Betracht gezogene Alternativen
Dynamics 365Warum HubSpot CRM gewählt wurde
Salesforce was too bulky and expensive for our small, agile business.Zuvor genutzte Software
Dynamics 365Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
We liked the lean model, the friendly and intuitive set up, and the 'easing in' via the free product.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Nothing compares to HubSpot
The overall experience with HubSpot is such that I've tried to get it implemented company-wide! I preach HubSpot whenever the opportunity arises! It's all so very smooth, connected and automatic, and it saves me time every day so I can focus on selling and not as much on administrating.
Vorteile
Aside from the overall ease of use, I love that HubSpot connects with my Outlook and automatically logs and tracks emails. And that I get notifications on my phone when an email is opened. I can then call that person at that time while I'm on their mind, and my HubSpot app automatically logs the call and gives me a chance to jot a few notes too. Or perhaps they open the email and click the link to my HubSpot meeting scheduler...even better! It's all so blessedly interconnected and automatic!
Nachteile
I wouldn't say the task manager is bad, but sometimes I wish I had the ability to prioritize tasks..
Warum HubSpot CRM gewählt wurde
There are more benefits to using HubSpot, not the least of which is that it's cloud based, so I can use it anywhere on any device. I couldn't do that with ACT!Zuvor genutzte Software
Act!Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
HubSpot had all the features I was looking for and more! Plus it has a free level that is very generous, and one I tried it, I was hooked!- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Super easy to use
Pro:Marketing, sales, customer service - these are the three main pillars of HubSpot. The live chat tool in the service area is not only easy to set up and manage, it also offers chat bot features that help you improve the customer experience on your website. The paid version of HubSpot also adds more options to the live chat tool, allowing you to customize it to meet your needs.
Now for the negative: Since HubSpot CRM is still relatively new compared to other major CRM vendors, not all functions and features are fully developed yet. However, there is good news here as well: HubSpot regularly launches updates and strives to constantly develop its platform.
Vorteile
Start using free, and scale up as you grow, that is relaxed
HubSpot's sales tools reside in your inbox (Gmail an so on), so you don't have to switch back and forth between different windows and can get your work done faster.
By connecting your email account to HubSpot, you can send and receive emails to and from all your contacts directly in their HubSpot contact record.
Nachteile
It very well may be seen that the product was brought into the world in the USA. On the off chance that, for instance, leads are consequently moved to Hubspot and the information is enhanced, then, at that point a few names become something different or the designing of the telephone numbers isn't completed effectively. We have essentially deactivated this capacity and make the leads physically or incorporate them by means of structures.