Nutzerbewertungen im Überblick
Über Freshdesk
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein ansprechendes Kundenerlebnis zu bieten. Durch die kanalübergreifende Rationalisierung von...
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Nutzerbewertungen zu Freshdesk durchsuchen
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- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Klasse CX Lösung mit tollen Erweiterungen
Klasse Lösung für Service-Center die v.a. mit externen Kunden / Stakeholdern zu tun haben
Vorteile
Schnell und einfach einzurichten - gleichzeitig toll auf die CX Bedürfnisse von mittleren Call-Centern und Shops ausgelegt.
Nachteile
Die Produkte Freshdesk, Freshservice und Fresh-CRM sind nicht ideal aufeinander abgestimmt - laufen eher parallel.
In Betracht gezogene Alternativen
Zendesk SuiteWarum Freshdesk gewählt wurde
Preis und Funktionalitäten - wir hatten neue Anforderungen.Zuvor genutzte Software
Spiceworks Cloud Help DeskGründe für den Wechsel zu Freshdesk
Features, Support, Preis und Partner-Netzwerk- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Die Probleme liegen im Detail.
Für kleine Unternehmen, gut nutzbar, sobald die Organisation grösser wird, und die Strukturen komplexer, nicht zu empfehlen.Man konzentriert sich auf KI Features, die nicht funktionieren, und vernachlässigt die komplett das Basisprodukt.
Vorteile
Anwenderfreundlichkeit ist gut, für die Supportmitarbeiter. Administration und Reporting für grössere Organisation sehr schwach.
Nachteile
Freshcaller hat sehr viele Schwächen die sich besonders in grossen Organisationen zu Showstoppern werden können.Wenn Mitarbeiter auf verschiedene LOBs gekillt sind, können mehrere Anrufe gleichzeitig eingehenPriorisieren von LOBs nicht möglich.Reporting inkonsistentDie einfachsten Features, wie z.B. dass ein Mitarbeiter einen anderen anruft, nicht möglich bzw. seid Jahren in Entwicklung.Support, oft ungenügend, und bald nur noch gegen einen Aufpreis wenn man Technischen Ansprechpartner möchte.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Einfach Implementierung und Top Service
Wir nutzen Freshdesk für unseren Service, da wir vorher alles über Outlook beantwortet haben. Da wir täglich mehrere hunderte Mails bekommen und die Kunden nach 24 Stunden schon ungeduldig werden, ist ein Ticket-System, das automatische Nachrichten versendet optimal.
Vorteile
Das Produkt ist wirklich super einfach zu bedienen und einzurichten. Der Support über den Chat antwortet auch immer innerhalb weniger Minuten und konnte bei jedem Problem eine schnelle Lösung finden - nicht nur für uns als Nutzer, aber auch für unseren Programmierer, der eine Schnittstelle zu unserer Webseite eingerichtet hat. Hier wurde auch die Einfachheit gelobt.
Nachteile
Das einzige negative war, dass die Testumgebung nur beim teuersten Paket enthalten ist.
In Betracht gezogene Alternativen
Zendesk SuiteGründe für den Wechsel zu Freshdesk
Wir haben Freshdesk vorgezogen, weil es bei Zendesk kostenpflichtig war, dass die Daten in Europa gespeichert wurden und bei Freshdesk bei deutschen Kunden automatisch dabei war. Datenschutz hat bei der Auswahl eine große Rolle gespielt.Die besten Alternativen zu Freshdesk
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Hilfreiche Kundendienstsoftware und auch flexibel beim Nutzen
Sehr Hilfreich und es ist noch gut zu empfehlen
Vorteile
Freshdesk hat richtrig viele Tools und Futures, damit man nutzen kann für ein bessere Teamarbeit. Zu zweite ist auch günstig, also passt meistens zu allen
Nachteile
Beim Öffnen das Programm, dauert etwa Zeit. Außerdem wäre noch besser mehrere Tools erstellen, um der Arbeit noch mehr verbessern
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Solides Ticketing
Vorteile
Mir gefällt die einfache Handhabung des Systems. Das System ist wirkllich schnell verstanden und eingerichtet.
Nachteile
Die Auswertungsmöglichkeiten sind stark beschränkt. Ich kann allerdinsg nur von der Growth Variante sprechen.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Einfach und Günstig
Vorteile
Preisgünstiges Ticketsystem, viele Funktionen
Nachteile
In der kostenlosen Variante nicht viele Möglichkeiten ein Ticketfeld zu erstellen
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Freshdesk eine Effiziente Kundenbetreuung
Vorteile
Freshdesk bietet eine benutzerfreundliche Oberfläche, die es Benutzern leicht macht, sich einzuarbeiten und produktiv zu arbeiten
Nachteile
Einige Nutzer haben festgestellt, dass Freshdesk in Bezug auf die Preisgestaltung relativ teuer sein kann, insbesondere wenn sie viele Agenten oder erweiterte Funktionen benötigen
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Schnell einzurichten & Leicht zu bedienen
Vorteile
Freshdesk lies sich problemlos implementieren und der Schulungsaufwand aller Nutzer war erfreulich gering.
Nachteile
Gelegentlich gibt es Prozesse, welche nicht 1:1 abzubilden sind. Aber dies ist i.d.R. sehr leicht zu beheben.
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Meine Erfahrungen mit Freshdesk
Vorteile
Dass Freshdesk cloudbasiert ist und leistungsstarke Lösungen bietet
Nachteile
verschiedenste Konversationen von unterschiedlichen Kanälen werden zusammengefasst
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Wichtiges Tool für Unternehmer
Bekomme positive Rückmeldung meiner Kunden und das ist ausschlaggebend.
Vorteile
Für die Unterstützung bei Interessenten und Kunden ein Top Tool
Nachteile
Bisher keine Nachteile, darum habe ich nicht negatives zu berichten.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Great ticket management software
I would gladly recommend FreshDesk as a very competitive option if you are evaluating ticket management software. The whole implementation could be done by us in a manner of hours and they have an academy where you can get a certification and learn how to deploy it.
Vorteile
FreshDesk is one of the greatest ticket management software. It has a marketplace with addins that can expand it's features and possibilities and is easy to use. We deployed FreshDesk looking to upgrade how we managed out customers.They are now impproving with AI features.
Nachteile
The customer portal is a little bit dissapointing and can't be customized for every client. The contact management and arcade (gamification) features could be better, although they work.
Warum Freshdesk gewählt wurde
We needed a better way to support our clients and SLAs and time tracking where urgent.Zuvor genutzte Software
TrelloGründe für den Wechsel zu Freshdesk
Cost +features and it should cover the most important requirements we had at the time.- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Excellent customer support ticket system
Our team were able to automate and monitor a number of our process workflows thanks to Freshdesk's help. In addition, it is a better choice than emailing support questions and concerns. Freshdesk allows our clients to see their ticket status and ticket history, as well as submit their comments and rating, which simplifies the process of providing excellent customer service.
Vorteile
Freshdesk has a wide range of essential services, including live chat, email, phone, and social media support channels. The software is cloud-based and easy to use, with clever automation capabilities that guarantee things are done easily and quickly, resulting in more efficient corporate operations and a better customer experience.
Nachteile
Upgrades to Freshdesk's reporting feature are, in my opinion, overly pricey for individual agents and users. There is a good thing about Freshdesk's free trial plan since it allows us to test out their vast variety of services before making a decision on whether or not to upgrade our business.
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Lacking rudimentary filter/show by date range feature, terrible for recordkeeping
Mediocre at best - it does what every other support desk system does - assign & distribute tickets, some automation etc. etc. I've submitted the above feature request for very basic date based filter & displays that any email system should have and what is supposed to be an advanced business management tool completely lacks this.
Vorteile
For years I've been asking for date filters - something as simple as "see all emails sent by this client between 2020-04-10 to 2020-04-15" - NOTHING.
To make matters worse, when looking at older emails in a list, it doesn't even show the date - it will show some ambiguous phrase like "About a year ago" which lumps in a 6 month period.
If you want accurate tracking of communication, forget it. If you have one off emails that you'll never need to see again once resolved, maybe.
If it weren't for the fact we have so many existing records with this company we'd switch but we are stuck, and years of asking them for a simple feature to either allow date based searches OR at least display actual date of email, has been futile. Regret having chose this as our support desk provider for our team of 8!
Nachteile
The lack of basic and very simple features such as filtering emails/communication by date, or even displaying an accurate date. What business runs on emails that show the date on a list as "About A Year Ago"?
Absolutely horrible for business management or record keeping. If you want to manage long term relationship with clients and be able to look up conversations quickly, DO NOT USE FRESHBOOKS.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Instant access, effortless maintenance and maximum security
Brings centralization and customer inquiries management. Offers automation and great customer support.
Vorteile
The fact that I don't have to install any updates since the latest version is automatically received on logging in. Resolving customer queries is made quick through automation. Browsing online reports in real time has improved our team's performance and customer satisfaction. Allows multichannel communication too. Cloud computing is most affordable with Freshdesk.
Nachteile
Everything is pleasing. It is reliable and secure to work with. Launching and deployment was effortless for us.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Freshdesk -small IT Team, large campus. NO problem!
My overall experience moving our helpdesk operations to Freshdesk was extremely positive and simple to implement. We started out with the free trial and quickly decided to purchase the Pro version. Our productivity with ticket management increased beyond what my expectations were and the fact that we could keep the tickets forwarded the same way through an existing email address made the transition process transparent to the rest of the community.
Vorteile
We made the move to Freshdesk because of its features and Mobile app. Immediately, my team found the interface far superior to our previous helpdesk application. The filtering and merging of tickets allows us to keep track of our busy workload while the mobile app helps us stay updated while on the go across our 200 acre campus. We can see in realtime what is happening with a ticket status and can respond accordingly. No time is wasted because of duplication. We have also built out our solutions section with FAQ articles that we can easily link in our tickets. When you have a team of 3 for 180 FTE, 700 students and 1,500 parent constituents that you provide technical support to, you need a tool like Freshdesk to keep you as agile and efficient as possible!
Nachteile
We currently only use Freshdesk in the IT dept. I would love to expand our school's use of Freshdesk to other areas but the per agent cost may become a barrier to doing this.
- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Mastering Customer Service with Freshdesk: A Detailed Review
Vorteile
It ensures that no communication is lost by combining client interactions from several channels—email, phone, chat, and social media—into a single platform.
Nachteile
It can be expensive for smaller firms to use some of the more sophisticated capabilities, which are limited to higher-tier subscriptions and include multi-channel support and detailed reporting.
- Branche: Druck
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Great tool for ticket management
It was quite good. There were features that we would have liked to try, but understand that we weren't at a point to dive into a paid option.
Vorteile
Clean simple UI
Excellent options for notifications and ticket management
Nachteile
If we would have been able to continue using their free version, we would have, but they reduced the number of agents for their free version from 10 to 2.
- Branche: Schreiben & Editieren
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Simple, straightforward, and does everything you'd expect!
Overall it's a really nice product and our users were happy that they had something so familiar and intuitive for the helpdesk content.
Vorteile
Really easy to get the bulk of what you need set up quickly, which helps when there's a lot of content to upload/process!
Nachteile
Formatting articles on the helpdesk/knowledge base was a real pain - there's a rich text editor but it doesn't format line and paragraph breaks reliably so I kept having to redo things.
- Branche: Unterhaltungselektronik
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
overall experience with Freshdesk
We have implemented this into all of our systems for our customer service.
Vorteile
How easy it is to set up and install and plug into our systems
Nachteile
I have not currently come across anything I do not like.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
A must buy product
Vorteile
User interface, user friendly functionality
Nachteile
Difficult to say all functions are above 3 stars
- Branche: Hausmeisterservice
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Freshdesk makes working easier!
In general, I think there are plenty of customizations and features with Freshdesk. The real selling point for our company was the analytics because we can see the history of our tickets and prevent them from reoccurring in the future.
Vorteile
I love the analytics and history log in Freshdesk. Freshdesk tracks agents' productivity through out the day and breaks up this information by the hour. We can also look up who has resolved the most tickets or who sends out immediate responses. All of this information is especially helpful when assigning new tickets because we can see a history of our most efficient employees. Previous tickets can be easily searched by key words, agent, or time frame. When multiple people are working on one project, it really helps to decipher who did what and when!
Nachteile
One thing that I believe can be improved is having a group option to send out an email. It's not common when we have to include multiple people on a ticket but when we do, we have to cc them in the very beginning as opposed to adding "Group A". -- The information still gets everyone on the same page, however it is an additional step on the agent's end.
Warum Freshdesk gewählt wurde
We made the switch because we outgrew Jobber and its capabilities. Jobber lacked the analytics, history, sales features, and user friendly options necessary to grow our business.Zuvor genutzte Software
JobberGründe für den Wechsel zu Freshdesk
We chose Freshdesk because of the variety of user friendly capabilities and features. Salesforce had aggressive sales reps who didn't care about our companies needs. Zendesk wasn't user friendly and many of the "integrations" could only be connected by people with web design or coding experience. Jobber fit our needs as a smaller company but now we have 5 service divisions. Overall, Freshdesk is the platform that suits all of our needs as a growing company.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to setup and use. Great ticketing system
We are an MSP and Freshdesk is the core of our support business. Without it we wont be able to keep track of what work needs to be done. Our client tickets get logged on Freshdesk and assigned to technicians.
Time logs gets added, tickets get exported and processed for billing.
Any issues that we've had, we simply contacted them via in support chat and it was resolved quickly.
Vorteile
Incredibly easy to get going with the software. Your in house IT team can set this up themselves and you dont need to spend a fortune getting a consultancy firm to do it for you.
The interface is also very intuitive and even without any training your staff should be able to do the basics.
We looked at other solutions that were more of an all in one kinda package that also included financial, stock/warehousing etc but found that these were overly complex and as a result made us work less efficient and the helpdesk staff also did not want to use it because it was just too bloated for their needs.
Freshdesk does ticketing and it does it well. The company does have other software modules and integrations that you can add if you want (addon integration apps or maybe look at their other products like Freshsales or Freshservice)
If you just want a great easy to use ticking system, definitely give Freshdesk a try. The free trial should be more than enough to give you a fell for the system.
Nachteile
I cant really think of a con. Some might want something that has more features or customization but we are seeing that as a pro as it keeps it simple and efficient (not that Freshdesk lacks features. For us, it has everything that it needs to have and more)
Warum Freshdesk gewählt wurde
Easy of use and setup. No server to maintain as it is a SaaS solution.Zuvor genutzte Software
Cherwell Service ManagementGründe für den Wechsel zu Freshdesk
Enjoyed the user experience and catered for all our needs- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Very solid help desk software
I started as a free user and found it extremely versatile. My first hiccup was that, as a free user, when the advanced features that were included expired, they disabled my account. Instead of scaling it back it just went offline without warning. Once that was fixed we found an excellent way to continue with the free account until they implemented a "spam" update that invalidated all tickets sent to any email address except our main address. Again, this was done without warning and we were offline for 3 days. We have subscribed but it was done more out of necessity rather than being able to upgrade for full features.
Vorteile
I like the fact that it has a dedicated APP for mobile use, that I can use Email to respond to tickets, great search functionality as well
Nachteile
Interface could use an update to be more compact and show more information in a single screen. right now a ticket takes up pretty much every part of the display. Also, IOS app is slow on startup and refreshing
In Betracht gezogene Alternativen
Zendesk SuiteWarum Freshdesk gewählt wurde
Many Many more features, great consolidation of my client base.Zuvor genutzte Software
Spiceworks Cloud Help DeskGründe für den Wechsel zu Freshdesk
More features and better pricing than Zendesk.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
A Fresh Start to Better Customer/Issue Tracking
We needed to migrate from a support solution that was bought out by Microsoft. Microsoft CRM Dynamics was too expensive, so we reviewed over a dozen solution providers. The Freshworks team worked with us to ensure we had a successful implementation (3 months - part time). They were also very receptive to our feedback and have incorporated those ideas into Freshdesk. We just got done adding another SSL certificate for our latest product's portal. The support team came through again with flying colors!
Vorteile
We use Freshdesk every day to capture and work customer-reported issues. The ease of use has a major factor migrating from our former portal solution. We were able to keep things simple while still capturing all the critical elements of the issues. The Solutions page (knowledge base) was/is very easy to maintain and update. From an Administrative perspective, the product is easy to configure and customize. Further, we have enjoyed nearly 100% up time over a year and a half!
Nachteile
We were hoping to port over prior ticket history from our prior solution, but were unable to capture "conversations" as part of our migration. However, Freshworks was able to create new records for each legacy ticket as part of our conversion. In the long run, only a couple customers ever noticed their prior ticket submissions.
Warum Freshdesk gewählt wurde
Parature was purchased by Microsoft and users were given the 'option' to migrate to CRM Dynamics. Parature was also expensive and moving to Freshdesk was a solid financial option.Gründe für den Wechsel zu Freshdesk
Overall, we just needed a simple process for handling ticket submissions and responses. Many solutions came with high price tags that were just not in our budget. The implementation and training options provided by the Freshworks team sealed the deal for us.- Branche: Maritime Wirtschaft
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Why we chose Freshdesk
Their support is probably the best support out there, a real 5-star experience, plus they are continuously implementing new features and create new products.
As an administrator In my company, I really don't have to do a lot and I can easily do my job. There is almost no complaints from users.
Vorteile
Software is very clear and easy to use. A new user would require minimal training.
All latest ticketing ideas and features are already implemented.
There is constant development and you can see the changes every day without affecting the existing functionality though.
Great staff mentality and customer approach.
Nachteile
Some times users are a bit confused, but I guess this is normal when someone enters a new platform.
There are some hidden features that should be available on the administrator menu in my opinion.
The parent-child feature should be more flexible.